ایستگاه خبر

ماکسیما، لوکس و چشمگیر

نیسان یک شرکت ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در کشور ژاپن است. این شرکت که در سال ۱۹۳۳ تأسیس شد در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، نخستین مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان به وجود آمد. این شرکت محصولاتی مانند خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، لیفتراک و … را وارد بازار جهان می‌کند.

در ابتدا خودرو ماکسیما در سال ۱۹۸۱ میلادی وارد بازار جهان شد.

در ایران ما نیسان را بیشتر با پاترول، خودرو شاسی‌بلند سال‌های نه‌چندان دور می‌شناسیم اما یکی از لوکس‌ترین ماشین‌های خیابان‌های ایران ماکسیماست که متعلق به این شرکت ژاپنی است.

ماکسیما در سال ۱۳۸۱ وارد بازار کشورمان شد و نخستین بار توسط شرکت پارس خودرو گارانتی شد. در این مطلب به معرفی دو مدل از این خودرو می‌پردازیم که اولین مدل مربوط به سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ است که تنها نمونه‌های دست دوم آن موجود است و دیگری مدل جایگزین آن یعنی مدل سال ۲۰۱۵ است. هر دو این نمونه‌ها را می‌توانید در بخش خرید و فروش خودرو دیوار پیدا کنید.

نیسان ماکسیما مدل ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳


این مدل از ماکسیما که با نام اصلی اینفینیتی i30 و نیسان Cefiro در بازارهای جهانی حضور دارد ماشین‌های شیکی محسوب می‌شود که تنها افرادی که ظاهر لوکس و تشریفاتی اتومبیل برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌خواهند با ماشین چشمگیری به دل خیابان‌ها و جاده‌ها بزنند، آن را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ویرلن؛ ماکسیما را که بیشتر با رنگ‌های مشکی، سفید، نوک مدادی و سرمه‌ای می‌توانید داشته باشید، از فرمان هیدرولیکی و ترمز جلوی دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب دیسکی برخوردار است.


ماکسیما را می‌توانید با موتور ۳.۵ لیتری V شکل ۶ سیلندری و حداکثر قدرت موتور ۲۶۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و با گیربکس دستی یا اتوماتیک داشته باشید.


از دیگر مشخصات نیسان ماکسیما می‌توان به سیستم قفل مرکزی با دزدگیر و آژیر و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همچنین کیسه هوای کناری جلو و پرده‌ای کنار سر اشاره کرد.

برخی از نکات ایمنی و تجهیزات این ماشین عبارت‌اند از تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کیسه هوا، قابلیت تنظیم صندلی به‌طور برقی و سیستم صوتی مجهز به رادیو و ۶ بلندگو و سی‌دی چنجر و ورودی یواس‌بی. نیسان ماکسیما در ایران به مدت محدودی با مدل تیانای مونتاژی جایگزین شد.

نمونه کارکرده این خودرو را می‌توانید در بخش خرید و فروش خودروی دست دوم سایت دیوار با ۲۲۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت حدوداً ۵۳ میلیون تومان خریداری کنید.

ماکسیما مدل ۲۰۱۳

2013-nissan-maxima-sv-front-three-quarter-turn
از مدل‌های جدید ماکسیما می‌توان به مدل ۲۰۱۳ اشاره کرد که دارای حجم موتور ۳۴۹۸ سی‌سی با ۶ سیلندر و حداکثر قدرت ۲۶۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه جاده‌ها را طی می‌کند. شتاب این ماشین از صفر تا صد ۱۸.۶ ثانیه است.

2014 Nissan Maxima
ضمن اینکه دارای صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ و رادیو ماهواره‌ای با قابلیت اتصال یواس‌بی و نیز قابلیت ارتفاع صندلی راننده است. این مدل ماکسیما را می‌توانید بیشتر با رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی و نقره‌ای داشته باشید.

2014 Nissan Maxima
این خودرو هم گیربکس اتومات دارد و دارای کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای کناری جلو و همچنین کیسه هوای پرده‌ای کنار سر است.

قیمت این خودرو حدوداً ۳۵ هزار دلار است و نمونه کارکرده این خودرو ماکسیما را می‌توانید در سایت دیوار با کارکردی برای مثال ۹۰ هزار کیلومتر به قیمت حدوداً ۱۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

رپورتاژ آگهی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا