ایستگاه خبر

با شاسی‌بلندهای قدیمی‌و محبوب نیسان در ایران آشنا شوید

رپورتاژ: در میان مدل‌های متنوع برند نیسان برخی از مدل‌ها چه قدیمی ‌و چه جدید از محبوبیت ویژه‌ای در بین افراد جامعه برخوردار هستند. شاسی بلندهای نیسان در میان انواع ماشین‌های برند نیسان توجه قشر بیشتری از افراد را به خود جلب کرده است. در میان شاسی بلندهای محبوب نیسان مدل‌های قدیمی ‌نیز به چشم می‌خورد که با وجود گذشت سال‌ها از تولید آن هنوز هم در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. این ماشین‌ها در عین کلاسیک بودن هنوز کارایی های فراوانی دارند که افراد علاقه‌مند به ماشین‌های آفرود را به خودشان جذب کرده‌اند. در ادامه می‌پردازیم به بررسی چند نمونه از محبوب‌ترین مدل‌های نیسان شاسی بلند قدیمی ‌و ویژگی‌های آن‌ها را بازگو خواهیم کرد.

نیسان پاترول

این ماشین تقریبا قدیمی‌‌ترین نیسان شاسی بلند است که هنوز در ایران بخشی از بازار معاملات را به خود اختصاص داده است. این ماشین با وجود قدیمی‌ بودن هنوز سرحال و قابل استفاده است و بسیاری از افراد برای سفرهای آفرود خود از آن استفاده می‌کنند. این خودرو ۲ مدل دو در و ۴ در دارد که هر دو آن  را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نیسان پاترول دو در دارای یک موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ دارد که حجم آن ۲.۴ لیتر است. حداکثر توان موتور در این مدل ۱۰۳ اسب بخار است. این ویژگی‌ها انتظارات مشتریان را برای مصارف خاص برآورده می‌کند. مدل ۴ در آن ظرفیت بیشتری برای سرنشینان دارد. این مدل از نیسان پاترول دارای موتور ۶ سیلندر است و ۱۲ سوپاپ دارد که حجم آن ۴ لیتر می‌باشد. حداکثر توان موتور ۱۴۵ اسب بخار می‌باشد. نیسان پاترول بیشتر برای سفر های آفرود و طبیعت گردی استفاده می‌شود. متریال استفاده شده برای تولید اتاق و بدنه نیسان پاترول بسیار با دوام است. همین ویژگی نیز این ماشین را به یک ماشین قوی و محبوب تبدیل کرده است.

نیسان سرانزا

این خودرو با اتاق بزرگی که دارد یکی از گزینه‌های مناسب برای سفرهای آفرود خانوادگی است. نیسان سرانزا نیز از سال ۱۳۸۰ در ایران حضور داشته و خرید و فروش می‌شود. هم‌اکنون نیز برای بسیاری از افراد علاقه مند به شاسی بلندهای قدیمی نیسان سرانزا یکی از گزینه‌های اولیه برای انتخاب است. موتور به‌کار رفته در این ماشین ۴ سیلندر می‌باشد و حجم موتور ۲.۴ لیتر است. گشتاور این خودرو ۱۹۷ نیوتون متر و حداکثر قدرت موتور آن ۱۳۳ اسب بخار است. این مشخصات، نیسان سرانزا را برای یک سفر آفرود در مسیرهای دشوار بسیار قدرتمند جلوه می‌دهد. کابین یا اتاق نیسان سرانزا ۷ سرنشین را به‌راحتی در خود جای می‌دهد. به همین دلیل به یک مینی ون خانوادگی نیز برای سفرهای طولانی مدت تبدیل شده است. با توجه به قیمت آن برای این منظور انتخاب مقرون به صرفه‌ای نیز هست.

 

 

نیسان رونیز
نیسان رونیز
نیسان رونیز در بین مدل‌های نیسان شاسی بلند از محبوبیت بسیار زیادی در بین قشر جوان جامعه برخوردار است. این خودرو با کابین ۵ نفره در سال ۲۰۰۰ میلادی به بازار عرضه شد. موتور این خودرو ۲.۴ لیتر حجم دارد و ۴ سیلندر است. بیشینه قدرت موتور نیسان رونیز ۱۵۰ اسب بخار است که نسبت به مدل‌های قبلی که معرفی کردیم بیشتر است. این ویژگی نشان می‌دهد که توان تحمل این ماشین در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور بسیار بیشتر از هم‌رده‌های خودش است. علاوه بر این امکانات رفاهی که در فضای داخلی و خارجی نیسان رونیز تعبیه شده است به ترجیح افراد برای خرید یک شاسی بلند مقرون به صرفه و با قدرت تبدیل شده است.

صندلی‌های عقب نیسان رونیز تاشو هستند. این موضوع به کنترل فضای داخل ماشین بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این، نیسان رونیز یک بار بند بالای سقف خود دارد که تحمل بار بیشتری را به ماشین داده است. همه این ویژگی‌ها باعث شده این ماشین پس گذر تمام سالهایی که از ورود آن به بازار می‌گذرد هنوز هم طرفدارهای خاص خود را داشته باشد.

 

نیسان قشقایی
نیسان قشقایی
بعد از نیسان رونیز، نیسان قشقایی با ورود به بازار توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این خودرو در سال ۲۰۰۸ وارد بازار ایران شد. نیسان قشقایی با ۲ نوع موتور دیزلی و بنزینی تولید شد. حجم هر دوی این موتور ها ۲ لیتر است. بیشینه قدرت موتور در نیسان قشقایی ۱۴۲ اسب بخار است. این ماشین با موتور بنزینی در ۲ تیپSE  و LE در ایران موجود است. تیپ SE تک دیفرانسیل است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸ لیتر است. در حالت LE ماشین ۲ دیفرانسیل است و میزان سوخت ترکیبی مصرفی آن ۸.۳ لیتر می‌باشد.

علاوه بر مشخصات فنی برجسته این ماشین، نیسان قشقایی در طراحی بدنه و اتاق نیز یک ماشین قوی محسوب می‌شود. این خودروی ۵ نفره امکانات زیادی را برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال دارد. همین ویژگی نیز باعث شد تا با ورود این ماشین به بازار افراد علاقه مند به مدل های نیسان شاسی بلند که با فرزندان خردسال خود بیشتر سر و کار دارند، نیسان قشقایی را در اولویت های خود برای خرید ماشین قرار دهند.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فقط پاترول چه قدیمی و چه مدل جدیدش که آفرود رو معنا میکنن با توانایی های کم نظیر و ابعاد غول پیکرشون
    قدیمی ترین محصول در حال تولید نیسان ؛ پاترول با اصالت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. shahryar

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    مورانو؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    پاترول دو در ظاهری داره که هیچگاه قدیمی نمیشه و همیشه میشه بهترین تیونینگها را به سبب ارزانترین آفرودر روش انجام داد .
    یکی از کارها اینه که اتاق عقبش را بر دارین و به مانند پیکاپ کوچک اسپورتش کنید و دیدم که چقدر زیبا و از دیدنش سیر نمیشین ، و اگر رنگ تازه و کمی ارتفاعش را کم کنید ، نمونه نداره .

    حدود ۱۸ سال پیش ، از مزایده سپاه ، یک وانت ۶سیلندر و صفر کیلومتر خریدیم به قیمت ۷/۲۰۰/۰۰۰ تومن و رنگ زیتونی آن را به نوکمدادی متالیک باید تغییر دادیم (( رنگ باید تغییر میکرد تا با خودرو نظامی اشتباه گرفته نشه)).
    زمانی که توی شهر باهاش رانندگی میکردیم ، حُکم یک ماشین خاص را داشت و تمام سرها رو به سمت خودش میچرخوند به سبب خاص و تک بودنش و اون نعره ای که موتور میداد دیگه نیازی به بوق زدن در ترافیک نداشت?،

    فروختیمش ولی یادش تا اَبَد در ذهن ما باقیست .
    یادمه مصرف سوختش تا صدی ۲۰ بود ، اما چه جاهایی که باهاش رفتیم و میزدیم دنده کمک مثل آهو حرکت میکرد .
    منتاژ پارس خودرو نبود و مستقیم از ژاپن وارد شده بود و به دلیل اِتمام جنگ در سال ۱۳۶۸ در پارکینگ سپاه خاک میخورد .
    کلاً خانوادگی به پاترول علاقه خاصی داشتیم به سبب رفتوآمد در کوهستان و در فامیل دور و نزدیک پاترول سوار به خصوص دو در ، زیاد داشتیم .
    یادمه پاترول صفر کیلومتر دو در حدود ۱۴ میلیون بود و چهار در و مدل ۶سیلند حدود ۲۵ میلیون ، اما از نظر موتوری و استهلاک بالای موتوری ، حرفی برای گفتن نداشت و مدام یک مشکلی پیدا میکردند .
    اما پاترول یکی از خوشتیپ ترین ماشینهای دوران خودش بوده و هست .
    اگر جای پارک و وقت اضافی داشتم ، حتماً تیون کردن یک مدل دو در را در برنامه هام میگنجوندم .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      استهلاک بالا و مشکل مداوم ؟!!؟
      نگو به ژاپنی دوستان بر میخوره یوخت !
      مگه ژاپن معروف به کم استهلاکی و مقاومی نبود په ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Alireza

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله استهلاک کم اما گرون بودن قطعات و دست‌مزد
        البته خود استهلاک هم نسبی هست، مثلا کسی رو میشناسم پرایدسواره پراید مدل ۸۷ صفر خریده بود تا ب امروز اونقدر خوب و بجا استفاده کرده ک تعجب میکنی
        اما کسی رو هم میشناسم مزدا ۳ نیو صفر داشت توی ۳ سال ماشین رو نابود کرد
        حالا شما بفرما سایپا کم‌استهلاک‌تره یا مزدای ژاپن؟
        بنده خودم مزدا داشتم
        اونقدر هزینه‌های متفرقه‌ی الکی گرون داشت ک ترجیح دادم نسبت ب درآمدم و خرج‌ومخارجم ماشین رو تغییر بدم

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. پنبه صورتی

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه سوال کاملا بی ربط دارم

    این خیمه ها یا چادر مسافرتی که رو سقف ماشین نصب میشه بعدم رو همون سقف ماشین باز میشه رو کسی میدونه کجا میشه خرید؟
    نمیدونم میشه لینک گذاشت یا نه ولی ادمین محترم اگه میشه لینکو بزارین چون واقعا دنبال این خیمه هستم و به هرکی نشون دادم گفتن دست سازه و باید سفارش بدی بسازن ولی تو سایت علی بابا به صورت اماده میفروشن.
    منظورم خیمه شبیه این لینک پایینی هست
    https://www.alibaba.com/product-detail/Camping-Car-Top-Auto-Tent-Roof_60717818376.html

    میخوام رو تویوتا rav4 سال ۲۰۱۶ نصب کنم
    اگه ایران پیدا نشه به نظرتون تو ترکیه پیدا میشه؟ مشکل حمل و نقل ندارم چون ترکیه اشنا دارم از خود فرودگاه فریت یا freight میکنه که با توجه به اندازه و وزن اینیکه تو لینک هست حدودا دو سه میلیون در میاد. چیزی که مهمه اینه که پیدا بشه.
    بعد اینکه ایا پلیس گیر نمیده این چیه ؟ یا باید در بیارم؟
    چون یه بار چمدون گذاشته بودم رو سقف تو راه مشهد گیر دادن که باید داخل ماشین بزاریم بعد رد کردن پلیس راه دوباره رو سقف بستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      فکر نکنم روی تویوتا راو۴ جواب بده و بیشتر برای suvها و پیکاپهایی مثل هایلوکس و بزرگتر استفاده میشه که سقف بزرگی دارند .
      اما واقعاً وسیله مناسبیه ، بخصوص برای سفرهای مجردی .
      فکر بکنم بشه در ایران ساختش و باید با چادور دوزیها مشورت کنی ، چرا که ساختش مهندسی خاصی نمیخواد ، ولی نصب آن روی سقف ، بخصوص کراس اوور خیلی مهمه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      پیج دلفان آفرود توی اینستا فک کنم نمونه های مشابهش رو داشته باشه
      البته برای راوفور رو نمی دونم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ali89

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما بده تو همین تهران برات درست کنن. درست کردنش کار خاصی نیست. هم پولت میمونه هم با سلیقه خودت ساختی.
      خودم یه همچین چیزی برا بالا پشت بوم ساختم ضد اب و بارانه دو ساله رو پشت بوم هست و تا الان هیچیش نشده حتی یه قطره اب داخل چادر نیومده تا حالا.
      پارچه رو برزنت نگیر. پارچه هایی به اسم گورتکس هستن که کاملا ضد اب و بارانن و دقیقا همون جنسیه که تو چکمه های نظامی استفاده میکنن. ما از این پارچه ها گرفتیم
      میله و سقف رو بگو الومینیومی برات بزنه. هم سبکه هم همون مقاومت فولادو داره. میله ها چند نوعه حتما یه مقاومشو بگیر. سقف و کف خیمه هم بگو حتما صفحه الومینیومی بزنه که هم سبکه هم مقاومه.
      تا جایی که میتونم حدس بزنم قیمتش همون ده میلیون در میاد اونم اگه بهترین متریالو انتخاب کنی. سقف تویوتا راو۴ مقاومتشو داره پس نگران نباش. خودم دیدم تو فرودگاه رو سقف ده تا چمدون سی کیلویی زائرای عراقی رو میزارن و میبرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. nissan

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    پاترول…کسی که داره میفهمه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MjM

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    نسل سه پاترول تو دهه هفتاد خوراک شاسی بلند بازای ایران بود… ماشین ماییه دارا بود حتی تو فیلما

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ford

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این تبلیغ برند نیسان بود یا شاسی بلندای قدیمی همشون نیسان بودن‌که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حامد دل‌دار

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اون عکسی که برای رونیز گذاشتین نیسان اکسترا هست که برای آمریکا تولید میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا