ایستگاه خبر

لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان: تویوتا کرولا و فورد سری F در صدر!

رپورتاژ: یکی از مهیج ترین مباحث در دنیای امروز دنیای خودرو و خودروسازی است. بسیاری از افراد در سرتاسر جهان همه روزه پیگیر اخبار مرتبط با دنیای خودرو هستند. در این میان بعضی از شرکت ها و خودروها به دلیل امکانات بهتر و جذاب تری که ارائه میدهند پیشگام این دنیا محسوب میشوند و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

این خودروها صرفا گران ترین خودروها نیستند بلکه کارامدترین و بهینه ترین خودروها محسوب میشوند که در عرصه ی تکنولوژی و مهندسی پیشگام این عرصه هستند. در ادامه میخواهیم تا شما را با خودروهای پر فروش جهان آشنا کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شاید فکر کنید که پر فروش ترین خودروهای جهان باید همان خودروهایی باشند که نامشان را بیشتر شنیده اید و شهرت بیشتری در سطح جهانی دارند. خب این یک اتفاق معمول است اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که معروف ترین خودروهای جهان گران ترین خودروها نیز هستند لذا همه ی افراد قادر به خریداری این خودروها نیستند پس احتمال اینکه این خودروها بتوانند در این لیست جای بگیرند وجود ندارد.

نکته ی دیگری که در خصوص این لیست وجود دارد این است که بسیاری از خودروها در سطح جهانی معرفی نشده اند و برخی خودروها برخلاف تقاضا برای شاسی بلندها و کراس اوورها در برخی نقاط خودروهایی ساده تر هستند که در روسیه و چین فروش میروند.

و نکته ی اخر در خصوص این لیست این است که تنها دو خودرو در این لیست وجود دارد که بالای ۱ میلیون فروش داشته اند.

اگر به دنبال اجاره خودرو در سراسر دنیا هستید، بهتر است بدانید که چه خودروهایی در جهان محبوب است و تجربه ای متفاوت را از رانندگی داشته باشید.

۱) تویوتا کرولا:

رتبه ی یک این لیست را باید به تویوتا کرولا نسبت داد که با قیمتی در حدود ۱۹ هزار دلار توانست ۱ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۵۵ دستگاه به فروش برساند. با اینکه این خودرو با کاهش ۱.۷ درصدی در فروش مواجه شده است باز هم توانسته تا مقام اول این لیست را جلوتر از فورد سری اف کسب کند ان هم با اختلاف ۱۰۰ هزار دستگاه.

۲) فورد سری اف:

این خودرو که همواره با خودروهای رم و شورلت رقابت میکند توانسته تا مقام دوم پرفروش ترین خودروهای جهان را پس از تویوتا کرولا با فروشی بالغ بر یک میلیون و ۸۰ هزار و ۷۵۷ دستگاه کسب کند. این خودروی امریکایی که همواره به عنوان خودرویی سبک شناخته میشود با قیمتی در حدود ۲۸ هزار دلار به بازار عرضه شد و توانست تا اختلافی بالغ بر ۳۷۲ هزار دستگاه با رقبای خود کسب کند که این امکان را فراهم میکند تا در سال اینده نیز جزو خودروهای پرفروش امریکایی قرار بگیرد.

۳) تویوتا راو ۴:

این خودرو که هم پای هموطن دیگر خود یعنی تویوتا کرولا پیش امده و توانسته اند تا دو جایگاه در بین سه خودروی پر فروش جهان را تصاحب کنند پنجمین از نسل خود است که در اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و رشدی بالغ بر ۳.۶ درصد را در فروش تجربه کرد. این خودرو با قیمتی در حدود ۲۶ هزار دلار توانسته تا ۸۳۷ هزار و ۶۲۴ دستگاه را به فروش برساند.

۴) هوندا سیویک:

جایگاه چهارم به خودروی دیگری از شرکت های ژاپنی تعلق میگیرد که با اینکه کاهش ۰.۷ درصدی را تجربه کرده است اما باز هم از مدل های محبوب در کشورهای امریکا و چین محسوب میشود. این خودروی ۱۹ هزار دلاری فروشی بالغ بر ۸۲۳ هزار و ۱۶۹ دستگاه داشته است.

۵) فولکس واگن تیگوان:

هر چه باشد نوبت برند معروف المانی یعنی فولکس واگن است تا خودی نشان بدهد. این شرکت یکی از بهترین های صنعت خودروسازی آلمان می باشد. این کامپکت کراس اوور با رشد ۸.۶ درصدی توانسته هم وطن خود یعنی گلف را کنار بزند و فروش بالا را تجربه کند. این خودرو ۲۳هزار دلاری با افزایش فروش ۱۶ هزار دستگاه در این سال توانسته ۷۹۱ هزار و ۲۷۵ دستگاه به فروش برساند که ۹۰۴۷۶ دستگاه ان در کشور امریکا به فروش رفته است. چرا که این خودرو یکی از خودروهای محبوب امریکایی ها به شمار میرود.

۶) فولکس واگن گلف:

خودروی دیگری از برند المانی فولکس واگن یعنی گلف با قیمت ۲۱ هزار دلار و با فروشی بالغ بر ۷۸۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رتبه ی ششم این لیست را به خود اختصاص میدهد.

این خودرو با کاهش ۱۰.۳ درصدی مواجه شد که علت عمده ی این امر را میتوان به رسوایی الایندگی این مدل و هم چنین تمایل برای خرید شاسی بلندها و کراس اوورها دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا