ایستگاه خبر

هیوندای آزرا؛ یعنی یک میلیارد تومان می‌ارزد؟

رپورتاژ: هیوندای آزرا یکی از محبوب‌ترین خودروهای کره ای است که در چند سال اخیر وارد کشورمان شده است. تاکنون شاهد حضور ۵ نسل از این خودروی محبوب و با کیفیت بوده‌ایم. طراحی ظاهری خوب و کیفیت سواری و قطعات و آپشن‌های قابل قبول این خودرو باعث شده که همواره در بازار رقابت سدان‌های لوکس، وزنه قابل توجهی باشد. اما به مرور زمان و با افزایش قیمت خودرو، مشکلی که در رابطه با بسیاری از خودروهای خارجی پیش آمده، گران شدن قطعات و بالا رفتن هزینه نگهداری خودروهاست. هیوندا آزرا یا با نامی که چند مدل جدیدش به آن معروف است، هیوندا گرنجور، در آخرین نسخه خود به قیمت یک میلیارد تومن در بازار ایران رسید. در حالیکه با این مبلغ می‌توان خودروهای آلمانی مانند بی‌ام‌دبلیو، مرسدس بنز و پورشه خریداری کرد، طبیعی است که کمتر کسی برای خرید هیوندای آزرا با تمام ویژگی‌های خوبش چنین مبلغی را هزینه می‌کند.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد تومان 

شاید وقتی در خیابان یک بنز کلاس اس یا یک پورشه می‌دیدیم و بعد از جست‌وجوی قیمت متوجه قیمت میلیاردی آن می‌شدیم، خیلی متعجب نمی‌شدیم. از قدیم بنز و بی‌ام‌دبلیو خودروهایی لوکس بودند و هر کسی توان خرید آنها را نداشت. هیوندای اما خودرویی کره‌ای است که از سال‌ها پیش، پا در خیابان‌های ما گذاشت و تقریبا برای بسیاری از مردم یکی از گزینه‌های خرید بود. حالا هیوندای آزرا با رخ زیبا، امکانات بی‌نظیر و قیمت شگفت‌انگیزش سوژه ماشین‌بازها شده است. هیوندا آزرا ۲۰۱۸ تمام اشکالات فنی نسخه قبلی خود را برطرف کرده و دیگر آن کندی حرکت را ندارد. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم شتاب اولیه متوسط اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو ۶ ثانیه است و هیوندا آزرا ۲۰۱۸ با شتاب ۱۰ ثانیه هنوز کندتر از آلمانی‌هاست. از نظر کیفیت قطعات با اینکه هیوندای تمام تلاشش را برای بالاترین کیفیت به کار برده، اما هنوز هم برندهای آلمانی در این زمینه پیشتازند و به مدد نام برندهای معتبر خودشان گوی سبقت را از رقبای کره‌ای و ژاپنی می‌ربایند. هیوندای آزرا از تمامی امکانات رفاهی که از یک خودروی لوکس انتظار می‌رود، بهره می‌برد اما نکته مهم در بازار خودروی ما، ضعیف بودن بازار خرید و فروش دست دوم این خودرو است. در http://divar.ir نمونه‌های مختلف هیوندای آزرا را می‌توان یافت. شاید کسی به حسب سلیقه‌اش حاضر باشد یک میلیارد تومان بابت یک خودروی کره‌ای پرداخت کند. اما همین فرد به هنگام فروش متوجه می‌شود که دیگران هم‌سلیقه با او نیستند و شاید پولش را جای درستی خرج نکرده است.

هزینه‌های نگهداری هیوندا آزرا

اگر در یک کورس گذاشتن ساده در خیابان‌های تهران گوشه آینه بغل خودروی شما به خودرویی گیر کند و بشکند، شاید خیلی برایتان قابل توجه نباشد. اما وقتی سوار بر هیوندای آزرا هستید باید بیش از پیش حواستان باشد تا مجبور نباشید ۲ تا ۳ میلیون تومان بابت آینه بغل پرداخت کنید. تمامی تیپ‌های هیوندای آزرا از همین الگوی قیمتی پیروی می‌کنند، اما هیوندای آزرای ۲۰۱۸ تقریباً گرانترین قطعات را داراست. بر اساس قیمت‌های اردیبهشت ۹۹، چراغ‌های جلوی هیوندای آزرا بین ۴ تا ۵ میلیون تومان قیمت دارند. سپرها بالای ۳ میلیون تومان و هر حلقه لاستیک را باید بالاتر از یک میلیون تومان خریداری کنید. نسل قدیم هیوندای آزرا یعنی تا پیش از سال ۲۰۱۸، طرفداران زیادی در کشور ما داشته و دارد. کیفیت سواری و استهلاک پایین و امکانات این خودرو بازار آن را در کنار سوناتا و تویوتا کمری داغ نگه داشته، اما نکته منفی این خودرو همیشه هزینه نگهداری بالا و بازار ضعیف دست دوم آن بوده است.

در آگهی آزرا در دیوار خودرو نمونه‌های آزرا از ۲۰۰۷ تا کنون با کارکردها و قیمت‌های متفاوت وجود دارد که میزان حضور این خودرو را در بازار اتومبیل کشورمان نشان می‌دهد. هیوندای آزرای ۲۰۱۸ هم با قیمت نجومی‌اش بعید است که بازار پر رونق نمونه‌های قبلی خود را تکرار کند و با بالا بودن هزینه‌های جانبی و ضعف بازار دست دوم، کماکان این نقطه ضعف این خودروی زیبای کره‌ای به عنوان قوی‌ترین عامل بازدارنده در خریدش باشد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    الان چی به قیمت واقعیش هست که این باشه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرآیین

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      واقعیت این است که مشکلات از جایی شروع شده که همیشه دولت و مجلس و شورای رقابت و دلالان و رانت خواران در قیمت‌ گذاری خودروها ورود کرده و با دخالت های خود قیمت‌ های غیر واقعی برای خودروها تعیین کرده اند و متعاقب آن واردات خودرو را هم ممنوع کرده اند که نتیجه این سیاست های غلط افزایش افسار گسیخته قیمت خودروهای داخلی که چه عرض کنم بنجل های داخلی بوده که این وسط دود آن فقط در چشم مردم ایران رفته و همچنین ضرر و زیان وارد کنندگان خودرو هم به دنبال داشته که البته تحریم ها و کمبود مواد اولیه و قطعات هم به این مسئله دامن زده . ولی در این بین اصلی ترین مشکل دلالان و سودا گران و رانت خواران خودرو کشور هستند که مثل زالو به جان خودرو ، بازار خودرو و صنعت خودرو کشور افتاده اند و ول کن هم نیستند!!! و شاهدیم که مثل همیشه جهت حل معضل خودرو کشور زمانی اقدام می شود که کار از کار گذشته!!! دقیقاً مصداق ضرب المثل نوش داروی بعد از مرگ سهراب!!! با خدعه و نیرنگ و نقشه قبلی قیمت‌ ها را به سمت قیمت‌ های اعلامی از سوی خودروسازان و در حاشیه بازار بردند که هر وقت دلالان و سودا گران قیمت ها را بالا می بردند ساییپا و ایرانخودرو هم قیمتهایشان را بالا می بردند و منطقشان هم این بود که باید طبق فرمول پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار عمل کنیم!!!! که همه این ها باعث شد که علاوه بر دلالان و سوداگران یک عده از مردم هم که دیدند قیمتها دارد تصاعدی بالا میرود بخاطر حفظ ارزش پول و سرمایه شان به این بازار هجوم بیاورند که هجوم این عده از مردم هم زمینه ای ایجاد کرده که دلالان و سوداگران بتوانند قیمت خودروها را باز هم بالاتر ببرند………ماشینهای خارجی هم که بحث خودش را دارد و در آخر هم باید بگویم که آزرا ماشین خوبیست ولی قطعا این قیمت به هیچ عنوان منطقی و واقعی نیست یعنی حتی در بد بینانه ترین حالت و در شدید ترین تحریم ها و تورم هم قیمت آزرا باید نهایتا یک پنجم قیمت کنونی یعنی دویست میلیون تومان باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        مشکل از خود دولته که کسری بودجه و سوراخاشو با این صنعت پر می کنه. جمع کردن و شناسایی چهارتا دلال کار یه هفتس مگه اینکه خود دولت تو این قضیه دست داشته باشه و با این بهونه قیمت ببره بالا. فک کن واسه خرید ماشین باید تو قرعه کشی برنده شی. خاک تو سرمون واقعا. یه مشت آدم ساده و کم عقلم پول می ریزن وسط واسه ماشینی که 9 ماه دیگه می رسه به دستشون تازه مابه تفاوت این چند ماهم با خریداره. اینجاس که می گیم از ماست که برماست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10184 ديدگاه)

        همه حرفها درست

        اما تا وقتی نشه دلار وارد کرد و نفت فروخت ، امیدواری یه چیزه دروغه
        از زمان ملی شدن صنعت نفت تا همین دو سال پیش ، مملکت روی دلارهای نفتی میچرخید که تمام زندگی ایرانیان بهش وابسته بود اما داریم میبینیم که کار به جایی رسیده که دارند معامله نفت با کالا میکنند و نه دلار و وضعی که برای دلار پیش اومده هروز داره ذخایر کم و کمتر میشه تا جایی که عملاً از کار به جایی میرسه که اصلاً همه چیز قفل میشه و مثلاً پراید صفر داریم برای فروش اما قیمت حتی یک میلیارد هم طرف نمیفروشه چون عملاً ریال با ارزشی در برابر دلار با ارزشی وجود ندارد که قیمت بخوره .

        کشور به بن‌بست اقتصادی رسیده و حالا دلاری هم نمانده که به بازار تزریق بشه و در آخر ببببمبببب .
        فروپاشی ‌ای در پیشه که فکر نون و امنیت باشیم و نه قیمت یک میلیاردی آزرا .
        در ضمن ، آزرا حدود ۱/۵ میلیارده در بازار و نه یک میلیارد .
        قیمتها ثانیه‌ای پائین که نه ، بالا میره ??? .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهرآیین

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        @navid
        واقعا نمیدانم قیمت آزرا یک میلیارد است یا یک و نیم میلیارد چون خیلی وقت است که پی گیر اخبار مربوط به قیمت دلار ، طلا ، سکه ، مسکن و خودرو و …….. نیستم چون وقتی می بینم فقط اعصابم خورد می شود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مک وال

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قیمتها بالا نرفته، ارزش پول پایین اومده!
    البته بگذریم از اینکه قیمت خودرو در ایران بخاطر گمرک حتی به دلار هم حساب کنیم، دو برابر قیمت جهانی است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      بابا اینو هزار بار شنیدیم
      بدبختیمون میدونی چیه؟
      اینکه ps5 که حقوق دو روز یه فرد معمولیه
      اینجا اگه بعد ۱۰ سال هم پولشو پیدا کنی یه اتفاق مثل آب پولت را میبره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وقتی پول بی ارزش بشه یه پراید هم می‌تونه قیمتی نظیر یه ماشین خارجی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    اصلا بگیریم بگو ۱۰۰ میلیون
    نه که نمیرزه
    یادمون نرفته همین دو سال پیش بود جنسیس میگفتن ۷۰ میلیون صفر فول عین عروسک
    ۱۰۰ میلیون بدی برای آهن پاره ؟!!!
    حالا عشقت میکشه برو یک میلیارد بده آهن پاره تر بخر ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مدیرعامل

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      آخرین مدل های جنسیس کوپه و جنسیس سدان که چه توسط آسان موتور و چه توسط وارد کننده های آزاد وارد کشور شد سال ۲۰۱۲ بودش پس این قیمتها که گفتی برا هشت سال پیش هستش که جنسیس کوپه ۶۰ میلیون بودش نه دو سال پیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MASIHA

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    دیلایت های جلوش قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اصلا نمی ارزه…
    با یه میلیارد دو سال پیش 730i میدادن…
    احتمالا دو سال آینده هم دنا…
    ما جهان سوم رو رد کردیم و وارد جهان چهارم شدیم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تو اهواز خونه ۱۲۰ متری مناطق متوسط شهر از ۲۰۰ میلیون رسیده ۱،۵ میلیارد و بیشتر
      اونوقت این که همون اولش هم گرون بود میخواید کمتر ۱ میلیارد باشه
      نمی دونم چرا چراغاش شبیه سری۴ جدید شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مدیرعامل

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (73 ديدگاه)

        من بچه اهواز نیستم ولی اهواز دانشجو هستم و اصلاً ام اینجوری که شما میگی نیستش …… دروغ سیزده!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مهرداد كمال

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    سال بعد میشه دو میلیارد مملکت بی صاحب میگن همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    همین آزرارو الان بگن شده 40 میلیارد یا اصلن پراید بشه 1 میلیارد من یکی دیگه تعجبی نمیکنم. چون اینجا ایرانه مملکت ***!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مملکت گل و بلبل??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      MjM عزیز
      بهترین کامنت و کاملترینش برای شماست .

      دقیقاً به شخصه هنگام خرید هر کالایی از هر قیمتی جرئت نمیکنم اعلام تخفیف بکنم که مبادا زمان بگذره و گرانتر بخریم .

      آزرا پیش‌کِش ، از بهترین تا بدترین خودروها هیچ ارزشی ندارند ، امروز برای خرید با ریال هیچ ارزشی ندارند .

      امروز دلار شده ۱۸۵۰۰
      تا کجا این وضعیت گل و بلبل میخواد پیش بره .
      صاحب این مملکت و مسئولیتش با کیه ، بگید تا بدونیم کی باید این وضع را جمع کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرآیین

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        @NAVID0098
        بقول جواد ظریف : ((ما خودمان انتخاب کرده ایم جور دیگری زندگی کنیم))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (10184 ديدگاه)

          آقای ظریف .
          راست میگه .
          بدون شرح ***

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسن

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        تا ونزوئلا شدن چند قدم بیشتر نمونده،صبور باشید!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. SS

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    نه
    نیاز به 2 دقیقه زمان گذاشتن برای خوندن متن نیست! D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mojtaba

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دلیلش اینه: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. net

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    فقط هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم فیس لیفت ۲۰۱۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیاا

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      عاشق وفاداریتم.
      کاش مدیرعامل هیوندای بودم، ی گرنجور فیس لیفت نسل پنج مشکی بهت هدیه میدادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حسن

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    ولی قیمت قطعاتش رو ارزون حساب کردید.الان لاستیک ایرانی سایز سمند و پارس حلقه ای ۸۰۰ تومنه،لاستیک آزرا یک تومن مفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهرآیین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    @navid
    نمیدانم قیمت آزرا 1 میلیارد است یا 1/5 میلیارد چون من خیلی وقت است دیگر اخبار مربوط قیمت دلار ، طلا ، سکه ، مسکن و خودرو و………. را دنبال نمی کنم و نسبت به آنها بی تفاوت شده ام و برایم اهمیتی ندارد . الآن هشتاد میلیون نفر نسبت به کشور و آینده کشور مان بی تفاوت نشسته ایم و هر بلایی هم که سرمان می آید مثل سیب زمینی که از چیزی ناراحت و دلخور نمی شود و هیچ چیز برایش ناخوشایند نیست و اصلا هیچ چیز برایش مهم نیست!!!خونسرد و بی تفاوت!!! فقط نظاره گر هستیم!!! همه باهم داریم غرق می شویم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      مهرآیین
      وقتی این وضعیت روی زندگی تمام ماها اثر میگذاره و شده نقل تمام محافل ، چطوری میشه بی‌خیال شد .

      من هم عاشق بی‌خیالیم اما این روزها آدامس هم بخواهیم بخریم از سوپرمارکت ، ناخداگاه از همه چیز مطلع میشیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بهنام

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    همین مدل رو یکی از آشناها یک سال و نیم پیش خرید 1.2. تجربه ی نشستن کنار راننده رو تو این مدل دارم همون موقع پیش خودم گفتم من بودم یه ای کلاس یا سری پنج میخرم نه این شتر گاو پلنگه تنبل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از فروشش معلومه چقدر می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین متاسفانه مثل خیلییی از ماشین های دیگه ضعیف ترین موتورش وارد شده.
    مثل سانتافه،سوناتا،کمری،توسان،و آلمانیا…
    شاید اگه نسخه قویترش وارد میشد با بازار الان و قیمتا،به این قیمت می ارزید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آریا ماشین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خدایا خلاصمون کن!!!!!
    آزرا ۱۵۰ میلیونی شده ۱ میلیاااارد با این پول s500 میدادن قبلا
    باز s500 شده بالای ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومن
    خدایا چه گناهی کردیم باید با ۲۰۰ میلیون به پارس و برلیانسی بدیم که شده هم قیمت توسان و اسپورتیج قدیما
    آمریکا دیگه فکر نکنم از این بیشتر غلطی بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا