ایستگاه خبر

جدیدترین خودروهای کمپانی برلیانس

رپورتاژ: کمپانی خودروسازی برلیانس به مدت ۱۶ سال است که با کمپانی بی‌ام‌و سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودرو دارد. این کمپانی خودروسازی چینی برای سال ۲۰۱۹ محصولات جدیدی عرضه خواهد کرد که احتمال می‌رود شاهد ورود آن به بازار خرید و فروش خودرو در ایران باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی جدیدترین محصولات برلیانس بپردازیم.

برلیانس V6 2019

سپتامبر ۲۰۱۸ بود که خودروی برلیانس V6 مدل ۲۰۱۹ برای اولین بار معرفی شد. برلیانس  V6یک cuv با سایز متوسط است که به‌عنوان یک خودروی لوکس توسط کمپانی برلیانس تولید شده است. موتور ۱.۵ لیتری این خودرو توانایی تولید۱۱۵  اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتون‌متر برای گیربکس اتوماتیک ۷سرعته را داراست. از جمله امکانات و تجهیزات این خودرو میتوان به کیسه هوا برای حفاظت از راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS ، سیستم ترمز EBD مخصوص تقسیم نیرو روی ۴ چرخ برای حفظ تعادل، سیستم کنترل پایداری یا ESP ، ایموبلایزر، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم تشخیص نقطه کور و سیستم کمکی حرکت بین خطوط می‌توان اشاره کرد.


در داخل خودرو از صندلی‌های چرمی با طراحی ارگونومیک استفاده شده است. همچنین سقف پانوراما، یک صفحه نمایش ۷ اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث توسط گوشی‌های همراه، سیستم کیلس یا استارت بدون کلید و سیستم مکان‌یابی و تثبیت‌کننده سرعت خودرو، از دیگر امکانات تعبیه شده در داخل خودرو است.

این خودروی لوکس چینی دارای ۴.۶۲۰ متر طول ، ۱.۹۲۲ متر عرض و ارتفاع ۱.۷۲۷متری و همچنین وزن تقریبی ۱۴۸۰ تا ۱۶۰۰ کیلوگرم است. همچنین مخزن سوخت این خودرو ظرفیت ۵۶ لیتری دارد.

کمپانی خودروسازی ب‌ام‌و در توسعه این خودرو بطور مستقیم دخیل بوده است. قیمت برلیانسV6 در کشور چین چیزی مابین ۸۹۸۰۰-۱۲۴۸۰۰ یوان پیش بینی شده است. همچنین در کشور روسیه که از دیگر واردکنندگان بزرگ محصولات این کمپانی است، مبلغی مابین ۸۰۰-۱۱۱۵ روبل تخمین زده شده است.

برلیانس V7 2019

برلیانس V7 2019 برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد. این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک دو کمپانی برلیانس و بی‌ام‌و تولید شده است. کمپانی خودروسازی برلیانس در طراحی و ساخت این خودرو از امکانات کمپانی بی‌ام‌و بهره‌مند بوده است. نتیجه این همکاری برلیانسV7  مدل ۲۰۱۹ را در صدر بهترین مدل برلیانس حال حاضر قرار داده است.

برلیانسV7 اساساً مدل ۷ صندلی برلیانس V6  است. این خودرو  با اندازه تقریبیBMW X3  ساخته شده که طول این مدل ۴.۷۰۲ ‌متر و عرض ۱.۹۳۲ متر و همچنین ارتفاع آن ۱.۷۵۳متر می‌باشد. همچنین فاصله بین دو چرخ این خودرو ۲.۷۷۰متر است. حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت است.


برلیانس V7 در سه دسته بندی Deluxe، Grand Deluxe و Flagship ارائه می‌شود. در هر سه دسته از یک موتور ۱.۶لیتری که توانایی تولید ۲۲۰اسب بخار را دارد استفاده شده است. در گیربکس این خودرو از آخرین تکنولوژی استفاده شده در خودروهای BMW بهره گرفته شده است.

از امکانات این خودرو میتوان به یک صفحه نمایش بزرگ که اطلاعات گوناگونی نظیر وضعیت آب وهوا، وضعیت خودرو و … را نشان می‌دهد، اشاره کرد. همچنین برلیانس V7 به سقف پانوراما، دوربین‌های بررسی ۳۶۰درجه، صندلی‌های برقی جلو اشاره کرد. ۸ کیسه هوا، کروز کنترل-اسمارت آپشن،ترمز ABS، سیستم هرزگردی یا ASR و سیستم کنترل حرکت در سربالایی یا HHC از دیگر امکانات درنظر گرفته شده برای برلیانس V7 می‌باشد.

از ورود یا عدم ورود این خودروها به ایران اطلاعات دقیقی در دسترس نمی‌باشد. بطور کلی در سال ۲۰۱۹ کمپانی برلیانس هدف خود را رقابت با دو کمپانی بزرگ کیا و نیسان عنوان کرده است.


هرچند که این خودرو چینی است اما کارشناسان خودرو در اولین برخورد با آن، ردپای کامل کمپانی BMW  در تمامی قسمت‌های بیرونی و داخل خودرو را مشاهده کرده‌اند و از نظر این کارشناسان این خودرو در آینده و بعد از فروش، با خودروهایی نظیر کیا اسپورتیج، نیسان قشقایی هیوندای توسان و رنو کادجار بصورت تنگاتنگی رقابت خواهد کرد. هنوز قیمت خرید و فروش برلیانس V7 بطور رسمی اعلام نشده است اما ناگفته نماند که پیش بینی می‌‌شود V7 گرانترین مدل خودروی کمپانی برلیانس و البته پرفروش‌ترین باشد.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تغییر و بهبود رو روز به روز دارم میبینم تو محصولات چینی ! مخصوصا کیفییت متریال داخلی…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۳۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (222 ديدگاه)

      این جمله رو تو متن دوباره بخونید : بطور کلی در سال 2019 کمپانی برلیانس هدف خود را رقابت با دو کمپانی بزرگ کیا و نیسان عنوان کرده است …!!!! ریختم بهم با خوندن این متن کجای قافله ایم ما ایرانیا !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    انصافا اگر آرم روی فرومونو بردارن تشخیص اینکه ماشین ساخت کدوم کشوره سخته.سرعت پیشرفته چینیا عجیبه.انگار از دبستان یهو بری دانشگاه !!! سردنده نسل قدیم بی ام و لامصب لذت رانندگی چند برابر بیشتر میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آره منم چندلحظه بهش فکر کردم. هرچند سردنده bmwنیست چون سردنده هایbmw سرامیکی هستن. اما این شباهت داره بهش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۳۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        درسته مهدی جان .منم منظورم فرم ظاهری و نحوه استفادش بود والا جنسش که قطعا نمیشه هم توقع داشت هم سطح بی ام و باشه.کلا استایل این سبک دنده خلبانی بی ام و فرم شکل ظاهریش در صورت تجربه رانندگی باهاش واقعا لذت بخشه و آدم دوست داره هی دستش رو دنده باشه.حتی اینو از طراحی دنده جدیدشم بیشتر خوشم میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Omid622

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا به جای رسیدیم که دیگه نباید بگیم این چینه بدرد نمیخوره
    و با این قیمت سر به فلک کشیده دلار و گند زدن به واردات ماشین چینم آرزو شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا اگه میشه واردات خودرو رو آزاد کنید تا این شرکت های خودرو سازی بی کیفیت این قدر عرض اندام نکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا