ایستگاه خبر

نظرسنجی درباره روش قیمت گذاری خودرو در ایران

اولین نظر سنجی سایت با موضوع انتخاب روشی برای قیمت گذاری خودروها در ایران در ماه اردیبهشت انجام شد. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که کاربران بیشتر مایل به آزاد سازی قیمت ها و قیمت گذاری توسط خود شرکتها و یا نمایندگیهای آنها می باشند.

نتایج نظرسنجی روش قیمت گذاری خودروها
نتایج نظرسنجی روش قیمت گذاری خودروها

از ۳۰۸۵ رای دهنده تا پایان اردیبهشت، تنها ۱۹ درصد از آنها روش حاشیه بازار را انتخاب کرده اند. این در حالیست که این روش بعنوان شیوه قیمت گذاری مد نظر وزارت صنایع و همچنین سازمان حمایت از تولید کننده اکنون مورد استفاده است. بیش از ۳۶ درصد از کاربران هم قیمت گذاری توسط دولت یا یک کمیته ویژه را انتخاب کرده اند.
بنظر می رسد مصرف کنندگان نسبت به قیمت گذاری بر اساس نرخهای متغیر بازار تمایلی ندارند و بیشتر آرزو می کنند که خود سازنده قیمت معقولی را روی محصولات خود گذاشته و از آن نیز تبعیت کند. دخالتهای بازار و دلالی و نوسانات مختلف و اجبارهای دولت هم از نظر بیشتر کاربران باعث آشفتگی بیشتر در قیمت ها می شود. همانگونه که اکنون با افزایش کاذب بسیاری از قیمت خودروها روبروییم بدون اینکه تاثیری در کیفیت آنها دیده شود.
لازم به ذکر است که در این نظر سنجی ها با کنترل کوکی ها هر فرد و رایانه تنها قادر به یک بار رای دادن می باشد. این نظر سنجی همچنان گشوده بوده و از طریق همین صفحه ادامه می یابد.

[polldaddy poll=6170373]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی از قم 26خرداد91

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نزدیک به 60درصد مردم ما درآمدپائینی دارندوقیمت یه ماشین نرمال بالای 17-18 تومن است چه کار باید کرد؟بنده خودم یه پراید دارم وهمیشه فکرم مشغول است به اینکه اگر تصادف کنم چه بلایی سرم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نینا

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت خودرو نسبت به کیفیتش خیلی بالاست مردم توان خرید ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه تا کی می خوان کمری 20 دلاری رو 70 تومن بفروشن اخه تا کی می خوان ویتارای 18 دلاری رو 68 تومن بفروشن اخه تا کی می خوان سوناتای (2011) رو که 20 دلار هستش 80 تومن بفروشن … حالا قبلا قیمت ماشین بالا بود ولی دیگه اینقد!!! مثلا همین سوناتای (2011) 52 میلیون بود الان اینقد بالا رفته اصلا ما که نمی گیم قیمتشون نبرین بالا ولی اخه نه دیگه اینقد … ماااااااااا 206 10 سال پیش رو 31 تومن می خرییییییییم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سپهر

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من 206 تیپ5 نسبت به قیمتش بی خود ترین ماشینه و به درد لای جرز هم نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mojtaba

    ۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امام حسین واسه چی قیام کرد؟ واسه این بود که جلوی ظلم بایستد حالا ایرانخودرو که به ما ظلم کرده سکوت تا کی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیدواریم قیمت خودرو ها تعدیل شوند و مردم خوب ایران برای تهیه ی خودرو کمتر اذیت شوند.
    از خودروسازان تقاضا می کنیم، هم وطنانش را بیش از این دچار مشکل نکنند و از طریق تجارت صحیح و حرفه ای کسب درآمد بیشتر کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درود به همگی،دوستان عزیز تا زمانی که دولتمون تاجر باشه و به جای دولتمداری به فکر تجارت و سوددهی بیشتر باشه اوضاعمون بهتر از این نمیشه،فکر کردین چرا جزو تجارت جهانی نیستیم!!!!اگه بودیم کی میومد آشغالای تولید داخلو میخرید؟!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عباس جیگر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از روز شنبه بیست و یکم بهمن دیگر باید با قیمت های پیشین خودرو خداحافظی کرد و باید با قیمت های جدید هر خودرویی را که خودروسازان تولید کردند بدون توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش خریداری کرد! اما نگران نباشید بین دو خودروساز اصلی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا قدرت انتخاب دارید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نخرین آقا .. نخرین ..
    یکم به خودتون زحمت بدین با مترو و اتوبوس و تاکسی اینور اونور برین

    فقط 10 درصد از خریداران محصولات ایران خودرو مصرف کننده واقعی هستند .
    یعنی 90٪ دلالن … بازار سیاه کنن
    نخرین تا ریشه ی این دلال ها خشک بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      گفتنش آسونه که با مترو برید و … اما من ۳ سال هر روز ساعت ۷ صبح از کرج میرفتم تهران غروب بر میگشتم. رفت و اومدم جهنم بود. روزی ۳ تا ۴ ساعت تو راه بودم و معمولاْ سر پا بودم و جا انقدر تنگ بود که گاهی نمیشد دستم رو از جیبم دربیارم و همه جور بی فرهنگی میدیدم از دزدی، مزاحمت، هل دادن و دعوا و فحش و …

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا