ایستگاه خبر

جنگ قدرت در بازار خودروهای وارداتی

در شرایطی که بازار خودروهای وارداتی غرق در گرانی است و شکافی فاحش بین قیمت بازار و نمایندگی آنها به چشم می‌آید، ظاهرا دولت قصد دارد ورود این خودروها را محدود و به انحصار شرکت‌های عرضه‌کننده، در بیاورد. این طرح مخالفان و موافقانی را به همراه داشته که در ادامه شما را دعوت به خواندن نظرات مختلف می کنیم .

BATTLE

خبرگزاری فارس در گزارشی تاکید کرد که دولت می‌خواهد واردات شناسنامه‌ای خودرو را حذف کند، که در این صورت، فقط نمایندگی‌های رسمی قادر به واردات خودرو خواهند بود و اشخاص حقیقی دیگر اجازه این کار را نخواهند داشت. همچنین ظاهرا قرار است خودروهای دارای حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز دوباره مجوز ورود به کشور را اخذ کنند، منتها به شرطی خاص؛ این «شرط خاص» اما به خروج خودروهای فرسوده برمی‌گردد، به نحوی که واردکنندگان باید به ازای هر یک دستگاه خودرو وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با مصرف سوخت بالای ۱۰ لیتر، شش خودرو فرسوده را خارج کنند. این در شرایطی است که پیش‌تر و در زمانی که واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی سی آزاد بود، واردکنندگان باید سه خودرو فرسوده را به ازای هر یک خودرو وارداتی با مصرف سوخت بالای شش لیتر، اسقاط می‌کردند

نظر مخالفان طرح

هر چند به نظر می‌رسد هدف دولت از حذف واردات شناسنامه‌ای و لحاظ کردن شرایط سخت برای ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، محدود شدن حضور خودروهای خارجی در کشور و کاهش ارزبری است، اما به گفته کارشناسان، این اقدام به گرانی ختم خواهد شد. در واقع وقتی واردات خودرو محدود شود، عرضه خودروهای خارجی به بازار کاهش می‌یابد و به تبع آن، قیمت آنها افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی، به فرض آنکه واردکنندگان زیر بار اسقاط ۶ خودرو فرسوده بروند و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی (با مصرف سوخت بالای ۱۰ لیتر) به تعداد زیاد وارد کشور شوند، باز هم افزایش قیمت آنها محتمل است، چون واردکنندگان قطعا هزینه اسقاط فرسوده‌ها را روی قیمت خودرو وارداتی خود لحاظ خواهند کرد و این به معنای افزایش قیمت وارداتی‌ها خواهد بود.

نظر موافقان طرح

# نماینده ها برای دستیابی به اهداف فروش بالاتر از سوی شرکتهای مادر ملزم به رعایت استانداردهای خدماتی همان برند هستند. در صورتی که وقتی خودرو توسط غیر نماینده وارد می شود علاوه بر اینکه می تواند اصولا از استانداردهای محلی بر خوردار نباشد نسبت خدمات به ناوگان را نامتناسب می کند و سبب می شود کیفیت سرویس دهی به مشتریان بسیار کاهش پیدا کند. کمبود قطعه خودروهای وارداتی مستقیما ناشی از آزاد بودن واردات خودرو توسط هر فردی میباشد.

# یکی از بزرگترین مشکلاتی که در بازار خودروهای وارداتی غیر شرکتی وجود دارد نصب نرکدن آپشنهای شرکتی خصوصا موارد ایمنی می است. متاسفانه بسیاری از خودروهای غیر شرکتی که به صورت ۱۰ ایربگ فروخته میشود اصولا فاقد ایربگ یا حداکثر ۲ ایربگ است. در واقع این خوردها در کشورهای حوزه خلیج فارس به قطعات پلاستکی تزیینی مجهز میشود که نشان ایربگ دارد ولی ایربگی در آنها نصب نشده است. این خودروها بعد از شماره گذاری غیر قابل پیگیری می شوند و در صورت بروز حادثه مسئول چنین خساراتی قابل ردگیری نیست.

# بسیاری از خودروهای وارداتی غیر شرکتی آپشنهای بیشتر از مدلهای شرکتی دارند، دلیل این موضوع تنها این است که این خودروها در داخل کشور و یا در کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت غیر استاندارد به تجهیزاتی مجهز میشود که غیر استاندارد است و مشکلات بسیار زیادی برای مشتریان ایجاد می کند. بسیاری از حوادث ناشی از همین دستکاری غیر استاندارد است. این موضوع در محصولات شرکتهای ژاپنی بسیار زیاد است، اصولا بسیاری از این محصولات در بازار ایران با تجهیزاتی فروخته میشوند که در سیستم شرکت سازنده وجود ندارد. این موضوع خدمات رسانی به این محصولات را نیز بسیار پیچیده  و مشکل می کند.

# فروش خودرو دست دوم به جای صفر ؛ صفر کردن خودرو در پشت مرزها و فروش آن به جای خودرو صفر کیلومتر یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای وارداتی است. یکی از معروف ترین برندهای وارداتی اروپایی به کشور که تقریبا تماما به صورت غیر شرکتی وارد می شود عمدتا خودروهای دست دومی هستند که قبل از ورود به کشور صفر شده اند.

# مهم ترین مشکلی که امروزه بازار خوردهای وارداتی با آن مواجه است عدم امکان ردیابی واردکنندگان خودروهای غیر شرکتی است. این بزرگترین تخلف این واردکنندگان است که با استفاده از کارتهای بازرگانی متفرقه نسبت به واردات اقدام می کنند. لذا در صورت بروز هر مشکلی، به هیچ عنوان امکان ردیابی واردکنندگان وجود ندارد و مشتریان خسارت دیده نمی تواند مقصر اصلی را شناسایی کنند. در این شکل واردات، واردکننده با کرایه کارت بازارگانی فرد دیگر نسبت به واردات اقدام می کند و در صورت بروز هر مشکلی از مسئولیتهای قانونی ناشی از تقلب خود مبرا است چون از لحاظ قانونی صاحب کارت بازرگانی واردکننده محسوب می شود.

# این روش واردات عملا یک قاچاق کالا محسوب می شود، زیرا واردکنندگان از پرداخت مالیات فراری بوده و مالیات بر عملکرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده محصولات خود را پرداخت نمی کند.

توضیحات فوق، مشخص است نگرانی در ایجاد انحصار در واردات هر برند توسط نماینده قانونی کاملا بیهوده است و این قانون می تواند دست سودجویان فعال در بازار خودرو را کوتاه کرده و مشتریان با اطمینان از صحت و سلامت خودرو نسبت به خرید اقدام کند و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی و یا مشخص شدن تطابق نداشتن محصول و استفاده از امکانات غیر استاندارد نسبت به پیگیری و جبران خسارت احتمالی اقدام کند.

منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد – سایت عصر خودرو 

شما دوستان عزیز با نظرات کدام گرو موافق هستید ؟ آیا این طرح عملی خواهد بود ؟ قیمت خودروهای وارداتی را بعد از اجرای این طرح چگونه پیش بینی می کنید ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. ASHKAN

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آقایون قرار بود قیمتهای سرسام آور کم بشه متعادل بشود نه اینکه دوباره گرانی و گرانی و گرانی تعرفه واردات خودرو را برداریدتا قیمتها منطقی بشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کی این قرارو گذاشته؟؟ از اول هم مشخص بود تا شکم یه عده پر نشده یا مردم به صدا درنیومدن همین آشه و همین کاسه. اگر هم دوسال این خودروسازهارو تحریم کنید نه اینکه اذیت نشن، اذیت میشن اما از طرف دولت هم پشتیبانی می شوند.
      اگر سازمان بازرسی کل کشور و شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده مستقل بودند می شد کاری کرد اما وقتی این سازمان ها جیره خورند نمی توانند علیه ولی نعمت خود اقدام کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    من که فقط عکسهای یه مصلبو نگاه میکنمو رقمهاشو میخونم اینکه نه عکس داشت نه رقم نظری ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی خوبه ، علت اصلیشم اینه که جلوی دلال بازی رو می گیره ، به علاوه هیچ کس نمی تونه جلوی دلال ها رو بگیره که ماشینو چه قیمتی بفروشن چون به هیچ جا پاسخگو نیستن ولی وقتی که واردات زیر نظر نمایندگی باشه حداقل دولت می تونه قیمت رو کنترل کنه . کلا دلال بازی تو مسکن ، خودرو ، دارو …. هرجا وارد میشه خراب می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      عنوان دلال فقط یک فرافکنی برای توجیه گرانی است. دلال ها وقتی بازار کساده ارزون می دند که معامله سر بگیره مثل تندر 90 که قیمت کارخانه 36 بود دلال می داد 31 این اختلاف قیمت آیا باعث شد که قیمت کارخانه بیاد پایین؟
      یا همین ام وی ام 315 قیمتش 18 تومن بود یکباره کمپانی با وقاحت تمام قیمتش رو کرد 38 اما در بازار صفرش 35 معامله میشه و کم کارکردش 32 . کارخونه قیمتشو آورد پایین؟ دلال منصفه یا شرکتی که سیرمونی نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    تویوتا : هیچ کس حریف من نیست
    بی ام و : عمرا
    مرسدس بنز : بی ام و بچه میترسونی
    نیسان : بکشین کنار دارم میام
    راه تو را میخواند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sorena330

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    گامی دیگر درجهت سیستم سرمایه داری:با محدود کردن واردات برای عده ی خاصی علاوه بر افزایش قیمت وارداتی ها قیمت خودرو های داخلی هم با توجه به غیررقابتی شدن بازار زیادتر می شود.
    از طرفی”آقایون” سود بیشتری به جیب میزنن و روز به روز پولدار تر میشن فکر میکنین نمایندگی ها دست کیاست؟دولت به همین راحتی اجازه ی ایجاد نمایندگی به شخصی رو نمیده مگراینکه از خواص باشه..
    اتفاقا دلال برای این بازار بهتره :1.خارج کردن قیمت ها از حالت انحصاری2.ایجاد بازار رقابتی برای برخی خودرو های داخلی و کاهش قیمت آن ها
    هر چند برای کلاهبرداری ها در این زمینه میشه قوانین دیگری تصویب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا 2272

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تشکر . مطلب خوبی بود.
    خدا به داد برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. bl4ckd0om

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اینها همش یه مشت … بیشتر نیست
    مردم رو گیر آوردن هی یه قانون … میدن بیرون فقط چون میخوان حواس مردم رو پرت کنن یه مشت ماشین آشغال میدن بیرون واسه ورود ماشین ها هم که اینجوری دارن … وارونه میدن نه که اون ماشینها بیان با یه قیمت درست میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. siavash

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تا حدودی خوبه اما به شرطی که واردات و نحوه قیمت گذاری آن توسط نمایندگی ها کنترل بشه و تعرفه واردات کاهش پیدا کنه و طوری نباشه که خود نمایندگی ها دلال بشن و برای کسب سود بیشتر مثلا یه مدل خاص رو وارداتشو کمتر کنن باید یک نظارت درست باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. slr722

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    یک کلام ختم کلام…

    مملکت ما هر روز قانون عوض میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. h.s.7

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    روحانی مچکریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تو کشورای پیشرفته مگه دولت دس میزاره رو بازار خودرو این گمرک … خودرو رو بردارن همچی حله(به نظر من)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. km

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    تو این مملکت پول داشته باشی میتونی ماشین 12 سیلندرو هم یواشکی پلاک کنی. اینا همش حرفه اینجا همه چیز رو پول تعیین میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فقط سری۳

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    به نظر من .اگر تعرفه ماشین کم بشه و ماشین رو نمایندگی ها به خوبی وارد کنن .یعنی به سلیقه مشتری نه این که ماشین بدون آپشن رو با قیمت فول آپشن بفروشن .خوبه چرا بد باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. carbonado aventador

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4469 ديدگاه)

    تو کجای دنیا به ازای هر ماشین بالای 2500 سی سی 6 تا ماشین فرسوده رو خارج می کنند؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کمیل

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    انحصاری کردن واردات خودرو تو ایران فقط به افزایش قیمت‌ها و پر شدن جیب همین آقایان وارد کننده ختم می‌شه.

    بخش قابل توجهی از افزایش‌های بی‌رویه خودرو و شکل گرفتن قیمت بازار آزاد زیر سر همین وارد کننده‌ها بود که ثبت نام نمی‌کردن در مقابل ماشین‌های وارداتی رو دست دلال‌ها می‌دادن تا بفروشن و سود‌های عجیب و غریب به جیب می‌زدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سارا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    باید واردات رو زیر نظر شرکت ها ببرن ولی اجازه بدن هر شخص حقیقی بتونه یک خودرو و فقط یک خودرو جهت استفاده شخصی و نه فروش وارد کنه … مثلآ تا دو سال اجازه فروش یا واگذاری بهش ندن ولی بتونه بیاره که انحصاری نشه و شرکت نتونه زور بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سارا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    الآ قیمت تمام شده هیوندای i30 هاچبک برای نمایندگی نزدیک به 47 میلیون هست ولی داره با قیمت 100 میلیون خرید و فروش میشه … این فاصله چطور قابل توجیه هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. داریوش

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    رینگش خیلی قشنگه به پانمرا هم خیلی میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هادی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    واضحه که کسی دلش به حال مردم نسوخته. مگه چند درصد مردم می‌تونن خودروی وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بخرن؟ چرا کسی به فکر قیمت خودروهای وارداتی زیر ۲۵۰۰ سی‌سی نیست؟ اصن من الان یه پژو پارس ایران‌خودرو برام آرزو شده. و مطمئنم که بیشتر جوونای مملکت هم همین درد رو دارن. کی محصولات داخلی ارزون میشه؟ کی ماشینای معمولی دنیا به قیمت واقعی می‌رسن؟ کی کمری میشه ۶۵ میلیون؟ اینا مشکل اصلی ما هست. برام مهم نیست که فلان خرپول واسه یه پانامرا S توربو ۵۰۰ میلیون تومن میده یا ۲ میلیارد. اون داره و با ۲ میلیارد هم فشاری بهش نمیاد. تازه پورشه نشد، بنز می‌خره. منی که پول پراید هم دیگه ندارم، چیکار کنم؟ کی به فکر منه؟ روحــــانی داری ناامیدم می‌کنی، حتی بیشتر از قبل!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    ماشین بالای 2500 سی سی با مصرف زیر 10 لیتر چی؟ اونم شامل این قانون میشه…؟ :)
    نکنه مسئولان فکر میکنن که غیر ممکنه!!!؟؟؟.

    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. reza

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به نظرم وقتی شرکتهای وارد کننده دست یه سری خواص هست ! و هر قیمتی دلشون میخواد میذارن و بیشتر وقتها هم پشتیبانی خوبی ندارن چرا باید همچین قانونی تصویب بشه؟؟
    بر فرض محال اگر دولت مثل اجل معلق بالای سر این شرکتها بود که بی انصافی نکنند اونوقت شاید موافق بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهیار

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    درسته که جلوی دلالی گرفته میشه ولی الان که قیمت نمایندگی از بازار گرون تره وای به روزی که انحصار واردات رو نمایندگی تو دست بگیره اون موقع دیگه هر قیمتی که دوست داشته باشن میفروشن کلا هیچ وقت نظارتی وجود نداره پس قطعا قیمت ها رو گرون تر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    میدونید بالاترین درد من چیه؟

    اینه که وقتی تو اخبار از جنگ درسوریه و افغانستان و عراق گزارش پخش میکنن، ماشین هایی رو بطور اتفاقی نشون میده که تو ایران آرزوی خیلی هاست…

    آزاد کنید برادران به خدا مردم گناه دارن …. این تعرفه رو بردارین خداوکیلی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    انحصار کیا وهیوندای در دست یک خانواده اون هم از نوع گرامی هست کی میگه انحصاری ما که نمی دونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mojtaba..designer

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    جالبه….
    این اوضاع خدا کنه حل بشه و این لگن ساز ها هم یه تکونی به خودشون بدن..آخه مونتاژ و کپی تا کی؟؟ 40 سال ؟ 80 سال ؟ 190 سال ؟ 300 سال ؟؟ 1000 سال ؟ تا کی اینو بگن دیگه….
    آخه این همه هزینه میذارن واسه خط تولید: دنا-رانا-206-206sd-207-405-سمند-وانت مثلا pu1-سورن-پارس-تندر90-سوزوکی ویتارا-کیزاشی..زانتیا-انواع پراید 132-111-141…وانتش-زانتیا-مگان-ماکسیما-انواع پروژه ای چینی:ام وی ام و و و …
    آقا جان من آخه تا کی این همه ماشین بی کیفیتو میخوان تولید و مونتاژ کنن بس نیس ؟؟؟
    به جای این همه ماشین عقب افتاده…جای خوابوندن سرمایه هنگفت اون سرمایه رو بذارن واسه تولید 2 تا 3 تا پلت فرم و مدل واقعا ایرانی به خدا فقط 2 – 3 تا مدل کاملا جدید بعد اون مدلارو گسترش بدن…

    خسته شدیم از بس ماشینای 10-20 سال پیش رو میگن خودروی جدید و به نام خودروی ملی به همه توهین میکنن….
    منظورم از 2..3 مدل کاملا ایرانی نه اینکه دوباره کپی پیست بشه..باید ایران یه زبان طراحی واسه خودش پیدا کنه.
    آخه ما از ژاپن و کره چی کم داریم…اونا تو 20 سال یا کمتر بهش رسیدن….تورو خدا به حرفام فکر کنین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جاوید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اگه وارداتی هم انحصاری بشه قیمت ها گرونتر میشه
    اونا گرونتر بشه داخلی ها هم گرونتر میشه
    در هر صورت قشر کم درآمد و ضعیف جامعه بیشتر ضرر می بیند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. onid

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوبه دیگه.همین الان که همه میتونن ماشین وارد کنن اگه شما یک ماشین خارجی ثبت نام کنین نمایندگی بیچارتون میکنه تا بهتون ماشین تحویل بدن تازه اگه تحویل بدین .قیمتهاشون که چندین ملیون الاتر هست از نمونه مشابه وارداتی.حالا فرض کنید وواردات انحصارا دست نمایندگی باشه بعد ببینین چه بلای سر مردم میارن.این کشور ما هم که از اون کشورهای نیست که شما بتونین بابت اینجور حق خوری نمایندگیها بتونین بجای شکایت کنید و حقتون رو بگیرید.پس با توجه به این چیزها این قانون عالی هست که باز هم نمایندگیها اما این بار نمایندگیهای ماشینهای خارجی بتونن مردم رو اذیت کنن.خدا وکیلی هم تو همین چند سال هم حقشون تو اذیت کردن مردم و هرز چندگاهی خوردن پول ملت ایرانی ومتواری شدن صاحبان پولدارنمایندگیها به نسبت نمایندگهای ماشینهای ایرانی خیلی ضایع شده.و بهتر هست دوستان هم با این طرح مخالفت نکنید و یکم دلسوزی کند واسه این بندهای خدا.با تشکر از شما دوستان که درک میکنیدو تشکر اصلی از دولت تدبیر و امید هم در این مورد وهم در مورد قیمت دلارکه داشت پایین می امد که ریس منتخب بانک مرکزی دولت محترم به سرعت با یک اضحار نظر عالی جلوی پایین اومدن دلار رو گرفتن که دراین مورد هم سرمایه داران عزیر و دلالان گرامی خدای نکرده امیدشون رو از دست ندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که کار خوبیه، ولی نه با این شرایط درب و دغون مملکت، مطمئن باشید اگه مثلا هیوندای فقط دست آسان موتور باشه، آنقدر پدرسوخته بازی درمیاره که هیچکس حریفشون نمیشه. دوباره ثبت نام و دریافت پول از مردم و عدم تحویل خودرو به موقع. تنها حسنی که واردات شناسنامه ای داره اینه که ماشین ریخته توی بازار و منتظر تحویل چند ماهه نیستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. farhad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به جای این همه خیمه شب بازی و قانون پشت قانون بیان قیمت ها رو آزاد سازی کنن بعد مردم خودشون میرن ماشین فرسوده شونو تحویل میدن یدونه نوشو و همینطور کم مصرفشو میخرن….
    واقعا دیگه مسخره بازی شده:(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احمدمقدس زاده

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اهنوزکهانحصاری نشده نمایندگی بعداخذ پول وکلی سرکار گذاشتن مردم هم از بازار گرونتر تحویل میدن هم درمقابل مشکلات ومعایب بعدی پاسخ گو نیستندوای به به روزی که انحصاری ومافیایی شود.درعرض این 80سال کی واردات خودرو انحصاری بوده که حالا باشه؟تا کی میخوان به بهانه کیفیت وضابطه جیب آقازاده هارو پرکنند؟تا کی ملت بایدتاوان این قوانین ظالمانه رو بده؟درکدوم کشوررنیاواردات خودرو انحصاریه؟خدا به داد این ملت برسه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا