ایستگاه خبر

چه خودروهای هاچ‌بکی تا قیمت 150 میلیون تومان می‌توان خرید؟

رپورتاژ: اگر تا ۲ سال پیش قصد خرید خودرو با ۱۵۰ میلیون تومان بودجه را داشتید می‌توانستید گزینه‌هایی مانند هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما، توسان، اسپورتیج و حتی بی ام دبلیو، بنز، پرادو و خیلی گزینه‌های جذاب دیگری را در سبد مقایسه داشته باشید. اما در حال حاظر با توجه به تورم شدید قیمت خودرو در دو سال اخیر بازار خرید‎وفروش خودرو کشور در اختیار برندهای چینی قرار گرفته است و با این بودجه می‌توانید به برندهای چینی و خودروهای داخلی فکر کنید. با این شرایط اما هنوز انتخاب‌های متعدد با کیفیتی در دسته هاچ بک‌ها، کراس‎اورها و سدان‎ها به چشم می‌خورد که باید دید کدام یک ارزش بیشتری برای خرید دارند. در این میان به دلیل افزایش خرید و فروش برلیانس اچ ۲۲۰  به بررسی این خودرو و رقبای هم قیمتش در بازار می‌پردازیم:

 برلیانس h220

تولید برلیانس H220 از سال ۹۵ در ایران آغاز و در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به عرضه رسید. نسخه اتوماتیک این خودرو امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به نسخه دنده‌ای دارد اما جعبه دنده نیمه اتوماتیک این خودرو در تعویض دنده با مشکلاتی روبروست به این جهت مدل دنده‌ای آن را می‌توان خودرویی کم عیب تر دانست. این خودرو دارای موتوری ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب بخار است، محور متحرک آن دیفراتسیل جلو و گیربکسی ۵ دنده‌ای دارد. H220 خودرویی ۴ سیلندر با شتاب ۱۲.۳ ثانیه است. برلیانس H220 با توجه با مصرف ترکیبی ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر خودروی کم مصرف و مقرون به صرفه‌ای است.

استایل بدنه این ماشین هاچ بک و جمع و جور است و شاسی یکپارچه‌ای دارد. حجم باک این خودرو ۴۲ لیتر است و رینگ‌های فولادی دارد، وزن این خودرو ۱۱۸۴ کیلوگرم می‌باشد و خودرویی سبک وزن محسوب می‌شود. H220 دارای ترمز ضد قفل، قابلیت توزیع نیروی ترمز و ترمز عقب آن کاسه‌ای است، چراغ‌های جلو هالوژن، سیستم صوتی ۴ اسپیکر، سیستم تهیه دستی، تنظیم صندلی‌های جلو دستی، صندلی عقب تاشو و تنظیم آینه‌ها برقی است. این خودرو دارای ۲ ایربگ برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد.فروش  برلیانس اچ ۲۲۰ دربازار با قیمتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است. که همین قیمت مناسب و امکانات خوب نسبت به رقبا انتخاب و خرید برلیانس اچ ۲۲۰ را سهل می‌کند.

تویوتا یاریس هاچ بک

تویوتا یاریس با طراحی متفاوتی در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. اولین نکته جالب توجه در مورد یاریس طراحی آن است که این خودرو را از دیگران متمایز ساخته، در فضای داخلی خودرو پنل کلیدها وسط هستند و کیلومتر شمار بر خلاف تمام خودروهای دیگر وسط کنسول میانی تعبیه شده است. یاریس با توجه به کمبودهای امکاناتی یک هاچ بک اقتصادی است. مصرف سوخت شهری یاریس ۷.۸، مصرف جاده‌ای آن ۶.۴ و مصرف ترکیبی‌اش ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر است. محور محرک یاریس دیفرانسیل جلو، حجم موتور آن ۱.۵ لیتر و قدرت موتورش ۱۰۷ اسب بخار است. یاریس دارای پیشرانه ۴ سیلندر، گیربکس ۴ دنده اتومات و سرعت نهایی ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های این خودرو می‌توان به سنسور جلو و عقب، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، تنظیم موقعیت دو حالته، مانیتور ۷ انچی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر-هندزفری، نویگیشن، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، گرم کن آینه جانبی، تنظیم برقی آینه‌ها و دوربین عقب اشاره کرد. تنظیم صندلی‌ها در یاریس دستی است و ۲ ایربگ دارد. این خودرو در بازار قیمتی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان دارد.

کیا پیکانتو

پیکانتو بی تردید از بهترین هاج بک‌های شهری است. این خودرو طراحی منحصر به فردی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. پیکانتو همچنین از نظر ایمنی کاملاً مناسب بوده و از امکانات رفاهی خوبی نیز بهره می‌برد. محور محرک پیکانتو دیفرانسیل جلو وگیربکس آن ۴ دنده اتومات است. موتور ۱.۲ لیتری این خودرو قدرتی معادل ۸۵ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب آن ۱۳.۵ ثانیه است.

پیکانتو بامصرف سوخت ترکیبی ۵.۶ لیتر در صد کیلومتر خودرویی به حساب می‌آید. امکانات پیکانتو شامل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، مدیریت پایداری خودرو، سنسور عقب، ترمز کمکی و ضد قفل، دی لایت، اتولایت، مه شکن جلو و عقب، نورپردازی داخلی، تنظیم موقعیت دو حالته، دکمه‌های کنترلی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر-هندزفری، نمایشگر کریستالی داشبورد، تهویه اتومات، کیلس استارت، سان روف، آینه‌های تاشو برقی، شیشه بالابر آنتی ترپ راننده و گرم کن صندلی آنرا تبدیل به یک هاچ بک شهری لوکس و جذاب کرده است. پیکانتو در بازار قیمتی بین ۱۳۵ تا ۱۵۵ میلیون تومان دارد و علی رغم امکانات بالا به دلیل عرضه محدود نتوانسته تهدیدی برای خرید برلیانس اچ ۲۲۰ و همنوعان چینی‌اش باشد.

هیوندای i20

هیوندای i20 که در سال ۲۰۱۳ با ارائه نسخه فیس لیفت چهره‌ای جذاب‌تر از خود به نمایش گذاشت یکی از هاچ بک‌های مجهز، خوش فیس و با کیفیت بازار است. هیوندای در نسخه فیس لیفت i20 بغیر از تغییر در طراحی پیشرانه این خودرو را نیز ارتقا داد اما با این وجود تغییری در عملکرد فنی و موتور اعمال نشده. i20 با موتور ۱.۴ لیتری قدرتی ۱۰۱ اسب بخاری تولید کرده و به نهایت سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. از مزایای مهم i20 طراحی جادار و وسیع داخلی این خودرو است که در کلاس این خودرو بی نظیر است، فضای بار داخل ماشین بسیار مناسب است و فضاهای مناسبی نیز برای قرار دادن اشیا طراحی شده است.

علی‎رغم رقبا، i20 علاوه بر سواری خوب در شهر در جاده نیز سواری نرم و لذت بخشی دارد. مصرف سوخت ترکیبی i20 6 لیتر در صد کیلومتر است و شتاب آن ۱۲.۹ ثانیه است. این خودرو دارای ۶ ایربگ می‌باشد و از نظر ایمنی کاملاً مورد اطمینان است. امکانات i20 شامل ترمز ضد قفل، ترمز ضد پارک برقی، اتولایت، تنظیم موقعیت ۴ حالته، دکمه‎های کنترلی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر، نمایشگر دنده عقب در آینه، تهویه اتومات، گرم‎کن صندلی، کی لس استارت، ایزوفیکس صندلی، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ راننده، تنظیم برقی آینه، و… این خودرو را تبدیل به خودرویی مجهز و کارآمد کرده است. قیمت هیوندا i20 در بازار ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا