ایستگاه خبر

هاچ‌بک تاریخی فرانسوی

در زمان ساخت در فرانسه (سال) ۱۹۹۸ از جهات بسیار خودرویی پیشرو به شمار می‌آمد. طراحی داخلی و خارجی زیبا، دینامیک حرکتی کم‌نقص، مصرف سوخت مناسب، سازگاری با محیط زیست، ترمز قوی، فرمان هیدرولیک نرم، موتور پرشتاب، مجهز بودن به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز تمامی توجه‌ها را به او جلب کرد. از زمان ورودش به بازار خودروی ایران در سال ۱۳۸۰ تا به امروز، همچنان پرطرفدارترین ماشین در میان ایرانیان باقی مانده است. تابستان سال ۹۱، خبر قطع همکاری ایران خودرو با شرکت پژو به علت تحریم‌ها و توقف تولیدش، جامعه ایرانی را در شوک فروبرد و آشفته‌بازار خرید و فروش محصولات شرکت ایران خودرو را به راه انداخت. تا آنجا که ایران خودرو بر آن شد تا به هر قیمتی و بدون نظارت تولیدکنندگان فرانسوی، و فاز داخلی‌سازی صد در صد هاچ‌بک فرانسوی را در سال ۹۲ اجرایی و جایگزینش را به بازار وارد کند. پژو ۲۰۶، پرفروش‌ترین محصول شرکت پژو از آغاز راه‌اندازی این کمپانی تا به امروز بوده است. در ایران نیز حتی نایاب شدن نمونه فرانسوی و جایگزینی مدل ایرانیزه شده، نتوانست آمار بالای خرید و فروش پژو ۲۰۶ کاهش دهد.


پژو ۲۰۶، علی‌رغم جثه کوچک، خودرویی نسبتاً امن و قابل اعتماد محسوب می‌شود و در تست‌های تصادف Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره ایمنی را به دست آورده است. از پس جاده‌های ناهموار برمی‌آید و قابلیت عکس‌العمل مناسب و تغییر مسیرهای سریع را دارد. در سفرهای طولانی امتحان خود را پس داده است و کابینی آرام دارد که سطح سر و صدای باد و جاده را در کم‌ترین حد ممکن نگه می‌دارد. همین امتیازات کافی است برای اینکه خرید و فروش پژو ۲۰۶ به‌ویژه تیپ ۲ و ۵ تا این اندازه در ایران طرفدار داشته باشد.

206
زمانی که ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شد چراکه از تیپ‌های قبلی به‌صرفه‌تر و آپشنال‌تر است. موتور ۱.۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سیستم تعلیق همگی باعث شده است تا حتی امروزه روز هم تیپ ۵ پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازار ایران باشد. حتی پژو پارس که خودرویی خانوادگی و جادار است و هزینه‌های کم‌تری نسبت به ۲۰۶ دارد نتوانسته با آن رقابت کند. مصرف سوخت بهینه‌تر، طراحی جذاب‌تر، قدرت موتور بالاتر و شتاب بیشتر از امتیازات ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به پژو پارس است.

داشبورد پژو 206
به گزارش ویرلن؛ یکی از مشکلات پژو ۲۰۶ جثه کوچک و صندوق عقب کم‌فضای آن است. بنابراین نمی‌تواند برای سفرهای پرجمعیت خانوادگی گزینه‌ای ایده‌آل باشد. به همین دلیل با استفاده از پلت‌فرم پژو ۲۰۶، ماشین صندوقدار جدیدی در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که پژو ۲۰۶ SD نام گرفت. ۲۰۶ سدان خودرویی کم‌مصرف، پرشتاب و با ایمنی مناسب است که مدل دوگانه‌سوز آن‌هم تولید می‌شود. اس‌دی خیلی زود جای خودش را در میان خودروهای خانوادگی داخلی باز کرد و به یکی از پرفروش‌ها تبدیل شد. با این حال در میان خانواده پژو، خرید و فروش پژو ۲۰۶ هاچ‌بک در بازار ایران، علی‌رغم کاهش کیفیت آن در مقایسه با نمونه‌های سابق که با قطعات فرانسوی مونتاژ می‌شد، هم‌چنان حرف اول را می‌زند.

Peugeot 206SD V8
ریپورتاژ آگهی‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرهمایون

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    در مقوله موتور و ترمز و ایمنی هنوزم میتونه با خودروهای امروزی رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Genius

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      این نوع نگاه اندکی خوشبینانه و متعصبانه است؛206 آنهم صرفا در تیپ5 و در مدلهای پیش از سال90 که ایرانیزه گردد از موتور نسبتا چابکی برخوردار است اما گیربکس آن ایرادات ساختاری داشته و در مدلهای چینی-ایرانی کنونی تشدید نیز شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (43 ديدگاه)

        این تبلیغه عزیزم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. charger

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      اگه منظورت از ماشین امروزی تیبا و ساینا و کوییک باشه بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرهمایون

        ۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (33 ديدگاه)

        بهتره یکم واقع بین باشیم .اولا باید دید کدوم کشور با چه شرایطی داریم زندگی میکنیم . لطفا تو بحثاتون ایده الیسم نباشد . اگرمیگم ماشینای روز منظورم مقایسه 206با بنزa45, و bmw m135i و آئودی A1 Quattro و مینی کوپر GP و فولکس‌واگن Golf GTI و ….نیست . منظورم پیکانتو و i20 با قیمت سرسام اور نزدیک به 90میلیون و هاچ بکهای جورواجور چینی و ….که تو بازار ما به اسم ماشینای روز دنیا میفروشند بود . اگر میشد ماشینای روز دنیا رو خرید (بجز فیات پونتو که با اینکه ماشین روز دنیاس ولی صفر ستاره ایمنی رو هم از euroncap نگرفته ) خوب بود . اگه تحریم هم نبودیم خوب بود، اگر تعرفه ها هم صفر بود خوب بود و خیلی چیزای دیگه ….ولی نیست .حداقلش اینه که 206 ایمن ترین ماشین تو رنج قیمتی هستش که ملت کم درامد و متوسط میتونن بخرن ….به هرصورت ببخشید ناراحتتون کردم شاید من منظورمو تو کامنت قبلی بد رسوندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ahmad

      ۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      با همین طرز فکر شماهاست که ایرانخودرو میتونه تا بیست سال دیگه هم همین 206 تولید کنه و توی پاچتون فروکنه!
      با این طرز فکری که امسال شما دارید، دیگه جای گلایه نیست که چرا پنجاه ساله دارن پراید آشغال بهمون قالب میکنن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرهمایون

        ۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (33 ديدگاه)

        یه موقعی بود تو سن 18سالگی trans-a m سوارمیشدم ولی الان کره ای و ژاپنیها رو بعنوان ماشینای لوکس سوار میشم . امید و ایده های بلند داشتن از خصوصیات خوب دوران جوونیه . به سن من برسی واقع بین میشی . تو شماره های مجله ماشین سال 69فقط مشخصات سوپراسپرتای ایتالیایی رو مینوشتند(ما هم میخوندیم کیف میکردیم ) الان تو سایتا و مجلات خودرو فقط مشخصات ماشینای چینیه . یعنی اینکه اونها هم واقع بین شدن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    از نظر ظاهری تا سال ۲۰۱۲ ازخیلی از ماشینای امریکایی ژاپنی کره ای المانی زیباتر وجذابتروشیک تر بود ظاهرش اغراق نیست واقعیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (158 ديدگاه)

      با سلام
      در اینکه یکی از تولیدهای خوب پژو بود شکی نیست ولی دوست عزیز می شه بفرمایید از کدام ماشینهای آلمانی یا ژاپنی و یا آمریکایی تا سال 2012 زیباتر و شیک تر بود؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mazaher

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام من خودم 206v1مدل 90 دارم ماشین قابل قبولی در رنج قیمت خودش در ایران است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Genius

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اینکه در سال 2018 میلادی ما اینچنین با آب و تاب در مدح محصول سال 1998 پژوی فرانسه سخن میگوییم در حالیکه اینک دو نسل جدید از این خودرو راهی بازار شده و کد 2 پژو به مدل 208 رسیده حقیقتا دردناک و نشانه عقب ماندگی مفرط جامعه ماست!!لااقل ایکاش نوابغ تجمیع شده در ایرانخودرو کیفیت و امکانات الکترونیکی همین خودروی فرتوت را در مدلهای جدید به سمت نابودی نمی کشاندند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متوهم

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      امیدوارم یه روزی از مهندسین ویران فرغون بشی و یه طرح کامل مشتری مدارانه ( کم سود برای کمپانی) بذاری روی میز مدیر تا با مفهوم اخراج رو به رو بشی و بار و بندیلت رو برداری بری کشوری که قدر استعدادها و تلاشت رو میدونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجید سبزواری

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ام وی ام ۳۱۵ مدرن تر و زیبا تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    خوردرویی که نزدیک به دو دهه پیش به بازار معرفی شده ارزش اون را نداره که در موردش مقاله نوشته بشه حتی اگر در زمان خودش بهترین بوده باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا