ایستگاه خبر

ماجرای ورود خودروهای لوکس از ابوموسی

در شرایطی ماجرای ورود خودروهای لوکس به ویژه پورشه از جزیره ابوموسی خبرساز شده که این واردات با استفاده از مجوز خاص صادر شده از سوی دولت صورت گرفته است.

 nf00163361-2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو سال پیش رییس‌جمهوری وقت با سفر به جزیره ابوموسی مجوز واردات خودرو بدون پرداخت تعرفه گمرکی را به هر یک از ساکنین این جزیره اهدا کرد.

 016294009_30300

پس از آن با توجه به سطح مالی ساکنین این جزیره، دلالان برای خرید این مجوزها فعال شدند. خودروهای وارد شده از جزیره ابوموسی بیشتر پورشه بوده و گفته می‌شود که سود واردکنندگان از واردات هر یک از این خودروها حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

 0,,16294026_401,00

این در حالی است که به گفته یک واردکننده خودرو، قیمت خرید هر یک از این مجوزها از ساکنین ابوموسی قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است. در این زمینه معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیراً اعلام کرده که ساکنین ابوموسی معتقدند که مجوزهای خود را ارزان فروخته‌اند بنابراین خریداران این مجوزها باید برای پرداخت مجدد پول، مراجعه کنند.

 15106

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: از ابتدا نیز معلوم بود ساکنین ابوموسی با توجه به سطح مالیشان قادر به واردات خودرو نیستند. بنابراین بهتر بود دولت برای حمایت از آن‌ها راهکار دیگری را غیر از اعطای مجوز واردات خودرو بدون تعرفه در نظر می‌گرفت.

 016294005_30300

وی با بیان این که شنیده می‌شود ساکنین ابوموسی مجوز خود را به طور میانگین به قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای وارد شده از جزیره ابوموسی پورشه است که در سال گذشته تعدادی از آن‌ها مصادف با مصوبه دولت در زمینه ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی وارد شده و سودی حدوداً ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر خودرو را نصیب واردکنندگان کرد.

 mivuckx21qawdhbj7pdo

این واردکننده خودرو تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد که مسوولان باید در رابطه با اعطای مجوزهای این چنینی دقت بیشتری کنند زیرا برخی از این مجوزها حاصلی جز ایجاد رانت و دلال پروری ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۷ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    مگه چه ایرادی داره خودرو لوکس بیاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      اگه بگن اجازه داری یه فقط یه ماشین وارد ایران بکنی برای خودت…

      چی انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        اگه یه میلیون دلاره نا قابل هم کنارش داشتم حتما بوگاتی قرمز با پایه نارنجی وارد میکردم :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. nima

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (276 ديدگاه)

        یه لامبورگینی وننو .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. M3 E92

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (323 ديدگاه)

        BMW Zagato

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. افشین

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        slr جان حتما پورشه رو انتخاب می کردم

        چون هم آلمانیه و آخ نمی گه… هم اصلا از چشم نمی افته چون 60 ساله ظاهر کلی اش رو تغییر نداده

        که این اتفاقا از مزیت های عجیبشه

        بر خلاف هیوندای و کیا که سالی 4 تا شکل می دن و زودم کهنه می شن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. محمدرضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (153 ديدگاه)

        ما که پوله درست و درمنی نداریم . . .

        ولی حاضرم امتیاز خودمو بفروشم . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. VAHID JINPACHI

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (847 ديدگاه)

        من یک گودزیلا وارد می کردم .
        امیدوارم که واردات ازاد بشه و هر کس ماشین مورد علاقه اش را وارد کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        Maserati Gran Turismo S

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. مهیار

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        این کار بیشتر به جای این که حمایت از مردم فقیر باشه حمایت از دلال های میلیاردره برای این که سود اصلی رو اون ها میبرن در ضمن همه ی کسانی هم که تو ابوموسی زندگی میکنند هم که وضعیت مالی بدی ندارند دولت باید اوضاع اقتصادی و کاری اونجا رو درست کنه نه اینکه با یه سری کار های نسنجیده پول رو اشتباهی سرازیر کنه تو جیب یه سری دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      9. ali

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ford f-150

        موافقم 0
        مخالفم 0
      10. محمد

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        فقط و فقط پورشه پانامرا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      11. سعید از بوشهر

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (74 ديدگاه)

        911

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شهرام

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ایرادی نداره ولی تبعیض قائل شدن برای آدم های مختلف فقط به خاطر موقعیت جغرافیاییشون ایراد داره.چرا من که تو تهرانم و بیشتر هم دارم به کشور خدمت میکنم این حق واردات بدون تعرفه رو نباید داشته باشم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کمیل

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        من خودم تهرانی هستم و نمی‌دونم شما چیکاره‌ای یا به چه نحوی داری بیشتر به ایران خدمت می‌کنی! ولی فکر می‌کنم بهتره یکم بیشتر نسبت به وضعیت زندگی مردم تو جنوب ایران تحقیق کنی و بدونی حتی ذره‌ای از مشکلات مردم خوب جنوب کشورمون رو نداری یا حتی درک نکردی.

        علیرغم اینکه عمده در آمد این کشور از جنوب ایران یعنی نفت و گاز بدست میاد، مردم ما تو جنوب کشور از پایه‌ترین امکانات زندگی مثل آب آشامیدنی محروم هستند، وضعیت اقتصادی اکثر مردم نگران کننده است و خیلی از مناطق جنوبی حتی مدرسه درست و درمون هم ندارن. این مردم خونگرم با سختی زندگی می‌کنن و با تمام بی‌توجهی‌ها کنار میان. این در حالیه که هزینه قابل توجهی هرسال داره صرف تهران و ما بقی کلانشهرها میشه که مطمئنم بخش قابل توجهیش حق بقیه هموطنامونه. {اگر خواستی بیا من نشونت می‌دم چندتا از اداره‌های دولتی که بودجه میلیاردی می‌گیرن و هیچ حاصلی ندارن جز سیر کردن آدم‌هایی که در تمام طول سال دارن چرت می‌زنن.}

        اینم اضافه کنم که به نظرم دادن حواله وارد کردن خودرو به هموطنان جنوبی روش خوبی برای حمایت کردن از اون‌ها نیست و باید امتیازهای بهتر و برنامه ریزی شده‌تری بهشون تعلق بگیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امین

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (821 ديدگاه)

        آقا شهرام
        اون بنده خدا ، کارگری که تو گرمای جنوب تو پالایشگاه های نفت 2 هفته دور از خانواده بخاطر 2 لقمه نون حلال از سر و روش عرق میریزه از شمایی که زیر کولر و پشت میزت داری کار میکنی کمتر به مملکتش خدمت میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        اگر قراره برای کسی تبعیض قائل بشه ، اون تهرانی ها نیستند ( من خودم تهران هستم )

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مرسده

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (125 ديدگاه)

        شهرام جون یه ایران خراب شد تا یه تهران آباد شد ، فرقش اینه که بهترین امکانات ماله تهرانه، مردم مسجد سلیمان و اهواز و …. دارن سختی میکشن با امکانات پایین ، بعد پول نفت و گاز که از زیر خاک اونا در میاد ، توی تهران خرج میشه تا شما حالشو ببری ، اگه وضع مالیت خوب نیست و توانایی استفاده از امکانات تهران را نداری ائن دیگه مشکل خودته ولی واقعا کیش و مشهد و تبریز و اصفهان هم اون فراوانی که در تهران وجود داره ، را ندارند.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      4. کمیل

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        من فقط می‌تونم بگم براتون متاسفم که با این ادبیات در مورد هموطن‌های خودتون صحبت می‌کنید. صحبت‌های شما کاملا گواهی بر کم اطلاعی و عدم درک مسائل اجتماعی و اقتصادی است. فکر می‌کنم دوستان در مورد گفته‌های شما قضاوت خواهند کرد و نیازی به گفتگوی بیشتر فی مابین ما نیست، از این رو جوابی نمی‌نویسم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. اسکالید

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (125 ديدگاه)

        ( شهرام جان منم یه شهروند تهرانی ام) 2 سال جنوب کار کردم و میدونم وضعیت اونجا و مردمش چه جورین ، اگه قراره امکانات و ثروت برای مردم تهران و مردم جنوب کشور یکی باشه، حاضری سختی ها و بدبختی ها هم یکی باشه؟؟؟ حال مملکت را ثروتمندان تهران میبرن ، ویلاهای توی کیش ، شمال ایران ، بالا شهر تهران را ببین . آیا از هر صد تا یکیش ماله مردم بومی اون منطقه هست ؟؟؟ معلومه که نه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. شهرام

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        چرا فقط جنوب رو نگاه میکنید.چرا تبریز رو نمیبینید که نه نفت داشت و نه دزدی کرد.ولی هم از نظر اقتصادی هم توسعه یکی از شهر های برتر هست که از نظر نژادی هم مانند جنوب متفاوت هست .این نشون میده مشکل از خود مردم جنوب ایران هست.اینکه همه توسعه واسه تهرانه حرف خنده داریه.
        یه مثال واستون بزنم. مردم بدبخت و بیچاره یه شهر کجا زندگی میکنن؟معمولا تو محله های بدبخت و و نا امن. بحث عقب ماندگی جنوب ایران همین طوره. باعث و بانی این مشکلات خود مردمشون هست.چون خودشون نا امنی رو ایجاد میکنن.و همین عقب موندگی رو باعث میشه.یه چیز دیگه رسم و رسوم های با عرض تاسف مسخره و شرم آوره مردم جنوب هست.که میان دختر 12 13 رو شوهر میدن.انتظار داری این مردم روی پیشرقت رو ببینن؟ مورد دیگه هم سواد هست. جنوبی ها دارای نرخ بالا تری از بی سوادی هستن.حالا بنظر تو آیا حقشون نیست که اینطور زندگی کنند؟آیا مردمی که اکثرا خواستار جدا شدن از ایران هستن و تجزیه طلب هستن حقشون بیشتر از اینه؟شرم آوره این حرف های شما. با این حرفات داری از یه عده جمعیت بی سواد (اکثرا)تجزیه طلب و دزد(با عرض شرمندگی)حمایت میکنید.من واقعا متاسفم که این حرفارو زدم ولی بعضی وقت ها یه جور حرف میزنید که باید واقعیت اینجوری بهتون فهموند.منم از وضعیت زندگیم راضی نیستم . از عملکرد مسئولین اصلا راضی نیستم.ولی نمیتونم تبعیض رو بپذیرم.یه موقع یه خیریه میاد به چهار تا بدبخت بیچاره کمک میکنه. این رو نمیشه گفت تبعیض .این فرق داره با مساوی نبودن قانون.اون هم مساوی نبودن با کسانی که الحق باید سهم کمتری داشته باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        آقا شهرام عزیز با سلام،خداوند تمام بنده های خودش رو به یک اندازه دوست داره و ما در اندازه ای نیستیم که بخوایم بگیم حق هر کس چقدره…
        اینکه میفرمایید دخترانشون در 12 سالگی ازدواج میکنن این یک مسئله ی ژنتیکی هستش…
        میدونی چرا در بعضی قسمت های کشور خواستار جدایی هستند؟
        چون متاسفانه این […] هیچ حق و حقوقی براشون قائل نیست…
        ببینم در مورد گاموح چیزی شنیدی؟
        اینکه من و امثال من میایم جوک های رکیکی میسازیم و اونهارو به آذری های عزیز نسبت میدیم جمهوری آذربایجان هم باید از فرصت استفاده کنه و ضد ما تبلیغ کنه…
        و اینکه میفرمایید اکثرا بی سواد هستند از دوران قبل انقلاب جنوب کشور چیزی شنیده اید؟
        آیا میدونستین اون زمان فرهنگ و سواد آبادانی ها و اهوازی ها با تهرانی ها برابری میکرد؟
        خود من یک تهرانی هستم ولی به جرات میتونم بگم که بی فرهنگ ترین آدمای این کشور در تهران هستند…
        تمام ایران سرای من است…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        بی ادب الان میان میکشنت :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      9. نوید

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        ببین شهرام
        من تهرانی نیستم… اهل یکی از شهرستانای تقریبا جنوب کوچیکم… اما تهران، شیراز و اصفهان هر کدوم بیشتر از 2 سال زندگی کردم. به خاطر رشته تحصیلیم زیر پوست این صنعتمون رو که تلویزیون همش تبلیغ می کنه رو دیدم….
        چیزایی رو که در مورد جنوب و مردمش گفتی نصفش ممکنه درست باشه (خلاف بعضیا که مثل تو قصه های شاه پریون فکر میکنن، چبزایی رو که میگی خودم دیدم)… اما نکته ای که درست نیست اینه که این راهو خودشون انتخاب نکردن.
        نکته اینجاست که به خاطر نفت بدبختن. بعضی چیزا رو اگه بگیم در مورد کشور، پدال مجبوره پاک کنه ولی خوزستان شاهرگ حیاتی این نظامه… بنابراین مردمش باید درصد بیسوادی بالایی داشته باشند… باید با تلاشاشون برای زندگی بهتر مخالفت بشه… باید همو بخورن… تا هزینه استخراج اون ناحیه پایین بمونه… نصف ایجاد ناامنی اونجا از طرف مردم نیست… از نظر آقایون اون ناحیه باید از جمعیت خالی بشه… به نفعشون نیست مردم عادی اونجاها زندگی کنن… هههییییییی…! :(
        شاید بگی سیستان و بلوچستان چی… فقط بهت میتونم بگم که نفت تنها چیز با ارزش کشورمون نیست… بقیه اش هنوز بوش در نیومده.! :'( و جاهایی پیدا میشه که معمولا آدم زندگی نمیکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      10. شهرام

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        نوید شاید حرفات درست باشه.
        شغل من در زمینه معدن هست و الان سیستان و بلوچستان شاید از نظر معادن سنگ های تزیینی و ساختمانی (سنگ ها و معادن صنعتی رو نمیدونم) غنی ترین استان باشه ولی از نظر تولید جزو ده تای اول هم نیست.
        از پدال هم تشکر میکنم که گذاشت بحث پایان بگیره و نظرات رو پاک نکرد.حالا که تموم شذه.بهتره هر چه سریع تر این نظرات حساسیت زا و غیر مربوط پاک بشه تا مایع دردسر نشده :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      11. امیرحسین

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        آقا جنوب خوبه که!!!
        شما برو کرج اگه (….)به پات موند خیلی خوش شانسی!
        دو سال پیش بود رفتیم ختم یکی از اقوام محله ی حصارک کرج.آقا رفتم برای خودم قدم بزنم یهو دوتا از این نمکی ها چسبوندنم بیخ دیوار گفتن صدات در بیاد کشتیمت.خلاصه 50000 تومن مارو زدن یه لیوان آبم روش.دوستان نمیدونم در موردم چی قضاوت میکنین ولی کاملا با حرف های شهرام موافقم.دارم پولامو جمع میکنم هرچه سریعتر از این مملکت بی در و پیکر بزنم بیرون.
        تاریخ و تمدن 2500 ساله هم ارزونی خوتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mina

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام
      بنظر شما بهترین خودرو های بین 450 تا 600 میلیون تومان چیست؟ نیازمند راهنمایی شما هستم.متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. جلال

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      ماشین لوکس وارد کشور بشه بد نیست امیر حسین جان
      اینکه طبق معمول دلالها این وسط سود گلان ببرند و خون مردم رو توشیشه کنن بده!!!
      به امید روزی که واردات ماشین آزاد بشه و همینطور دست دلالان از آرنج قطع بشه………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        شما یه جوری حرف میزنید که انگار تهران کجاست تو همین استان تهران جاهایی هستش که اگه ببینید باورتون نمیشه من چندتا از شهر های جنوب رو رفتم باور کنید بعضی جاها تو تهران هست که شما تو جنوب نمیبینید البته قبول دارم که وضعیت کلی مردم تهران بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مرسده

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        خب شهرام جون تو که میگی باسواد هستی و مردم جنوب بی سواد هستند ، چرا مایه را نوشتی مایع < ای باسواد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شهرام

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        من گفتم اونا کلا بیسوادن .حالا باز من بلدم 4 تا کلمه بنویسم و یه غلط هم وسطش داشته باشم.متوجه شدی؟نیاز به توضیح بیشتری هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. xsajad

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دوست عزیز ایرادی نداره ولی خداییش حاضری 400 میلیون پول بی زبان به این دلال ها برسه خوب اخه چرا باید همچین اتفاقی بیافته همین دلال ها گند زدن به قیمت ها ماشین موبایل و… که ما هم گمرکی میدیم در حالی که قاچاق هست هم سود دلاال ها هم باید حساب کنیم مگه ما چه گناهی کردیم که این طور تقاص پس میدیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. علی

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مگه میشه ماشین وارد کرد ؟ فقط به افراد خاص مجوز میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. ASHKAN

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      ما خواستار حذف تعرفه واردات خودرو هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. hesan

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (484 ديدگاه)

      من که دیوانه شدم کی میخوان تعرفه هارو بردارن,ادم پولشم داشته باشه زور بخواد این همه پول به ماشین بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. مهدی

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      خودروی لوکس پیشکشون، همین چهارتا خودروی استاندارد جهان رو بذارن با قیمت درست بیاد، از این ارابه های مرگ ایرانی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. HASSANBMW

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      تنها چیزی که میشه گفت:”مبارک صاحباشون باشه”

      ولی یه چیز دیگه هم میشه گفت:”همه چیز به این دنیا ختم نمیشه،اون ور خط هم هست”

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. مسعود

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      کسی نمیگه چرا خودرو لوکس وارد میشه,بحث سر اینه که چرا بعضیا فکر میکنن خونشون از بقیه رنگی تره؟؟؟همه ما ایرانی هستیم و با حقوق یکسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اصغر

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. nima

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (276 ديدگاه)

    یعنی ما ایرانیا اینقدر بد بختیم که نباید یه ماشین لوکس سوار شیم . و فقط باید اشغال های داخلی و چینی رو ببینیم . و ضیعت ایران از کوبا هم بدتر ه که ماشین ها از پدر ، پدر ، پدر ، پدر ، پدر بزرگش به نوه اش به ارث میرسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      باز اونا ماشیناشون که قدیمیه ، ماشین ها امریکاییه درست و حسابیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AMIN

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    گوشت بشه بچسبه به تن صاحباشون… بذاریت چند تا از اینا هم تو ایران بچرخه اینقد حسود نباشید… هم 50 میلیون گیر ساکنین اومد هم 400 تومن تو جیب وارد کننده ها رفت هم کشور لوکس سوار شد هم ما اینا رو میبینیم و و و
    اتفاقا بهترین کاری که شده همین بوده…
    تو یه نگاه به گلگیر اون پورشه بنداز!!! لا مصب اینگار آیینه آدم خودشو توش میبینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرسده

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      آقا amin یک سره این گرونی ها ، تقصسر دلال هاست همش که مقصر دولت نیست ، با هر ترفندی که شده ( احتکار ، کم فروشی، رشوه دادن برای ایجاد مصوباتی طبق خواسته اونا و …. ) این پولها را از مردم ایران میگیرن، مردم ایران روز به روز بدبخت تر و اونا روز به روز فربه تر میشن ، فکر کردی این مازراتی ها و پورشه ها ارث پدری بوده یا بیل و کلنگ دست گرفتند ؟؟؟
      نه عزیزم اینا پول من و توست که ذره ذره جمع شده و تبدیل به مازراتی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIN

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (204 ديدگاه)

        حرف من که شوخی بود…بد برداشت نشه… اینجور معاملات توی تمام دنیا در جریانه و به نوعی میونبر برای بدست آوردن پوله…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فقط سری۳

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        یعنی واقعا فکرمیکنی این دلال ها کی هستن .واقعا نمیشه اسمی اورد وگرنه میگفتم یکمی جلوتر از نوک بینی تونو ببینید بد نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. رضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    آقا ما که دستمون به اینا نمیرسه حداقل میریم اندرزگو چن تا از اینا ببینیم روحمون شاد شه…
    اصلا چه کاریه میرم تبریز اونجا ائل خودرو ارس ماشینای امریکایی میاره خدا رو چه دیدی شاید تونستم یه ایمپالا بخرم….آقا من رفتم
    یا شاسین آذربایجان :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (728 ديدگاه)

    دهنم آب افتاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sami

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    پورشه ی عزیز رو ببینید ……

    50 سال قیافش همینه!!!!!!!!!!!!!!….این یعنی اصالت و شخصیت و شناسنامه.. دوستان اصلا برا همینه هیچوقت دمد نمی شه…

    با کلاس هایی مثل بنز و تویوتا (لکسوس) و مزدا و…. هم همینطورن

    برخلاف بی اصالت هایی مثل ماشین های چینی و کره ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن.د

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    من آدم قانعی هستم.فقط به یک Panamera یا 911 ناقابل راضی ام :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جلال

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    دوستان چرا باید در ایران همیشه بیشترین سود رو دلالها بخورند؟
    مگه این لعنتی ها چکار میکنن؟ مگه چه سودی برای مردم دارن؟
    همین واسطه هاست که خون مردم رو تو شیشه کرده………………….
    من هم از وارد شدن ماشین لوکس بدم نمیاد ولی چرا باید بابت هر ماشین400000000 تومن پول بی زبون به حلقوم این لعنتی ها بره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      من خودم از این دلال ها خیلی ضرر دیدم عزیزان
      بهم حق بدین ازشون دلخور باشم…………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهرام

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      عزیزم وقتی بیزینسی انحصاری بشه قیمت و سود فروشنده هم بالا میره.انتظار داری وقتی 4 نفر گردن کلفت دارن وارد میکنن سود ها بیاد پایین؟ وقتی رقابت نباشه این میشه دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hitman

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شهرام شنیدی یا دیدی که یه پسر جوان با لباسهای شیک آنچانی در یک مجلس ولی پدرش با لباسهای کهنه در مجلس حضور دارند چه تفاوتی میبینی و چه برداشتی میکنی خوزستان حکم پدر ایران رو داره با اینکه دو سوم بودجه کشور تامئن میکنه هم از نفت و گاز وهم اب و برق ولی دولت در قبال این سرمایه چه کاری واسه مردم خوزستان کرده که تو خیلی ناراضی هستی میدونی دولت قبال فعالیت پالاشگاه نفت آبادان باید مالیات به آبادان بده که نمیده چرا ؟چون از ان پالایشگاه مواد زایدی استخراج میکنه و در آسمان پخش میکنه که اون مواد منجر به انواع اقسام بیماری مثل عصب,چشمی,قلبی,ریه وغیره میکنه دو اون روزهای خونین مردم خوزستان زیر ترکش خمپاره, موشک و مسلسل به فلاکت رسیدن خیلی از مردم این خاطره تلخ رو فراموش نمیکنند چه چیزی به این مردم دادن الان بری آبادان یا خرمشهر ببینی هنوز که هنوزه اون آثار جنگ بر در دیوار شهر هست ولی تهرون روز به روز داره ترقی میکنه تو کجای دنیا هستی تو که سواد داری بیا برای ما کاری انجام بده تا ما آسوده خاطر باشیم تا همه مثل تهران بشند توکه توی هوای خنک تهران زندگی میکنی میدونی دمای اهواز و آبادان چند درجه هست که باور نمیکنی در اینصورت ادارات باید تعطیل بشه . کلا میگم شما تهرانیها هم خدا میخواین هم خرما

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hitman

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شهرام شنیدی یا دیدی که یه پسر جوان با لباسهای شیک آنچانی در یک مجلس ولی پدرش با لباسهای کهنه در مجلس حضور دارند چه تفاوتی میبینی و چه برداشتی میکنی خوزستان حکم پدر ایران رو داره با اینکه دو سوم بودجه کشور تامئن میکنه هم از نفت و گاز وهم اب و برق ولی دولت در قبال این سرمایه چه کاری واسه مردم خوزستان کرده که تو خیلی ناراضی هستی میدونی دولت قبال فعالیت پالاشگاه نفت آبادان باید مالیات به آبادان بده که نمیده چرا ؟چون از ان پالایشگاه مواد زایدی استخراج میکنه و در آسمان پخش میکنه که اون مواد منجر به انواع اقسام بیماری مثل عصب,چشمی,قلبی,ریه وغیره میکنه دو اون روزهای خونین مردم خوزستان زیر ترکش خمپاره, موشک و مسلسل به فلاکت رسیدن خیلی از مردم این خاطره تلخ رو فراموش نمیکنند چه چیزی به این مردم دادن الان بری آبادان یا خرمشهر ببینی هنوز که هنوزه اون آثار جنگ بر در دیوار شهر هست ولی تهرون روز به روز داره ترقی میکنه تو کجای دنیا هستی تو که سواد داری بیا برای ما کاری انجام بده تا ما آسوده خاطر باشیم تا همه مثل تهران بشند توکه توی هوای خنک تهران زندگی میکنی میدونی دمای اهواز و آبادان چند درجه هست که باور نمیکنی در اینصورت ادارات باید تعطیل بشه . کلا میگم شما تهرانیها هم خدا میخواین هم خرما
        ازماست که بر ماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. اصغر

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      دستت درد نکنه.اگه امثال ما نبودن الان همون 4 تا ماشین درست و حسابی هم نمیدیدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.از شما بعیده این حرف اقا امین.
        اونی که از فروش یک پورشه 400 میلیون گیرش میاد.
        اگه فردا یک جایی یا تو یک مساله ای اتفاقی بیفته و کار به دادگاه بکشه اون هرچقدر هم که شده پول خرج میکنه تا حق رو نا حق بکنه.
        اونوقت حق من و تو یا هرکسی که پولتو یا ابروتو که سال ها جمع کردی یکشبه به بتد میره.اونوقت ببینم بازم این حرفو میزنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        V12

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. arash zx

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با حرف آقا جلال کاملا موافقم….. خداییش راست میگه… مگه دلال ها چی کار کردن؟ فقط یه مشت پول مفت درآوردن و ریختن تو اون جیباشون…. واردات باید کلی آزآد بشه…. چرا اینقدر گمرک از مردم میگیرند….این همه گمرک به نظر من حرومه ، سوناتا yf تو کیش ۲۰ تا ۲۵ ملیونه تو تهران ۱۵۰ ملیون، دیگه خودتون درصد گمرک رو حساب کنید!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقیر

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      من دلیلشو میگم عزیزان چون دلالان و باندهای مافیایی از […] هستند و سود 400 میلیونی تو یک اهن پاره(( که وقتی به یک رفیق خارجیم گفتن هنگ کرده بود و اخرش اشگش در اومد))را با هم تقسیم میکنند و گور بابای مردم و شهروندان درجه دوم که با پراید و …ذوق مرگ میشوند..

      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        عزیزان.بنده خودم کار اصلیم خرید و فروش خودرو هست.هر وقت هم پول دستم بیاد میرم دبی جنس یا ماشین وارد میکنم.و همه این صحبت های شما رو تکذیب میکنم. در تمام کشور ها همین حدود دلال ها میگیرن.در ضمن.مثلا من و دوستم شریکی رفتیم کرکوک تا دو تا بلدوزر کاترپیلار بخریم و وارد کشور کنیم.اگه بخواهید من همه هزینه ها رو براتون مینویسم تا ببنید هر چقدر که سودی که ما میبریم واقعا حقمونه.در مورد خودرو هم همین طوره.سانتافه 2013 که قیمتش 24700 دلاره رو با تعرفه و هزینه حمل و نقل حساب کنید واقعا سودی توش نیست.این حرف های شما واقعا بی احترامی به این قشره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جلال

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        اصغر جان مگه هزینه حمل و نقل یه ماشین چقدره که بابت هر ماشین 400 میلون سود ببرن؟
        من نمیدونم شما دقیقا چقدر هزینه کردی وچقدر سود بردی
        اما برای مثال برای این دلال ها که اینجا بهش اشاره شده با 10 عدد ماشین 4 میلیارد سود داره!
        اشتباه نکنید این عدد به علاوه هزینه اولیه حساب میشه یعنی پول خودشون بر میگرده +این مبلغ
        دوست عزیز 400 میلون میشه 130000 دلار!
        کجای دنیا واسطه ها بابت هر ماشین اینقدر دست مزد میگیرن؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. امین

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    سرمایه دارها وارد میکنن
    سرمایه دارها میخرن
    سرمایه دارها سودمیکنن
    سرمایه دارها کیفش رو میبرن

    اونوقت ما حرس و حسرت میخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ASHKAN

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آزاد سازی واردات خودرو و حذف تعرفه واردات خودرو حق مسلم ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهران

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    پورشه .. 60 سال با این قیافه ی کلی

    این یعنی اصالت و از چشم نیفتادن… و همچنان توی دنیا بی رقیب و گران قیمت.

    برخلاف هیوندا و کیا که چون مدلهاشون سریع از چشم می افته شکل جدید می دن بیرون (اونم سالی چند تا)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    والا دلالها با 250 تومن یه پانامرا گرفتند و با 1 میلیارد فروختن! واقعا تاسف داره که این کشور داره بجای حذف بیکاریها و بی نیاز کردن نیازمندان، ثروتمندها را ثروتمندتر کرد! در همین 1سال با افزایش قیمتها، ثروتمندان، بسیار پولدارتر شدند و اقشار دیگر تحت فشار بیشتر…
    امیدوارم تا 3-4 سال دیگه تعرفه های خودرو کلا حذف بشه (از وزیر صنایع این مهم برمیاد) و برای بعضی صنوف در این یکی دو سال (تا زمان آزاد شدن کامل تعرفه ها) گمرک حذف بشه (مثله قشر اساتید دانشگاه که حقشون بسیار بیشتر از مردم ابوموسی یا ورزشکارهای مثلا خوب ما است)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اصغر

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      عزیزم من شغلم اینه.پانامرا 250 تومن؟واقعا که.اون پانامرا ای که وارد ایران میشه مدل اس یا 4اس هست که قیمت خریدش 100 هزار دلاره.(میتونید سایت پورشه رو ببینید)آخه با دلار 3200 حساب کن بنظر تو 250 تومن میشه؟نه آخه 117 تا نظر دادی یکی از یکی خنده دار تر .با این دلار میشه 320 میلیون.تعرفه رو حساب کن.رشوه دادن برای واردات حجم موتور و کوفت و زهر مارم حساب کن.همین میشه .بی خود داری ذهنیت مردم رو نسبت به ما خراب میکنی.وارد کننده سود آنچنانی نمیبره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        ای دلال ! :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        ولی خدایی اضغر راست میگه الان اون هایی که خیلی گردن کلفتن و هیچ هزینه ای برای وارد کردن جنس به کشور نمیکنن دارن سود میکنن…
        خوب اصغر جان این همه دنگ و فنگ گمرک و … خوب بیزینست رو عوض کن…
        مگه چند درصد میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        چند درصد سود میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        والا ما سود رو نمیکنیم :| :))
        ماشین رو از فروشنده بخرم بذارم نمایشگاه 4 5 روز میمونه بعد هم با 10 12 درصد قیمت اصلی روش میکشیم و میفروشیم.ماشین هایی هم که خودم وارد میکنیم از 17(برای سانتافه 2013 که آسان موتور خودش وارد نمیکنه)تا 22 درصد (برای مدل های پایین لندکروز که ایرتویا وارد نمیکنه) سود داره برامون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. اصغر

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        در ضمن کسانی هم که 250 هزار دلار سرمایه دارن و میخوان پول در بیارن اعلام کنند تا با هم همکاری کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. یه پسل باهوش

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    خدا رو هزاران مرتبه شکر که دوره ی این لارج بازی ها از بیت المال گذشت

    خدا را شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن.د

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    آقا ما قبول داریم خودروهایی مثل پورشه و مازراتی و…تو همه جای دنیا هرکسی نمیتونه بخره ولی خداییش این درسته که قشر متوسط به پایین جامعه تا آخر عمر تو حسرت یه تویوتا کرولا بمونن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلان

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      آقا تویوتا کرولا که جای خود داره، زانتیا و ماکسیما تولید شدند و بعد از ده سال تولیدشون متوقف شد ما هنوز نتونستیم یکیشونو بخریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. jaguar

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خدایا خودت شاهد باش
    که زندگی راحت بر ما حرام شد
    خدایا شاهد باش که محروم شدیم از همه اون چیزهایی که حقمون بود
    شاهد باش زندگیمون سوخت به پای آرزوهایی که برای دیگران خاطره اس
    خودت شاهد باش که سختی با خون و گوشتمون آمیته شد و بهش عادت کردیم
    ببین که ما رو ثروتمندترین مردم جهان قرار دادی و مارو چه جوری به فلاکت کشیدن
    شاهد باش خدایا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      عجب چیزی نوشتی جگوار.
      خدا شاهده اشک تو چشمام جمع شد.
      خدایاااا
      خدایاااا
      حضرت ایوب را دوباره به زمین برگردان تا بعضی ازین مردم ایران از صبر برایش بگویند.
      صبر.ظلم.بی عدالتی.هرچی بدی تو دنیاهست…..
      V12

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محسن.د

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    حداقل از اون اسمی که انتخاب کردی شرم کن. بخدا درست نیست باعث شی اینهمه به اسم این پیامبر بزرگ ناسزا گفته بشه. اون دنیا باید جواب پس بدی. اقلا اسمتو عوض کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ای خدا چی میشد که لندکروز 8 سیلندر وارد شه …. چی میشد کمری 6 سیلندر وارد شه …. چی میشد کمری سولارا وارد شه …. ای خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ای خدا چی میشد که لندکروز 8 سیلندر وارد شه …. چی میشد کمری 6 سیلندر وارد شه …. چی میشد کمری سولارا وارد شه …. ای خدا این مسءولان کرم دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      عزیزان چرا به این محمد آقا اینقدر دیس لایک دادین؟
      بنده خدا که حرف بدی نزده!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمدرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    تا وقتی که کیفیت خودروهای داخلی اینه … مسئولان مجبورند نذارن وارد شه… البته می شه :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عليرضا a

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوستان خواهش می کنم زود قضاوت نکنید.
    400 تومن سود؟
    من تو کار واردات خودرو(بیشتر کره ای) هستم.
    مثلا آزرا برامون درمیاد 190 مبفروشیم 210!اونم با چه دنک و فنکی اونم الان فروش خیلی کمه!!تموم ماشینا. خوابیده.
    کسی ماشین نمی خواد؟؟دو تا فیس لیفت جدید سواتا هم داریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Omid

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    [انچه نزد خداست برای شما بهتر است]
    اگر بدانید……اگر تفکر کنید…….اگر….اگر….و….اگر
    بابا ………عزیز من بفهمین اخه….. خدا به این قشنگی داره بهمون یاد میده چیکار کنیم اونوقت اومدین اینجا عوض ۴کلمه حرف حساب دارین به سر و کله ی هم میپرین……این کارا باعث میشه اوضاع خودرو تو مملکت درست بشه اخه؟اون دلالا نشستن به ریش ما میخندن میگن با این همه هارت و پورت و سبک کردن خودشون ته ته ته همه ی جا و جنجال‌ها چیه؟ههههییییییچچچچچیییییی…اره پدال جون…. جمعش کن و خودتو الکی بخاطر اینها سبک نکن…. اینایی که به جای اینکه فکره چاره باشن فکره……..چی هستن واقعا؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    نه واردات کامل آزاد بشه خوبه نه اینکه خودروهای خارجی رو با قیمت گذاف خریدن خوبه چه خبره با پایین آمدن تعرفه گمرکی و ارز میشه راحت یه ماشین توپ سوار شد چرا با دلار 3200 و تعرفه گمرکی رو صد درصد پرداخت , می خوام دنیا نباشه که ماشین با این قیمت بیاد دست مردم ایران مگه من ایرانی از اون عرب چی کمتر دارم که باید پولم بدم به ماشینی که توی کشورش به قیمت مفت ارزون سوار میشه ولی در اینجا باید میلیون 3 رقمی (بالای 100 میلیون تومان)پرداخت کنم دوستان بفکر راه حل باشید تا مثل کشور ترکیه همه جور ماشین در کشور بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohammad

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اگر به من بود تعدادی مسول با غیرت وارد میکردم که هم مملکت پیشرفت کنه وهم کارخانه های ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهرداد

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه فرقی بین ساکنین قشم با بقیه جاها وجود داره؟
    چرا به هر ایرانی فقط برای یکبار مجوز ورود خودرو نمیدن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اگه قراره هر ایرانی ماشین وارد کنه که دیگه اقتصاد ایران بدترمیشه و خروج ارز بیشتر میشه که ایران هم مثل امارات میشه خودمون از بیکار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اگه قراره هر ایرانی ماشین وارد کنه که دیگه اقتصاد ایران بدترمیشه و خروج ارز بیشتر میشه که ایران هم مثل امارات میشه خودمون بیکار میشیم این روش خوبی نیست دوستان سعی کنید عقده ای نباشید بین بد و بدتر کدوم رو انتخاب میکنی بهترین گزنیه کدومه ؟ بنظر شما باید صنعت خودرو سارزی سیاستش رو تغیر بده خوبه یا اینکه ارز از کشور خارج کنیم و بجاش ماشین وارد کنیم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عماد

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    یه گودزیلا مشکی میارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود. هرکی به این مردم ظلم میکنه امیدوارم که روز خوش نبینه.
    خدایا خودت کمک کن.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا