ایستگاه خبر

در رقابت بین چانگان cs35 و جک s3 کدام‌یک پیروز میدان است؟

رپورتاژ: در بازار این روزهای ایران اگر بخواهید با بودجه ۲۰۰ میلیونی به سراغ خرید یک شاسی‌بلند در بازار میان رده‌ها بروید، در میان خودروهای چینی، گزینه‌هایی مانند خرید ماشین جک s3 ، لیفانx60 و چانگان cs35  را پیش رو خواهید داشت. اگر به بازار خودروهای میان‎رده سری بزنید خواهید دید که این روزها میزان فروش جک و چانگان رقابت سنگینی وجود دارد. زیرا با این بودجه تنها گزینه‌هایی که از امکانات و عملکرد قابل‌قبولی برخوردار هستند این دو گزینه است.

هرچند هر دو این خودروها به دلیل مونتاژ شدن در ایران و نیز مشکلاتی که در تولیدات چینی وجود دارد نمی‌تواند رضایت کامل مشتریان را جلب کند. اما بازهم با توجه به خودروهای موجود در بازار میان رده‌ها و قیمت آن‌ها می‌توان گفت ویژگی‌های مثبت موجود در این خودروها به معایب آن‌ها می‌چربد. در ادامه این مطلب قصد داریم این دو شاسی‌بلند از کرمان موتور و سایپا را که در بازار این روزها گردوخاک به پا کرده‌اند و بسیار بحث‌برانگیز شده‌اند را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

مقایسه طراحی ظاهری چانگان cs35 و جک s3

ازنظر بسیاری از افراد طراحی جلوپنجره جک s3 و طراحی قسمت پشتی آن هماهنگی خاصی با دیگر اجزا بدنه این خودرو ندارد. یکی از بارزترین مشکلات جک s3 به‌عنوان یک شاسی‌بلند جمع‌وجور کوچک بودن لاستیک‌ها و ارتفاع این خودرو است. علاوه بر این کوچکی چراغ‌های جلو در مقابل جلوپنجره وسیع آن، شیشه وسیع و شیب‌دار جلو و شیشه عقب بسیار کوچک که دید عقب را محدود کرده، از مشکلات دیگر طراحی جک s3 است.


هرچند چانگان نیز از طراحی مدرن و به‌روزی برخوردار نیست، اما باز هماهنگی اجزا در طراحی ظاهری این خودرو وضعیت بهتری دارد. چراغ‌های بزرگ و قابل‌قبول و متناسب با اندازه جلوپنجره آن و جایگاه خوب مه شکن‌ها در این خودرو می‌تواند این ادعا را ثابت کند. از طرفی در نمای پشت نیز این خودرو هماهنگی بیشتری با نمای جلویی دارد.


البته انتخاب خودرو بر اساس ظاهر آن بحثی کاملاً سلیقه‌ای است اما چیزی که در این مقایسه مشخص است این است که طراحی چانگان از هماهنگی و هارمونی بیشتری برخوردار است. بااین‌حال شاید طراحی جکs3 با نظر و سلایق برخی از خریداران مطابقت داشته باشد.

مقایسه طراحی داخل کابین و امکانات چانگان cs35 و جک s3

هنگامی‌که وارد کابین این دو خودرو شوید تا حدودی حس یکسانی نسبت به طراحی قسمت داشبورد آن‌ها خواهید داشت. زیرا شباهت‌های زیادی در این طراحی دیده می‌شود. استفاده از قطعات و تیغه‌های کرمی در قسمت داشبورد و تودری تا، طراحی خروجی‌های تهویه هوا و در داشبورد که در زیر داشبورد اصلی قرار می‌گیرد اشتراکات این طراحی است. اما اگر بخواهیم ریز بینانه تر به طراحی داخل کابین این دو خودرو نگاه کنیم. قطعاً چانگان در این بخش امتیاز بهتری خواهد گرفت. زیرا طراحی کنسول میانی در این خودرو از هماهنگی بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، این طراحی را می‌توان یک نمونه ابتدایی از طراحی داشبورد نمونه‌های مدرن فورد نیز در نظر گرفت( هرچند به پای فورد نمی‌رسد). بنابراین تا این جای کار ازنظر طراحی چانگان cs35 نمره بهتری دریافت می‌کند.


اما عاملی که خریدوفروش جکs3 را برای بسیاری از خریداران منطقی‌تر جلوه می‌دهد، برخورداری این خودرو از سیستم‌های کمک‌راننده و امکانات بیشتر داخل کابین است. جک s3 از سیستم‌هایی مانند سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم کنترل پایداری الکتریکی بهره می‌برد که در هنگام رانندگی در سربالایی کمک زیادی به رانندگان خواهد کرد. علاوه بر این امکاناتی مانند سنسور فشار باد تایرها، سیستم نویگیشن و دوربین عقب در مدل پایه، سیستم صوتی باقابلیت پشتیبانی از AUX، iPod، MP5، USB و Bluetooth، چراغ بدرقه، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی‌های عقب و آینه‌های جانبی گرمکن دار که در جکs3 وجود دارد، در مدل پایه چانگان دیده نمی‌شوند.


بهتر است در اینجا به این نکته نیز اشاره‌کنیم که قیمت ۲۰۰ میلیونی چانگان cs35 حدود ۱۰ میلیون تومان از قیمت ماشین جک s3 بیشتر است. بنابراین اگر ظاهر قضیه را در نظر نگیرید، درنهایت خرید جک s3 به نفع شما خواهد بود.

مقایسه عملکرد چانگانcs35 و جک s3

ازلحاظ فنی بااینکه هر دو این خودروها از موتورهای ۱.۶ لیتری برخوردار هستند اما نیروی تولیدشده توسط چانگان به‌صورت قابل‌توجهی بیشتر از جکs3 است. قدرت ۱۲۳ اسب بخاری چانگان cs35 در مقابل قدرت ۱۰۷ اسب بخاری جکs3 باعث شده تا این خودرو هرچند در شتاب اولیه کند است اما در شتاب ثانویه بهتر از جک s3 عمل کند. دلیل شتاب کند اولیه چنگان نسبت به جک نیز وزن بالای این خودرو است. علاوه بر این با توجه به این‌که جک از گیربکس CVT مدرن‌تر از چانگان بهره می‌برد، در تعویض دنده سریع‌تر و دقیق‌تر از گیربکس ۴ سرعته چانگان عمل می‌کند.

درنهایت باید گفت بسته به نحوه رانندگی شما با خودرو و نیز نیازهای شما به از یک شاسی‌بلند شهری ممکن است هرکدام از این خودروها برای شما مناسب باشد. اما با توجه به قیمت پایین‌تر و امکانات بیشتر، خرید و فروش  جک S3 انتخاب بهتری خواهد بود.

 

منبع :‌ ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا