ایستگاه خبر

نقاط مثبت و منفی هوندا آکورد که به خرید شما کمک می‌کنند

رپورتاژ: مطمئناً خرید هوندا آکورد برای بسیاری از ما می‌تواند یک گزینه ایده آل باشد، اما در هر صورت در این فرآیند خرید نکات تعیین‎کننده‌ای وجود دارد. خرید خودرو موضوع ساده‌ای نیست و به طور ویژه در مورد خرید خودروهای خارجی سخت‌گیری‌های بیشتری باید صورت گیرد.  تلاطم چند وقت اخیر بازار خودرو ایران باعث شده که حتی قیمت هوندا آکورد هم تحت تأثیر آن قرار گرفته و به یک خودروی گران قیمت برای ایرانی‌ها تبدیل شود.


با این مقدمه کوتاه به سراغ بازار خرید و فروش هوندا آکورد خواهیم رفت تا ببینیم که در این خودرو چه نقاط مثبت و منفی وجود دارد که می‌تواند خرید آن را تحت تأثیر قرار دهد.

 نقاط مثبت هوندا آکورد

طراحی مناسب کابین خودرو و فضای آکوستیک برای آن

اولین چیزی که در مورد هوندا آکورد توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی جذاب کابین خودرو و همچنین فضای آکوستیک آن است. در وهله اول طراحی خارجی بدنه خودرو به شکلی است که شما یک خودروی مدرن با ظاهر عضلانی می‌بینید. اگرچه وجود برخی از خطوط برجسته در این طراحی اغراق آمیز به نظر می‌رسد، اما حقیقتاً زیباست. ضمن اینکه استفاده از مواد عایق در بدنه خودرو باعث شده که امکان ورود سر و صدا به آن به حداقل برسد و صدای موتور هم شنیده نشود.

کامل بودن امکانات رفاهی و آپشن‎های خودرو
2017 Honda Accord Hybrid
از دیگر مواردی که در خرید هوندا آکورد نقش مستقیم دارد، امکانات و آپشن‎هایی است که در اختیار راننده قرار می‌دهد. شما از لحظه‌ای که وارد و خودرو می‌شوید با امکانات مختلفی مانند دکمه‌های کاربردی بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با هفت بلندگو، سیستم مصرف بهینه سوخت، کروز کنترل، سنسور عقب، آینه‌های برقی و صندلی‌های برقی و همچنین سانروف مواجه هستید که تجربه‌ای جذاب به هنگام سواری با این خودرو برای شما به وجود می‌آورد.

برخورداری از یک گیربکس پیشرفته و موتور قوی

پیشرانه قوی و هماهنگ با گیربکس یکی دیگر از مواردی است که در خرید و فروش هوندا آکورد نقش دارد. در این خودروها از یک گیربکس پیشرفته CVT استفاده شده است که تعویض دنده در سربالایی‌های شدید را برای راننده راحت می‌کند. ضمن اینکه موتور هوندا حجمی معادل با ۲۳۵۶ سی‎سی دارد که حداکثر قدرت ۱۸۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۵ نیوتن‎متر تولید می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که مصرف سوخت خودرو در حد ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد حداکثر سرعت آن هم به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت باشد.

 سواری بسیار نرم و ایمن

در هوندا آکورد از یک سیستم تعلیق پیشرفته و مناسب استفاده شده و در کنار آن ایمنی بالایی نصیب شما می‌شود. سیستم تعلیق این خودروها در محور جلو از نوع مک فرسون است و برای محور عقب هم از سیستم تعلیق نیمه مستقل میل پیچشی با دو بازوی پهن استفاده شده است که ضربه پذیری آن فولاد مناسب است. ضمن اینکه شما در حین رانندگی یک فرمان با کمک برقی در اختیار دارید و بطور همزمان امکان استفاده از ترمز ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز برای شما فراهم است.

 نقاط منفی هوندا آکورد

قیمت بالا

آیا می‌دانستید که  قیمت هوندا آکورد مدل ۲۰۱۵ در حدود ۷۷۰ میلیون تومان است؟ جالب است بدانید که قیمتی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و همچنین قیمتی در حدود ۹۳۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این خودرو پرداخت می‌شود. حالا شما با پول هر کدام از این خودروها به راحتی می‌توانید چند خودروی ایرانی را بخرید یا حتی برای خرید خودروهای هم کلاس با هوندا از بین گزینه‌های خارجی اقدام کنید. این می‌تواند یک ضعف بزرگ و یک نکته ناامید کننده برای این خودرو باشد.

ابعاد بزرگ خودرو
2017 Honda Accord Hybrid
اگر به کاتالوگ هوندا آکورد توجه کنید طول آن در حدود ۵ متر، عرض آن ۱۸۰ سانتی متر و ارتفاع آن ۱۴۰ سانتی متر است. این یعنی شما با یک خودرو با ابعاد بزرگ مواجه هستید که طبیعتاً هم برای پیدا کردن جا پا و هم برای هدایت آن دردسر زیادی تجربه خواهید کرد. اگرچه سیستم ایمنی و سیستم هندلینگ خودرو به شما کمک می‌کند که در هدایت آن مشکل خاصی نداشته باشید، اما باید بپذیریم که کنترل کردن یک خودرو با ابعاد کوچکتر  بسیار راحت‌تر از خودروهای بزرگتر است.

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا