ایستگاه خبر

پانامرا فست بک مجلل کمپانی پورشه

رپورتاژ: خرید و فروش پورشه پانامرا یکی از حساس‌ترین تصمیماتی است که هرکسی می‌تواند با پولش بگیرد. ازآنجایی‌که خودروهای سری پورشه معمولاً قیمت بالایی دارند بهتر از قبل از هرگونه پرداختی به بررسی کارکرد و امکانات آنها بپردازیم. این یعنی خیلی وقت‌ها ممکن است برند دیگری با قیمتی کمتر در دسترس باشند. بااین‌وجود این شما و این هم خودرو مجلل پورشه یعنی پانامرا!


پورشه پانامرا همانند سایر سدان‌های نیمه اسپرت این کمپانی از موتوری ۸ سیلندر بهره می‌برد که حجمی برابر با ۴۸۰۰ سی‌سی دارد. شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما این موتور تقریباً  به‎طور متوسط می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار را تنها با ۶۵۰۰ دور در هر دقیقه تولید کند. نکته عجیب‌تر هم حداکثر گشتاور این خودروست که با عددی نزدیک به ۵۰۲ نیوتن متر همسان است. در درجه اول با این بررسی موتور قدرتمندی را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند با شتاب ۵ ثانیه‌ای مرز صفر تا صد خود را بشکند. در درجه بعدی بیشینه سرعت آن نزدیک به ۲۸۰ کیلومتر است. این میزان سرعت از بهترین‌های همین سال بنز هم بالاتر است. در ضمن همیشه باید به یاد داشته باشید که این خودرو آن‌قدرها هم جدید نیست. در بعضی مواقع این تفکر به سراغتان می‌آید که با یک میلیارد و شش‌صد میلیون تومان تنها هزینه موتورش را پرداخت می‌کنید و تمام آپشن هایش هدیه هستند. اما با این اوصاف همیشه در مقابل موتوری قدرتمند مصرف سوختی بالا قرار دارد.


قیمت پورشه پانامرا با مصرف بالای ۱۰ لیتر بر هر صد کیلومتر همراه است و این مصرف هم تازه مربوط به سوخت ترکیبی است. با خرید پورشه پانامرا باید پی مصرف ۱۶ کیلومتر داخل شهری را به تنتان بمالید که در مقایسه با مصرف خارج شهر آن (۷.۹) به نسب بالا است. البته همیشه باید اشاره کرد که حجم بالای باک پانامرا جبران تعداد دفعاتی است که باید به پمپ‌بنزین مراجعه کنید و یک باک ۱۰۰ لیتری جواب حداقل یک ماه حمل‌ونقل را می‌دهد. به علاوه، پانامرا از یکی از قدرتمندترین سیستم‌های امنیتی بهره می‌برد که شامل ست‌های مختلف ترمز و کیسه هوا می‌شود. برای مثال پانامرا مجهز به  ABS – ASR – MSR – ABD PSM است و برای تمامی سرنشینان کیسه هوا در نظر گرفته است. به‌غیراز تمامی این موارد هم همیشه باید به میزان بالایی از امکانات رفاهی اشاره کرد که در کمتر خودرویی یافت می‌شوند.

Porsche Panamera Turbo 2017
این امکانات شامل تنظیم ارتفاع خودرو – تنظیم حالت رانندگی (sport,sportplus) – گرم‌کن شیشه جلو – قفل مرکزی درها – باز یا بسته بودن باله و پرده عقب – تنظیم صدای خروجی سیستم اگزوز – GPS – تلفن – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان – سیستم گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها – سیستم  adaptive headlight –  سیستم تهویه اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان عقب – شیشه‌های کناری سرنشینان عقب دارای پرده برقی – صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرم‌کن و سردکن – سانروف برقی – صندلی‌های برقی جلو با سیستم حافظه یکپارچه برای آینه و فرمان – ماساژور صندلی‌های جلو – چراغ نقشه‌خوان – کروز کنترل هوشمند – سنسور پار به همراه دوربین دید عقب – آینه‌های ضد نور – شیشه‌شور چراغ‌های جلو – سنسور باران – کمک‌فنرهای PASM –  انتقال قدرتPDK  می‌شود که برای پانامرا واقعاً مناسب هستند.


البته پانامرا با ایراداتی نیز مواجه هست که باید به آنها توجه کرد. برای مثال برندهای امنیتی مختلف در میزان آلایندگی این خودرو اتفاق‌نظر ندارند و برخی‌های لایسنس یورو ۵ این خودرو را شایسته‌اش می‎دانند. از همین رو می‌توان پانامرا را تا حدودی پرمصرف دانست چون تولید ۲۵۴ گرم CO2  برای چنینی خودرویی شایسته نیست. بااین‌حال در هر اتومبیلی همیشه نقاط ضعف و قدرت فراوانی وجود دارند و پانامرا نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما این بدین معنا نیست که باید از خرید پورشه پانامرا چشم بپوشیم. پانامرا خودرویی است مجلل با ظاهری آراسته و برخی‌ نیز آن را خودرویی اسپرت و در برخی موارد خودروی مسابقه می‌دانند. همین قیاس هم باعث می‌شود تا پانامرا را خودرویی برای همه سلیقه‌ها بدانیم.

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا