ایستگاه خبر

نقاط مثبت و منفی بی ام و 118i را در اینجا ببینید

رپورتاژ: وقتی شما قرار باشد که چند صد میلیون تومان را به عنوان قیمت بی ام و ۱۱۸i بپردازید مطمئناً آشنایی با نقاط مثبت و منفی آن می‌تواند کمک زیادی به شما کند. معمولاً بررسی خودروها باید با توجه به سطح و توانایی آنها صورت گیرد. این یعنی مقایسه یک خودروی آلمانی با یک خودروی ایرانی قابل قبول نیست و بهتر است که آنها را در همان رده خودروهای آلمانی در نظر بگیریم. این موضوع باعث می‌شود که خرید و فروش بی ام و ۱۱۸i برای ما راحت‌تر باشد و معیار قضاوت بهتری داشته باشیم.

بنابراین در اینجا هم از لحاظ شرایط ظاهری و هم از لحاظ شرایط فنی به بررسی بی ام و ۱۱۸i خواهیم پرداخت و نکاتی که در خرید شما تأثیر گذار خواهد بود را معرفی می‌کنیم.

بی ام و ۱۱۸i در یک معرفی کلی

خودرو بی ام و ۱۱۸i به عنوان یک خودروی هاچ بک در اندازه کراس اور شناخته می‌شود که نوعی طراحی ترکیبی در آن دیده شده و می‌توان آن را طراحی فانتزی تعریف کرد. البته مقایسه کردن این خودرو با شاسی بلندهای سایز متوسط اشتباه است و حتی مقایسه آن با خودروهای هاچ بک معمولی هم نتیجه مناسبی ندارد. به طور کلی در بررسی‌های بخش‌های مختلف این خودرو می‌توان بالاترین نمره را به هماهنگی بین موتور و شاسی آن داد و پایین‌ترین نمره مربوط به سطح ایمنی خودرو است. البته این نمره‌ها در رده همین خودرو محسوب می‌شوند. در مورد قیمت بی ام و ۱۱۸i اعداد مختلفی گفته می‌شود که در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان تا ۷۰۰ میلیون تومان گفته می‌شود. با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید ارقام دقیق‌تری در مورد قیمت این خودرو به دست بیاورید.

 مشخصات فنی و موتوری


برای درک ویژگی‌های فنی این خودرو تنها تصور کنید که دارای یک موتور با حجم ۱۹۹۵ سی سی و چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این موتور می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید کند. گیربکس استفاده شده در بی ام و ۱۱۸i از نوع ۶ دنده اتوماتیک است که حتی می‌توان ۶ دنده دستی سفارشی آن را نیز خرید. محور متحرک این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب است و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی را در بخش فنی خودرو سبک کنیم، بدون شک داشتن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر معادل با ۹.۳ یک نقطه ضعف برای آن محسوب می‌شود که رقم بسیار بالایی است. البته سرعت بالا و در حدود  ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برای یک خودرو کراس اوور کمی این ضعف را پوشانده است. هماهنگی بین موتور و جعبه دنده در این خودرو بسیار مناسب است و رانندگی با آن را راحت می‌کند. در مورد مصرف سوخت هم عدد نه چندان امیدوار کننده ۷.۴ دیده می‌شود که برای یک خودروی مدرن باید قبول کنیم که مصرف بالایی محسوب می‌شود.

 بررسی امکانات و شرایط رانندگی


دو موردی که معمولاً در خرید بی ام و ۱۱۸i باید به آن توجه داشته باشید این است که برای راننده و سرنشین این خودرو دو ایربگ به صورت پرده‌ای و جانبی در نظر گرفته شده است و از طرف دیگر سیستم ترمز و کنترل آن از نوع دیسکی خنک شونده ABS برای لاستیک‌های جلو و عقب است. سنسور پارک و سنسور باران و همچنین کروز کنترل موارد دیگری هستند که در بحث رانندگی به راننده کمک می‌کند. اگرچه کیفیت رانندگی و نرم بودن خودرو و سیستم تعلیق آن فوق‎العاده است، اما باید قبول کنیم که این سطح ایمنی برای خودرویی با این قیمت کم است.

اگر هم در جریان خرید بی ام و ۱۱۸i به امکانات و کیفیت ساخت تجهیزات توجه دارید، استفاده از آینه‌های برقی و گرمکن برای آنها، امکان تنظیم صندلی به صورت دستی و برقی و برخورداری از سیستم تهویه هوا با کنترل دستی و کنترل اتوماتیک از دیگر امکانات این خودرو است. در لحظه اول احتمالاً کیفیت برخی از قطعات چندان برای شما جالب نیست، اما رانندگی با این خودرو نسبتاً راحت است و طراحی صندلی‌ها دلنشین است.

بررسی بی ام و ۱۱۸i با توجه به شکل ظاهری آن تا حدود زیادی سلیقه‌ای است. اما به طور کلی طراحی خودرو نشان می‌دهد که برای قشر جوان گزینه محبوبی محسوب نمی‌شود. طراحی بدنه این خودرو به شکلی است که نسبت به هاچ‎بک‌های معمولی اندازه بزرگتری دارد و می‌توان از آن به عنوان یک خودروی خانوادگی یاد کرد. از این خودرو نباید انتظار یک خودروی اسپرت را داشته باشید و بیشتر به عنوان یک خودروی آرام و عمومی شناخته می‌شود. فضای داخلی کابین نسبتاً بزرگ است و سرنشین در آن احساس راحتی می‌کند.

به عنوان جمع بندی این مطلب باید قبول کنیم که طراحی بی ام و ۱۱۸i معمولی و ساده است، از لحاظ ایمنی و فضای کابین مناسب است و رانندگی با آن احساس دلنشینی دارد.

 

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا