ایستگاه خبر

لوازم جانبی موردنیاز خودرو برای سفرهای خانوادگی

رپورتاژ: لوازم جانبی خودرو از جمله وسایل پرکاربرد و با کارایی بالا بوده که برای هر خودرو ضروری است. اگر می خواهید در حین سفر با خودرو آرامش و اطمینان را تجربه کنید توصیه می شود انواع لوازم کاربردی ماشین را خریداری کنید. این لوازم با کارایی فوق العاده خود در مواقع لزوم به کمک شما می آیند و لحظات خوشی را برای خود و اطرافیان رقم بزنید.

لوازم جانبی خودرو در سفر یک وسیله لوکس و دکوری نبوده بلکه با توجه به نیاز افراد در طول رانندگی و سفر طراحی و عرضه می شوند. از اینرو لوازم کاربردی ماشین جهت رفع نیازها و احتیاجات افراد در طول سفر مورد استفاده قرار می گیرند. این لوازم پرکاربرد جزو ضروریات هر خودرو بوده و موجب داشتن سفری با کیفیت و توام با آسایش و راحتی با خودرو خواهد شد. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف لوازم جانبی خودرو می پردازیم.
ضرورت خرید لوازم جانبی خودرو فراهم آوردن امکانات رفاهی و آسایش برای راننده و سرنشینان خودرو است. انواع لوازم جانبی مانند جالیوانی، روکش صندلی ماساژور، جارو برقی فندکی، سینی غذا پشت صندلی خودرو و یا یخچال و گرمکن فندکی خودرو موجب داشتن سفری راحت و خاطره انگیز برای شما می شوند. لوازم کاربردی خودرو بر اساس نیاز افراد در طول مدت سفر و یا رانندگی در خودرو طراحی شده و بسیار به کار می آیند.

کمپرسور باد فندکی

این ابزار از کاربردی ترین وسایل جانبی خودرو است. ممکن است در منزل و یا در مسافرت متوجه کم باد شدن تایر ماشین خود شوید. نیازی به رساندن ماشین به تعمیرگاه نیست و تنها با در اختیار داشتن یک کمپرسور باد فندکی، خود قادر به تنظیم باد لاستیک خواهید بود.

کمپرسور باد فندکی

نگهدارنده وسایل خرد و ریز در خودرو

اگر کودک دارید، مسلما در هر سفر، چه داخل شهر و چه بیرون از شهر، مجبورید وسایل مخصوص کودکتان را با خود بردارید. گاهی اوقات این وسایل، داخل خودرو، حسابی پخش و پلا می‌شود و کل فضای خودرو را اشغال می‌کند، اما این وسیله به ظاهر ساده، می‌تواند وسایل خرده‌ریز را که همراه دارید، مرتب و منظم نگه دارد. این وسیله مناسب نگهداری ابزارهای مورد نیاز خودتان در خودرو نیز هست. هر زمان هم که لازم نبود، بسادگی جمع می‌شود.

نگهدارنده وسایل خرد و ریز در خودرو

چراغ قوه

چراغ قوه وسیله ای است که در هنگام حادثه بسیار کارآمد است. گاهی در هنگام پنجری خودرو در شب به کار می آید. از چراغ قوه در زمانی که دچار مشکل فنی خودرو در تاریکی شده اید و قصد دارید به دیگران اطلاع دهید و از آنها کمک بگیرید مناسب است. چراغ قوه، وسیله ای کاملا ساده که از باتری و یک عدد چراغ به همراه لنز های مخصوص ساخته شده . جنس بدنه چراغ قوه ها متفاوت است بعضی از آنها از جنس آلومینیوم و عده ای از فلز یا پلاستیک بسته به نوع کاراییشان ساخته می شوند. امروزه از نور فلاش بعضی از تلفن های همراه که به عنوان چراغ قوه عمل می کنند می توان استفاده کرد.

اما کارایی چراغ قوه ها به صورت تخصصی خیلی بهتر و کارآمد تر است. پس یادتان باشد همراه داشتن چراغ قوه را سرسری نگیرید.

کمک های اولیه وسیله ضروری

هیچ یک از ماها دوست نداریم که سفرمان با یک زخم جزئی، سردرد، دل درد و… خراب شود. پس بهتر است حتما کیف لوازم کمک های اولیه امدادی را حتما همراه داشته باشیم. همراه داشتن داروهای ضروری اعم از قرص ضد تهوع، قرص های جوشان، باند، گاز استریل، چسب زخم و … یکی از مهم ترین ارکان لوازم سفر می باشد. بعضی از داروخانه ها پک های مخصوص برای خودرو و مسافرت را به صورت کلی می فروشند که بهتر است از آنها خریداری شود.

فلاسک چای و آب

برای اینکه در طول سفر جاده‌ای با ماشین شخصی، همیشه آب سرد و آب جوش در اختیار داشته باشید بهتر است فلاسک چای و فلاسک مخصوص آب به همراه داشته باشید.

فلاسک چای و آب

نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

بسیاری از سفرها با خودروی شخصی انجام می شود خوبی سفر با خودرو این است که زمان و مکان توقف طبق میل خودتان است و انعطاف پذیری و استقلال این وسیله بسیار است .

ترمز

بالا رفتن از یک مسیر سربالایی و پایین آمدن در طرف دیگر البته با بار کامل (مسافر و وسایل) می تواند آزمایشی بزرگ برای ترمز خودرو باشد. اگر روغن ترمز تازه نباشد، ترمز در چنین موقعیت هایی به درستی عمل نخواهد کرد. تِست کنندگان روغن ترمز غلظت آب موجود در این روغن را اندازه می گیرند. اگر دستگاه تست کننده زنگ هشدار را به صدا در آورد، آنگاه قبل از سفر، خودرو را باید به تعمیرگاه برد.

روغن موتور

قبل از عزیمت با خودروی شخصی، اطمینان از پر بودن روغن موتور جزء ضروریات به شمار می رود. همچنین توجه به تنوع صحیح هم از جمله موارد مهم قلمداد می گردد. اینکه کدام نوع روغن برای موتور خودروی شما مناسب است را معمولاً می توانید بر روی برچسب الصاق شده روی محفظه موتور مشاهده نمایید؛ اگرچه در بسیاری از پمپ بنزین ها، لیست های مربوطه نیز در دسترس می باشند. همچنین بررسی بهترین هزینه قابل پرداخت برای روغن موتور در فروشگاه های آنلاین هم می تواند کاری با ارزش باشد. می توانید روغن های مختلف را نیز با یکدیگر ترکیب نمایید – داشتن هر نوع روغنی در درون موتور، بهتر از کمبود آن در طول مسیر است. برای کسانی که می خواهند شرایط روغن موتور را بررسی نمایند، کافی است فقط یک قطره از روغن داخل موتور را روی کاغذ نشانگر بیاندازند.

باتری

طبق نظر متخصصان خودرو، باتری – حتی در طول فصل تابستان – رتبه اول را از نظر ایجاد کننده خرابی در خودرو به خود اختصاص داده است. باتری در طول سفرهای طولانی شارژ می شود. اما در فصل تابستان، به طور مشخص نیاز بیشتری به آن احساس می شود، مثلاً در صورتی که کولر هم به سیستم تهویه هوای داخل خودرو متصل شده باشد.

تجهیزات خودرو در خارج از کشور

بسته به کشور مقصد، قوانین حمل وسایل در داخل خودرو می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در صورتی که لباس ایمنی نداشته باشید، جریمه های گوناگونی اعمال می گردد – در فنلاند بدون جریمه تا جریمه ۱۰۰ یورویی و بالاتر در اسپانیا. جعبه کمک های اولیه بایستی از نظر کامل بودن و دوام بررسی گردیده باشد.
خرید برچسب های تصویری قبل از ورود به کشور مقصد ضروری است، رانندگی حتی برای چند کیلومتر در مسیر مخصوص موتورسیکلت ها، می تواند منجر به جریمه های بسیار بالایی گردد. در بعضی کشورها، به عنوان مثال اتریش، غیر از نسخه چسبی، برچسب های مزبور به صورت دیجیتالی هم در دسترس هستند، بنابراین به صورت آنلاین می توانید آنها را تهیه نمایید.

و آنچه به اندازه همه موارد فوق اهمیت دارد رعایت مقررات رانندگی است: عجله نکنید، حق تقدم و سرعت مجاز درج‌شده در نقاط مختلف مسیر را رعایت کنید و از همه مهم‌تر سبقت بی‌جا نگیرید. شما ممکن است راننده‌ای چیره‌دست باشید، اما بدانید تصادف رانندگی فقط محصول اشتباه شما نیست و دیگران هم ممکن است خطا کنند؛ بنابراین با سرعت مطمئن برانید تا در صورت بروز چنین خطایی از راننده خودرو کناری یا روبه‌رویی، برای عکس‌العملی موثر فرصت داشته باشید. بگذارید باقی سرنشینان در طول مسیر احساس امنیت و آرامش کنند و از همراهی با شما لذت ببرند.

رعایت این نکات احتمالا قدری هزینه‌بر خواهد بود، اما مطمئن باشید تبعات برخورد دو خودرو حتی با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت به احتمال بسیار بالا از کل هزینه‌های فوق بیشتر و در برخی واقع جبران‌ناپذیر خواهد بود.

منبع : گردشگری ایران

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    والا واسه ما ایرانی‌ها از همه مهم‌تر فلاسک چای هست که در همه مواقع به کارمون میاد .

    اما به شخصه مزیت‌های کمپرسور باد را سه بار در جاده درک کردم و عجب وسیله کار‌راه بندازیه و البته که لوازم پنچر‌گیری هم همیشه داشته باشید که کارتون را راه میندازه ، بیل کوچک جمع‌شو و رابط باتری به باتری و همچنین جعبه کمک‌های اولیه به همراه ابزار مختلف همیشه همراهتون باشه .

    به دلیل اینکه بیشتر مواقع تنها در جاده‌ها و سفر هستم ، این وسایل را زیاد درک میکنم و البته یک پیکنیک گاز و دستگاه موکاپاد قهوه را از یاد نبرید !

    موافقم 14
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    البته اینکه کمپرسور باد هم دو سیلندر بخرید و نه تک سیلندر که کمتر داغ کنه و خراب نشه و اینکه همیشه به باتری وصل کنید و نه فندکی ماشین !!!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ممنون خیلی عالی بود

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دشواری نداریم ………………….خیلی هم عالی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. Hosseinbimmer

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (133 ديدگاه)

    مگه هنوز کسی سفر میره

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      بهت پیشنهاد میکنم آخر هفته ها مسیرای خروجی از تهران به سمت شمال رو ببینی! اصن به طرز باورنکردنی کسی نه کرونا براش مهمه انگار، نه گرونی نه هیچی!

      موافقم 13
      مخالفم 1
  6. Malt hill

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    یدونه دسته بیل بذارید توی صندوق عقب :)

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    من دارم میرم سفر فقط پپسی میبرم??

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا