ایستگاه خبر

جدال پریوس 2020 با 2019

رپورتاژ: آخرین خبرها از پریوس این است که این خودرو این بار با پنج تغییر واضح به دست مشتری خواهد رسید. شرکت تویوتا در آمریکای شمالی اطلاع داده که مدل ۲۰۲۰ این خودرو قرار است حسابی تقویت شود.


بر اساس اطلاع‌رسانی این شرکت پریوس پرایم قرار است پیشرفته‌ترین و مجهزترین مدل تویوتا در دو دهه گذشته باشد. یکی از تفاوت‌های این مدل با تویوتا پریوس ۲۰۱۸  در صندلی نفر پنجم آن است که یعنی با خرید این خودرو می‌توان جای بیشتر و دوستان بیشتری داشت.  همچنین آفتابگیر جدید پریوس آفتاب را برای ما دلپذیرتر می‌کند. از سوی دیگر قرار است با تبدیل تم سیاه اتاق بجای سفید چهره شیک‌تری داشته باشد. از همه مهم‌تر سیستم اتصال این خودرو برای پریوس مدل ۲۰۲۰ به اپل کارپلی، آمازون الکسا، سیریس مجهز شده تا بهانه‌ای برای مقامت در برابر سفر نباشد. این کارپلی به ما این امکان را می‌دهد که بدون هزینه اضافه به جزییات آن دسترسی داشته باشیم. همه این تغییرات در حالی رخ داده در طول این سال‌ها تویوتا با تردید و وقفه بیشتری محصولاتش را با اپل هم‌خوان کرده است.


این مدل ازماشین تویوتا  که این روزها زیاد حرف آن زده می‌شود ۲۷ هزر دلار قیمت دارد. این مدل هم مانند سری قبلی شارژی است و علاوه بر این یک موتور ۱.۸ لیتری چهارسیلندر هم در آن نصب شده است. قدرت نهایی که خودرو تولید می‌کند آنقدری نیست که چشممان را بگیرد اما همچنان یکی از به‌صرفه‌ترین محصولات کارخانه‌های خودروسازی در بازار است.

این اولین بار نیست که تویوتا در نظم این خودروی زیبا دست می‌برد. سال گذشته هم این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفت تا چراغ‌های جلو، سپر و رینگ‌هایش را تغییراتی بدهد. طول خودرو ۳۵ میلیمتر بیشتر شد و در داخل خودرو تریم تغییراتی را پشت سر گذاشت. کلیدهای سیستم تهویه روی کنسول میانی کار گذاشته شد که در رنگ‌های مشکی و سفید قابل سفارش است. در مدل ۲۰۱۹ از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی نمی‌شد و به همین دلیل هم این مهم‌ترین تغییر با نسل پنجمی است که سال آینده وارد بازار می‌شود.

سال ۲۰۱۹ تغییرات چهار چرخ متحرک گام مهمتری بود که برای ارتقا این محصول برداشته شد. سال ۲۰۱۹ این خودرو با دستکاری‌هایی که در ظاهر داشت، خطوط شکسته‌ای که نرم‌تر و چراغ‌های عقب که از حالت غیرنرمال خارج شد توانست قدم مهمی برای جا شدن در دل افراد محافظه‌کار بردارد. به همین دلیل هم به نظر می‌آید علی‌رغم تبلیغاتی که برای خرید ماشین تویوتا پریوس ۲۰۲۰ شده هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به بهترین نقطه آن وجود داشته باشد. برای مثال اگرچه هنوز اطلاعی از راندمان مدل ۲۰۲۰ در دسترس نیست اما پریوس‌سواران انتظار دارند مشکلاتی که در هماهنگی جعبه دنده cvt و چرخ‌های باریک و فعال آن وحود داشت، در نسخه جدید رفع شود.


تویوتا ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هر دو موتور و مصرف بنزینی مشابه همدیگر دارند و هر دو در نهایت از پس تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت برمی‌آیند اما قیمت پایه مدل امسال ۲۳ هزار دلار است که نشان می‌دهد چهارهزار دلار ارزان‌تر از نسخه آینده ارزش دارد. پیشرفته‌ترین مدل پریوس ۲۰۱۹ با مشخصه چهار چرخ فعال در بازارهای آمریکا و اروپایی ۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود.


برای خرید یک مدل پریوس ۲۰۱۷ از سایت دیوار باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان پول داشته باشیم. اگر خوب آگهی‌های این سایت را نگاه کنیم با ۳۵۰ میلیون هم می‌تـوانیم یک مدل ۲۰۱۶ مناسب برای خرید پیدا کنیم.

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا