ایستگاه خبر

نگاهی به نقاط ضعف و قوت لندکروزر

رپورتاژ: تویوتا لندکروزر یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرودی در جهان است که نام آن را در تمام نسل‌ها در میان برترین خودروهای آفرود لوکس دنیا مشاهده می‌کنیم. لندکروزر با عملکرد فوق‌العاده خود در رانندگی خارج از جاده و عبور از مسیرهای دشوار توانسته بسیاری از آفرود سواران را از داشتن یک خودرو آفرود با هندلینگ خوب و سیستم تعلیق نرم بی‌نیاز کند و همیشه جزو اولین انتخاب‌ها برای خرید خودرو آفرودی باشد. ازاین‌رو بازار خریدوفروش تویوتا لندکروزر همیشه و در سراسر نقاط جهان پابرجا و پررونق است. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا لندکروزر را دارید ازلحاظ بازار خریدوفروش دست‌دوم آن نگرانی نداشته باشید.


اما باید قبول داشت که هیچ خودرویی بی‌عیب نیست. حتی لوکس‌ترین خودروهای دنیا نیز ایراداتی دارند که می‌تواند از فروش بیشتر آن‌ها جلوگیری کند. تویوتا لندکروزر نیز از این قاعده مستثنا نیست و قطعاً به‌غیراز کاربردها و نقاط قوتی که دارد، یک سری نقاط منفی نیز دارد که باعث می‌شود بعضی خریداران از خرید تویوتا لندکروزر برای نیازهای خود منصرف شوند. در ادامه پس از بررسی نقاط قوت این خودرو به سراغ بررسی نقاط ضعف آن می‌رویم تا دلایل عدم افزایش فروش بیشتر این خودرو را نیز دریابیم.

نقاط قوت تویوتا لندکروزر

  1. راحتی و آرامش در کابین

یکی از ایراداتی که به نسل‌های قبلی تویوتا لندکروزر گرفته می‌شد، کابین پر سروصدای آن در هنگام عبور از مسیرهای صخره‌ای بود. اما باگذشت زمان و پیشرفت‌های تویوتا در ساخت شاسی و سیستم تعلیق، حال در مدل‌های جدید این خودرو به لطف سیستم تعلیق سنگین و نرم این خودرو ضربات به کابین منتقل نمی‌شود. این ویژگی برای خانواده‌هایی که با خودرو خود به سفرهای طولانی می‌روند بسیار مناسب، جادار و راحت است.

  1. عملکرد قدرتمند

قوای محرکه و نیروی تویوتا لندکروزر برای عبور از مسیرهای آفرودی در طول بیش از ۶۰ سال تولید همیشه بین رقبای آن زبان زد بوده است. مدل ۲۰۱۹ این خودرو از یک موتور ۵.۷ لیتری V8 بهره می‌برد که به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خود توان تولید ۳۸۱ اسب بخار نیرو را دارد. سیستم چهار چرخ متحرک تویوتا لندکروزر به‌قدری پیشرفته است که در تست‌های رانندگی آفرودی در اکثر وب‌سایت‌های معتبر رتبه‌بندی نمره ۱۰ از ۱۰ را دریافت کرده است. موتور این خودرو از توان بسیار بالایی برخوردار است و حتی در طول استفاده‌های طولانی‌مدت بازهم هماهنگی سابق را با اجزاء دیگر خودرو برقرار کرده و رانندگی بسیار راحت و قابل‌کنترلی را ارائه می می‌دهد. به همین دلیل خرید تویوتا لندکروزر همیشه جزو انتخاب‌های اول آفرود سواران می‌باشد.

  1. قابلیت بالا در بکسل بار


یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی تویوتا لندکروزر برای افرادی که در جاده‌ها کار می‌کنند، این است که این هیولای عظیم توانایی کشیدن بیش از ۴ تن بار را دارد. بدنه این خودرو از یک فریم بسیار قدرتمند ساخته شده است که به‌راحتی می‌تواند خودرویی دیگر در پشت خود را بکسل کند و یا بکشد. این توانایی برای افرادی که بیشتر وقت خود را در جاده‌ها سر می‌کنند بسیار مهم و کلیدی است که باعث افزایش خریدوفروش تویوتا لندکروزر در شهرها و روستاهای بین جاده‌ای می‌شود.

  1. امنیت بالا

برای یک خودرو با توانایی‌های بالای آفرودی ایمن بودن کابین بسیار مهم است. زیرا مسیرهای آفرودی پرخطرترین مسیرهای دنیا هستند. تویوتا لندکروزر در مدل جدید خود با پکیجی مدرن‌تر و پیشرفته‌تر از تکنولوژی‌های ایمنی وارد بازار شد. ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل انطباقی، هشدار نقطه کور، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم‌های کمکی ترمز پیشرفته همگی از استرس رانندگی در مسیرها شلوغ شهری و یا جاده‌ای جلوگیری می‌کند. ایمنی بالا آفرود سواران زیادی را به پرداخت هزینه‌ای بیشتر در مقابل رقبا برای خرید تویوتا لندکروزر وسوسه می‌کند.

نقاط ضعف و معایب تویوتا لندکروزر

  1. قیمت بسیار بالا در مقابل رقبا

قیمت تویوتا لندکروزر با طراحی و کابین بسیار لوکسی دارد، نسبت به رقبا بسیار بالا است. به‌عنوان‌مثال برادر کوچک‌تر آن تویوتا ۴RUNNER در عملکردهای آفرودی تقریباً چیزی از لندکروزر کم ندارد و از قیمت بسیار پایین‌تری نیز برخوردار است. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از خریدارانی که بودجه متوسطی برای خرید خودروی باکیفیت دارند از به سمت خرید تویوتا لندکروزر نروند.

  1. مصرف سوخت بالا

تویوتا لندکروزر خودرویی است با توانایی‌های بالای آفرودی. بنابراین موتور حجیم آن باید توانایی تأمین نیروی این غول آهنین را داشته باشد و بدون مصرف زیاد سوخت نیز این مورد میسر نمی‌شود. حتی رانندگی در مسیرهای شهری با آن نیز سوخت بسیار زیادی لازم دارد. این مورد هزینه نگهداری تویوتا لندکروزر را بالا می‌برد. بنابراین افرادی با درآمد متوسط توانایی خرید تویوتا لندکروزر را نخواهند داشت.

  1. کمبود جا در صندلی‌های ردیف سوم


بااینکه به‌طورکلی کابین تویوتا لندکروزر از فضای بسیار زیادی بهره می‌برد. اما صندلی‌های ردیف سوم طوری قرار گرفته‌اند که فضای جلو پا را برای بزرگ‌سالان بسیار محدود کرده است. این موضوع در مسافرت‌های طولانی مشهودتر است و مسافران بزرگسال را اغلب با مشکل روبرو می‌کند.

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا