ایستگاه خبر

مهر تایید وزیر بر گرانی خودرو

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودروهای داخلی را کف قیمت اعلام کرد تا بدین ترتیب از گرانی آن‌ها دفاع کرده باشد. خودروهای ارزانی که جناب وزیر از آن‌ها صحبت می‌کند و افزایش اندک قیمت آن‌ها را هم جایز می‌داند، همان خودروهای قدیمی، بی کیفیت، نا امن، پر مصرف و پر هزینه ای هستند که حتی با احتساب ارز آزاد، در بازارهای جهانی کسی به آن‌ها نگاهی نخواهد کرد و تنها با یک سوم قیمت قادر به فروش خواهند بود.

دفاع از گرانی خودرو
دفاع از گرانی خودرو
ارز آزاد، توجیه یا دستمایه گرانی.
متهم شماره یک تمام گرانی‌های این چند سال اخیر، گرانی ارز ناشی از تحریم‌ها بوده است. اما وقتی بانک مرکزی به صورت علنی و رسمی جلوی کاهش قیمت ارز را می‌گیرد، دفاع از گرانی همه کالاها در مورد صنعت خودرو نیز توجیه می‌شود. گفته می‌شود که خودروسازان تاکنون از ارز مبادله ای سهم کمی دریافت کرده‌اند و نیازهای وارداتی خود را بیشتر با ارز آزاد تأمین می‌کنند. این در حالیست که شورای رقابت برای تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو، مبنا را ارز مبادله ای در نظر گرفته است. وقتی چانه زنی‌ها برای خارج کردن شورای رقابت از گود قیمت گذاری موثر نشد، یک راه جدید باز شد. با ساست جدید وزارتخانه صنعت، بهانه از شورای رقابت نیز گرفته شده و باید فرمول خود را با ارز آزاد اصلاح کند.

شورای رقابت، ارزان می‌شود، گران شود.
از ابتدای ورود شورای رقابت به بازی قیمت گذاری خودرو، رئیس و اعضای این شورا با مصاحبه‌هایی آتشین قیمت خودروهای داخلی را بسیار گران توصیف می‌کردند و گاهی از کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها نیز خبر می‌دادند. این صحبت‌ها در جامعه و بازار به التهابی انجامید که در انتهای سال ۹۱ بازار خودرو را در رکودی بی سابقه فرو برد و این انتظار در جامعه به وجود آمد که شورای رقابت، ترمز قیمت خودروها را کشیده و افسار را برگرداند! اما چیزی که در عمل و پس از ماه‌ها تأخیر اتفاق افتاد، نرمش پله به پله شورای رقابت با خودروسازان و وزارت بود تا آنجا که قیمتهای این شورا دست کمی از قیمتهای خود خودروسازان نداشت و حتی از قیمت‌های بازار آزاد نیز فراتر می‌رفت! ظاهراً شورای رقابت برای ماندن در جایگاه قیمت گذاری خودرو، به دست و پا زدن افتاده و سعی دارد دل خودروسازان را به هر نحوی بدست آورد. اما این ضعف باعث نشده تا خودروسازان و وزارت صنعت، برای کندن این موی دماغ تلاش نکنند.

قیمت‌ها چقدر گران می‌شوند.
جمشید پژویان، رئیس شورای رقابت بر افزایش قیمت خودروها مهر تایید زده و گفته که این افزایش قیمت، جزئی خواهد بود. وی با بیان اینکه ارز آزاد و مبادله ای در حال حاضر تفاوت اندکی با هم دارند، پیش بینی افزایش اندک در قیمت ها را کرده است.

جمشید پژویان: با توجه به گفته وزیر صنعت، از خودروسازان خواسته‌ایم آنالیز قیمت محصولات خود را بر حسب ارز آزاد، به ما اعلام کنند و اگر وزارت صنعت، بر این آنالیز صحه بگذارد، مبنای قیمت‌گذاری از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد تغییر خواهد کرد.

دبیر انجمن خودروسازان نیز از زیان ۴ هزار میلیارد تومانی این شرکت‌ها به دلیل سیاست‌های دولت قبل خبر داد. محمد رضا نعمت بخش افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروها را اجتناب ناپذیر می‌داند.

نعمت بخش: شورای رقابت باید علاوه بر اعمال نرخ آزاد ارز در فرمول قیمت‌گذاری، تورم سه ماهه و ۶ ماهه امسال را نیز حساب کند.

نعمت زاده: ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نشان می‌دهد قیمت‌های جاری خودرو، کف قیمت است و مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، زیرا از این پس قیمت با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

به قول یکی از خوانندگان پدال، خدا این «نعمت‌ها» را از صنعت خودروسازی ایران نگیرد!

تلاش همه جانبه برای افزایش قیمتها
تلاش همه جانبه برای افزایش قیمتها
شیب کاهشی قیمت خودرو با تلاشهای بی وقفه خودروسازان، شورای رقابت، انجمن خودروسازان، وزارت صنعت و سایر دوستان و وابستگان، به سمت بالا خواهد رفت. اما سؤال بزرگ اینجاست که آیا این خودروها ارزش بهای تعیین شده را دارند؟ اگر خودروسازان ما قادر به تولید خودرویی روزآمد و در حد خودروهای متوسط دنیا و با قیمتی در حد آن‌ها نیستند، چه لزومی به اجبار مردم برای خرید چنین محصولات بنجل، قدیمی و گرانی وجود دارد؟ آیا مصرف کنندگان می توانند در برابر این اتحاد همه جانبه برای افزایش قیمت ها، مقاومت کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    ای تو روح ابا اجداد بی مدیران گند کار .
    بابا تو رو خدا یه کم مردم رو بزارین نفس بکشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    باید تیترت این می شد : و بازم مافیا و دلالان خودرو بر 70 میلون نفر پیروز شدند !!!!
    و باز هم همتون بگین یه روز خوب میاد!!!!!!!!!! خودروهای چینیم قیمتش واقعی شه پیکان برمیگرده به اوجش عقبگرد واقعی مردمم کشک!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ای کاش 35 سال پیش اون رو بیرون نمی کردیم . ابر قدرت منطقه بودیم. پولمون از پارو بالا می رفت .آزادی داشتیم . گمرک نا عادلانه نداشتیم و…….!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یه پسل باهوش

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان را ولیکن پوست خواهد کند ما …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mj

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خرید خودرو از این شرکت ها خیانت به کشور است
    کسی که حاضره به این قیمت ها خودرو بخره عملا تن به ظلم این شرکت های مافیایی داخلی داده و هیچ اهمیتی به کشور و هموطنش نمی ده
    تنها کسانی که می تونن وضع رو درست کنن مردمن و بالاترین اعتراض نخریدن هست
    همه کشورهای دنیا اینو فهمیدن ولی ما ایرانی ها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      الان برو سایت ایران خودرو زده الان اسم نویسی کنید طرف های عید بهتون ماشین می ده به خاطر سفارش زیاد مشتری هاش!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقای نعمت زاده حتماخودشون لامبورگینی سوارمیشن خبرازمردم بدبخت ندارن…..مردم روبدبخت کردین بسه دیگه بااین اشغالاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ای خدا…..چی بگم ازدردکه ازسرانمان چه میکنندباما…ازماست که برماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    پایان شبه سیه سپید است حالا هر کار دوس ذارید بکنید آسیب به نوبت خدایی هم اون بالا هست این ارابه های مرگ 5 میلیونم نمی ارزن چه سمند و چه پراید 206، 405، 207، همشون بجنجل تاریخ مصرف گذشتن لعنت به ویران خودرو و سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      تو ایران هیچ وقت شب صبح نمی شه و سیاه سفید نمی شه تا وقتی که همه با هم سفیدش کنیم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شهرام

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا مرسی از این مدیران مدبر و خدا ترس
    مچکریم روحانی بخاطر حماقتمون وحمایت از شما و وزیراتون که وزیراتون فقط با مصاحبه هاشون گرونی دلار و ماشین رو باعث می شن،واقعا دین ندارید انصاف ندارید؟ حداقل یکم به فکر مردمتون که هموطنتونن باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      به روحانی چه ربطی داره . بعضی چیز ها دست روحانی نیست . بعدشم اگه کاری بکنه این قدر بهش فشار میارن تا به حالت اول برگرده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. omid

        ۶ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (166 ديدگاه)

        اینها میراث دولت قبله، اون هم توی 8 سال. نه کار روحانی که بیچاره تازه سه ماهه اومده !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. یه پسل باهوش

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    یه زمانی می گفتیم ایرانه دیگه فرانسه که نیس

    الان می گیم ایرانه دیگه ترکیه که نیس

    چن سال دیگه

    ایرانه بابا ناراحتی برو افغانستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      جالب اینجاست که تو افغانستان ماشین رو راحت تر از ایران می شه وارد کرد و پلاک گذاشت . ما باید بریم بمیریم که افغانستان…….!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (512 ديدگاه)

    حرومتون این پولها حروم خورها….فقط به فکرجیب خودتون هستید…مردم به درک….ای خدا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اگه حلال و حروم حالی شون بود الان مملکت اینجوری نبود!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. کیان

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مسئله ساده است، مردم ماشین نخریدند خودروسازها ضرر کردند حالا وزیر میخواد جو بده دلالها بیان بامید سود ماشین بخرند وقتی ماشین گرون بشه خصلت ایرانی اینه که شروع میکنه به خرید، وبا خرید مردم خودروسازها از ورشکستگی نجات پیدا میکنند.
    یه دفعه مردم با نخریدن خوب حال اونا رو گرفتن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (50 ديدگاه)

      اون یه دفعه هم که شما میگی، علتش این نبود که مردم می‌خواستن مقابل ظلم قد علم کنن؛ بلکه هرکسی به تنهایی حس می‌کرد اگه بخره ضرر کرده و قیمت‌ها قاعدتا پایین خواهد اومد و واسه همین هم «صبر» کرد تا ارزون‌تر بخره. حالا که خیال مردم راحت شده که پایین نمیاد، موج جدید خریدها شروع میشه و این ربطی به دلال‌ها نداره. این ناشی از شعور کمِ ما است؛ که صد البته دلال‌ها هم این وسط سعی می‌کنند سود کنند.
      در واقع ما مردم ایران بجای منافع بلندمدتمون که در نخریدن هست، فقط سود کوتاه‌مدت رو درک می‌کنیم و میگیم اگه امروز نخرم، فردا باید ۲میلیون گرون‌تر بخرم. منظورم اینه که همه فقط و فقط به نفع منافع شخصی هستن و منافع «سیستم» رو – که متشکل از همه مردم هست و نتیجتا در راستای منافع مجموعه مردم – در نظر نمی‌گیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدي

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      آقا کیان! « مرم نخریدن » درست نیست .بگو «مردم نتونستن بخرن» الانم هیچ فرقی نکرده . بازم گرون بشه مهم نیست. چون دیگه آب از سر خیلی ها گذشته و توان خرید ندارن.مردم دیگه کم کم محتاج نون شب دارن میشن.هزینه خرید و استهلاک ماشین دیگه نمیصرفه که آدم بخواد ماشین بخره.اونم این ماشینهای لگن رو. روحانی و کابینه اش هم …ولی این وضع ابدی نیست.به قول شاعر : چون غرش شیران به جهان بقا نکرد … شما نیز بگذرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حسین

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فقط یه احتمال داره که اینا اعتراف کنن اونم اینه که خودشونم از این همه دزدی و اختلاص تعجب کردن و دیگه حساب بانکیشون پر شده ……..آخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Fox

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با این حرفها می خواهد بازارو از رکود خارج کند!!!!!!!!! اگر مردم باز هم ماشین صفر نخرند مجبورا قیمتها را پایین بیارند تا از رکود خارج شند چون هیچ جای دنیا با این قیمتها این آشغالها رو ازشون نمی خرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mojtaba..designer

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ممنون پدال که این همه با درد ما مردم هم درد شدی و همه ی واژه هایی رو که من میخواستم بکار ببرم نوشتی…..دوست داریم خیلی زیاد به سایتتم خیلی میاد….

    و اما این آقایون!!
    باور کنین دیگه هیچ راهی نمونده جز اینکه ملت تحریم کنن لگن های تولیدی رو و تحت هیچ شرایطی نخرن..اونوقته که جنساشون میمونه دستشون و منت کشی میکنن…
    کافیه دیگه هی هیچی نگفتیم و تحمل کردیم.
    من به عنوان یه عضو کوچک خانواده پدال از عزیزان خواهش میکنم تو بین خانواده ها و دوستانشون بحث کنن و فضاسازی انجام بدن تا هیش کی حتی اگه بی ماشین موند سمت خرید این لگن چه ها نره!!!!!!
    کلا هرکی این ماشینارو بخره گناه کبیره انجام داده و عملی حرام محسوب میشه.
    ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه ما مردم بیچاره چقدر باید تنش داشته باشیم، چقدر باید هر روز بابت خبرهایی که میشنویم استرس تحمل کنیم! افزایش ناچیز و اندک قیمت خودرو شاید برای آقایون ناچیز باشه، اما برای منه کارمند بیچاره حقوق بگیر 200 هزار تومن افزایش هم خیلی زیاده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز مجتبی و همه دوستان
    اگه واقعا مایل هستید خودرو نخریم
    یک پیج تویه فیسبوک میسازم
    و همتون منو پشتیبانی کنید
    باور کنید من 1 ساله ماشین میخوام بخرم
    اما نخریدم
    هرکی موافقه نظرشو بگه
    این که بیایم الکی بگیم اقا ماشین نخرین کاری نمیشه
    باید متحد باشیم
    از سایت پدال واقعا ممنون که میزاره ما حرفامون رو بگیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      بساز آقا ، هر کس در حد توانش باید کارش رو انجام . بساز ، دستت درد نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      فقط چجوری بریم فیس بوک چون فقط برای مقامات حلاله ولی برای ما حروم است!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. lmbx

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به خدا از دیروز که فهمیدم دارم دیوونه میشم میخوام این پیری(ن…)با دستام خفش کنم اخه… ازخدا نمیترسی .
    اقا مجتبی حقا که راست میگی اگه از اینا ماشین بخریم به خودمون ظلم کردیم.ظلم کشیدن هم مثل ظلم کردن گناه کبیرست
    اونموقع که وزیر قبلی میگفت حق ندارن گرون کنن گرون شد وای به حال الان که میگن باید گرون شه
    الان اگه بری نمایندگی عمرا عمرا بهت ماشین بدن.فقط یه راه داره مردم 2 دیگه ماه از این اشغالا نخرن به خدا برشکست میشن
    تا موقعی که این لگن سازا دولتین و دولت ازشون سود میبره همین اش همین کاسه.33ساله خون مردمو تو شیشه کردن دیگه نمیشه تو ایران زندگی کرد
    ای خدااااااااااااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ما از مردم کوفه بدتریم چون مثل اونها یا حتی بدتر از اونها پشت هم رو خالی می کنیم . وقتی به هم اعتماد نداریم به شرف و اعتقاد هم احترام نمی گذاریم وقتی بلد نیستیم درست انتقاد کنیم به هیچ جایی نمی رسیم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مسی

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    ***********************************************************
    دیروز وقتی این خبر رو از “اخ بار ” شنیدم … یاد این مثل افتادم

    “چو ناکس به ده کدخدایی کند…کشاورز باید گدایی کند”
    .
    به هرحال هرکسی از این نامردا ماشین (لگن) بخره … هر بلایی سرش بیاد حقشه.
    ***********************************************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدي

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر اون پیر زنه میگفت شما جیب مارا نزن مهربونی پیشکشت
    شده حکایت ما و سازمان های حمایت جیب تولید کننده و دوستان!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ایول خیلی خندیدم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    روحانی مچچچکریم
    واقعا که با تدبیرتون امید آفریدید
    البته برای چه گروهی؟!!!
    این گروهش خیلی مهمه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یه پسل باهوش

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    خدا اونی که این شرایط رو برا ما درست کرد …. کنه نه روحانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی مجلس نسبت به رای اعتماد این وزیر به خاطر سنش گیر داده بود حق داشت واقعا که پیره وگرنه که با آن حالت مشمئز کنندش که صحبت از گرانی خودرو نمیکرد اصلا مثل اینکه خودش دستی در کار داره من که آن وقتش که خودرو میخواستم نخریدم حالا که اصلا نمیخرم اگر هم خواستم بخرم خودروهای وارداتی حتی چینی ارزون میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Alpacino

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خبر عجیبی نبود
    کاملا” قابل پیش بینی بود
    من جوون ایرونی چیم از یه عرب اماراتی کمتره که با 50 ملیون پول که میشه باش ب ام و خرید باید برم یه 206 یا مزدا 323 بتونم بخرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کیوان

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکلی نیست خودرو هاشون رو ببرن تو بازار جهانی یا هر کشوری که دوست دارن هر چقدر تونستن اونا رو بفروشن ماهم به همون قیمت با دلار آزاد می خریم یا اینکه بدن یه موسسه بیطرف بین المللی روش به دلار قیمت بذاره
    اگه پژو 405 رو 2000 دلار ازشون خریدن!!!!!! حالا پراید و سمند و … جای خوشونو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. km

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    من اینجور پست ها رو نمی خونم برای اینکه وقتمو تلف کردم. مردم اگه عاقل باشن الآن خودرو نمیخرن همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mojtaba..designer

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    حسین جان من با پیج فیس بوک موافقم.
    ولی از همه بهتر و تاثیر گذارتر اینه که این بحث هارو بین خانواده هاتون و دوستاتون رواج بدین تا هر کسی به اون یکی بگه….
    ممنون از همه شما دوستان که نظر من مورد تاییدتون قرار گرفت.
    ولی تورو خدا اگه به ایرانتون ارزش قائل هستین و از همه مهم تر به خودتون اگه واقعا به قرآن و عدل علی اعتقاد دارین اجازه ندین دین و کشور و همه چیتونو ازتون بگیرن.
    اعتراض خودمون رو نشون بدیم ولی نه با توهین و فحش … چون اینجوری به خودمون توهین کردیم.
    اعتراض ما دوستانه و از سر دلسوزی و میهن دوستیه..
    امیدوارم که خدای بزرگ به حق امام زمان خودش پشتیبان و یاور ملت باشه.
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali97

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      این بهترین راهه
      اینا چیزی به ورشکستگیشون نمونده
      چند وقت دیگه مردم نخرن قیمتا سریع میاد پایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      مجتبی جون من حتی تو عروسی هم این بحث ها رو می کنم . خدایی وقتی آدم با چند نفر صحبت می کنم یکم آروم می شم و نظرهامون رو روی هم می گذاریم که بسیار مفیده . من خیلی وقته این کار رو می کنم!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. امین

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کثافتهای دزد.به خدا این خبر رو از یه منبع موثق شنیدم :
    یک مقام بلند پایه در گمرک خبر از واردات مواد اولیه قطعات خودروسازان با دلار 1517 تومان خبر داد.
    فکرشو بکنید اون موقعی که با این قیمت مواد اولیه وارد میکردن به نرخ آزاد به مردم میفروختن الان که دیگه رسماً میخوان با ارز آزاد این آشغالاشون رو به مردم بندازن دیگه خدا میدونه قیمتها چند بشه.دیگه فکر نکنم ماشین زیر 25 میلیون گیر بیاد حتی پی کی.یعنی به عبارتی اگه مبنا رو همون 10 درصد بگیریم 2 تا 3 میلیون به قیمتها اضافه میشه.
    عوضی های دزد حرومزاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رامتین

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    بابا خب نخرید این ماشینهای بیخودو. آخه مردم ایران چرا اینقد نفهمند که مثلا طی 2 روز، پیشفروش تیبا2 بسرعت پر شد. هر چی سرتون میاد حقتونه. بیچاره شورای رقابت چکار میتونه کنه! وقتی این همه قدرت جلوش ایستادند چاره ای جز سکوت و قبول شرط اونها را نداره. تنها راه فرار از این بحران صفر شدن تعرفه خودروست، پس تا اونموقع بفکر خرید اتومبیل نباشیم. شاید آدم شدند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علیرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    شما ها هم دلتون خوشه ها، اینکه ما بشینیم کامنتهای همدیگه رو لایک کنیم به چه دردی میخوره باید یه فکر اساسی کرد. پسر همسایه روبرویی ما که دست بر غذا کارخونه دارن تا شنید ماشین داره گرون میشه رفت سایپا ۴ تا پراید ثبت نام کرد تا به قول خودش از این قافله چپاول پول ملت عقب نمونه. بعد ما اینجا نشستیم میگیم مردم ماشین نخرن همه چی درست میشه، یه سر برین نمایندگیها ببینید چه خبره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امید

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا همه بدو می رن ماشین بخرن، من که دیگه توان خرید هیچ ماشینیو ندارم، اگه همه هم مثله من بودن، خودرو کشور به امید خدا نابود می شد ولی حیف که مردم به خودشون اعتقاد ندارن،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا