ایستگاه خبر

خرید پژو 206sd کارکرده از سایت دیوار و نکاتی که نمی‌دانید

رپورتاژ: بالا رفتن قیمت خودرو در چند ماه اخیر از طرفی و انتشار خبرهایی مبنی بر سهمیه‌بندی سوخت در آینده‌ای نزدیک، بسیاری را به فکرخرید خودروهای کارکرده کم مصرف انداخته است. یکی از گزینه‌ها هم پژو ۲۰۶ صندوقدار است. این خودرو هم خانوادگی‌ست و هم به نسبت بسیاری از خودروهای تولید داخل کم مصرف. اما  یکی از سوال‌ها این است که موقع خرید پژو ۲۰۶sd کارکرده باید به چه نکاتی توجه کرد؟


وقتی تصمیم به خرید هر نوع خودروی کارکرده‌ای از جمله پژو ۲۰۶sd گرفتید در اولین قدم بهتر است سراغ یکی از سایت‌های آنلاین خرید و فروش خودرو مثل دیوار بروید و مقایسه‌ای بین قیمت نو و کارکرده خودروها داشته باشید.

پژو ۲۰۶ کارکرده هم مثل هر  خودروی دیگری دارای مدل‌های مختلفی‌ست و در برخی از مدل‌ها بیشتر خرید و فروش می‌شود.  ۲۰۶ صندوقدار یا sd در هشت تیپ V1، V2، V6، V8، V9، V10،  V19و V20  در بازار داخلی خودرو عرضه شده و تفاوت اصلی این تیپ‌ها هم جدا از صندوق عقب و نوع سوخت در مشخصات فنی و آپشن‌های متنوع آنهاست. از بین این هشت تیپ، V8، آپشن‌های بیشتری دارد و در مقایسه با برخی از مدل‌ها کم مصرف‌تر است. تیپ V8 پژو ۲۰۶ را می توان مدل صندوق دار تیپ ۵ ۲۰۶ هاچ بک دانست که از موتور TU5 با حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی بهره می‌برد و کامل‌ترین خودروی ۲۰۶ صندوقدار است. اما در هرمدلی که قصد خرید ۲۰۶صندوقدار کارکرده را داشته باشید باید بدانید که با خودرویی کم مصرف طرفید.

206-sd
در جدول زیر میزان مصرف سوخت هرکدام از مدل‌های ۲۰۶ صندوقدار آمده است.

تیپ V1 V2 V6 V8 V9 V10 V19 V20
نوع سوخت بنزین بنزین و گاز بنزین  بنزین  بنزین بنزین و گاز  بنزین  بنزین
 مصرف سوخت در شهر ( لیتر در ۱۰۰ کیلومتر )  ۱۰.۳۴  ۱۰.۳۹  ۸.۹  ۸.۹۴  ۱۰.۱  ۱۰.۳۴  ۸.۹  ۸.۹
  مصرف سوخت در جاده ( لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ) ۵.۷۲  ۵.۷۲  ۵  ۵.۲۵  ۵.۸  ۵.۷۲  ۵  ۵.۰
  مصرف سوخت ترکیبی ( لیتر در ۱۰۰ کیلومتر )  ۷.۴۴  ۷.۴۴  ۶.۴  ۶.۶۱  ۷.۳  ۷.۴۴ ۶.۴ ۶.۴

 

همانطور که در جدول بالا می‌بینید از بین تیپ‌های مختلف این خودرو به ترتیب V6، V19، V20 و V8 از بقیه کم مصرف‌ترند و V2 و V10 دوگانه‌سوزند.

خرید پژو ۲۰۶  sd کارکرده در دو مدل V8 و V9 بیشتر است. برتری V8 در داشتن امکانات بیشمار و همچنین خرید و فروش آسان آن است و V9 نیز برای آنهایی که دنبال خرید ماشین دنده اتوماتیک هستند ایده‌آل است، چراکه در بین تیپ‌های مختلف این خودرو، تنها V9 اتوماتیک است و جز  سنسور دنده عقب، بقیه امکانات V8 را داراست. اگرچه این دو خودرو در شتاب هم تفاوت‌هایی باهم دارند. با V8تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید بروید و با V9 تا ۱۸۹ کیلومتر.

اما قیمت انواع ۲۰۶ کارکرده sd به چه صورت است؟ برای خرید یک ۲۰۶ کارکرده صندوقدار V8 مدل ۹۵ باید ۵۸ میلیون تومان بپردازید و خرید مدل V9 سال ۸۶ برایتان ۴۹ میلیون تومان هزینه دربردارد. با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از قیمت مدل‌های دیگر هم باخبر شوید.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مظاهر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    موتور وی یک با وی هشت یکی است چه تفاوتی در مصرف بنزین دارد .چرا وی یک مصرفش بیشتر از وی هشت است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    درواقع تفاوت اصلی۲۰۶ صندوقدار با هاچبک از نظر فنی، تقویت اکسل عقب برای گردش در پیچها هست که از پشت ماشین هم پیداست
    و تفاوت فنی۲۰۶ با تندر هم ۵ اسب بخار قدرت بیشتر وترمز دیسکی هر ۴ چرخ در مقابل ترمز کاسه ای عقب تندر هست
    .
    و اینکه البته توی قرن ۲۱ و سال ۲۰۱۹ واسه دنیا این بحثها مثل خاطرات پدربزرگهاشون میمونه
    اما واسه ما بحث خودروهای صفر بازارمونه متاسفانه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mehran

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به نظرم بیشتر آگهی‌ها در سایت دیوار و… غیر عادی هستن. مثلا همکار من بنگاه داره و ماشین ها رو به اسم کارمندی تمیز آگهی میکنه! به راحتی ماشین رو گرون‌تر می‌فروشه! این مدل فروش خودرو بسیار باب شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    عاشق اون قسمت “v8با امکانات بیشمار” شدم!!!
    دقیقا چه امکانات بیشماری داره؟؟؟!!@

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ای ول دقیقا احتمالا منظورش جا لیوانی رو کنسول و آیینه برقی باشه
      من عاشق اونایی هستم که توی سایت دیوار برای پژو 206 مینویسن کولر دوال .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Danial

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    بدترین بخش دیوار اینکع جدیدا میان و جنس های دزدی رو میزارن برای فروش من چند وقت پیش تو فکر خرید ساب بودم دیدم خب قیمت نو خیلی گرونه منم نمیخواستم خیلی هزینه کنم چون ماشینم هیشه تو خیابونه به هر حال ی سر زدم قیمت چند رو دیدم و رفتم ببینم خب یه سریا که میری مبینی نوشته جنس نو نو میری اونجا یه چیزد یگه میزاره جلوت یا کلاً میبینی ساب پاره شده همونجوریع وض نکرده بهتم میگه این جنس فابریکیه تعمیر نشده این افراد ک خب فاقد هر گونه نام پدر در شناسنامه هستن یه آدرس بود سمت اسلامشهر وقتی رسیدم خداروشکر کردم که با دوتا از دوستام رفتم اگه نه معلوم نبود خفتمون میکردن ماشینمونم میبردن یارو قیافش داد میزد دزده یه عالمه باند ماشین و ضبط این چیزا تو خونش بود میگفت هر کدوم میخوای بردار هیچی دیگه با ترس و لرز فرار کردیم این واقعاً درست نیست نمیدونم باید چی بگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شواهد و تجربه نزدیکان نشون میده که به هیچ عنوان نمیشه از سایت دیوار برای خرید استفاده کرد خیلی ها برای کشوندن مشتری به جاهای خاص و سرقت آگهی های تقلبی می زنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hesam

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه قصد خرید 206 دارید v1 بخرید من خودم دارم موتورش فوق العادست همه قطعات موتورش هم فرانسه هست بعضی هاشون هم آلمان از صفر دست خودمه مدل 86 هست 122 هزار تا کارکرده بدون ایراد فقط مصرفی ها رو تعویض کردم صدای موتورش هم نسبت به v8 کمتره کیفیت ماشین هم که خیلی زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا