ایستگاه خبر

نکات طلایی برای خرید خودرو

رپورتاژ: اگر تاکنون خرید و فروش خودرو، انجام داده باشید به نکات و مسائل مهمی برخورد کرده اید. از مواردی مربوط به ظاهر خودرو تا مشکلات گارانتی و…را باید در زمان خرید خودرو بررسی کرد. در این مقاله با هم به بررسی مهم ترین نکات حین خرید خودرو می پردازیم. به طوری که عدم توجه به هرکدام از این نکات، می تواند برایتان مشکل ساز شود. با دقت در این نکات هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم با خریدی لذت بخش از معامله تان لذت ببرید…

۱+۱۲ نکته در هنگام خرید خودرو

خرید خودرو معمولاً از کارهای پر چالش است، به خصوص اگر دفعه اول هست که اقدام به خرید خودرو می کنید احتمال اینکه در آینده از خریدی که انجام دادید پشیمان شوید بسیار زیاد است.

بازار خودرو شرایط به خصوصی دارد که هرچقدر حواستان جمع تر باشد ریسک هایی که قرار است با ان ها در گیر شوید کمتر می شوند.

با من در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

۱-خرید خودرو بدون اطلاعات ممنوع!

معمولا وقتی مردم قرار است چیزی را خریداری کنند، ابتدا با دیگران تحقیق و مشورت انجام می‌دهند. پس چه بهتر است ابتدا تحقیق خود را از اینترنت شروع کنید. سایت های متنوع، اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. هم چنین درمورد قیمت روز خودرو و آخرین قیمت معامله شده، می توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید. حتی اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید، اهمیت این مسئله (تحقیق قیمت ها در اینترنت) کاهش پیدا نمی کند.

با به دست آوردن دانش کافی در این مورد، می توانید در مورد قیمت خودرو چانه بزنید.

 

۲- روش‌های تأمین هزینه قیمت خودرو

برای خرید خودرو می توانید از تسهیلات بانکی، یا اعتباری نمایندگان فروش خودرو استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما استفاده از وام های نمایندگی خودروها نیست، چرا که نمایندگی های فروش خودرو بهره های بالاتری نسبت به سودهای بانکی دریافت می کنند. و حتی با سرچ در اینترنت می توانید، برای بررسی نرخ بهره روز کمک بگیرید.

 

۳- حضور در نمایشگاه های خودرو

با بررسی و پرس و جو درمورد قیمت خودرو مورد نظر در نمایشگاه، نکات خوبی دستگیرتان می شود. چرا که با نرخ واقعی خودروهای روز روبه رو می شوید. و بهتر می توانید درمحل مورد نظر، چانه زنی کرده یا از اطلاعات خود کمک بگیرید.

 

۴- شرایط مذاکره

خرید خودرو نیز مانند خرید منزل، برای هرکسی جز سرمایه گذاری های بزرگ زندگی محسوب می شود؛ و چون ممکن است بازپرداخت این وام ها حداقل تا ۶ ماه به طول بکشد، پس درخرید خود دقت کنید. برای دریافت وام خودرو از فروشنده می توانید از رقم های بالا و حتی مسخره شروع کنید تا در نهایت بر سر قیمت مورد نظر خود توافق کنید. در معامله با اعتماد به نفس صحبت کنید و از رد شدن پیشنهادتون احساس بدی نداشته باشید.

 

۵-دنبال اتومبیل های نو و کارکرده باشید

با این سیاست هم در هزینه صرفه جویی کرده، و هم خودروی تمیزی را صاحب شده اید. چرا که قیمت خودروهای صفر کیلومتر از لحظه خرید از نمایندگی افت می کنند. پس بدین طریق هزینه کمتر از هزینه، خودروی صفرکیلومتر پرداخت کرده اید.

 

۶- هزینه های جانبی راهم در نظر بگیرید

در زمان خرید فقط به قسط های شگفت انگیز نمایندگی ها توجه نکنید! بلکه مطمئن شوید قیمت کامل خرید ماشین را می دانید. هزینه های اضافی چون هزینه آماده سازی خودرو و هزینه نمایندگی و مالیات های مختلف را، تماما در نظر بگیرید.

 

۷-خرید آنلاین خودروی کارکرده

از گزینه های پیش روی شماست که می توانید علاوه بر بدست آوردن اطلاعات و قیمت مناسب از شرایط سخت خرید حضوری نیز رها شوید. شرایط فروش خودرو توسط فروشنده های اینترنتی و فروشنده های حضوری یک تفاوت اساسی با هم دارند که به بررسی آن می پردازیم…

فروشنده نمایشگاه تمام تلاش خود را برای فروش، روی بالاترین قیمت ممکن دارد چراکه کیمسیون هایش بر اساس درصدی از فروش است. ولی مدیر فروش اینترنتی، معمولاً حقوق ثابت دارند. و بر اساس حجم کار پاداش می گیرند.

جدا از قیمت و هزینه سرزدن به چند سایت، برای خرید راحت تر از مراجعه حضوری در نمایشگاه ها بوده و زمان کمتری می برد. ولی این نکته را فراموش نکنید که در هر صورت، چه خرید اینترنتی باشد چه به صورت حضوری خودروی مورد نظر راباید تست کرده، و توسط مکانیک خودرو بررسی شود.

برخی از سایت هایی که می توانید برای این موضوع استفاده کنید:

۸-لزومی ندارد شغل و تجارت خود را معرفی کنید

این نکته را در زمان خرید خودرو مد نظر داشته باشید که دلیلی وجود ندارد که تجارت خود را بیان کنید. چرا که فروشنده از آن به نفع خود استفاده می کند. مثلاً در صورتی که به شغل خود اشاره نکرده اید، می توانید خودرویی حتی با قیمتی پایین تر از قیمت مد نظر خود تهیه کنید. ولی در صورت به اشتراک گذاری شغل خود، فروشنده تا نهایت قیمت خودرو را بالا می برد.

 

۹-هزینه های بیمه را فراموش نکنید

می توانید حق بیمه را به صورت آنلاین، با ارائه اطلاعات خود ازجمله سن، تاهل و رکورد رانندگی به دست آورید. اتومبیل های اسپورت، معمولاً حق بیمه بالاتری دارند. هزینه های حق بیمه خودرو شما، به قیمت خرید ماشین شما بستگی دارد.

 

۱۰-در این مورد خرید لطفا هیجانی عمل نکنید

خرید های هیجانی و عجولانه درمورد خودرو، می تواند به ضرر شما تمام شود. چرا که ممکن است پس از خرید متوجه شوید از پس هزینه های آن برنمی آیید. یا این که از جهت دیگر متوجه شوید، خودرو خریداری شده انتظارات شما را مرتفع نمی سازد. پس سعی کنید با خرید معقولانه و بررسی نرخ های بیمه و منبع مالیتان آن خودروی را تهیه کنین و سالها از آن لذت ببرید.

 

۱۱-تهیه لوازم جنبی خودرو ضرورتی ندارند.

ممکن است پس از خرید خودرو وسوسه خرید لوازم جانبی به سراغتان بیاید. درمواردی به خصوص اگر با تهیه وام خودرو را به دست آورده اید، خرید تجهیرات جانبی غیر ضروری را کنار بگذارید.

 

۱۲-گارانتی تمدید را خریداری کنید.

ضمانت نامه خودروهایی که ارائه می شوند، نه تنها گران بوده بلکه محدود هستند؛ و بدتر ازهمه آن که بسیاری از خرابی ها را نمی توانند پوشش دهند. پس اگر خرید ماشین را با گارانتی انجام می دهید، توجه داشته باشید گارانتی پوشش وسیعی داشته باشد. و البته بسیاری از ماشین های دست دوم گارانتی های معتبری دارند.

 

۱۳-خودروی مورد نظر را تست کنید

۹۰% افرادی که خودرو می خرند آن را تست می کنند. اگر رانندگی با ماشینی را نمی پسندین از خرید آن منصرف شوید. حتی اگر متاهل هستین، همسر و فرزند خود را ببرید، سطح راحتی آن ها نیز ملاک است. نرمی و حرکت آرام ماشین رابررسی کنید. اطمینان حاصل کنید، دید خوبی از هر آینه دارید. مطمئن شوید استفاده از تمام آپشن های ماشین برایتان راحت است. از هندیلینگ و ترمز ماشین اطمینان حاصل کنید، چراکه باید ماشینی انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن علایق شما را برآورده می کند.

 

جمع بندی

خوب همراهان عزیز!

از اینکه تا پایان مقاله ما راهمراهی کردید کمال تشکر را داریم. در این مقاله به نکات مهمی در مورد خرید خودرو اشاره داشتیم. امیدوارم با رعایت و به کار بستن این نکات به ظاهر ساده، خرید خوب و لذت بخشی را درمورد خودرو دلخواه تجربه کنید. اگر از این مقاله لذت بردید و برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. خوشحال می شویم نظرات خود را درمورد این مقاله برایمان کامنت کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصلا منتظر بودیم دیوار بهمون بگه چیکار کنیم !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      😂😂😂 راست میگه جدی .

      یه پیشنهاد میدم به تمام دوستان و خواهشمندم خواهشمندم خواهشمندم در تمام معاملات بالای ۱۰۰ میلیون ، به همراه وکیل اقدام به خرید کالایی یا ملکی کنید !!!!!!!!!!

      توضیح اضافه‌ای نمیدم ، فقط بدانید ضرر نمیکنید و جلوی خیلی از اتفاقات را میگیرید !

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    اصلا با ماشین دست دوم میونه خوبی ندارم و هیچوقت دوست ندارم بخرم …. البته گاهی اوقات ماشینای دست دوم ترو تمیزو خوب پیدا میشه ولی با این وجود من خوشم نمیاد و دوست ندارم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا