ایستگاه خبر

قیمت جدید خودروها با فرمول شورای رقابت

پس از ماهها کشمکش بین شورای رقابت و خریداران خودرو از یک سو و خودروسازان و سازمان حمایت از سوی دیگر، بالاخره آرام آرام از قیمت رسمی و جدید و قانونی خودروها پرده برداری می شود. فرمولی که شورای رقابت با توجه به تورم در بخش خودرو و میزان کیفیت و استاندارد خودروها تعیین نموده، تاکنون بهترین شیوه و اسلوب تعیین نرخ در این آشفته بازار قیمتها بوده است. با وجود تعلل فراوان در اعلام این فرمول و محاسبه قیمتها می توان لااقل این انتظار را داشت که در صورت اجرای مصوبه، رونق به بازار خودرو باز گشته و بلاتکلیفی و بی سامانی از این بازار تا حدودی رخت بر بندد.

قیمت 25 میلیونی تندر 90
بازگشت تندر ۹۰ به قیمتی معقول

با این وجود خودرو سازان، انجمن قطعه سازان و در رأس همه آنها وزیر صنعت از اجرای این مصوبات اظهار نگرانی کرده و به نحوی از تن دادن به آن شانه خالی کرده اند. بنابراین ضرورت دارد سازمانهای اجرایی و بازرسی نیز در کنار شورای رقابت قرار گرفته و اجرای دقیق این مصوبات را نظارت نموده و راههای دور زدن و شانه خالی کردن تولید کنندگان را مسدود نمایند.

شورای رقابت اعلام کرد که تورم بخشی خودروهای کم تیراژ (به جز پراید، پژو، سمند و تیبا) معادل ۵۳.۲۶ درصد در نظر گرفته شده است. به این ترتیب با توجه به فرمول قیمت گذاری خودرو که برابر است با:
(دو درصد – شاخص کیفیت+نرخ تورم) قیمت سال گذشته+ قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

فرمول تعیین قیمت خودرو
فرمول تعیین قیمت خودرو

و با توجه به آنکه میزان شاخص کیفیت خودرو به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد بوده و تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، ساده شده این فرمول برابر است با:

(دو درصد – نرخ تورم) قیمت سال گذشته+ قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

بنابراین با توجه به نرخ تورم ۵۳.۲۶ درصدی اعلامی، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است:

  1. تندر L90 E2 فول: ۲۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان
  2. پژو پارس سال: ۲۸ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان
  3. مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک: ۵۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان
  4. پژو ۲۰۶ تیپ ۲: ۲۴ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان
  5. مزدا ۲ تیپ ۲: ۵۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان

با این وجود این محاسبات غیر رسمی و تقریبی است و شورای رقابت اعلام این قیمتها را به خود خودروسازان واگذار نموده است. قیمتهای جدید نیز به محض انتشار در همین صفحه به اطلاع شما خواهند رسید.
بروز رسانی: ظاهرا شورای رقابت، دستپاچه تر از این حرفهاست. هفته گذشته ابتدا فرمول قیمت گذاری را به اشتباه محاسبه کرد و سپس اصلاح نمود و امروز هم قیمتها و نرخ تورم بخشی خودرو را در ابتدا ۵۱.۲۵ درصد اعلام و پس از ساعاتی رقم آن را افزایش داد.
همچنین تورم بخشی چهار خودروی پرتیراژ نیز بصورت مجزا محاسبه شده که بر اساس آن تورم بخشی پراید ۵۰.۸، تیبا ۵۲.۱، پژو۴۰۵ ۵۹.۷، سمند ۵۴.۳ و رانا ۴۹.۴ در نظر گرفته شده است. همچنین معلوم نیست رانا و بسیاری از خودروهای چینی که سال گذشته در بازار حضور نداشتند، چگونه قیمت گذاری خواهند شد.

  1. پراید ۱۳۱sx با فرمان هیدرولیک بدون ایربگ: ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان
  2. تیبا با فرمان هیدرولیک و ایربگ: ۱۶ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان
  3. پژو ۴۰۵ SLX با ایربگ: ۲۰ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان
  4. سمند LX بنزینی: ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان

رییس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا هیچ گاه قیمت رسمی برای خودرو اعلام نخواهد کرد، گفت: با نهایی شدن بررسی پارامترها نتیجه‌ آن تا فردا بر روی سایت این شورا قرار خواهد گرفت که به وسیله‌ آن می‌توان قیمت دقیق خودروها را محاسبه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷۸ دیدگاه‌ها

  1. آرمان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خدایی ضمانت اجرایی هم داره؟ این میره برای اعتراض خودروساز و جلسات بازنگری ، ورود برخی افراد به فرایند قیمت گذاری، انحلال شورای رقابت و ورود وزارت صنعت به موضوع، خلاصه سرتونو درد نیارم این فرایند از شهریور 91 شروع شده و تا شهریور 93 ادامه خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
      خودروسازهای عزیز

      سلام

      اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

      این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

      این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

      و اما ما!

      ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

      ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

      آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی بودیم برای شما. اُف بر ما!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. delkhosh

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برادر دلت خوشه ها! این ادبیات دیگه جواب نمیده.به هیچ وجه.ما ملت مس اینکه تو DNAمون نوشته شده که باید همیشه پرایدو به قیمت تویوتا کمری بخریم و لذتش را ببریم.آری…
        شاعر میگوید: بنده پابرجایم همچو ایرانم/بنده پابرجایم همچو دماوندم/بنده پابرجایم مثل پرایــدم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجيد

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        با اجازه کپی پیست کردم تو خبر گزاری فارس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. delkhosh

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بابا حیف این پراید نازنین نیست با این قیمت بدین به ما؟قیمتی پایین تر از کمری 2012؟؟؟؟؟آنهم تازه پراااااایدی که مجهز به انجین پرتوان ,ای بی اس و ایربگ میباشد!حالا مزایایی چون بوق وجلو پنجره و سپر سیه فام و طلق زلال چراغهای عقب و جلو به کنار.اصلن کمری این چشم بادامیها قابل قیاس با پرااااااااید ما نیست.همینطور کروللللایشان!

      مگر پراااااااااید ما چه کم از کمری قرمز دارد؟چشم ها را باید بست!جور دیگر باید دید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشيد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فرمول خوبیه ولی بعید به نظر میرسه خودرو سازها برن زیر بار قیمتهای جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      برن یا نرن مگه کسی هست که بخره؟ یعنی نداره که بخره, درضمن این تو بمیری از اوناش نیست دیگه بسه چیز فرض کردن ما!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجيد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اما باز اجرا نمیشود. امروز دوباره قیمت میدهنددددددددددددددددددددددددد.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920209000145

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AV

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی به کیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AliReza

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام امروز صبح ساعت 9 رفتم نمایندگی سایـــپا و ایرنخودرو دنبال خودرو تندر 90 E2 فول و پزو206 صندوقدار V9 و اگر باشه تندر 90 دنده اتومات،
    هر کدوم از نمایندگی های ایرانخودرو که نزدیکم بود سر زدم گفتن تولید نداریم فقط سمند SE و پژو 405 داریم اونم تحویل شهریور ماه 92 (که خدا میدونه اون موقع قیمت چطوریه و چی میخوان تحویل بدن به مردم)
    سایپـــــــا فروش نقدی یدونه تندر 90 E2 تک ایربگ داشت که میگفت 31.500 باهام حساب میکنن و گفت شهریور ماه 92 فقط تندر نود E2 پارس خودرویی داریم اونم از این چراغ جدیداش که فکرکنم دیده باشین
    شورای رقابت هرچقدر دلش میخواد قیمت بده وقتی کارخونه با بهانه سر مردم و شیره میماله مگه میشه کاری کرد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      تو رو خدا حداقل ماشین چینی بخریم

      سگ بخوره بهتر از شغاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد.............

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پارس 28 میلیون؟کجاش منطقیه؟
    یعنی این رو هم قبول ندارن؟باباااااااااااااااااااااا ما ماشین داخلی نمیخوایییییییییییم کسی نیست حرفمونو بشنوه؟؟ما جونمون رو از سر راه نیاوردیم که بعد از جند سال بدبختی بیایم پولمونو به این آهن قراضه هایه داخلی بدیم و جونمونو بگیریم کف دستمون و بزنیم بیرون از خونه؟همش ادعا داریم که بهترین کشوریم
    آره بهترین کشور واسه کسانی که پولشونو نمیدونن چطور خرج کنن
    نه واسه ماها که………..
    دیگه خودمم خسته شدم از گفتن این حرفا
    فقط میگم اگه خدایی هست حقمونو از اینا میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      مگه فقط خدا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    قیمت 206 بکنن 5 میلیون وقتی کارخونه ماشین بیرون نده مثل همین چند ماه قبل که پایین بود چه فایده ای داره فقط بازار تشنه کردن اگه مردم بخوان برن بخرن بازار منفجر می شه لعنت به صنعت خودرویی که پرشیت تو عراق 3000 دلار میده که به ارز ازادم حساب کنی می شه 10 میلیون اما تو ایران می گه صرف نمی کنه به مردم تازه با کلی بالا و پایین می خواد 28 میلیون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehdi

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش تولید خودرو متوقف شود تا دیگر تعطیلی صنعت خودرو چماقی نباشد بر سر این مردم بیچاره که سالهاست جان و مال خود را پیشکش روئسای خودرو سازها کرده اند و در آرزوی یک خودرو با کیفیت و امن مانده اند . آقایان محترم زمانی که عیدیها و پاداشهای میلیونی میگرفتید باید فکر تعطیلی این صنعت بیچاره بودید نه الان ، مگر مصرف کننده بیچاره حق ندارد که هر جور خودتان میخواهید قیمت میگزارید و وقتی هم میخواهند جلویتان را بگیرند صدایتان به آسمان میرود . به خداوندی خدا روزی برسد که چوب این ظلم خود را بخورید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ارزانترین خودروی استاندارد دنیا تویوتا یاریس هستش که قیمتش بادلار آزاد 3500 تومان هم زیر 18 میلیونه .پراید که ارزانترین خودروی ماست معادلی نداره چون همترازه با موتور سه چرخه ها از همه لحاظ ولی قیمتش با قیمت یاریس برابری میکنه.البته این ظلم نیستا .بد برداشت نکنید .اینا همه برای حمایت از تولید داخلیه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مریم

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ای آتیش بیره این تولیدات داخلی که کار عزرائیل رو راحت کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mostafa

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    قیمت ها منطقی نیست ال 90 پارسال 14تومن بود شد 35 تومن الانم شده 25میلیون تومن تازه با افت کیفیت با قطعات درجه 3 چینی چون فرانسه قطعه نمیده. اقا بزارین حرف اخر رو اول بزنم بوی حلوای گاریسازان این کشور بلند شده نفس های اخرو دارن میزنن اونم به زور انحصارو حمایت بی مثال دولت. مردم تحریم نخریدن ادامه داره نخرید اینم همون قضیه 500 هزار تومن تا 1میلیون شب عید هست که خواستند بازار گرمی بکنن ای ملت غیور فهیم و شریف همیشه در صحنه ی ایران با نخریدن خودرو با قیمت حبابی از جان و مال خود حفاظت کنید که این ارابه های مرگ کاری جز الودگی هوا و از بین بردن جان انسان ندارند. تحریم تحریم تحریم تا صفر شدن تعرفه واردات و بسته شدن ارابه سازان بی انصاف گران فروش و احتکار کننده و مفت خور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. VAHID JINPACHI

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    این حرف های مسخره را باور نکنید . این حرف ها همش سر کاریه. همش دروغه. همش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شورا بازهم بنفع خودروساز عمل کرده فراموش نکنیم که اینها شرکتهای کوچکی بودند که با سرمایه و رانت و سوبسیدهای ایران و ایرانی قدعلم کرده اند – قبل از شروع این وضعیت اینها مثلا پراید را در ایران 7 میلیون میفروختند و در عراق و باکو به 2 میلیون و ارز هزار تومان بود وسود میکردند که به عظمت قلدر میهن رسیده اند – اینها با سو استفاده از وضع موجود با وجدان خود و مردم مظلوم دیگر چکار خواهند کرد حواله شان با خدا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Kamyar

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    جنگ جنگ تا پیروزی. اگر همه یک دل یک صدا و بر حقمون پافشاری کنیم مطمعن باشید پیروز خواهیم شد. دلیل بقای این خودروسازها سودهی برای دولت بوده و سود و پول باداورده مهمتر از جان و سایر چیزها در این کشور ارزش داره اگر مردم ماشین نخرند این کارخونه ها ضرر میکننن و سودی برای دولت به جز هزینه های سنگین نخواهند داشت پس بسته میشوند. خدایی ما در هر چیزی خودکفا بشیم در این صنعت خودکفا نمیشم 35ساله به جز این ماشینا چی دادند دست مردم؟ عواقبش شده الودگی هوا.. تلفات جاده ای.. هزینه های پرداخت دیه برای بیمه ها.. هدر رفتن سوخت.. بی سرپرست شدن خانواده ها.. گرفتن هزار نوع بیماری از الودگی های هوا. بسته یه کم تدبیر کنید اقایون رده بالا. تا کی؟ یعنی اندازه مردم افغانستان ترکیه ارمنستان ارزش نداریم اونا بهترین سوار بشن ما نه؟ حالا خودمونو با کشورهای امارات قطر مقایسه نمیکنم وگرنه باید بشینیم زار زار به حال روزمون گریه بکنیم خدایا پناه بر تو خودت میبینی چی دارن سرمون میارن ما که چیز زیادی نمیخوایم وارداتو ازاد کنید هر کس با پولی که داره ماشین استاندارد سوار بشه ایا این خواسته ی زیاد و غیر منطقی هست؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هاش

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      +++++++++++++++++++++ والا کاملا حرف دل ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محسن آبادان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    آهای خودرو ساز های کثیف این همه شما زدید ما رقصیدیم حالا دیگه نوبت شماست زمان نابودی شما فرا رسیده اگر به قیمت های قبل هم برگرده ما خودروی داخلی نمیخریم اینو به همه ثابت میکنیم چون جونمون خیلی واسمون مهم تره زمانی که 405 /14 تومن بود با فحش و نفرین سوار این ماشین میشیدیم چه برسه الان که دارید واسه 20 تومن شدنش هم سر ما منت میذارید و ناز میکنید
    ما خودرو نمیخریم چون نمیتونیم به شخصیت خودمون و خانوادمون توهین کنیم
    قطعا بازنده این بازی کسیه که تن به خرید خودروی داخلی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ****

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      دقیقا با شما موافقم به شدت هم موافقم تحریم تا براوردن شدن خواسته ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        منم اعلام آمادگی میکنم 6 ماه منتظر بودم پارس elx بخرم اما الان اگه بشه 25 تومن بازم نمیخرم آقا مگه زوره نمیخرم!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. محمد.............

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    آقا تورو خدا نخرید
    این حرفارو تو شهر و کوچه و منطفتون و کوچتون پخش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به خاطر دولتی بودن خودروسازی در ایران و انحصاری بودن بازار خودرو در ایران و تعرفه 110 درصد واردات خودرو خارجی و…. تا زمانی که خودروساز نخواد قیمت کاهش پیدا نمی کنه بخاطر اینکه دولت و هیچ نهادی نمیتونه خودروساز رو به خاطر درآمدی که از خودروسازی دولتی داخلی داره و به خاطر افرادی که در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند و ممکن هست بیکار بشند و آمار بیکاری بالا بره و اعتراضات شکل بگیره و …. تحت فشار بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن آبادان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قیمت ها اعلام شد باز هم فاجعههههههههههههههههههههههههههه

    دیف نوع خودرو تورم بخشی قیمت محاسبه شده
    1 پراید اس‌ایکس 50.8 درصد 14 میلیون و 900 هزار تومان
    2 تیبا 52.1 درصد 19 میلیون و 500 هزار تومان
    3 پژو 405 اس‌ال‌ایکس 59.7 درصد 23 میلیون و 700 هزار تومان
    4 سمند ال‌ایکس 54.3 درصد 25 میلیون و 550 هزار تومان
    5 تندر 90 مدل ای دو 53.26 درصد 25 میلیون و 580 هزار تومان
    6 پژو پارس سال 53.26 درصد 28 میلیون و 680 هزار تومان
    7 مگان 2000 اتومات 53.26 درصد 55 میلیون و 815 هزار تومان
    8 پژو 206 تیپ 2 53.26 درصد 24 میلیون تومان و 225 هزار تومان
    9 مزدا 2 تیپ 2 53.26 درصد 53 میلیون و 830 هزار تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      آقا شده جریان شترمرغ، تو جمع مرغا میگه من شترم تو جمع شترا میگه من مرغم.
      موقع اعلام عملکرد موفق! میشه 21 درصد حداکثرش چون شمایید با یه فرمول دیگه 21.5 درصد. موقع افزایش قیمت به نرخ تورم میشه 59 درصد! موقع افزایش حقوق میشه 15 درصد.
      بازی با اعداد بازی با آمار تا کی؟
      پارامترهای تعیین نرخ خودرو هم بگونه ای است که با جاگذاری اعداد بتوان قیمت نهایی دلخواه را درآورد حالا اگه نرخ تورم را پایین اعلام می کردن ضریب کیفیت خودرو را بالا اعلام می کردند. البته این ضریب کیفیت نسبت به خودروهای داخلی سنجیده می شه مثلا تندر نود با پراید چند امتیاز بیشتر فاصله ندارد.
      الان به مرگ گرفتن که مردم به تب راضی بشن و بگن سازمان حمایت از مصرف کننده که هیچ شورای رقابت هم که نهایت زورش رو زد از هر ماشینی یکی دو میلیون کم کرد پس قیمت نهایی همینه! بریم بخریم! نه نـــــــــــــــــــــــــــــه
      من خودم دعوتنامه داشتم ثبت نام مهر پارسال بود سوء تفاهم نشه من وطن فروش نیستم، با اینکه سود داشت رفتم انصراف دادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    من با نخریدن ماشیناشون موافقم امــــــــــــــا این کار نیازمند کمی اتحاد است ( که ما نداریم ) ،تازه خـــــــــیـــــــلــــــی از مردم هستن که این آگاهی رو ندارن و برای همین به اصطلاح خودرو ها خودشون رو به آب و آتیش میزنن .

    کی گفته که ما باید همیشه نسل سومی بمونیم ، بابا ایرانی ها مستحق این چیزا نیستن . کی گفته که ما سوار ائودی و بی ام دبلیو شدن رو باید توی خواب ببینیم ( البته ما به دیدنشون توی خیابونا هم راضی ایم )

    من اگه میتونستم ، در این کارخونه ها رو تخته میکردم و میگفتم برین بابا ما ماشین نخواستیم ( البته باز هم به اصطلاح کارخونه ، در مقابل کارخونه های بنز و بی ام دبلیو و … که به اندازه ی یه شهری وسعت دارن ، کارگاه هم به حساب نمیان )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارشاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان
    هرکس ماشین میخواد بخره ، بخره به خدا ارزون شدنی نیست
    اینا همش تسویه حساب سیاسیه !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      همین آدمایی مثل تو هستن که این وضع درست نمیشه . اگه به این زودی کم بیاریم این 2 تا آشغال ساز پدرمونو در میارند. تو احتمالا یکی از اونایی هستی که رفتی 10 تا روغن 5 کیلویی خریدی!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Ali

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
    ____
    رییس شورای رقابت صبح امروز میزان تورم بخشی خودرو را 52،25 درصد اعلام کرده بود،پس از گذشت چند ساعت درتماس با رسانه ها، این رقم را اصلاح کرد و به 53.26 درصد افزایش داد
    ___
    این رقم1،1 درصد بالاتر از قیمت اعلام شده قبلی است، رقمی که شاید تا حدی ناچیز به شمار آید، اما همین تغییر کوچک می تواند تاثیر بسزایی در تعیین قیمت برخی خودروها داشته باشد.
    از سوی دیگر اعلام اشتباه یک عدد بحث برانگیز که می تواند در ایجاد هیجان کاذب در بازار و یا کاهش التهاب نقش بسزایی داشته باشد، آن هم از سوی رئیس شورای رقابت تا حد زیادی غیرباور به نظر می رسد، حرفی که می تواند ناشی از یک تغییر یا اعمال فشار از سوی عده ای برای افزایش نرخ تورم بخشی خودرو باشد.
    ______
    البته نباید از نظر دور داشت که در تعیین همین نرخ نیز دست خودروسازان برای افزایش قیمت ها به راحتی باز گذاشته شده، به طوری که گزینه در نظر گرفتن آپشن ها برای افزایش قیمت در اختیار خودروسازان قرار داده شده و به این ترتیب بهانه ای دیگر به دست آنها داده شده است تا با اعلام قیمت های نجومی بعنوان قیمت آپشن های خودرو هر گاه تمایل داشتند و به هر میزان که خواستند نسبت به افزایش قیمت ها اقدام کنند.
    از سوی دیگر باید دید کلمه آپشن از سوی خودروسازان چگونه معنا می شود و آنان چه مواردی را در این بحث لحاظ می کنند. تا جایی که طی ماه های گذشته و در بین بحران بازار خودرو در مواردی دیده شده که خودروسازان حتی سپر خودرو را نیز جز آپشن های یک خودرو به حساب می آورند. بنابراین باید منتظر ماند و دید با لحاظ قیمت چنین آپشن هایی، قیمت خودروهای داخلی کماکان به سود خودروسازان سودای پرواز خواهد داشت یا این امر با تعیین راهکار مناسب از همان ابتدا ملغی خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجيد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آقا انصافا دیگه من دارم نگران می شم.
    این مسئولین دلسوز از بس سنگ مردم رو به سینه میزن آخر سینشون سوراخ میشه از دست میرن.
    بابا به خدا راضی نیستیم.اینقدر خودتون رو اذیت نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد.............

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    حالا فهمیدم قضیه چیه
    اینا قیمت نهایی رو اعلام نکردن
    اومدن گفتن خودروسازها بیان قیمت آپشناشون رو به قیمت نهایی خودرو اضافه کنن
    پس با این حساب بازم قیمتا میشه همون که بود
    قیمت واقعی پراید 6تومن بیشتر نباید باشه
    خدایی چی داره این ماشین
    سمند پارس تندر همه این آشغالا باید زیر 18تومن قیمت داشته باشن که بخدا قسم بازم ارزش ندارن
    اینا اصلا به فکر بچه هاشون نیستن که نون حروم میدن به خوردشون
    مگه دین و قران نمیگن سود زیاد حرامه؟؟؟؟
    خدایا به داد این ملت بیچاره برس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ……….
    این خودرو سازهای سود جو زیر بار این قیمت ها نمیرن
    دوباره میگن قطعه فلان قیمته ….دلار فلانه ……..اونا تا سود دلخواهشون تامین نشه ..اعتراض میکنن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….کاش در این خودرو سازی داخلی درش تخته میشد که از یک طرف خودرو سازها واز طرف دیگه دلالها وسود جو ها میخورن چوب گرونی و هر اتفاقی رو باید مردم بدن …بعدشم دستاوردهای مهم ونوآوری های این خودرو سازی میشه …………….پراید باچراغ ها وسپرهای جدید….که دو روز یک بار از اون پرده برداری میکنند ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سینا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    الان کجای این کاهش قیمت هست، پراید 14.5؟؟؟؟؟

    دوستان تو رو به خدا نخرید…اگر واقعا نیاز دارید حداقل دست دوم بخرید و سرمایه خودتون رو دو دستی تقدیم این مافیا نکنید.

    ای مردم این جاست که باید در صحنه باشید و قدرت خودتون رو نشون بدید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تورم که 28٪ بود، چرا برای خودروسازا از 50٪ شروع میشه؟ فقط زورتون به کارگر و کارمند رسیده؟ واقعا این چه وضعیتیه؟ ….خدایا ااااااااااااااااا چقدر دروغ …خودت به دادمون برس خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا …… نخرید …نخرید ….شما را با ابوالفضل نخریددددددددددددددددددددد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد.............

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هر کی دین داره و یه ذره عقل داره نخره
    باید از یه جایی شروع کرد دیگه
    اینم به کنار که دیگه مردم پولشون نمیرسه که این ات آشغالا رو بخرن
    اخ که چقد حرصم میگیره وقتی مصاحبه هاشونو میخونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر من بعیده گاریسازا به این قیمت ها تن بدن حالا نگاه کنید این فشارها هم سیاسی و برای انتخابات تا صدای مردم بخوابه و بگن به فکر شما هستیم آهای کسانی که فکر میکنید شورای رقابت جلو گاری سازا وایساده اینجوری نیست این شورا هم جزیی از دولت و گاری سازم مال دولته تو یک کلام سر کاریم سر کار که آیه ی شریفه میفرماید( سیعلم الذین ظلموا، أیَّ منقلبٍ ینقلبون :زود باشد کسانی که ستم کرده ‏اند بدانند که به کجا بازگشت‏ می‏کنند) انشالله بساط ظالم کنده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. milad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    معلوم نیست چقدر سود برای اعضای شورا در نظر گرفتن که دیگه به اعمالشون گیر نمیده….بیچاره مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کاشکی حداقل ایرانخودرو و سایپا خصوصی بودن!این طوری بعد از ورشکستگی مثل شرکت های دولتی دوباره سره پا نمیشدن و همه ازشرشون راحت میشدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا