ایستگاه خبر

مرگ تدریجی رویای ارزانی

استارت گرانی ها در دولت سابق زده شد . ماجرا از اواسط زمستان سال گذشته آغاز شد؛ آنجاکه ناگهان صحبت از ورود شورایی به نام شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو به میان آمد و قرار شد این شورا مسوول تعیین قیمت خودروهای داخلی باشد. تا پیش از آن و در بازه زمانی کمتر از یک ماه، خودروسازان حال بسیار خوشی داشتند، زیرا دولت (دولت سابق) رای به آزادسازی قیمت خودروهای داخلی داده بود و آنها حالا اختیار پیدا کرده بودند که خود قیمت محصولات‌شان را تعیین کنند. این «اختیار»، سبب شد قیمت خودروهای تولید داخل رشدی شدید را تجربه کرده و مردم شوکه و بهت‌زده شوند و خودروسازان اگرچه بهت مشتریان را لمس کردند، اما سرخوش از آزادی قیمت‌گذاری که دولت به آنها داده بود، پا پس نکشیده و مصرانه پای قیمت‌های جدید خود ایستاده و کوتاه نیامدند. با روی کار آمدن دولت یازدهم، مشتریان بازار خودرو در حالی همچنان در انتظار کاهش احتمالی قیمت‌ها به سر می‌بردند که وزیر صنعت در آخرین اظهارنظر خود صراحتا اعلام کرد قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.

36591_Page_Image_850__2

خودروسازان پیش از این بارها اعلام کرده بودند بخش زیادی از ارز مورد نیاز صنعت خودرو را از بازار آزاد تهیه می‌کنند وسهم این صنعت از ارز مبادله‌ای بسیار ناچیز است؛ بنابراین قیمت‌گذاری نیز باید بر اساس ارز آزاد انجام شود. حالا هم این اتفاق در حال رخ دادن است و آن‌طور که در آخرین جلسه مشترک وزیر و خودروسازان تصویب شد، از این پس محصولات خودروسازان تماما با ارز آزاد به تولید خواهد رسید و همان اندک ارز مبادله‌ای نیز از این صنعت حذف خواهد شد. با توجه به این تصمیم وزیر و استقبال خودروسازان از آن، از این پس قیمت محصولات خودروسازان بر اساس ارز آزاد تعیین خواهد شد.با توجه به تصمیم اخیر وزارت صنعت چیزی که واضح است این است که انتظار هر گونه کاهش قیمت خودرو، انتظاری بیهوده است مگر اینکه شاهد بازاری رقابتی باشیم.

اتفاق اخیر هرچند برای مشتریان بازار خودرو ناخوشایند است؛ اما دقیقا عکس رفتاری است که از جانب مسوولان صنعتی در دولت دهم در رابطه با قیمت‌گذاری خودرو جریان داشت. آنها همواره این امیدواری را به مشتریان بازار می‌دادند که قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد در حالی که عملا این اتفاق رخ نداد.

 

ادامه ی رکود و گرانی مجدد محصولات

هر چند با اظهارات وزیر این انتظار وجود داشت که مشتریان بازار خودرو از نگرانی گران شدن خودرو دست به خرید بزنند، اما آن طور که از بازار خودرو خبر می‌رسد تغییری در رفتار مشتریان برای خرید خودرو رخ نداده است و حتی رکود بیشتری بر بازار حاکم شده است.  علاوه براین رفتار بازار در عین رکودی که در آن جریان دارد ، کاملا برعکس بوده و آن طور که از بازار خبر می‌رسد قیمت برخی محصولات با افزایش همراه بوده است .

 

قیمت های خودروهای های تولید داخل

اما سری به قیمت‌های بازار خودرو بزنیم. به گفته فعالان بازار قیمت محصولات پژو با تغییر چندانی همراه نبوده است، بر همین اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار این هفته ۳۶ میلیون تومان بوده و ۲۰۷ اتومات نیز با قیمت ۵۶ میلیون تومان معامله می‌شده است.
صندوقدارهای این خانواده نیز در مدل‌های V8 و V9 به ترتیب ۳۷ و ۵۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. مدل V20 این خانواده نیز به عنوان ساده ترین تیپ قیمتی برابر با ۳۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.
اما پژو پارس سال طی هفته گذشته ۳۴ میلیون تومان قیمت داشته و مدل دوگانه سوز آن نیز ۳۵ میلیون تومان بوده است.
دیگر فرانسوی بازار؛ یعنی تندر E1 در بازار هفته گذشته ۳۲ میلیون تومان معامله شده و تندر۹۰ پارس خودرو نیز قیمتی برابر با ۳۵ میلیون تومان داشته؛ این در حالی است که مدل ایران خودرویی این محصول ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
رانا، دومین خودروی ملی ایران خودرو نیز ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته در حالی که سمند، اولین خودروی ملی این خودروساز با قیمتی پایین‌تر از رانا در بازار به فروش می‌رسد. در حال حاضر سمند ال.ایکس در بازار با قیمت ۲۷ میلیون تومان معامله می‌شود.
اما بعد از پراید ۱۱۱ که هم‌اکنون در مدل فول خود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود، گران ترین مدل این خانواده؛ پراید ۱۳۱ با قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. مدل ۱۳۲ این خانواده نیز ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تیبا نیز به عنوان اولین خودروی ملی سایپا همچنان روی ۲۰ میلیون تومان ثابت مانده و از اظهارنظرهای گوناگون تاثیری نگرفته است.
قیمت مونتاژی‌های پارس خودرو نیز از این قرار است که ماکسیما همچنان روی ۱۱۵ میلیون تومان باقی مانده و تیانا نیز ۱۴۲ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت مگان نیز روی ۸۷ میلیون تومان است.
گراند ویتارا نیز به عنوان مونتاژی شاسی‌بلند ایران خودرو در مدل دنده‌ای خود ۱۲۶ میلیون تومان قیمت دارد و در مدل اتومات نیز ۱۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

 

منبع – روزنامه ی دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. اسی 2160

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشین هم مثل سن انسان میمونه همش میره بالا تاییدیه یادت نره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اصلا بزار پژو بشه 80 میلیون به درک اصلا چه بهتر میدونی چرا ؟
    موقعی که قیمتهای داخلی به قیمتهای رقبای وارداتی نزدیک بشه خود به خود سمت و سوی خریدارها به سمت وارداتی ها سوق میگیره اونی که میخواد مگان و تیانا بخره میره اپتیما و امثالهم و رو میخره اونیم که میخواست پراید و پژو بخره دیگه خدا بهش صبر جلیل بده یه مدت .
    این شدنیه مگر اینکه برای حفظ خودرو سازها بیان تعرفه رو بکنن 200درصد…. که از این ….ها بعید نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Fox

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سناریوی جدید اشغال سازها افزایش قیمت هاست تا به وسیله آن مردم را به صف خرید بکشنند!!!! این سناریوی پارسال که جواب داد اما اگر مردم صبور باشند و ماشین صفر نخرند اطمینان داشته باشند که هیچ جای دنیا با این قیمتها این آشغالها رو ازشون نمی خرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهرداد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جوجه رو اخر پاییز میشمرن . همه جا وقتی رکود پیش میاد قیمت ها رو پایین میارن تا فروش افزایش پیدا کنه . اینجا از برکت قوانین احمقانه انحصار قیمت ها افزایش پیدا میکنه . ولی آخر این گرونی خوبه به امید روزی که پراید بشه یک میلیارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    وای بر ما که هر قسمتی که میگن میخریم …….

    راست گفتن از ماست که بر ماست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      بر عامل و بانی اش لعنت!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا 2272

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    یک ساله میخوام اولین ماشین خودمو بخرم، اما واقعا نمیتونم..
    کی حاضره پراید بخره؟ این همه پول بدی جای یه آشغال..
    می خواستم 206 بخرم، ولی واقعا در توانم نیست، لعنت به کسی که این بلا رو سر این مملکت آورد.
    دیگه هیچ موقع قیمتا مثه قبل نمیشه،
    امیدوارم روزی برسه که مردم هوشیار شن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. معین

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دقیقا الان باید پول همون اس دی رو بدی و یه پراید بگیری اونم با کلی تاخیر در تحویلو کیفیت پایینتر من خودم از بهمن ماشینمو فروختم مگان تحویل مرداد نوشتم الان 3 ماه از موعد مقررشون میگذره هنوز مگانهای تحویل فروردینو هم ندادن خدا خیرشون نده
      امیدوارم هر چه زودتر ورشکست شن تا مردم از دست اینا راحت شن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. yashiroo

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. zondar

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    من امید دارم به نابودی کامل خودرو سازها البته شاید به عمر من قد نده اما هر وقت اتفاق بیفته شیرینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yenafar

      ۲۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقا درسته که خودروسازها ماشین با قیمت مناسب تحویل نمیدن ولی اونها بخش بزرگی از اقتصاد ما هستند. آدم‌های زیادی در این صنعت شاغل هستند. چطور راضی میشین بخش بزرگی از اقتصاد و بازار کار کشور نابود بشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سید

        ۱۲ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگر رفتارشان اقتصادی بود کسی راضی به نابودیشان نبود ولی به اسم تولید دلالی و رفتار غیر اقتصادی و غیر منطقی دارند.دولت لطف بفرماید انحصار را بشکند(البته اگر راضی شود سهم دلالی خودش صفر شود) بعد خودروسازهای داخلی هر قیمتی خواستند بگذارند.اگر ما خریدیم اسممونو عوض می کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شهاب

        ۲۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دوست عزیز نگهداشتن صنعت خودرو به قیمت خون مردم و حتی خود شما ؟؟؟کشته شدن مردم توی جاده ها به خاظر کیفیت افتضاح خودرو داخلی ؟
        با گرانی خودرو داخلی هزینه اش را باید مردم پرداخت کنند تا صنعت خودرو زمین نخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        می خواهم که صد سال صنعت خودرو نداشته باشیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سیروان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا ملت نمیرن بیرون داد بزنن خودروساز متشکریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه دولت تدبیر و امید تو این چند ماهه اصلا عملکرد خوبی از خودش نشون نداده. اولش از پایین آومدن قیمت ارز جلوگیری کرد، بعدش جلوی کاهش قیمت خودرو رو گرفت، حالا هم که صحبت از بنزین 1000 تومانی و حذف یارانه های ثروتمندان (در عمل کارمندان و طبقه متوسط مردم) هست!
    آقای روحانی!! اون همه وعده ای که دادی برای کنترل تورم در 100 روز چی شد پس؟ وقتی رای رو از مردم گرفتی همه چی فراموش شد؟ دوستان قدیم نشستید دور هم و خندیدید و گفتید گور بابای ملت؟!
    اگر واقعا مشکل داری باید بشینی و صادقانه با مردم صحبت کنی نه اینکه روال دولت گذشته رو در سر کار گذاشتن و ابله فرض کردن مردم ادامه بدی. صداقت و رو راستی بهترین روشه و مطمئنا بهتر جواب خواهد داد مثل قبل از انتخابات. ظاهرا کلید داره آروم آروم تبدیل به قفل میشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. javad

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش در این کارخانه های فرغون سازی را می بستند و شخم می زدند وزمین آنرا برای کشاورزی استفاده می کردند و حمایت هارا از بخش کشاورزی می کردند. مردم هم مثل بقیه کشورهای همسایه و همه جای دنیا هر ماشینی دلشان می خواست سوار می شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. altima3600

      ۱۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      ای کاش نه باید گل گرفته بشه این کارخانه های فرغون سازی بعدش شخم میزدن وزمین را برای کشاورزی استفاده میکردند ودر اینجا از تورم ارز نبود وسرمایه گذاری در بخش صنعت کشاورزی میشد و آسمان ایران نه سیاه بود نه قرمز .همه چیز آروم بود در زیر این آسمان آبی همه دقدقه از گرانی وتورم و ناراحتی جسمی و روحی نداشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تنها راه نجات:
    این ماشین هارو نخرید!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سزای گران فروش نخریدن است و نخوردن و در نهایت…مردن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ای ول آقا سعید،هم غم داره هم طنز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. omid

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عاجزانه خواهشمندم خرید خودرو را چه در توان باشد چه نه ،تحریم کنید و به اطلاع همه و دوستان و آشنایان برسانید،شاید دریچه امید وا شه…
    از ماست که بر ماست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در پی بی‌اعتنایی مردم؛
    خودروسازان از افزایش قیمت عقب نشینی کردند
    پرشین خودرو: پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل سایپا از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد که قیمت محصولات سایپا فعلاً افزایش نمی‌یابد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
    این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمی‌کند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایت‌های دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
    در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمت‌های افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
    یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
    به گزارش فارس، اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.
    به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاه‌ها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
    سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
    وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت: با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
    وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و افزایش تیراژ تولید هزینه‌های سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایت‌های دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
    وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
    مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
    در این شرایط باید منتظر اظهارنظر جدید مدیرعامل ایران خودرو باشیم تا مشخص شود که بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از افزایش قیمت تولیداتش عقب‌نشینی خواهد کرد یا خیر.

    محصولات ایران​خودرو فعلاً گران نمی​شود
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قیمت محصولات این شرکت تا پایان سال افزایش نخواهد داشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و تاکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با افزایش تیراژ تولید و بهره وری کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.

    مثل اینکه مردم کم کم دارن میفهمن که که چیکار باید بکنن. به امید نابودی کامل صنعت لگن سازی ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. altima3600

      ۱۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      اگه همین طوری پیش بره این دو خودرو ساز فلج بعدش برای فروش سهام اقدام میکنند میگید نه بعدا می بینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehrdad

      ۲۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عالی بود پسر
      ایشالله نابود میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شهاب

      ۲۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فکر کردی قیمت را افزایش نمیدن چیکار میکنن؟؟
      امکانات ماشین را کم می کنند دیگه دوست عزیز
      چرخ زاپاس را بر میدارن. لاستیک آشغال میذارن
      آچار را حذف میکنن
      آنتن برقی را حذف میکنن
      رینگ ماشین را عوض میکنن
      فکر کردی با همون قیمت قبلی امکانات قبلی را میذارن بمونه؟؟
      یا با افزایش قیمت سه میلیونی آپشن هایی را به ماشین اضافه میکنن که خودت میتونی با ششصد هزار تومن نصب کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. jalal

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بهتون قبلا گفتم که قیمت خودرو های ما علاجی ندارد الآن هم حرفم ثابت شد . آقای روحانی اگر می خواهد با این وضع پیش رود خودش ضرر میکند برای دوره ی بعدی انتخابات رای نخواهد آورد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قیمت بازار فقط با عرضه و تقاضا مشخص میشه
      درسته بازار خودرو در ایران باید گفت انحصاریه و رقابتی کاملا محصور بین دو آشغال ساز وجود داره.
      ولی تنها راه ایستادگی,جلوگیری از افزایش تقاضاست.
      مطمئن باشید بدون این خودرو ها هم میشه زندگی کرد.
      لطفا متقاضیه جنس بی کیفیت و فوق العاده گران نباشید.
      تا به زانو در بیان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      انشا ال… تا اون موقع همه چی سرنگون می شه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. جلال

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    خدایا مثل اینکه وضع ما درست بشو نیست………
    ما رو از روی زمین بردار…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. هادی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک اقتصاددانم. ببینید چطور خودروسازان سرشون به سنگ میخوره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا از حسن آباد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خودرو ساز ها می گویند ما ضرز کردیم پرایدی که 5 ملیون هم نمیرزه دارن میدن 19 ملیون بازم میگن ضرر کردیم پژو 405 احد بوق که طراحیش برای 1985 هست میفروشنش 30 ملیون به خدا 405 10 ملیون هم نمیرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا از حسن آباد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    تو خارج با 50 ملیون میشه بهترین ماشین هارو سوار شد ولی تو ایران 206 وی 9 ال نود اتومات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نیما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو آمریکا با1000$دلار میشه ماشین خرید با 5000$ذلارمزدا میوتای کروک میشه خرید تو TOP GEAR دیدم فقط این ماشینها صفر نیستن ولی تمیز ند از ایران که خیلی خیلی بهتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      همه اینها رو اون 76 میلایونم میدونند وقت عمله خودروسازها خیلی حساب شده و یکدست عمل میکنند بایستی راهکاری برای سازماندهی و حرکت یکدست مردمم پیدا شه آقا سیستم ایمیل چطوره به صورت viral ایمیال انبوه بزنیم به هم و تحریم کنیم همه گرون فروشها رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویا

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        ملت زودی هول برشون میداره که اگه نخریم دیگه نمیشه خرید اینها که میگن نخرید خودشون دو سه تا ثبت نامی دارند میرن صف میکشند برا خرید یک مدت دیگه باز یک تنش و استرس دیگه میخوان مردم مدام تو استرس و وحشت باشند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شده خوردرو کارکرده بخرم…هرگز..هرگز حاضر نیستم یکی از اون آشغالای صفر “ایرن خودرو و اون سایپای خراب شده” رو بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. هومن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دولت به اصطلاح تدبیر و امید یکبار با حرف پرانی رییس بانک مرکزی و دفعه دوم وزیر صنعت گند زدن به وضعیت اقتصادی مردم … خدا سومی رو به خیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سومیش هم اظهارنظر ناپخته وزیر محترم مسکن در خصوص افزایش وام مسکن هست که داره قیمتها رو بالا میکشه

      اقای روحانی ما نخوایم این پیرمردهای باصطلاح مجربتون حرف بزنن دم کیو باید ببینیم

      خسته شدیم به خدا….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    تورو خدا مارو باش.
    این ها که نمیتونن قیمت یک ماشین رو کنترل کنند میخوان یک ملت و مملکت و اداره کنند.
    خنده داره.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      کجای کاری از قصد این کارو می کنند!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. وحید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ، من از 84تا86 پژو405 داشتم! آشغال بود همیشه نمایندگی بودم.. تعمیراتش خسته ات میکنه، از لذت و تازگی هم هیچ خبری نیست! تکنولوژی 30 سال پیشه! از سال 87 که اولین سورن معمولی رو خریدیم نسبت به 405 محشر بود…بازم قدیمی بود! بعدش 206 SD سوار شدم واقعا بدون خرج و بی سروصدا کارمیکنه… خبری از عیب نیست! بعد از اون… سال 91 سورن ELX خریدم خلاصه اش اینکه واقعا زود به خرج می افتد فنربندی در حد داغون! گیربکس پر سر و صدا … همیشه میگم 206 TU3 خیلی محشر بود… کاش نمیفروختمش! چند روزی هست رانا LX گرفتم واقعا عالیه… همه چیز 206 هست حتی کیفیت بهتر! من کاری به رانا معمولی ندارم دارم در مورد LX میگم… با اطمینان میگم از 206 بهتره! حتی عقب SD که داشتم سر پیچ ها میرفت..(لیز میخورد) توی رانا هندلینگ 100 درصد افزایش پیدا کرده! ترمز هاش از سورن ELX بهتره! جنس داشبورد و درب ها کیفیت بالایی پیدا کرده … همه دارید از گرونی میگید اما الان مگر مجبورید 207 بخرید 60 میلیون؟ مجبورید 206 بخرید 40 میلیون؟ خب برید رانا LX بخرید 30 میلیون که هم کیفیتش بالاتره هم تنوع رنگ بالایی داره. الان ایران خودرو به رنگهای زیر میفروشه: آبی کاسپین خاکستری متالیک قرمز آتشین قرمز دو پوششه گیلاسی متالیک مشکی متالیک
    نقره ای متالیک و سفید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. وحید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میتوانید خوشبخت و راحت زندگی کنید به شرطی که 206 رو برای همیشه بزارید کنار و مدل 2013 فیس لیفتش یعنی رانا LX رو بخرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. saeed

    ۱۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    جان دولت تدبیر و امید سالم باشه….

    لااقل دولت قبلی کاری هم نمیکرد دغدغه کاهش رو داشت

    وزیر محترم که با نظرهای برنامه ریزی شده غیر کارشناسانه فاتحه بازار رو خوند.

    همون جمله معروف: خودم کردم که…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان قضاوت کنند.
    چه توقعی باید از خودمون داشته باشیم. (شامل همه ما میشه هرکسی در صنف خودش)

    جدول وضعیت ساعات کار مفید در 11 کشور جهان

    کشور ساعت کار مفید (سالیانه)
    ایران 800 ساعت
    ژاپن 2420 ساعت
    کره جنوبی 1900 ساعت
    چین 1420 ساعت
    آمریکا 1360 ساعت
    ترکیه 1330 ساعت
    پاکستان 1100 ساعت
    افغانستان 950 ساعت
    آلمان 1700 ساعت
    کویت 600 ساعت
    عربستان 720 ساعت

    البته باید اضافه کرد که ما شدیداً ادعا هم داریم. خودمون رو پیشرفته میدونیم که الحمداله بواسطه تحریم ها این دروغ بزرگ مدیران ارشد کشور هم رو شد. یه پیچ صددرصد بومی نمیتونیم بسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنیامین

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیز حقوق و دستمزداشونم بزن بیزحمت و همچنین قیمت خودروهاشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. محمد

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظره من هر چی به سرمون بیاد حقمونه تازه هر چقدر هم گرون کنن مردم بیشتر میخرن توسط شرکتهای لیزینگی ایران بعده این همه سالها نتونسته یه پژو تولید کنه نمیدونم چی بگم به این خودرو سازها روز به روز هم کیفیته فرغونها میاد پایین ای کاش ما هم مثله بقیه کشورهای همسایه خوردهای وادراتی سوار میشدیم با قیمت خیلی کم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ُSpeedHunter

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    به نظر من بیاین همه بریم دبی زندگی کنیم اونجا قیمت ی جنسیس کوپه ارزون تراز ال90.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مرتضی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه ضرب المثلی هست که میگه
    جاییکه نان گران باشد، جان ارزان خواهد شد
    نمونه اش تلفات جاده ای ایران
    روزانه پنجاه نفر!!! بخاطر نداشتن ابتداییترین امکانات یه ماشین که داشتن ترمز مناسب و کیسه هواس دارن تو جادهای این مملکت خراب شده کشته میشن
    آمریکا تو جنگ 10 سالش تو عراق 9000 تا کشته داد
    جاده ها و ماشینای ما سالانه متوسط 28000 نفر کشته میگرن
    باز هم بگو: غرور ملی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد محمد

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مشکل از ریشه است دوستان!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا