ایستگاه خبر

چند توصیه برای خرید تیبای کارکرده

نگران نباشید!
«بالاخره خودروی نو بخرم یا دست دوم؟» سؤالی است که به ذهن بسیاری از خریداران خودرو خطور می‌کند. مثلاً با بودجه‌ای حدوداً ۲۴ میلیون تومان، می‌توانید یا به خرید پراید صفر فکر کنید یا به خرید تیبای کارکرده. با این وجود، انتخاب تیبای کارکرده، می‌تواند به‌صرفه‌تر باشد. می‌پرسید چرا؟

تیبا2-تصویر از انجمن پدال
ابتدا به سراغ مزیت‌های خودروی دست دوم برویم. خرید خودروی کارکرده، این امکان را به شما می‌دهد تا دیگر دغدغه افت قیمت آن را نداشته باشید. همچنین، خرید خودروی دست دوم دیگر نیازی به خرج کردن برای ظاهر یا قطعات ندارد. مالک قبلی حتی ممکن است آپشن‌هایی هم اضافه کرده که خود ماشین هم نداشته باشد. نکته بعدی در خصوص خرید خودروهای کارکرده، عدم نیاز به بیمه‌کردن آن‌هاست، چراکه اغلب دارای بیمه هستند.

tiba-interior
حالا به سؤال اصلی بازمی‌گردیم. چرا خرید تیبای دست دوم؟ تیبا تولید شد تا با پراید وارد رقابت شود؛ اما باید بدانید حالا دیگر این خودرو را حتی رقیب ۲۰۶ و ریو هم می‌دانند. ویژگی‌های خاص تیبا از قبیل جمع‌وجور بودن آن، صندوق جادار و ظاهری زیبا باعث شد جای خالی خودش را در بازار ایران به سرعت پر کند. بنابراین این نکته را مدنظر قرار دهید که با خرید تیبای دست دوم، می‌توانید با یک تیر نه تنها دو نشان که چند نشان بزنید. هم صرفه‌جویی کرده‌اید، هم با خودرویی شیک در سطح شهر خواهید بود و هم ایمن‌تر از بقیه می‌رانید. استحکام بدنه تیبا حتی از پژو ۴۰۵ هم بیشتر است. از آن گذشته، تیبا هنوز ۱۰ سال نشده است که پا به عرصه رقابت گذاشته است، بنابراین نباید نگران فرسوده‌شدن آن باشید. اگر هم به دنبال خرید تیبای کارکرده هاچ‌بک هستید که دیگر چه بهتر. چون تیبا ۲، روی هم رفته ۵ سال عمر دارد و کارآمدتر است. همچنین طبق عقیده کارشناسان، عمر قطعات تیبا، بیش از ماشین‌های هم رده‌اش است و این، شانس فروش تیبا در بازار ماشین‌های دست دوم را بالا می‌برد. از نظر فنی نیز تیبا مشخصاتی دارد که آن را برجسته‌تر می‌کند. شتاب، قدرت موتور بالای آن و مصرف سوخت به نسبت کم، در میان خودروهایی از قبیل ۲۰۶، سمند و پراید مثال‌زدنی است. فضای داخلی ماشین هم بزرگ‌تر از سایر خودروهاست، کافی است یک بار رانندگی را با آن امتحان کنید.

Saipa Salon
به گزارش ویرلن؛ سایپا این روزها سخت مشغول به‌روزرسانی انواع تیبا است، تیبا سدان، تیبا هاچ‌بک و تیپ‌های مختلف، می‌تواند به تنهایی باعث سرگردانی شما شود. اگر اسپرت پسندید، به سراغ مدل هاچ‌بک بروید و اگر می‌خواهید صندوق جادار داشته باشید، تیبا سدان را انتخاب کنید. قیمت تیبا صندوق‌دار مدل ۹۶ با ۱۲۰۰۰ کارکرد، در حد نو، بدون خط، دارای بیمه، کف‌پوش ۲۳ میلیون تومان است. در مقابل تیبا مدل ۹۰، با ۱۳۳۰۰ کیلومتر کارکرد و تعویض کلیه لوازم مصرفی از قبیل تسمه، تایم، صفحه کلاج و لنت و لاستیک‌های جلو ۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو طبق ادعای مالکش، یک زدگی کوچک نیز دارد. بنابراین برای خرید تیبای دست دوم، بسته به سال ساخت قیمت‌ها متفاوت است که البته با توجه به کیفیت بهتر تیباهای سال ۹۱ به بعد، بهتر است به سراغ آنها بروید. بهتر است جهت اطمینان خاطر، با فروشنده هم گپ‌وگفتی داشته باشید تا بدانید به چه علت می‌خواهد تیبا را بفروشد.

 

ریپورتاژ آگهی‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا