ایستگاه خبر

آنچه که درباره ردیاب خودرو باید بدانید!

رپورتاژ: امروزه برای جلوگیری از سرقت ماشین و نظارت بر روی آن از یک دستگاه کوچک همانند گوشی تلفن همراه برای ردیابی خودرو توسط کاربر استفاده می شود که ردیاب خودرو نام دارد که دارای مدل های مختلفی در بازار می باشد.

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چیست؟

امروزه برای جلوگیری از سرقت ماشین و نظارت بر روی آن از یک دستگاه کوچک همانند گوشی تلفن همراه برای ردیابی خودرو توسط کاربر استفاده می شود که ردیاب خودرو نام دارد. همچنین نام دیگر این دستگاه ردیاب ماهواره ای خودرو بوده و اطلاعات لازم برای شناسایی موقعیت دقیق خودرو را از ماهواره   GPS اطراف زمین دریافت می کند. ما در این مقاله تلاش داریم تا اطلاعاتی را در خصوص دستگاه ردیاب خودرو در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم تا از مزایای استفاده این دستگاه کاربردی و مفید به خوبی آگاهی های لازم را کسب کنید. با ما تا پایان این متن همراه باشید.

انواع ردیاب برای خودرو

در بازار وسایل الکترونیکی مورد نیاز برای خودرو می توان انواع ردیاب ها را مانند موارد زیر مشاهده و خریداری کنید:

  1. ردیاب خودرو آهنربایی
  2. ردیاب خودرو معمولی
  3. ردیاب خودرو دزدگیری
  4. ردیاب شخصی

نکته : هر یک از ردیاب های نامبرده از مزایا و امکانات خاص خود برخوردار می باشند و شما می توانید با توجه به شرایط مد نظر خود آن را تهیه کنید.

ردیاب خودرو

دستگاهی الکترونیکی که به محاسبه موقعیت دقیق خود از طریق اطلاعات دریافتی سیگنال هایی از ماهواره های جی پی اس به صورت طولی و عرضی می پردازد. این نوع از دستگاه ها را میتوان در دو نوع آنلاین (ONLINE) و (OFFLINE) از بازار خریداری کنید. امروزه بیشترین نوع استفاده از دستگاه های ردیاب خودرو ، نوع آنلاین آن می باشد که به وسیله مکانیزم های ارتباطی نظیر پیامک و جی پی آر اس، اطلاعات موقعیت خودرو را به نرم افزار ردیابی که در اختیار کاربر قرار داده شده، می فرستد.  بهترین نرم افزار ردیابی بازار Tracksolid  بوده که دارای قابلیت های بیشمار و کاربری بسیار آسان می باشد.

تکنولوژی های استفاده شده در این دستگاه شامل GSM+GPRS+GPS بوده و مسیر حرکت فرد یا خودرو را با دقت و سرعت بالا انجام می دهد.

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی GP026
ردیاب شخصی GP026

مکانیزم و کاربرد دستگاه ردیاب شخصی نیز دقیقا مشابه دستگاه ردیاب ماشین بوده و به وسیله آن می توان موقعیت دقیق فرد را به صورت طول و عرض جغرافیایی محاسبه و بر روی نقشه به نمایش گذاشت. ابعاد این دستگاه الکترونیکی اگرچه کوچکتر از ردیاب ماشین می باشد ولی قابل نصب و حمل آن به مراتب راحت تر خواهد بود. جی پی اس شخصی را می توان در کیف و یا در جیب شخص به صورت مخفی قرار داد. این دستگاه با دریافت سیگنالهای ماهواره ای به وسیله جی پی اس تعبیه شده بر روی آن اطلاعات را در نرم افزار مخصوص خود ثبت می کند.

این ردیاب ها را میتوان برای سالمندان که دچار آلزایمر هستند و یا کودکان و حتی زندانیان استفاده کرد.

نحوه کار با ردیاب خودرو

کاربر بعد از تهیه ردیاب خودرو و نصب آن بر روی ماشین از طریق نرم افزارهایی مخصوص می تواند ماشین خود را در طول مسیر حرکتش ردیابی کند.

ردیاب آهنربایی خودرو

ردیاب آهنربایی GP023A
ردیاب آهنربایی GP023A

ردیاب آهنربایی از نظر ابعاد و اندازه همانند یک گوشی موبایل بوده و به آسانی می توان آن را در داخل خودروی خود جاساز کرد، به گونه ای که بعد از نصب از دید عموم غیر قابل رویت می باشد.

نکته : دقت داشته باشید که تمام قابلیت ها و امکانات تعبیه شده در این دستگاه به صورت دستی قابل تنظیم بوده و افراد می توانند آن را برای ردیابی وسایل نقلیه ای نظیر موتورسیکلت، ردیابی انواع خودرو، ردیابی مینی بوس، ردیابی اتوبوس، ردیابی کامیون، ردیابی تریلی و … به کار گیرند.

مزایای استفاده از دستگاه  GPS

همانطور که در قبل نیز به این موضوع اشاره شد، این وسیله و دستگاه کاربردی مزایای متعدد بسیاری را به همراه داشته که نصب آن بر روی خودرو، خیال صاحب مالک خودرو را از سرقت و یا هر اتفاق ناگهانی دیگر راحت خواهد کرد. از جمله مزایای به کارگیری دستگاه جی پی اس (GPS)  می توان به موارد مطرح شده در زیر اشاره کرد :

۱- مهمترین و بیشترین کاربرد استفاده از این دستگاه را میتوان به ردیابی ، شناسایی و پیدا کردن ماشین های سرقت شده نسبت داد.

۲- از کاربردهای جالب و ویژه این دستگاه ردیابی مسیر حرکت خودرو در زمانی که ماشین را به خانواده یا شخصی برای انجام کاری خاص سپردیم، اشاره کرد.

۳- این دستگاه همچنین برای مدیریت و کنترل شرکت هایی نظیر ناوگان حمل و نقلی که دارای چندین خودرو هستند، بسیار کاربردی و مفید است.

 امکانات ردیاب خودرو

 

هر دستگاه قابل نصب ردیاب ماشین می تواند شامل امکاناتی نظیر موارد نامبرده در ذیل باشد:

  1. ردیابی خودرو
  2. شنود صداهای داخل خودرو
  3. قطع کردن برق خودرو با ارسال یک پیامک
  4. نشان دادن وضعیت روشن یا خاموش بودن خودرو
  5. ذخیره طولانی مدت اطلاعات مسیرهای طی شده توسط خودرو
  6. مشاهده تعداد و محل توقف های صورت گرفته به وسیله خودرو
  7. نمایش میزان مصرف سوخت خودرو بعد از پیمودن مسیر مورد نظر
  8. روشن بودن ردیاب خودرو به مدت ۸ ساعت توسط باتری داخلی بعد از تمام شدن باتری خود دستگاه
  9. برخورداری از نرم افزار ردیابی آنلاین اندروید و IOS
  10. قابلیت خاموش کردن ماشین
  11. هشدار از طریق ارسال پیامک و برقراری تماس با شماره تماس های اضطراری تنظیم شده روی آن در صورت حرکت وسیله نقلیه
  12. قابلیت نمایش اطلاعات به صورت اپلیکیشن موبایل،صفحات وب و همچنین ارسال پیامک از دستگاه ردیاب

قیمت دستگاه ردیاب خودرو

انواع ردیاب خودرو با امکانات گوناگون را می توان با قیمتی متنوع در بازار تهیه کرد. متاسفانه با توجه به شرایط و نوسانات بازار ارز کشورمان، بالا و پایین رفتن قیمت مواد اولیه لازم برای تهیه این دستگاه و سایر عوامل باعث شده که نتوان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد. لذا برای اطلاع از قیمت ردیاب خودرو دلخواهتان باید با مراجعه به سایت شرکت یا فروشگاه های معتبر عرضه کننده محصولات ردیابی با توجه به بودجه مد نظر خود برای خرید دستگاه ردیاب اقدام کنید.

تماس و مشاوره

برای مشاوره و خرید ردیاب همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۱۹۹۸۸۲۵۴۴۰۶۶۵۹۴-۰۲۱

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. asdasds

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ردیابی نیست که بدون نیاز به برق خودرو به ماشینی وصل کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا