ایستگاه خبر

پاسخ جنجالی عصر ایران به اظهارات نعمت‌بخش/ شما پشیمان می‌شوید

دبیر انجمن خودروسازان ایران در یادداشتی که هفته‌نامه “صدا” آن را منتشر کرده، با کم‌اهمیت و بی‌مقدار جلوه دادن کمپین مردمی “نه به خودروی صفر داخلی” نوشته است:

«ضمن احترام به نظرات مردم از نظر من کمپین “نه به خرید خودروی صفر” تأثیر آن‌چنانی بر کاهش تقاضای خرید خودروهای تولید داخل نداشته است. من چند دلیل برای این مسئله دارم. اولاً این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی موبایل‌های هوشمند ایجاد شده و این سؤال مهم وجود دارد که واقعاً چند درصد از مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟

نکته دوم این که فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه‌اندازی شده باشد، و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می‌کنیم، عدد قابل‌توجهی نیست.

ضمن این که شرایط این‌طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوند، از فضای مجازی خط می‌گیرند که چه بخرند و چه نخرند. کسانی که برای خرید خودرو برنامه داشتند، از شرکت‌های خودروسازی داخلی خودرو خواهند خرید و توجهی به این کمپین ندارند… آن دسته از افرادی که در کمپین نه به خودروی صفر شرکت کرده‌اند، و به این دلیل خودرو نخریدند به‌زودی پشیمان خواهند شد… . »

nemat-bakhsh
ما نیز ضمن احترام به نظر جناب احمد نعمت‌بخش، نکاتی را به حضورشان متذکر می‌شویم:

۱ – فرمایش کرده‌اند که ” این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی موبایل‌های هوشمند ایجاد شده و این سؤال مهم وجود دارد که واقعاً چند درصد از مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟”

در پاسخ به ایشان، به آمار رسمی تعداد تلفن‌های هوشمند در ایران اشاره می‌کنیم که توسط قائم‌مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران که یک نهاد حاکمیتی در حوزه IT است اعلام شده است: ” امروز در کشور از هر ۲ نفر حداقل یک نفر تلفن هوشمند در اختیار دارد. آمار ۲ میلیون تلفن هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون اسمارت فون در سال ۹۳ رسید و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون اسمارت فون در کشور برسد.”

بنابراین، بهتر است جناب نعمت‌بخش قبل از اظهارنظر در موضوعی که به ساحت مردم مربوط می‌شود، کمی کسب اطلاع کنند و قریب به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند که در دستان مردم ایران است را هم ببینید. شاید ایشان قیاس به نفس کرده یا از اطرافیانشان آمار گرفته‌اند که می‌گویند مگر چند درصد مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟!

ضمن این که همین محاسبه بی‌پایه و اساس و تخیلی ایشان، نشانه‌ای از این می‌تواند باشد که آقایان چگونه فکر و محاسبه و عمل می‌کنند و چگونه مقدرات صنعت خودروی کشور را به دست گرفته و به این روز انداخته‌اند!

cartoon-001
۲ – دبیر انجمن خودروسازان ایران گفته‌اند: “فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه‌اندازی شده باشد و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می‌کنیم، عدد قابل‌توجهی نیست.”

به نظر می‌رسد جناب ایشان، صورت مسئله را درست متوجه نشده‌اند و فکر می‌کنند چند گروه محدود صد نفری تصمیم گرفته‌اند خودرو نخرند. اگر واقعاً این کمپین به چند گروه موبایلی انگشت‌شمار محدود بود، از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته تا دبیر انجمن خودروسازان این‌قدر به تکاپو نمی‌افتادند که ماجرا را جمع‌وجور کنند و این همه رسانه، از روزنامه‌ها و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها گرفته تا صداوسیما بدان نمی‌پرداختند.

ضمن این که اساساً این یک کمپین گروه‌محور نیست، بلکه یک اراده ملی برای عبور از خودروهای بی‌کیفیت و گران داخلی است. قطعاً در این میان، همان‌طور که آقای نعمت‌بخش هم در قسمت دیگری از نوشته‌اش، عده‌ای همچنان خودرو می‌خرند که حرجی بر آن‌ها نیست و تصمیم هر فردی برای خودش محترم است.
آنچه ناراحت‌کننده است این که برخی افراد می‌کوشند این تلاش عمومی مردم ایران را تحقیر کنند و پا را فراتر گذاشته و دم از پشیمانی قریب‌الوقوع مردم خسته از خودروهای بی‌کیفیت و گران می‌زنند!

۳ – گفته‌اند: شرایط این‌طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوند، از فضای مجازی خط می‌گیرند که چه بخرند و چه نخرند.
به خدمتشان عارضیم که مردم و فضای مجازی دو مقوله جدا از هم نیستند بلکه همین مردم هستند که در فضای مجازی ابراز نظر و اقدام می‌کنند.

۴ – چند روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در تلویزیون تصریح کرد که خودرو گران نخواهد شد ولی دبیر انجمن خودروسازان اصرار دارد که به‌زودی خودرو را گران خواهند کرد!

گویا برخی با استناد به این گزاره که “اگر کالایی در ایران گران شود، مردم آن را بیشتر خواهند خرید”، بدشان نمی‌آید خودرو را گران و مردم را پشیمان کنند و بدین ترتیب، اراده مردم را بشکنند.

به جناب نعمت‌بخش و همکاران ایشان در صنعت خودروسازی دلسوزانه توصیه می‌شود به‌جای چرتکه انداختن‌های تخیلی و تلاش بیهوده برای حقیر جلوه دادن این تلاش مردمی، در اندیشه بهبود کیفیت خودروهای تولید و منصفانه کردن قیمت‌های محصولاتشان باشند و مردم را به گرانی‌های بیشتر تهدید ننمایند چراکه دیگر طاقت مردم تمام شده است و تاب تحمل قیمت‌های بالاتر را ندارند چراکه سر گنج ننشسته‌اند که هر قیمتی را آقای نعمت‌بخش و همکارانشان تعیین کنند، بپردازند.

آقای نعمت‌بخش!
اگر چنین نکنید، این شما هستید که به‌زودی پشیمان خواهید شد.

cartoon-002
منبع: عصرایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من اگر مردم کشور ما واسه همه گرانیها که میشه اینجور عمل میکردن و نمیخریدن الان مملکت ما خیلی بهتر بود در وضع اقتصادی ولی تا میفهمیدیم یه چیزی قراره گرون بشه سریع میخریدیم انبار میکردیم واسه همینه که این اقا مردم رو تهدید میکنه که گرون میشه فکر میکنه مث دفعات قبله ولی همه دست در دست هم میدیم و پولی که با خون و دل بدست اوردیم نمیدیم اینا که اشغال بهمون تحویل بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Vahid

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      از این نعمت بخش خیلی متنفرم !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Yas

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        محمد رضا جان همه چیز باید از یه جایی شروع بشه این جور کمپین ها از سی چهل سال پیش تو اروپا راه افتاد حالا هم تو ایران داره کم کم راه میفته. باز جای شکر داره که راه افتاده و با جدیت هم راه افتاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سعید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    در دولت قبل وقتی قرار بود تعرفه واردات خودرو در مجلس چند درصد کاهش پیدا کند ، ناگهان دربهای مجلس باز شد و آن شد که نباید بشود و دوباره مقدار تعرفه به اندازه قبل باز گشت . قرار بود هر سال چند درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش پیدا کند ، ولی مثل اینکه مسئولان نمی توانند از درآمد سرشار خودرو بگذرند . در کشورهای پیشرفته خرید خودرو چندان مشکل نیست ، ولی مالیات استفاده از آن خصوصآ پس از افزایش سن خودرو به شدت افزایش می یابد ، ولی در ایران پس از فرسوده شدن خودرو ، یک پولی به صاحب آن می دهند که اگر دوست داشت خودرویش را به ضایعات انتقال دهد . افزایش عوارض خودرو منبع درآمد قابل توجهی برای دولت است ولی متاسفانه دولتها فقط تعرفه واردات را مورد ملاحظه قرار می دهند . سخن من این است که نمایندگان خودروساز با توجه به تاریخ دهه های گذشته مطمئن هستند که قوانین داخلی هرگز آنها را تهدید نمی کند و 95% از بازار داخل کشور در اختیار آنها خواهد بود ، پس هرآنچه را که دوست دارند می گویند .
    اگر مردم هم عزت بیشتری داشته باشند و جلو هوای نفس خود به ایستند و کمتر حاضر شوند خودرو گران چه داخلی ، چه خارجی و چه دست دوم را خریداری نمایند ، این خود بزرگترین و عاقلانه ترین کاری است که می توان در مقابل گرانفروشان صنعت خودرو انجام داد و می توانیم امیدوارم باشیم مسئولان فعلی یا مسئولان آتی کشور تغییرات اساسی را در مقابل موضوع گرانفروشی در عرضه خودرو داشته باشند . و در انتها اینکه نمی توان از مردم خواست که خودرو نخرند ، چرا که خودرو هم یکی از ضروریات زندگی شده است ولی می توان کمتر خودرو خود را تعویض کرد و یا طوری از خودرو استفاده کرد که کمتر خراب شده و دیرتر فرسوده شود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عماد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من دلیل اصلی نخریدن خودرو پایین بودن قدرت خرید مردم است و نه کمپین ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      أصلا اینطور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. اث میلان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام دوستان من،علی رغم فرمایشات جناب نعمت بخش،وضعیت ماشین های داخلی و چینی ها که معلومه جزو اصلی کمپین این 2 گروه خودرو بودن،الان که میخان دلار را بالا ببرن،همین امروز آخرین قیمت وارداتی ها که مشخص شد به عنوان مثال هیوندا سوناتا به میزان 1 تومان بازهم کاهش داشته توجه کنین علی رغم افزایش دلار، حالا با این وضع خراب بازار و مدلهای جدید 2016، ادامه کمپینی که شهرستان ها را هم همراه خودش کرده به نظر من جواب آدمی مثل نعمت بخش را دادن وقت هدر کردن است،فقط یکصدا کمپین با قدرت به پیش میره،این طوفان براشون قابل پیش بینی نبود بخصوص همراهی دوستانی که درشهرستانها زندگی میکنند با کمپین،بگذارید ببینیم آیا 2 ماه دیگه هم عمو نعمت از این سخنان گوهر بار بلغور میکنه یا نه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. milad

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان در همین حد بهتون بگم که کمپین بر خلاف اظهارات آقایون حسابی جواب داده چون یکی از بستگان ما در ایرانخودروی خراسان کار میکنه و میگه توی این چند وقت تقریبا توی کارخونه بیکاریم و تیراژ به شدت اومده پایین….یکی دیگه از دوستان هم توی کارخونه ایمن خودرو که لوازم ایمنی تولید میکنه کار میکنه میگفت این روزا بیکاریم……با قدرت ادامه میدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فریدون

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دولت حسابی داره حمایت میکنه از خودروسازها توی اداره ما وام جدید برای خرید خودرو از این هفته شروع شده هر نفر 15 میلیون 5 ساله برای خرید خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر.عارف

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دوست عزیز به بازپرداختش نگاه کن که چقدر زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نیما

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقای نعمت بخش اگر خاطرتون باشه چند وقت پیش جمله ای از یک ایرانی مقتدر و سرفراز در جلسه ای با بزرگان جهان مطرح شد که در سراسر دنیا بازتاب وسیعی داشت و سران دنیا رو به فکر و تصمیم واداشت.پس شما که حتی در حد سران کشور خودمون هم نیستید این جمله رو هرگز از یاد نبرید که :هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. تحریم خودرو ایرانی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یکی نیست بگه اخه چند بار میخوای شخصیتتو با این حرف زدنت نشون بدی بابا فهمیدیم دگ که از کدوم دهات اومدی اینجا داری قلدری میکنی..ولی هیچ قدرتی توانایی مقابله با مردمو نداره تاریخ همیشه اینو نشون داده….دولتم اگه داره حمایت میکنه چون نمیخواد مردم بفهمن ک چه قدرتی دارن که میتونن همه چیو عوض کنن…
    عمو نعمت یادت باشه((((هیچ وقت یه ایرانیو تهدید نکن))))
    حالا ک تهدید کردی کارت ساختس حاجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام .هر چه میکشیم از دست آقای نعمت بخش و دوستانی مانند آنهاست .ظاهرا آقایان به جای با مردم و کنار مردم بودن ترجیح میدهند چشم خود را روی واقعیت ببندند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. متنفر از دروغ

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عموووو 74999999=100×100
    اون یه نفرم خودتی و دورو وریهات،ماشالا کمپین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سارا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    قیافشو نگا … مثل این لات و لوتا و اراذل میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mehrdad

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوده عمو نعمت عضو کمپینه. ماشینه خودش مگانه و واسه اینکه سه نشه میگه مونتاژ داخله. حاجی تو که خودت به پراید و سمندت اعتماد نداری چرا‌دیگه **** میگی.
    خیره سرت مسئولی. مسئول .‌یعنی پاسخو سوالای ما باشی نه تهدید کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سیمرغ

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به کمپین بپیوندین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم الان حدود 2 ماهه که می خوام ماشینم رو بفروشم ( یه پرشیا مدل 82 ) که بجای اون مثلا یه سمند صفر بخرم
    ولی به خدا قسم هر کاری می کنم دلم راضی نمیشه که برای سمند 31 میلیون پول بدم اونم یه راست بره تو جیب ایران خودرو با اون مدیرای نا حقش.
    شده با همین ماشین سر می کنم و خودروی صفر داخلی نمی خرم تا این آقایون متوجه کسی که عضو شبکه های اجتماعی نیست خیلی بیشتر از اعضای اصلی کمپین نه به خودروی صفر داخلی داره مقاوت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود جعفری

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقا محمد نخر. برادر من عید یه صفرشو خرید الان پشیمونه میخوات بفروشه.تو این شش ماه کلی اذیتش کرده.ماهک دنده شکسته.سربالای بالا نمیره.چراغهای جلو وعقب مات وکدر شدن.چراغ سپرها اب بارون توش رفته سوختن.جلو بندی زود به صدا افتاده.درب جعبه فیوز بیخودی شکسته.و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد سلام به هموطن گرامی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بالاخره مردم همدیگر را پیدا کردن و راهی یرای اتحاد علیه تمام زیاده خواهان پیدا کردند.(چای مرخ گوشت برنج خودرو) ما خاهان تعرفه پایین واردات یا اجازه دولت به سرمایه گذاری مستقیم شرکت های معتبر خودروسازی دنیا که مانند رزیم سابق سرمایگذاران غربی خود در ایران کارخانه داشتند و از مواد اولیه داخل ایران با کارگر ایرانی با حق قیمت گذاری توسط خودشان تولید مینمودند هستیم به این شکل و در صورت بروز این اتفاق و اجازه دولت هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم بازار انحصاری خودرو به سمت تولید کیفی تر حرکت خواهد کرد و مجبور به بروز شدن خواهد بود.در غیر این صورت به تدریج با خسته شدن مردم و عدم همایت دولت که البته همیشه دولت ها منافع مردم را به فرغون سازها فروخته اند به ناچار این کمپین در نهایت شکست خواهد خورد.لذا بنظر این جنبش باید قویتر اهدافش را دنبال کند بخصوص ناامید نشیم حتی اگه سال ها طول بکشه

    1-باید دولت را مجبور به پذیرش کاهش تعرفه واردات کرد

    2-یا پذیرفتن امکان سرمایگذاری خودروساز خارجی با ایجاد کارخانه/اشتغال کارگر ایرانی/قیمت گذاری توسط خود سرمایه گذار

    3-چرا هر خودروساز مطرح جهانی مجبور به فعالیت با یکی از این دو خودروساز میشود؟ تا در نهایت هر قیمتی که خودتون دوست داشتید میگذارید؟ این انحصار تا کی چرا باید خودروی مونتاژ شده شرکت های خارجی چند برابر قیمت فروش جهانی آن خودرو تو ایران بشه تا کی مردم باید با درآمد یک دهم کشورهای پیشرفته جهان قیمت سه برابر بپردازند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    4-نتیجه این انحصار 35 سال تولید خودروی از رده خارج/بازی با جان مال و غیرت ایرانی( چرا حتی عراقی افغانی سوار خودرو روز جهان بشوند اونم با قیمتی که دیگه همه میدونن بعد ما چی!!!!!)

    5-اشتغال گارگر ایرانی یک بهانه است چرا که هر روز قطعات چینی بیشتری در خودروها استفاده شده است

    امیدوارم مردم باوقار و متین ایران زمین با صبر این جنبش اجتماعی را به نتیجه برسانند و پیش بینی این طرفداران به اصطلاح تولید ملی(ارابه های مرگ) خودروسازها محقق نشود
    در این صورت مدلی مدنی خواهیم داشت برای اصلاح امور دیگر و در غیر این صورت وشکست سرخوردگی های اجتماعی ما بیشتر خواهد شد باید یاد بگیریم برای تغییر خودمون باید آنرا ایجاد کنیم مردم با شرف ایران ما باید خودمون تغییرات را ایجاد کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Metti

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ازش خوشم میاد، کلا تو فضا سیر میکنه. فک کنم همفازیم شدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نمیخریم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید دوستان تا وقتی تحریم بود میگفتن که اگه لغو بشه همه چیز به روال عادی برمیگرده خوب حالا که تحریم ها در حال لغو میگن که توقع نداشته باشید که اگه تحریم لغو شد همه چیز ارزون میشه ما هیچوقت اجازه نمیدیم که کشور ها به بهانه واردات سفرشونو پهن کنن . [غیر قابل انتشار] خرید خودرو صفر ممنوع تا قیامت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد کاظم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حتما این حضرات کر شده اند وخواسته برحق مردم را نمی شنوند بابا نعمت یا هر کس دیگه توی فرغون سازان و تابوت سازان وطنی از دیدن قیافه پراید وپژو 405 و… تکراری با رنگهای دل آذار نقره ای و نوک مدادی حالمان به هم می خورد رنگ های دیگه توی بازار پیدا نمی شه بپاشن به این لگنها بلکه یک کم از این تکرار مکررات بیرون بیان حالا عمونعمتی تو هی زمین و زمان رو به هم بباف وعلت برای این کمپین ها تخیل کن کی اهمیت می ده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. راد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کنید عسل رو بخوان از خرس بگیرن ،شیر رو از بچه ،قطعه رو از عمو نعمت ،،، این عمو نعمت کلا یه قطعه اش کمه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سبحان

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    جمله ی آخرش خعلی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پيام

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    (((((توجه توجه تا اخر مطلب بخون)))))
    اقا یه ۴۰۵ دوگانه خریدم مدل ۳/۴/۱۳۹۴ گیربکس مشکل داره داشبرد صدای پول خورد میده صدای موتور داخل ماشینه چرخ ها صدا میده ضبط خرابه تا حالا ۵بار نمایندگی رفتم هیچ کدوم ماشین پذیرش نمیکنن حالا دیروز بردم نمایندگی مرکزی میگه داشبرد باید تعویض شه بعد گیربکس هر وقت خورد شد بیا یا حدود یه ماه باید بخوابه نمایندگی تازه میگم رو گاز نمیره میگه باک بنزین خالی کن ی ۵لیتر بیشتر بنزین داشته باشه رو گاز نمیره مثل منم زیاد بودن گذاشتم فروش ۳ملیون ضرر دارم میفروشم (تو رو قران نخرید تا کیفیت بالا ببرن بخصوص داشبردای ‌پلاستیکی درجه ۷ شون اخ اخ اخ سوختم از دست ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. kevin7360

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    همین یه ساعت پیش چند تا نماینده مجلس از طرف خودرو سازها *** یه طرح دو فوریت دادن مجلس که تعرفه واردات خودرو باید بشه 1000 درصد . مدیر محترم سایت لطفا خبرو پیگیری کنید یه مطلب بذارید تا مردم آگاه بشن که خدای نکرده گول نخورن اینا همش سیا بازیه همین الان با همین تعرفه بازار نابوده چه برسه که بخواد بشه 1000 درصد واقعا جوکه منتظر مطلب شما هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه توهم زده

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      این یعنی اعلان آشکار این مطلب که جان و مال مردم برای هیچکدام از این نانمایندگان مهم نیست!آن ها نمی توانند آسایش و رفاه مردم را ببینند!این یک سیاست قدیمی است که همواره می توان با گرسنه وجاهل نگه داشتن مردم بر آنان حکمرانی کرد اما این سیاست در این روزگارجواب نمی دهد.در این دوران هر کشوری که مردمش گرسنه باشند دولتش هم گرسنه می ماند یعنی این ملت است که دولت را نگه می دارد واگر ملت از دولت جدا شودفاتحه آن دولت خوانده است!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مسعود جعفری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کاش میشود یه لوگوی یا مارکی .چیزی طراحی بشه بزنیم پشت صندوق عقب ماشین بقلشم بنویسیم خودرو صفر ایرونی ممنوع.بریم توخیابون یه نفر که بزنه رو ماشینش همه میزنند.اونوقت جناب نعمت میفهمه که این به اصطلاح چند نفر خیلی بیشتر از این صحبتاهن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اث میلان

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هم وطن، باید ادامه کمپین را با قدرت پیش ببریم،ما حتی اگه تعرفه واردات را طبق گفته اینها 1000 برابر هم بشه، بازهم خرید نخواهیم کرد،تا بفهمن جان یک انسان ایرانی بیش از این ارزش داره که اسیر دست مشتی سودجو بشه، اینها باید تسلیم قیمت های منطقی بشن،خودرو داخلی 1/2 و خودرو چینی هم 1/2،،،،خودرو وارداتی فول اپشن هم 2/5 از قیمت هاشون کاسته بشه،جز این نیست، یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sadra

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    فروش خودرو در حاشیه بازار، ترجمه: تعداد زیاد ماشین را به اصطلاح خودشان سبد یعنی درهم به دلال با قیمت پایین می فروشند تا نخواسته باشند رسما نرخ را بشکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اث میلان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هم وطن من،میخواهند تعرفه واردات را 1000 درصد کنن،اشکال نداره بگذارید 10000 یا 100000 درصد افزایش بدهند بگذارید هر کاری که میخواهند انجام بدهند هرکاری که میتونن واقعا،ما فقط 1 کار میکنیم فقط 1 کار نخریدن خودرو صفر داخلی و چینی و وارداتی ها،این تنها کار ما خواهد بود،بگذارید ببینیم کسانی که خود ماشین های اخرین مدل را سوار میشوند ولی ارزشی برای جان هم وطن هاشون قایل نیستن تا کجا میخواهند پیش بروند،اینها فکر کردن با این کارها میتونن مردم را در آرزوی داشتن خودرو با کیفیت نگه دارن،ما فقط تحریم میکنیم، کمپین با قدرت به پیش میره،یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی نیست به این نعمت بخش بگه ، اگر تعداد کسانی که عضو کمپین نخریدن خودرو هستند فقط ده هزار نفره ، پس تو چرا اینقدر حرص میزنی و نگرانی ؟؟ ،، پس چرا دولت به سایپا و ایران خودرو 500 میلیارد وام داده ؟؟ ،، پس چرا حالا ایران خودرو از ترسش هر روز داره به مردم میگه داریم کیفیتو میبریم بالا ؟؟ ،، پس چرا بعد از این همه ظلمی که به مردم شد (این همه انسان که تو پراید و … جونشونو از دست دادن) تاره حالا اعضای مجلس گفتن پراید 9 میلیون میرزه؟؟
    واقعا ببینید کیا شدن خدمت گزار مردم……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. saeed

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای نماینده های ما درمجلس که به مردم از پشت خنجر زدند.
    البته اینها نماینده ما نیستند پس ما مردم انتظاری هم از اینها نداریم.
    به امید ساقط شدن فرغون سازها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مسعود جعفری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نمیدونم اینو شنیدید یا نه.روزنامه دنیای خودرو نوشته که یکی از سازندگان تایر ایرانی چیزی حدود 6 برابر سرمایه کارخونشو از خودروسازامون طلب داره.آدم که به رقمش فکر میکنه دیونه میشه.تازه اینو هم بدونید یکی از دلایل پایین بودن قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخونه اینه که داران به جای پول نقد به قطعه سازاشون ماشین صفر میدن قطعه سازم مجبوره اونا رو با قیمتی پایین به پول نزدیک کنه تازه اگه خریداری وجودداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مسعود جعفری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این طرح سایپا به اصطلاح هزینه سفر چیزی جز دون پاشیدن برای خریدا ران نیست.مردم عزیز گول نخورید .سود اون یک ماهش واسه 19 میلیون تومن پول پراید 410 تومنه که بانک با نرخ20 درصدم زیاد توفیری نداره.تازشم انباراشون انقدر توش ماشینه که معطی مشتری به یه روزم نمیرسه چه برسه به یه سال دو سال.درکل تمام این طرحا کفه ترازوش به سمت خودشونه. زنده باد کمپین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نظر…شما رو به خدا نخرید تا کی ببینیم بدترین کشور ها بهترین ماشینا رو دارن ما که ادعامون میشه هیچ
    نخرید برادر من نخرید خواهر من بخدا خسته شدیم از بس سواری دادیم ب این مسئولین خدا ازشون نگذره ب حق 72 تن
    امروز نماینده های مجلس طرح دو فوریتی افزایش تعرفه 1000 درصدی واردات رو دادن ب مجلس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا