ایستگاه خبر

قطعه‌سازان را متهم نکنید!

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن کشور با انتقاد از اخبار نادرست درباره کم‌کاری قطعه‌سازان گفت: آنها که ما را متهم به تحویل ندادن قطعه به خودروسازان می‌کنند به‌دنبال منافع خود هستند. محبی‌نژاد در هشتمین نشست اعضای هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان استان تهران با اعلام این مطلب گفت: افرادی که سعی در متهم کردن قطعه‌سازان بدون توجه به مشکلات می‌کنند و علت تولید خودروهای ناقص خودروسازان را قطعه‌سازان می‌دانند، نماینده قطعه‌سازان نیستند.


نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن استان تهران نیز با اشاره به نیاز فوری نقدینگی در قطعه‌سازی افزود: هزینه‌های تولید افزایش یافته و مواداولیه حتی داخلی بیش از سه برابر شده و سرمایه مورد نیاز قطعه‌سازان به جهت خرید‌های نقدی نسبت به میزان خرید مواد اولیه یک‌سوم تقلیل یافته است. صبوری هم از اعضای هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان در اعتراض به برخی از افراد که سابقه چندانی در تولید قطعات ندارند و بدون اطلاع اظهارنظر می‌کنند، گفت:

افرادی که به‌عنوان قطعه‌ساز سابقه در صنعت قطعه ندارند و در مورد عدم‌تامین قطعه توسط قطعه‌سازان اظهار نظرهای غیرکارشناسی می‌کنند هیچ‌گاه مورد تایید قطعه‌سازان نبوده‌اند.

جلالی، نایب‌رئیس انجمن نیز با اشاره به قراردادهای قطعه‌سازان با خودروسازی‌ها که عموما برای پرداخت مطالبات آنها مدت زمان ۱۲۰ روزه تعریف شده است تصریح کرد:

با توجه به خرید نقدی مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید از جمله پرداخت نقدی مبالغ بیمه کارگران به تامین اجتماعی و پیش‌پرداخت‌های بالا برای تهیه فولاد و ورق‌های فلزی، این نوع قراردادها عادلانه نیست و باید در نگارش و عقد قرارداد با قطعه‌سازان تجدید نظر شود.

وی با اشاره به عدم پایبندی خودروسازان به قراردادهای منعقد شده با قطعه‌سازان خاطرنشان کرد:

مشکل اینجاست که در موضوعاتی همچون سپرده گارانتی تا تحویل زمانی و جریمه دیرکرد تحویل که به نفع خودروساز است مو به مو عمل می‌شود و متاسفانه در مورد پرداخت بدهی‌ها به قطعه‌سازان و جریمه دیرکرد پرداخت این بدهی، هیچ پرداختی به قطعه‌سازان انجام نمی شود.

  • ترخیص خودروهای وارداتی از سر گرفته شد


فارس: سرپرست دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک از رفع برخی ابهامات و مسائل پیش‌آمده راجع‌به اصلاح ثبت‌سفارش خودروهای وارداتی خبر داد. رضا سعیدی اظهار کرد: در جلسه‌ای با مسوولان وزارت صمت برگزار شده تا بخشی از این خودروها که نیاز به اصلاح ثبت‌سفارش دارند، بتوانند پس از رفع مشکل اجازه ترخیص پیدا کنند. وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ خودرو بخشی از تشریفات گمرکی را طی کرده و در مرحله خروج از گمرک قرار دارند، تصریح کرد: اکنون جلوی خروج این خودروها گرفته شده تا مشکلات پیش‌آمده برطرف شود. وی افزود: VIN برخی از خودروهای وارداتی ابهاماتی داشت و گمرک معتقد است اگر سازمان استاندارد و نیرو محرکه آن را تایید کنند، امکان ترخیص و خروج، فراهم می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    کلمات سازی – تولید – ایجاد
    هر چیزی که بشر به زحمت بندازه با این کشور بیگانس
    کدوم قطعه سازی آخه . شما ساده ترین قطعه هر ماشین ( تایر )که مواد اولیش از همین خاک داره استخارج میشه بساز اول
    بعد بگو قطعه ساز به خودت
    همین ثروت و نفت عامل بدبختی این کشور و ملت هستش چون همه براش نقشه میکشن چطور باهاش تو کانادا ویلا بسازیم !
    همین فردا پس فردا میشنویم مدیر عامل فلان خودرو ساز تو کانادا در شرکت کرایسلراین مقدار سرمایه گذاری کرد ! #بیغیرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کی بود کی بود من نبودم
    بنظرم اونیکه میکوبه سر دنیا باید جوابشو بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    من هرجور حساب میکنم مقصر اصلی این وضع مضمحل صنعت کشور اول از همه وزیر علوم،تحقیقات و فناوری کشوره که با دادن مدارک فله ای در دانشگاه نماهای بی کیفیت فقط باد الکی به دماغ ملت انداخته اما هیچ خروجی مبرهنی برای کشور نداشته و در رده دوم هم سیاست های حمایتی بی قید و شرط که باعث شده خودروساز به هیچ وجه نیازی نبینه بره دنبال ارتقای خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      اگه نصف تعداد تلفنچی هایی که تو ایرانخودرو هست از همین مهندس نماها لااقل استفاده میشد الان وضع این نبود.هی راه به راه زنگ میزنن میگن راضی هستیییییین؟ :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. JDM

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    کلی و غنی بود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    نمیدونم چطوره هزارتا مدیر عوض شدن، ایشون هنوز سر جاشه بازنشسته هم نمیشه. همیشه توی مناظرات پشت خودروسازه. اینجا که منافعشونه توپ رو انداخته تو زمین خودروسازا. کاری راجب قطعات تقلبی و کم کیفیت نمیکنن؟ کاری راجب قطعاتی که از چین میومد توی این کارخونه ها و به اسم قطعات ایرانی میرفت به خودروسازی نمیکنن؟

    بله. دیوار حاشا بلنده. کی بود کی بود ما نبودم. مقصر همون استکبار جهانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      این آفتاب و آب وهوای جنوب که ما سراغ داریم، ماشین های مونده در این گمرکات رو باید به عنوان کارکرده بفروشن به مشتری، نه ماشین صفر. بعید میدونم حداقل لاستیک و تودوزی ماشین سالم باشه حتی اگر قسمتایی از ماشین زنگ نزده باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali a

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    راست میگه متهم مردم هستن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا