تیبا پس از چند سال تلاش بالاخره توانست جای پای خود را در بازار خودروی ایرانی محکم کند. خانواده تیبا به عنوان دومین محصول ملی ایران، حالا وارد فاز جدیدی از فعالیت شده است؛ کسب سه ستاره کیفی و کاهش نمرات منفی. سایپا اخیرا با بهینه سازی دوباره بر روی تیبا، ۸۷ اسب قدرت در این خودرو طراحی کرده است، همچنین گشتاور ۱۰۶ نیوتن متری آن نیز به ۱۲۸ نیوتن متر ارتقا یافته که باعث میشود در سربالایی، راحتی بیشتری را با تیبا تجربه کنید. همین شاخصهها کافی است تا برای خرید تیبا صفر، وسوسه شوید. علاوه بر آن، شرایط مساعد فروش اقساطی انواع مختلف تیبا مزید بر علت است. برای مثال با ۱۰ میلیون تومان نقد و ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان، صاحب خودروی تیبا شوید.
طبق پژوهشی صورت گرفته از سوی شهرداری استان اصفهان، ۳۷ درصد از خریداران خودرو، اولویت اصلیشان «قیمت» آن است. عمده خرید و فروش خودرو نیز متعلق به خودروهایی زیر ۳۰ میلیون تومان بوده است. تیبا، بعد از پراید تقریبا ارزانترین خودروی محصول داخلی است. تیبا ۲ در حال حاضر پرفروشترین و از جدیدترین محصولات سایپا است. احتمالا بسیاری از خریداران، بین خرید تیبا صفر و ۲۰۶ کارکرده در تردید هستند. تیبا از نظر ظاهری شباهت زیادی به ۲۰۶ دارد، اما عمر طولانی ۲۰۶ نسبت به تیبا، آن را به خودرویی تکراری در سطح شهر بدل کرده است، این در حالی است که خرید تیبای صفر به خصوص مدل هاچ بک، این فرصت را به شما میدهد تا خاص و اسپرت دیده شوید.
سرنشینان عقب در تیبا راحتی بیشتری را تجربه میکنند، چرا که فضای بازتری نسبت به ۲۰۶ دارند و همچنین نرمی خودرو کمتر آنها را تکان میدهد. از سوی دیگر، افت کیفی که این روزها گریبانگیر ۲۰۶های جدید شده و افزایش کیفیت روزافزون تیبا، آن را پیروز میدان کردهاست. ارتفاعات بالای تیبا، باعث تسلط بیشتر راننده بر محیط میشود و این امر به تنهایی میتواند بر کاهش تصادفات تاثیرگذار باشد. مزیت دیگر تیبا نسبت به ۲۰۶، ترمز آن و جعبه دندهای است که به راحتی جابه جا میشود. این ویژگیها سبب میشود که به خرید تیبای صفر بیشتر بیاندیشید.
به گزارش ویرلن؛ در ابتدای ورود تیبا به بازار، در دسترس نبودن قطعات آن، نقطه ضعفی برای زیبای ایرانی محسوب میشد، اما سایپا توانست به سرعت این نقص را بهبود بخشد. همچنین قیمت پایین قطعات منجر هزینه پایین نگهداری تیبا شده است. اگر هنوز در خصوص خرید تیبای صفر به اطمینان خاطر نرسیدید، طبق نتایج آخرین ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل توسط شرکت بازرسی و استاندارد در آبان ۹۶ خوروی تیبا یک ستاره کیفی دیگر را از آن خود کرد. یک نکته هم برای طرفداران محیط زیست؛ تیبا توانسته است از نظر استاندارد آلایندگی، استاندارد یورو ۴ را دریافتکند.
تیبا در حال حاضر در ۴ تیپ EX, SX, LX, SLتولید میشود که تقریبا از نظر فنی شبیه به هم هستند اما در عین حال تفاوتهایی از قبیل عدم وجود کیسه هوای راننده و چراغ مه شکن جلو در نوع SL آن دیده میشود. در مجموع میتوان گفت نوع EX امکانات بهتری دارد. تیبای صفر، دارای ۲۴ ماه گارانتی و خدمات پس از فروش است.
این مقاله یک ریپورتاژ آگهیست و ما هیچ مسئولیتی در قبال صحت و عدم صحت اطلاعات آن نداریم!
مجید سبزواری
۴ دی ۱۳۹۶تیبا خوب نیست
ManiRecord
۴ دی ۱۳۹۶خاص و اسپرت دیده شوید؟؟؟؟؟؟؟؟
تبلیغ بود از این جا شروع میشه که میگیم
از ماست که بر ماست…
Genius
۴ دی ۱۳۹۶تو رنج قیمتی زیر 30 میلیون تومان در این وانفسای بازار خودروی ایران هیچ گزینه صفر کیلومتر دیگری که از حداقل های موردنیاز جهت استفاده بعنوان یک خودروی خانوادگی برخوردار باشد وجود ندارد.تیبا میماند و ام وی ام110 که یقینا تیبا یک سر و گردن از چینی کوچولوی بازار ایران بالاتر است
احسان
۴ دی ۱۳۹۶“”مزیت دیگر تیبا نسبت به 206، ترمز آن و جعبه دندهای است که به راحتی جابه جا میشود””
ترمز تیبا از ترمز 206 بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟
ایمنیش چطور؟؟
صابر
۴ دی ۱۳۹۶سلام
من تیبا داشتم .خرج ریو داره سواری پراید.
کیفیت هم خیلی بد .دفعه اخر که بردم نمایندگی خوب نمایندگی تو 40 هزار تا کله جلو بندی و با کمک عقب و ….عوض کرد .برای من مدل 1393 بود .جالب نبود به غیر از شتابش که خوب بود چیزه قابل عرضه ای نداش .پراید خیلی بهتره .
net
۴ دی ۱۳۹۶واقعا ماشین خوب و جاداری هست نکته منفی در مورد تیبا جلوپنجره و چراغ جلوش هست که شیب داره رو به پایین و با عقب ماشین تناسب نداره و باعث زشت شدن ماشین شده
شاهین
۴ دی ۱۳۹۶تیبا 93 داریم
به معنای واقعی آشغال
صدای موتور داخل اتاق – کیفیت بسیار بد گیربکس و صفحه کلاچ (20000 کیلومتر مجبور به تعویض شدیم )
دربها به سختی باز و بسته می شوند – هنداینگ صفر
سخنی با نویسنده : برای تبلیغ چند گرفتی
Saeed Boroomand
۴ دی ۱۳۹۶تیبا از نظر ظاهری شباهت زیادی به هیچ ماشینی ندارد…
اینا جلوی ماشینو اینقد باریک طراحی کردن هاچفرانتش میکردن که صرفه جویی بیشتر بود و طراحی اش ام منحصر به فرد میشد :)
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۶حالم داره بَد میشه
فلاکت از این دیگه بالاتر داریم نه واقعاَََ داریم
آرمین
۴ دی ۱۳۹۶الان که اینا رو خوندم شدیدا وسوسه شدم برای خرید تیبا.حمله به سوی خرید این خودروی اسپرت و شیک
spk
۷ دی ۱۳۹۶وایسا منم بیام خخخخخخ
AMir17NP
۴ دی ۱۳۹۶یه تیپ 2 مدل 90 سگش شرف داره به تیبا صفر..(تو رنج ماشین ایرانی)
SS
۵ دی ۱۳۹۶با یک نگاه ساده و غیرکارشناسی هم مغز آدم اونقدر خطوط و حجم های ناشیانه و زشت پردازش میکنه که شروع میکنه به ارور دادن!
Hassan
۵ دی ۱۳۹۶قیمت قطعاتش بسیار بالاس طبق تجربه شخصی ، بدون اغراق تا دوبرابر پراید هر قطعش فی میخوره بلکه بیشتر … نکته مثبتش موتورش هست که فقط خوب را میره ، دوستان توجه داشته باشن که دنبال مقایسه پراید با تیبا نباشن چون بالاخره سوارشونم که بشی کاملا تفاوت ها مشهود هست امممااااا راحتی و هندلینگ و قدرتش رو بعضیا میان مثلا با سمند EF7 مقایسه میکنن که خداییش خنده دار هست ، هر ماشینی باید در حد خودش سنجیده بشه بله شاید تیبا شتاب بالایی داشته باشه و موتور 1800 پژو توی شتاب اولیه نتونه خیلی حالشو بگیره (تجربه شخصی ) ولی بالاخره حجم موتور بالاتر اخرش کار خودش رو میکنه حتی اگه با اختلاف کم باشه و بعضی وقتا باید ادم منطقی باشه ! اصلا فرض بر اینکه توی شتاب هم جلو باشه ! آیا واقعا هندلینگ و جاداری و راحتی پژو و سمند رو داره ؟ …