ایستگاه خبر

داتسون، گزینه جدیدی برای خودروسازان ایران

برخی منابع از مذاکرات دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو با شرکت نیسان برای تولید برند داتسون در ایران خبر داده‌اند. مدیرعامل ایران‌خودرو در سومین همایش صنعت خودرو در سخنرانی خود از ششمین شریک خودرویی این شرکت سخن گفت اما نه نامی از این شریک آورد و نه حتی انتخاب آن را تاکنون قطعی دانسته است.

2015 Datsun on-DO
۲۰۱۵ Datsun on-DO
هاشم یکه زارع اگرچه از ششمین شریک ایران‌خودرو نام نبرده اما در پاسخ به خبرنگاری گزینه نیسان برای همکاری را هم رد نکرده است. این نشانه‌ها به زبان دیگر، اعلام آمادگی ایران‌خودرو برای همکاری شرکت‌های خارجی است و یکه زارع با این رفتار، راه را برای شراکت با ایران‌خودرو باز گذاشته است.

Datsun GO
Datsun GO
هم‌اکنون احتمال ورود نیسان داتسون ژاپن به ایران افزایش یافته است اما قیمت پایین و رقابت این محصول با قیمت پایینش با برخی محصولات مانند تیبا، ورود و قیمت این محصول در ایران را در پرده ابهام نگه می‌دارد.

Datsun GO 2014
Datsun GO
یک منبع آگاه از مذاکرات فشرده خودروسازان ایرانی با نیسان ژاپن به اقتصادنیوز خبر داد و امکان ورود و ساخت محصولاتی مانند نیسان جوک و داتسون را که محصولات رقیب رنو در ایران هستند را هم امکان‌پذیر دانست.

2015 Datsun on-DO Interior
۲۰۱۵ Datsun on-DO Interior
رنو ۴۴ درصد سهام نیسان را در اختیار دارد و قصد دارد چندین محصول جدید ازجمله کلیو و کپچر و خودرو ارزان کوئید را با قیمت ۲۵ میلیون تومان در ایران تولید کند. حال احتمال حضور نیسان شریک شرکت رنو درست در همان بخش در بازار کمی گیج‌کننده است.

2015 Datsun on-DO Interior
پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو و مدیرعامل رنو ایران در پاسخ به این پرسش اقتصادنیوز که در آینده وضعیت شریک رنو شرکت نیسان در ایران چگونه خواهد بود؟ توضیح می‌دهد: نیسان هم به‌موازات رنو در حال مذاکره با طرف‌های ایرانی است و می‌خواهند در صنعت خودرو ایران سرمایه‌گذاری کنند. در اتحاد رنو نیسان مشکلی برای رقابت درونی نیست. ما آماده رقابت با شریک خود نیسان هم در بازار ایران هستیم. هم‌اکنون رنو با کپچر و نیسان جوک در جهان در بسیاری از بازارها رقابت می‌کند.

Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
البته حضور محصولات نیسان به‌غیراز چالش با رنو مشکل دیگری هم دارد و آن مدیران صنایع خودروسازی در ایران و همکاری این شرکت‌ها با شرکای چینی است.

Datsun redi-GO Concept
Datsun redi-GO Concept
نیسان داتسون هم‌اکنون قیمتی در حدود ۶ هزار دلار دارد که این قیمت امکان تولید این خودرو را با قیمت بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان با داخلی سازی مناسب در ایران فراهم می‌کند. قیمتی که به‌احتمال‌زیاد بازار خودروسازان ایران را کاملاً بر هم خواهد زد. این خودرو همچنین می‌تواند رقیب سرسخت رنو کوئید و خودرو رنو ساندرو باشد.

Datsun Go+ MPV
Datsun Go+ MPV
رنو کوئید با قیمت ۵ هزار دلار قرار است ۲۵ میلیون تومان توسط رنو در ایران تولید شود حال اگر داتسون هم وارد بازار شود و بتواند قیمت نزدیکی با کوئید داشته باشد رقیب جدی این خودرو خواهد بود. از طرفی به دلیل فنّاوری و طراحی جدید بسیاری از خریداران خودروهایی مانند پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و بسیاری از خودروهای چینی هم به دنبال خرید یک خودرو شهری خوب و کم‌مصرف هستند که به سمت خرید این خودرو خواهند رفت که این عامل بازار خودرو ایران را دچار تحول می‌کند به همین دلایل عده‌ای معتقدند ممکن است مقاومت‌هایی در این راه صورت گیرد.

Renault KWID
Renault KWID
البته نیسان داتسون با توجه به قیمت ارزانش می‌تواند یکی از بهترین خودروهای برای تولید در ایران با قیمت مناسب برای قشر متوسط باشد.

برای خیلی از ایرانی‌ها خودرو ژاپنی داتسون خاطره‌انگیز است. خودرویی که مدت‌ها در گروه نیسان خبری از آن نبود اما حدود سه سال است که شرکت نیسان ژاپن دوباره این برند را احیا کرده است.

در گروه نیسان خودروهایی که قیمت بالایی دارند با نشان اینفینیتی عرضه می‌شوند و خودروهای بسیار ارزان‌قیمت با نشان داتسون وارد بازار می‌شوند. هم‌اکنون این خودرو در بازارهای هند، اندونزی، روسیه و آفریقای عرضه می‌شود. قیمت این محصول از حدود ۶ هزار دلار شروع می‌شود.

سابقه خودروسازی داتسون به ۱۹۱۴ میلادی برمی‌گردد. سه حرف دات حرف اول فامیل سه مهندس است که با رؤیای ساخت یک خودروی تمام ژاپنی شرکتی تأسیس کردند که در سال ۱۹۳۳ به مالکیت نیسان درآمد. نیسان تا اوایل دهه هشتاد از این برند استفاده می‌کرد و موفقیت زیادی در حضورش در بازار آمریکا داشت.

حالا نیسان می‌خواهد داتسون این موفقیت را برایش در بازارهای جدید به ارمغان آورد. همان موفقیتی که داچیا با خودروهای ارزان خود برای رنو به دست آورده است.
شرکت نیسان در سال ۹۹ میلادی با فروش ۴۴ درصد سهامش به رنو زیرمجموعه گروه رنو نیسان شد.

کارلوس گون مدیر گروه رنو-نیسان می‌گوید هدف داتسون «جلب نظر جوانانی است که می‌خواهند اولین ماشین خود را بخرند و هدفشان داشتن بیشترین امکانات با قیمت دست‌یافتنی است.»

قیمت خودرو حدود شش هزار دلار است و خریداران یک انتخاب بیشتر ندارند. یک هاچ‌بک که از نیسان میکرا، کوچک‌ترین مدل نیسان در بازار اروپا، کمی بزرگ‌تر است. موتور خودرو ۱. ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۶۷ اسب بخار است و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی دارد.

در ساخت داخل خودرو از مواد مرغوب استفاده نشده است و طراحی داخل خودرو هم چندان جذاب نیست؛ اما امکاناتی که در اختیار راننده است به‌هیچ‌وجه ابتدایی نیست. داشبورد دیجیتال، رادیوپخش با امکان ارتباط از طریق USB یا اتصال MP3 پلیر، کولر و دو شیشه جلوی برقی به‌طور استاندارد روی خودرو نصب شده است.

Datsun GO dashboard
Datsun GO dashboard
در این بین چالش دیگر برای گروه رنو نیسان رقابت داخلی بین دو خودرو لوگان و ساندرو از داچیا و گو از داتسون است. لوگان که در ایران با نام تندر ۹۰ و با آرم رنو عرضه می‌شود در بازار اروپا حدود ۷ هزار یورو قیمت دارد. حال‌آنکه داتسون گو از لوگان ارزان‌تر است و این تفاوت ممکن است بازار هر دو خودرو را به نفع خودرو دیگر به خطر اندازد.

Datsun GO interior
البته خودرو داتسون هاچ‌بک و کوچک‌تر از تندر ۹۰ بوده و به نمونه بدون صندوق تندر ۹۰ با نام ساندرو نزدیک است هم‌اکنون البته چالش رنو نیسان در بازار ایران که شاید سبب شود داتسون پایش به ایران باز نشود تولید ساندرو در شرکت پارس‌خودرو است. پارس‌خودرو هم‌زمان نماینده نیسان نیز هست و شاید مدیریت رنو بر نیسان سبب شود پای داتسون ارزان‌قیمت به ایران باز نشود.

Datsun GO taillight
داتسون گو البته اگر در بازار خودرو ایران هم عرضه شود آینده خوبی را می‌توان برای آن متصور بود چراکه می‌توان این خودرو را با داخلی سازی حدود ۵۰ درصد، در حدود قیمت تیبا به فروش رساند.

رقیب دیگر داتسون در جهان رنو کوئید است. رنو کوئید توسط رنو در هند معرفی شده و قرار است در این کشور برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود ۹۸ درصد تولید شود. این محصول بر روی پلت‌فرم جدید CMF-A رنو طراحی شده است.

رنو کوئید یک خودرو مینی کراس‌اوور است. خودروهای کراس‌اوور معمولاً خودروهای شبه شاسی‌بلندی هستند که روی پلت‌فرم خودروهای هاچ‌بک یا سدان توسعه پیدا می‌کنند.

Renault KWID
Renault KWID
ازنظر طراحی داخلی خودرو کوئید طراحی بسیار ساده‌ای دارد ولی با توجه به پنل میانی و قرار گرفتن یک ال سی بزرگ و سیستم مرکزی مالتی مدیا می‌توان این خودرو را پرچم‌دار خودروهای ارزان که نیم‌نگاهی هم به دیجیتالی شدن خودروها دارند دانست. مواد بکار رفته در داخل این خودرو از پلاستیک ارزان مانند خودرو تیبا و پراید در ایران است.

موتور این خودرو هم همانند خودرو ماتیز سه سیلندر و دارای حجم ۸۰۰ سی‌سی یعنی نصف خودرو تندر ۹۰ است. این موتور ۵۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ که ۵۰ اسب بخار کمتر از تندر ۹۰ است.

Renault KWID
به‌اشتباه برخی در بازار ایران گمان می‌کنند این خودرو در ایران جایگزین تندر ۹۰ خواهد شد اما کوئید با موتوری با ۵۰ اسب بخار قدرت ضعیف‌تر و یک سایز کوچک‌تر بدنه، رقیب جدی برای جایگزینی پراید و تیبا است.

Renault KWID
رنو کوئید قرار است توسط رنو در ایران با قیمت ۲۵ میلیون تومان تولید شود. خودرو داتسون اما محصولی است که بین رنو کوئید و تندر ۹۰ (ساندرو) قرار می‌گیرد.

Datsun GO front
قدرت موتور داتسون حدود ۲۰ اسب بخار از کوئید قوی‌تر و ۳۰ اسب بخار از تندر ۹۰ و ساندرو ضعیف‌تر است. قدرت موتور داتسون چیزی شبیه پژو ۲۰۶ تیپ دو است برای همین شاید بسیاری از مشتریان ایران که می‌خواهند کوئید ارزان‌قیمت بخرند پولشان را جمع کنند تا داتسون بخرند و بسیاری از افرادی هم که می‌خواهند ساندرو بخرند کیفیت و برند ژاپنی را به قدرت موتور بیشتر خودرو فرانسوی ترجیح دهند. پس اگر ورود این خودرو چنین برای رنو در ایران دردسرساز باشد پس تکلیف خودروهای چینی و یا برخی محصولات مانند پراید و تیبا چه خواهد بود؟ شاید همین عامل ورود داتسون به ایران را سخت کند.

2016 Fiat mobi
۲۰۱۶ Fiat mobi
البته نیسان داتسون به‌غیراز رنو کوئید یک رقیب دیگر هم در جهان دارد. محصول ارزان‌قیمت جدید شرکت فیات با نام موبی که تولیدش در برزیل شروع شده هم از رقیبان احتمالی این خودرو در ایران می‌تواند باشد هم‌اکنون ایران‌خودرو مذاکراتی را هم با فیات در حال پیگیری دارد.

نویسنده: امین آزاد-اقتصادنیوز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. سينا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    فکر کردن اینجوری میتونن بازار رو از رکود دربیارن خخخخ …. نمیخریم تا خودرو را با قیمت واقعی بدهید و تعرفه را صفر یا به حداقل برسانید

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سعید

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      دنده داتسون خیلی برا آویزون کردن پلاستیک پوست تخمه خوبه
      من موافقم

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. شناس

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        راضی ام

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اره هر چی اشغال هست بیارید با قیمت چند برابر به ملت قالب کنید.لعنت به…

      موافقم 0
      مخالفم 2
    3. شایان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      کی نمیخره برادر 99 درصد مردم نمیدونن ماشین چی هست ام وی ام 110 رو به فامیلامون نشون میدم میگم نظرتون چیه میگن عالیه چقدر با کلاسه! به قول جرمی همین الان که این برنامه پخش میشه اکثر مردم دارن کانال دیگه فوتبال نگاه میکنن!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        کاش لااقل فوتبال نگاه میکردن ؟!!!
        نه … :-(

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. یاکان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      اگه واقعا نخریم دیگه. فعلا که چنین همتی تو ایرانی جماعت نیست!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (289 ديدگاه)

        اگه یه ذره اخبار رو پیگیر شده باشین تو تلویزیون ایران تو شبکه ی یک نشون داد که نمایندگی ها بعد از عید روزی یه دونه فروش به سختی داشتن و نمایشگاه دارا هم اصلا فروش نداشتن… ملت الان بخوان بخرن هم پول ندارن دیگه هیچ راهی نیست یا باید قیمتارو کم کنن یا انحصار رو بشکنن راه سوم و بهتری هم هست تخته کنن پاشن برن خلااااااص … در ضمن تا قبل امسال چون قیمت خودرو میرفت بالا خودرو یه کالای سرمایه ای بود ولی الان نه چون این لگنا دیگه بیشتر از این نمی ارزن و نمیتونن قیمتارو مثل دو سال قبل یهو دو برابر کنن ملت فخیم هم صف ببندن به جا یکی دو تا بخرن اینجا اخر راهه و یه دو راهی جلوشونه که یکی میره تو دره یکی هم براشون حکم جاده خاکی رو داره… حالا باید دید چه میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. آرش

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (60 ديدگاه)

          مادامی که ***باشه انحصار خودرو هم هست. دوستانی که امید به رفع انحصار دارن رو ارجاع می دم به چند سال پیش که سوپریم در مورد رفع تعرفه خودرو صحبت کرده بود. یا مصاحبه رییس وقت ایرانخودرو در این مورد که بیش از 40 درصد قیمت هر خودرو به دست تولیدکننده نمی رسه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (233 ديدگاه)

          ارش جان انحصار خودرو چه عرض کنم .بدبختی تو همه موارد.اا
          ۳۲ملیارد دلار ازاد شده از قبل توافق ایا شما دیدید اثرشو تو زندگیتون.
          اوقت ملت تو سایتا کامنت میدادن ۲میلیارد دلار امریکا بلوکه کرد.
          از ۳۲ میلیارد تاش چیزی رسید به تو که از ۲میلیارد انتظار داری برسه
          اصلا از ۹۰۰میلیارد دولت قبل چیزی بت رسید جز گرونی و پراید ۲۰تومنی و دلار ۳۷۰۰.
          امان از …

          موافقم 0
          مخالفم 1
    5. داریوش افشار

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فعلا که مردم از روی ناچاری دارن میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. اسماعیل هنیه

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شما اولین نفری خواهی بود که اینارو میخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. رضا پ

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      قیمت رنو کوئید 5000 دلاری و چجوری و با دلار چند حساب میکنن اونم مونتاژ داخل که 25 میلیون میشه ؟! چطور وقتی که یه خودرو قراره بیشتر قطعاتش بنا به سیاست جدید در داخل تولید بشه قیمت تموم شدش به ازای هردلار 5000 تومان آب میخوره؟
      ضمنا این حرف یعنی چی که “تکلیف پراید و تیبا در ایران چه خواهد شد؟شاید همین عامل ورود داتسون به ایران را سخت کند…”
      مثل اینکه ما خودمونم دلمون نمیاد دست از سر خودرو های بیست سال پیش بر داریم خوب معلومه دیگه باید تولید خودروهای قدیمی رو متوقف کنن گیریم خودروسازها بخوان تیبا و پراید و 206 تولید کنن کیه که بخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. رسول

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      از این نمیخریم ها موقع کمپین هم زیاد میگفتن ولی دیدیم که همش کشک بود. خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ایران پناهگاهی امن برای ورشکستگان صنعت خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی
      و ای کاش مسئولین تنها به ارزون بودن دقت نمی کردن و نیمه نگاهی هم به ایمنی این خودروها مینداختن
      وگرنه داتسون ارزون قیمت رو پخش کنیم تو ایران باز مثل پراید قرار باشه آدم بکشه چه فایده ای داره؟
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. aston martin

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    از تیبا خیلی بهتره قطعا
    هرکی تیبا هاچبک میخره ***..یه واقعیته این موضوع..
    نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      دوست گلم اینا یه چیزی میگن من و شما چرا باور کنیم!!!!
      مطمئن و مطمئن و مطمئن باش هیچکدوم از این ماشین ها اگه فردا روزی قرار بر حضور در ایران داشته باشن زیر 35 میلیون به دست من و شما نمیدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      اینا زیر 40 ملیون باشن من اسممو عوض میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    استون مارتین عزیز،دوست گرام،الان چی این از تیبا بهتره،انتظار داری ک توی این خودرو با این قیمت کیفیت ژاپنی رو ببینی؟!تست تصادفش هم فقط دوستاره کسب کرده!شاید بگی خوب تیبا و پراید هم امن نیستن ولی اینو گرونتر از تیبا و پراید میدن،در ضمن پراید یک خودرو قدیمی هس و تیبا هم براساس همونه ولی برای خودروی جدید طراحی شده داتسون گو دوستاره بسیار بده،ب نظرم دایهاتسو برای مونتاژ خیلی بهتره،چون خودرو های متنوع و ایمنی داره،البته بیشترمدلاش حالت جعبه ای دارن ک برا این رنج قیمت طراحی زیاد اهمیت نداره،از طرفی ی کوپه دو نفره ارزون هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ورود این خودرو ها میتونه تنوع و رقابت رو تو بازار کشور بیشتر کنه.البته با توجه به قیمت پایینشون نباید انتظار زیاد ازشون داشت.
    هرچی سنگه گیر پای لنگه!
    فقط آدم فقیر این خودرو ها رو میخره،خودروهای ارزان هم در کل ایمنی پایینی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (289 ديدگاه)

      سیاست جدیدشون باحاله برای رقابتی کردن بازار داتسون گو رو میارن با موتوری که چند اسب از تیبا ضعیف تره … کیفیت داخلی و اپشن هم در حد تیبا … بعد میگن خب شما میگفتین رقابتی کنین اینم رقابت حالا خودتون بگید بین تیبا و این کدوم بهتره ایمنیش هم که از تیبای ما بدتر نباشه بهتر نیست…مردم ما هم که عاشق عدد و ارقام تو کاتالوگ میگن تیبا خیلی بهتره مکانیکش هست قطعش هست پس تیبا بخریم … اینجوری داتسون رو از گود خارج میکنن !!! البته اگه بیاد …
      از طرفی خوب شناختن دست گزاشتن رو نقطه ضعف اصلی یعنی اسب بخار که واسه ایرانی جماعت حداقل واسه من خیلی مهمه… و ماشین زیر 80 اسب ارزش بنزین ریختن نداره چه برسه به استارت خوردن و روندن … چون قشر متوسط پول ندارن هم یه خودرو شهری بخرن هم یه ماشین واسه مسافرت باید اسب بخار طوری باشه که مثل اردی خدا بیامرز با 4 تا سرنشین و صندوق پر تو سربالایی مجبور نشی پیاده شی هل بدی التماسش کنی راه بره !!! پس از این طرف هم اینارو از گود میندازن بیرون…میتونیین بهم منفی بدین حرفم تموم شد???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. fara2001

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    سپاس از آقای آزاد عزیز بابت مقاله شون .
    به نظر جای نگرانی نیست این خودرو سازها برای اینکه به حریم سودهای هنگفت هم تجاوز نکنند آنچنان با هم هماهنگ هستند ،به راحتی میشینن و دسیسه ها میچینند که حقوق همهشون رعایت میشه الا ما مردم جبر کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی که جلوی رقابت رو بگیرن خودرو سازی ایران تو همین فلاکت باقی میمونه ، یعنی چی که رقابت داتسون با تیبا ورود انرا در پرده ای از ابهام فرو میبرد ، مایه سر افکندگیه این حرفا , رهبر باید یه هشدار تندی هم به رقابتی کردن بازار میداد ، نه اینکه شورولت و پس بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      دلت خوشه هشدار!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد.ف

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ماشین ۶۰۰۰ دلاری رو می خوان بدن ۳۵ میلیون تومن ! خیلی خوبه والا. یا ماشین ۵۰۰۰ دلاری (تازه قیمت پایه ۳۷۰۰ دلاره) رو می خوان بدن ۲۵ میلیون . چه خبره بابا!! الان باید خوشحال هم بشیم لابد و از خوشحالی در پوست خودمون نگنجیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اگر تعرفه واردات صفر بشه یعنی ممکنه رنو با حدود 17 میلیون وارد بشه اونوقت پراید فاتحش خوندست خود من به شخصه حاضر نمی شم یه محصول قدیمی رو به یه محصول جدید ترجیح بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MjM

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    با داتسون هدفشون خودرو های زیر 30 تومنه….که البته همشون زیر 20 تومن ارزش دارن
    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شایان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    به نظر من اینا زیر 40 ملیون به دست مشتری نمیرسن که تو این قیمت با برلیانس چینی قابل رقابت نیستن یا حتی با پرشیا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه بگوییم، هدف، فقط سود است و دیگر هیچ. وقتی هیچ هدف دیگری در کنارش نیست، وضعیت مشخصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اشنا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این خودرو داتسون go خیلی تو بازار ایران ارزون باشه زیر 45 نیست خیالتون راحت میگی نه ام وی ام 110 چینی 32 تومنه بعد این ژاپنی مشخصه چند دست ما میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SIRVAN

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      این ماشین ژاپنی نیست ساخت هند است

      یه سری مسائل هست که هیچ وقت در ایران درست نمیشه مث این که ام جی 100% ساخت چین رو میگن چینی انگلیسی … مزدا ساخت چین رو میگن ژاپنی … تویوتا ساخت تایوان رو میگن ژاپنی … مگان ساخت ترکیه رو میگن فرانسوی … ال90 ساخت رومانی رو میگن فرانسوی … شورلت منتاژ کره رو میگن آمریکایی

      صرف یدک کشیدن مارک داتسون (اونم نه نیسان) دلیل بر ژاپنی بودن یا با کیفیت بودن محصول نیست وگرنه ایران خودرو هم پژو درست میکنه و سایپا هم کیا !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (66 ديدگاه)

        لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نظراتتون به درد بخور نیست و بیشتر حرف مفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sjs

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    داتسون گو 25 میلیون؟!!!!!!
    ال 90هم قرار بود با قیمتی نزدیک، جایگزین پیکان 7 میلیونی بشه…
    مردم کشورهای صاحب برند در زمینه خودرو به توانایی دیدن پشت گوش دست پیدا نمودند اگر ما هم چنین توانایی را داشتیم الان لازم نبود منت له 90 یا داتسون گو… را بکشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SIRVAN

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دوست عزیز ال 90 زمانیکه تو لید شد قیمتی نزدیک به سه نیم میلیون داشته (خود آقایونی که قرار داد بستن اعلام کردن) که همون زمان خودش نصف قیمت پیکان بوده …حالا همین محصول تازه بعد از 10 سال داخلی سازی تا 50 میلیون قیمت خورده شما تا ته خط رو برو ببین چه فساد گسترده ای حاکمه بر صنعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. SIRVAN

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    با چه فرمولی قیمت ماشین 6000 دلاری هندی رو 30 تا 35 میلیون محاسبه کردید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Arash-zr

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مردم قشر متوسط ما باید ماشین هایی رو با هزار زحمت بخرد که توی آفریقا و هند و اندوزی برای مردم کم درآمد تولید میشه (بسیار کم درآمد) البته بماند که همون مردم این خودرو ها رو به عنوان شوخی خریداری میکنند.کشور های دیگه که اصلا از وجود چنین خودرو هایی اطلاع ندارن و (احتمالا) دیدن مشخصات و ظاهر این خودرو ها اون ها رو به خنده میندازه.
    حالا کشور ما که توی خیلی زمینه های علمی برتری های زیادی نسبت سایر کشور ها داره مردمش باید به خاطر ورود خودرو های بسیار ارزان قیمت و فروش آن به 6 برابر قیمت اصلی خوشحال باشند، چرا که تا قبل از ورود این خودرو ها ،مردم مجبور به خرید خودروهای بودند که تاریخ ساخت آنها مربوط به دهه های قبل و به قیمت چندین برابر و بدون ضمانت و با سپری کردن چند ماه و بعضا چند سال پس از پرداخت هزینه خودرو بودنند.
    من کسی رو لعنت نمیکنم چرا شاید مردم هم با خریدشون و تحریم نکردن زودترتوی ماجرا دخیل بودند.
    به امید نابودی بدخواهان و ستمگران به مردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. كيان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سطح رفاه در ایران بالاتر از معیارهای جهانی میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. javanmard

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کلا تو این مملکت سه دسته هستن که فقط به فکر منافع خودشونن. کاری هم به قانون مانون ندارن. دلالها, بانکها و خودروسازها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. اشکان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هر چی باشه از مونتاژ کاران داخلی و کپی برداران چینی که فقط آپشن میذارن ولی کیفیت رو پایین میارن و کمر به نابودی خودرو با کیفیت بستن بهتر هستش هر چی باشه تفکر یه ژاپنی اینه اول مردمم بعد کشورم بعد خودم حالا تفکر برعکس این میشه ایرانی اول خودم بعد مردمم بعد کشورم همینه که پیشرفت نخواهیم کرد تا این فرقون سازها هستن و تفکر خودخواهی و پایمال کردن هر چه بیشتر مستضعفین و قشر کارگر این روال ادامه خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ArasH

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقا زشت تر از اینا پیدا نکردین ؟؟؟ کیفیت و زیبایی باید در کناره هم باشه ، خدایی خیلی بد ریخت و زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. پژمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا فقط این پراید بره فرغونم بیاد جاش من میخرم امنیت موتور سیکلتهای امروزی از پراید بیشتره تازه کیفیت پراید وحشتناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    داستون کیفیت مناسبی به همراه قیمت خوب داره مخصوصا مدلای on-do و mi-do البته مدلای go فکر کنم برا ایران بهتر باشه چون قبلا تو کشورای گرمسیری مثل هند اندونزی و آفریقای جنوبی خوب جواب داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش جلوی این همه ماشینهای رنگارنگ بی کیفیت وخطرناک به فکر جان مردم بودند با شرکت هایی قراردادمی بستند مثل تویوتا که این همه سرمایه خرج خرید لگنهایی نمیشد که جان مردم را اسان میگیرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین که اسم ژاپن روشه یه روزنه امیدی پیداشده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا