ایستگاه خبر

هیوندای توسان 2020؛ خیز کوتاه هیوندای در جمع شاسی‌بلندها

رپورتاژ: با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی نمونه‌های خاص تولیدی خودشان را به بازار عرضه کرده‌اند. خودروهای ۲۰۲۰ گویا قرار است با نمونه‌های پیشین‌شان تفاوت‌های خاصی داشته باشند. کمپانی مشهور هیوندای هم با ارائه نمونه جدید هیوندای توسان، خودش را در این رقابت به خوبی نشان داده است. توسان خودروی شاسی‌بلند هیوندای اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. به دلیل اینکه هیوندای گوشه چشمی هم به بازار خودروی امریکا دارد، نام این خودرو را از یکی از شهرهای امریکا وام گرفته است. هیوندای در تولید توسان روند رشد قابل توجهی داشته است. در هر نسخه جدید این خودرو، مشکلات نسخه قبلی کاملا رفع شده و امکانات و ویژگی‌های خاص و جدیدی به آن اضافه می‌کند. در حقیقت این همان رویکردی است که هر کمپانی موفقی باید دنبال کند. در مدل توسان ۲۰۲۰، هیوندای هم در زمینه طراحی و هم از نظر آپشن‌های مختلف، تلاش در بهتر کردن این خودرو داشته است.

هیوندای توسان ۲۰۲۰ چه در چنته دارد؟

هیوندا یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های تولید خودروهای خارجی در کشور ماست که همواره طرفداران خاص خودش را به دلیل کیفیت خوب تولیداتش داشته است. در این منبع می‌توانید در مورد خودروهای مختلف این کمپانی در کشورمان بیشتر بخوانید. هیوندای توسان در ابتدای تولید نتوانست نظرات مخاطبان را به خود جلب کند. دلیل اصلی طراحی ضعیف و زمخت این خودرو بود که در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای زیبای آن زمان اصلا به چشم نمی‌آمد. کیفیت خودرو اما چندان بد نبود. هیوندای با تجربه این موضوع در نسخه‌های بعدی هیوندای توسان تغییراتی ایجاد کرد که حالا می‌توان به این خودرو به عنوان یک رقیب نگاه کرد. بهتر کردن کیفیت طراحی ظاهری و داخلی خودرو در کنار اضافه کردن آپشن‌های فنی و رفاهی، هیوندای توسان را گزینه‌ای قابل تأمل نشان داد. هیوندای در توسان ۲۰۲۰ با بزرگتر کردن جلوپنجره اولین تغییر ظاهری را ایجاد کرده است. در چراغ‌های عقب هم با اضافه کردن خطوط نرم‌تر، حالتی زیباتر به این خودرو داده است. هیوندای توسان از دیگر خودروهای هم کلاسش کمی کوچکتر است. طراحان شرکت هیوندای در ضمن طیف رنگ‌های جدیدی را به سبد توسان اضافه کرده‌اند. رنگ‌هایی مانند سفید صدفی، نقره‌ای مذاب و خاکستری از جمله رنگ‌های اضافه شده به هیوندای توسان است. البته بیشتر تغییرات ظاهری توسان ۲۰۲۰ در سال ۲۰۱۹ در فیس‌لیفت این خودرو اعمال شده بود و در نسخه ۲۰۲۰ فقط تغییر رنگ‌ها را شاهدیم. طراحان توسان جدید با اضافه کردن امکاناتی نظیر سنسور تشخیص عابر پیاده، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، کروز کنترل پیشرفته که قابلیت توقف و شروع حرکت را دارد و سیستم دید ۳۶۰ درجه، امکانات خوبی در این خودرو در نظر گرفته‌اند. اما کارشناسان خودرو معتقدند که هیوندای توسان نمی‌تواند در رقابت با دیگر شاسی بلندهای مطرح دنیا خوش بدرخشد. چرا؟

چرا هیوندای توسان ۲۰۲۰ ارزش خرید ندارد؟

وقتی در مورد هزینه کردن حدود ۳۰ هزار دلار صحبت می‌کنیم، طبعا خودروی مورد نظر باید امکانات خاص و متفاوتی داشته باشد. هیوندای توسان ۲۰۲۰ در رقابت با هیوندای سانتافه، تویوتا راو ۴ و حتی هیوندا کنا نتوانسته خودی نشان دهد. قدرت موتور این خودرو در نسخه ۲ لیتری ۱۶۱ اسب‌بخار و در نسخه ۲.۴ لیتری با ۱۸۱ اسب‌بخار به نظر چندان قوی نمی‌آید. از طرفی مصرف سوخت توسان ۲۰۲۰ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۴ لیتر است که نسبت به مصرف ۷.۳ لیتری هیوندای کنا زیاد به نظر می‌رسد. شتاب هیوندای توسان هم در مدل ۲۰۲۰ ضعیف‌تر از حد انتظار است. ۸.۸ ثانیه برای رسیدن از صفر تا ۱۰۰ در مقایسه با رقبایی که شتاب‌های ۷ و ۶ ثانیه را دارند، خیلی امیدوارکننده نیست. معمولا یکی از گزینه‌های خریداران خودروهای شاسی‌بلند، استفاده از این خودروها در جاده‌ها و آفرود است. اما هیوندای توسان شاید گزینه مناسبی از این منظر نباشد. پایین بودن سطح خودرو یکی از مشکلات این خودرو محسوب می‌شود که به خصوص خریداران جوان به آن توجه کرده‌اند. در مجموع شاید بتوان هیوندای توسان ۲۰۲۰ را شاسی‌بلندی متوسط دانست که درعین داشتن کیفیت خوب، در مقایسه با رقبایش اما آن طور که از هیوندای انتظار می‌رود، ظاهر نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مدیرعامل

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    الآن دیگه حرف از مدلای 2021 تو بازاره و مدلای 2020 قدیمی شد رفت پی کارش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. net

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    حیف شد که هیوندای تولید سانتافه اسپرت نسل سوم فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ رو متوقف کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ارسلان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    پشتش آدمو به یاده مرحوم آلفا جولیتا میندازه … تولیدش متوقف شد اگه اشتباه نکرده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    ما نفهمیدیم، رپورتاژ آگهی تبلیغ یک محصول است یا کوباندن آن؟!
    با خواندن مطلب بالا به این نتیجه میرسیم که توسان نخریم! پس این رپورتاژ برای چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا