ایستگاه خبر

سهم سایپا از فروش هر پراید چقدر است؟

ایسنا: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد پراید با بیان اینکه قیمت تمام شده این خودرو از قیمت فروش آن بالاتر است، قیمت کارخانه‌ای هر دستگاه از این خودرو را ۲۰۰۰ دلار اعلام کرد.


محمدرضا سروش با بیان کلیاتی از صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو کشور به‌‌رغم تمام محدودیت‌ها توانسته سالانه ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کند که نشان‌دهنده پتانسیل صنعتی بالای کشور در این صنعت، توان بالای قطعه‌سازی و مدیریت زنجیره تامین است که در طول زمان برای کشور ایجاد شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سپس افزود: در حال حاضر صنعت خودرو ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون دستگاه را دارد. توانایی تولید قطعات و مونتاژ خودرو نشان از دانش و ظرفیت صنعتی بالای کشور است که البته ضعف به‌روز نبودن محصولات نیز وجود دارد.


سروش با بیان اینکه رشد صنعت خودرو مدیون تصویب قانون خودرو در سال ۱۳۷۲ است و توسعه صنعت خودرو عمدتا در زمانی که مالکیت متعلق به دولت بود پایه‌‌گذاری شده است، چرا که از زمانی‌که مالکیت به بخش غیردولتی واگذار شد، توسعه صنعت فراموش و مدیران آن بیشتر به فکر توزیع سود سهام بوده‌اند. وی شرط موفقیت پایدار در صنعت را سرمایه‌‌گذاری برای توسعه دانست و گفت: اگر در شرکتی توسعه صورت نگیرد، سود پایداری حاصل نخواهد شد. قرار بود واگذاری شرکت‌ها ذیل اصل ۴۴ سبب شکوفایی اقتصادی شود و با وجود انتقال مالکیت، مدیریت انسجام پیدا نکرد و سبب خروج منابع از شرکت‌ها شد.

Saipa 111
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با یادآوری اینکه سایپا براساس گزارش‌ها تا قبل از سال ۱۳۹۰ حدود ۳ هزار میلیارد‌تومان سود توزیع کرده است، گفت: این میزان توزیع سود، بدون سرمایه‌گذاری برای محصولات آتی، روند ناخوشایندی را برای شرکت ترسیم کرده است. وی ادامه داد: هرگاه درآمدهای نفتی و ارزی کشور خوب بوده، روی واردات خودرو تاثیر داشته و واردات به خوبی انجام شده است و هر زمان که محدودیت منابع داشتیم به صنعت خودرو توجه بیشتری شده است.

  • واکنش وزیر صنعت به اعتراض برخی خریداران خودرو


ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض روز گذشته برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه تاکید کرد که خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند. روز گذشته برخی خریداران خودروهای داخلی در اعتراض به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت‌های اخیر در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که این موضوع واکنش رضا رحمانی وزیر صمت را به دنبال داشت. طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد:

وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود. قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    سهم سایپا از فروش پراید خون ریخته شده ی یه ملت به وسیله ی این آشغال بی در و پیکره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      صنعت ما تونسته تو سال ۱.۶ میلیون خودرو تولید کنه؟؟؟
      این الان نقطه مثبته؟؟؟

      شما ترجیح میدی باغی داشته باشی با ۱۰۰ هزارتا درخت پرتقال پرثمر؟؟؟
      یا ۱.۶ میلیون درخت پرتقال افت زده؟؟؟

      الان چه افتخاری داره تولید پراید بدون زه در و ضبط و رینگ و… تو سال ۲۰۱۹؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    درست خوندم؟ “ایسنا: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد پراید با بیان اینکه قیمت تمام شده این خودرو از قیمت فروش آن بالاتر است، قیمت کارخانه‌ای هر دستگاه از این خودرو را ۲۰۰۰ دلار اعلام کرد.”
    خودشون که میگفتن صادراتیش رو 5400 دلار میفروشن. از این گذشته. وقتی دلار 1000 تومن بود (قیمت کارخانه ای 2 میلیون) رو به مردم میفروختن 6/5 میلیون. همون زمان هم میگفتن زیان ده هست. الان هم ماشین مثلا 20 میلونی رو دارن میفروشن 29 میلیون. باز میگن داریم ارزون تر از تولید میفروشیم. چه مسخره ایه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      سهم سایپا ۲۰۰۰ دلاره برای پراید هایی که در داخل عرضه میشه! بقیش سهم حق پلاک و … است!
      البته احتمالا منظورشون دلار ازاد بوده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (659 ديدگاه)

    قیمت تمام شده 2 هزار دلاره؟
    پس چرا زمانی که دلار 4 هزار تومن بود پراید رو 8 میلیون تومان نمیفروختید؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    لعنتی ه با کلاس / از همه گذشته با این نوع رانندگی که داریم فرقش شاید 10% بشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. a.b

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لعنت به این ماشینای بدرد نخور که اگه گرون میدین لااقل ایمن باشه یکی از رفیقام جوان 29 ساله با یه تصادف شهری تو پراید از بین رفت جواب این همه خون و آ ه و کی میده درسته باید احتیاط کرد ولی تصادف باسرعت زیر صدتا نباید کشته بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. fara2001

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?ParTree=151311&i=44891482026867833#
    اینا چقد دروغ میگن نگاه کنید بجز سال 89 و 90 که 40 و 50 تومان سود داده مابقی سالها شرکت سایپا به سهامدارش سودی نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پورشه

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بازم میرن ثبت نام میکنن و این داستان ادامه دارد….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا