ایستگاه خبر

هر آنچه باید قبل از خرید بی‌ام‌و 530 بدانید

رپورتاژ: بعد از درخشش نسل ۶ سری ۵ در ایران و جهان که اعتبار زیادی به این سری داده است، نسل ۷ سری ۵ در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شد. به دلیل بازار خوب خودروهای این سری در ایران، شرکت واردکننده بی ام و خیلی سریع نسل جدید این سری را در مدل بی ام و ۵۳۰ وارد ایران کرد. این خودرو از امکانات و موتور بسیار خوبی برخوردار است و توانسته تا حد زیادی انتظارات از یک خودرو جدید را برآورده کند.


بی ام و ۵۳۰ جزو سدان های لوکس سایز متوسط است که نمونه صفر سال ۲۰۱۸ آن نیز در ایران موجود است. این خودرو تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی داشته است و درزمینه طراحی و امکانات از نسل قبلی خودرو بهتری است. به‌این‌ترتیب خرید بی ام و ۵۳۰ مناسب افراد ثروتمندی است که می‌خواند به‌روزترین خودرو بی ام و در ایران را خریداری کنند. هرچند در مجموع ارزش خرید این خودرو در ایران به دلیل افزایش قیمت نجومی کمی افت کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور جامع به مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید این خودرو باید بدانید اشاره‌کنیم.

قوای فنی بی ام و ۵۳۰

بی ام و ۵۳۰ مانند نسل قبلی بی ام و سری ۵ در ایران، به موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۲ لیتری مجهز شده است. موتور جدید توانایی تولید ۲۵۲ اسب بخار را دارد که نسبت به نسل قبلی پیشرفت شگرفی در آن دیده نمی‌شود. گیربکس ۸ دنده اتومات با کنترل هوشمند نیز وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. عملکرد موتور بی ام و ۵۳۰ در سطح خوبی است و هماهنگی بالایی بین گیربکس و موتور دیده می‌شود اما نسبت به نسل قبلی چندان بهتر نشده است.

شتاب این خودرو همانند بی ام و ۵۲۸ نسل قبلی در حدود ۶.۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکتریکی محدودشده است. با این حال مصرف سوخت بی ام و ۵۳۰ بهینه‌تر شده است به تنها ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی رسیده است. در مجموع قوای فنی بی ام و ۵۳۰ را باید جزو نکات مثبت این خودرو به‌خصوص در مقابل کلاس e مرسدس بنز بدانیم.

 

طراحی داخلی و خارجی بی ام و ۵۳۰

یکی از عواملی که سبب می‌شود خریدوفروش بی ام و ۵۳۰ انتخاب بسیار خوبی باشد ظاهر جذاب‌تر و تهاجمی‌تر این خودرو است. طراحان بی ام و برای طراحی این خودرو سنگ تمام گذاشته‌اند. در همان نگاه اول به این خودرو می‌توان متوجه لوکس بودن آن شد. کیفیت ساخت بدنه، به دلیل استفاده از آلومینیوم و آلیاژهای مختلف فولاد درعین‌حال سبک‌تر بودن نسبت به نسل قبلی، بهتر شده است.

طراحی لوکس بی ام و ۵۳۰ در داخل اتاق این خودرو نیز نمود پیدا می‌کند. استفاده گسترده از چرم درجه‌یک در کنارتریم چوبی حس یک خودرو بسیار ارزشمند را به سرنشینان القا می‌کند. کیفیت متریال استفاده‌شده برای طراحی فرمان، دنده، کلیدهای کنترل و داشبورد در سطح بسیار بالایی است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که با خرید بی ام و ۵۳۰ شما صاحب یکی از لوکس‌ترین خودروهای ایران خواهید شد.

امکانات و تجهیزات بی ام و ۵۳۰
BMW 5-Series 2017
لیست امکانات و تجهیزات استاندارد نصب‌شده روی بی ام و ۵۳۰ نسبت به نسل قبلی آن پیشرفت زیادی کرده است. تقریباً همه سیستم‌های کمکی، هشداردهنده و امکانات راحتی که فکرش را بکنید در این خودرو دیده می‌شود. در واقع لقب لوکس برازنده این خودرو است. صندلی‌های ۱۶ حالته برقی دارای سردکن و گرم‌کن به همراه ماساژور، وکیوم درب، شارژر وایرلس، کنترل حرکتی، مانیتور ردیف عقب، دکمه‌های لمسی روی فرمان، نورپردازی، ریموت پارک و سیستم گران‌قیمت فرمان پذیر چرخ‌های عقب تنها تعدادی از امکانات موجود روی این خودرو است. این امکانات جدید سبب شده است که آمار فروش بی ام و ۵۳۰ در سراسر جهان رشد بیشتری داشته باشد.

رقبای بی ام و ۵۳۰ در ایران

اصلی‌ترین رقیب بی ام و ۵۳۰ در ایران همان رقیب قدرتمند این خودرو در سراسر جهان یعنی مرسدس بنز کلاس E است. نسل جدید کلاس E در مدل e200 به بازار ایران عرضه‌شده است. این خودرو در بحث فنی نسبت بی ام و ۵۳۰ عملکرد ضعیف‌تری دارد اما در قسمت امکانات و سطح لوکس بودن داخل خودرو شاید بتوان با ارفاق مرسدس بنز را برتر دانست. با این حال در ایران مرسدس بنز e200 تهدیدی برای بازار خرید و فروش بی ام و ۵۳۰ محسوب نمی‌شود. زیرا قیمت‌گذاری مرسدس بنز e200 در ایران به‌گونه‌ای است که این سدان لوکس سایز متوسط تقریباً قیمتی معادل سری ۷ بی ام و، که لوکس‌ترین سدان فول سایز ایران محسوب می‌شود، پیدا کرده است.

قیمت و ارزش خرید بی ام و ۵۳۰
BMW 5-Series 2017
با توجه به آگهی‌های فروش بی ام و ۵۳۰ در سایت دیوار باید گفت قیمت بی ام و ۵۳۰ در ایران در محدوده ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان دارد. با این‌که قیمت بی ام و ۵۳۰ در ایران نجومی است اما ارزش خرید این خودرو نسب به رقبای آن بسیار بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود بازار خرید و فروش بی ام و ۵۳۰ شرایط مناسب‌تری داشته باشد.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا