ایستگاه خبر

پراید و ترور نخبگان، فردا نوبت کیست؟

دو روز پیش بود که خبر آمد تنها جراح قلب غرب کشور در اثر سانحه رانندگی ناخواسته کشته شد. داستان از این قرار بود که خودروی پرایدی کنترل خودش را از دست می‌دهد از گارد ریل عبور می‌کند و با خودروی دکتر عزت الله صادقی برخورد می‌کند تا تنها جراح قلبی که به هزاران انسان زندگی بخشیده بود به همین راحتی کشته شود.

crash-04
مردم غرب کشور بخصوص کرمانشاه شوکه شده‌اند تا جایی که دانشگاه کرمانشاه تعطیل شده و تمامی پزشکان و اساتید استان به همراه مسئولین بر سر پیکر بی‌جان دکتر صادقی حاضر شده‌اند تا وی را تقدیم خاک کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم با جبران‌ناپذیر دانستن این ضایعه به خبرنگاران می‌گوید: امیدوارم مسئولین استان با اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه مانع از تداوم چنین حوادثی شوند.

crash-01
اما مسئولین کجا هستند؟ آن‌ها که تصمیم به تولید پراید گرفتند؟ آن‌ها که گارد ریل‌های پوشالی غیر مهندسی را کاشته‌اند کجا هستند؟ تا کی باید به همین راحتی چنین مرگ‌هایی را تجربه کنیم؟ خانواده، دوستان و یا همسایه‌هایمان را تا کی باید به همین راحتی از دست بدهیم؟ مسئولین از کی می‌خواهند از مرگ دوستانمان با یک فرمول ساده “خودرو و جاده استاندارد” جلوگیری کنند؟ تا کی می‌خواهند به من و شما وام بدهند تا خودروی ۲۰ سال پیش را به قیمت خودروهای ۲۰۱۶ اروپایی با هزار منت خریداری کنیم؟ تا کی باید با حسرت به ایربگ‌های جدید پنجره‌ای و زیر زانو در همین سایت “پدال” نگاه کنیم؟ خبر آمده سورن توربو وارد بازار خواهد شد، ولی دوستان در غرب کشور دیگر جراح قلبی نیست زیرا یک پراید غیراستاندارد کنترل خود را از دست داده گارد ریل‌های پوشالی را درنوردیده و با خودروی پژو ۲۰۶ با تکنولوژی و ایمنی از رده خارج برخورد کرده تا ناجی هزاران انسان دیگر به خانه برنگردد.
تاوان سودای ملی شدن خودروسازی را ۴۰ سال پرداخته‌ایم، تلخ و احمقانه است ولی داعش باید در مقابل پراید و امثالش لنگ بیندازد ولی همچنان خبر می‌آید: شرایط جدید فروش پراید، تیبا، ۲۰۶ و…

crash-02
شاید قربانی بعدی من، شما یا یکی از عزیزانمان باشد و شاید یک جراح فوق تخصص دیگر… کسی چه می‌داند تا وقتی این خودروها در خیابان‌هایمان هستند فردا نوبت کیست؟

نویسنده: بهرام وثوقی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. دکتر خیلی بلد...

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه اتفاق کوچیک اگه تو یه کشور درست و حسابی بیفته دهها متختصص علت بروز این حادثه رو بررسی می کنند و احتمال تکرار آن را به صفر می رسانند.ولی از آنجا که ارزش جان انسان در ایران کمتر فیلتر سوخته ته سیگاره ، روزی وجود نداره که شاهد مصیبتی نباشیم ولی کاری که می کنیم اینه موبایلمونو از جیب در میارم چند تا عکس می گیرم به این و اون نشون میدیم بدون هیچ نتیجه ای بدون اینکه کسی بخواد کاری بکنه انگار همه عادت کردیم که یکی جلوی چشممون جون بده.بقول صادق هدایت. بهشت بزرگترین فریب برای جهنم کردن دنیاست کشوری که نام قبرستانهایش بهشت است معلوم است مردمش در چه جهنمی زندگی می کنند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خیلی ها این سوال رو میپرسن که چرا تو فرانسه اون حادثه تروریستی اتفاق افتاد همه دنیا تسلیت گفت ولی تو عراق و جاهای دیگه واسه کسی مهم نبود. جوابش سادست هرچقدر به خودت احترام بذاری همون قدر بهت احترام میذارن وقتی ما روزی 50 تا کشته فقط با پراید میدیم چه فرقی میکنه 100 نفر دیگه با یه بمب بمیرن ولی حتما جون اون فرانسوی مهمه که پراید سوار نمیشن و بهترین امکانات و ایمنی رو دارن. پس مرگشون واقعا اتفاق مهمی بوده که همه تسلیت گفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دانیال

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    امیدوارم خدا نسل هرچی دزد رانات خواره رو نابود کنه
    ما نوادگان کوروش و داریوش کبیریم کسایی که دموکراسی رو وارد این جهان هستی کردند حالا نمیدونم چرا ورق روزگار اینتور برای من و کشور و مردم عزیزم رقم میخوره تسلیت به خانواده این عزیز و ننگ بر شرف افرادی که اجازه همچین اتفاقاتی رو میدن ننگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. k_sh

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      از ته دل برای آنانی که عهد و قرارشان را با مردم ایران شکستند و رفتند این آشغالارو از آشغال فروشا خریدند متاسفم.چرا ما مردم ایران یک رنگ و یک صدا نیستیم.کسای که ایران خودرو و سایپا رو مقصر میدانند اشتباه میکنن مقصر همین مردمن که نه برای خودشون و نه برای خانوادشون ارزش و احترام قاعاند.به همین مردم عزیز وعده براید پنجاه میلیونی رو برای سال ۲۰۲۵میدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین . ش

        ۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        آخ که حرف دل خیلیا رو زدی.
        واقعا واسه این مردم باید متاسف بود. چون اصلا نمیدونن که چه حقوقی رو باید از دولتشون طلب کنن!!!! اصلا فکر نمیکنن که حقوقی دارن!!!! اینقدر مردم ما خودکمبین شدن که به همین چیزای قدیمی ( مثل این خودروهای بی کیفیت ) راضی میشن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mehrdad

        ۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سال 2023 پراید 350 میلیونی!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ژاپنی اصیل

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خداوندبزرگ تو قران گفته سرنوشتی هیچ قومی رو تغییر نمیده مگر اینکه خودشون تصمیم به تغییر شرایط بگیرن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معلون نیست کی قراره درست بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان)

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    *** حتی لحظه ای به این فکر نمی کنن اطرافشون چه خبره؟عزت و احترام با حرف زدن و شعار دادن بدست میاد؟واقعا ارتباط با دنیای بیرون و امریکایی ها انقدر خطرناکه که ترجیح بدیم چنین پزشک بزرگی در ماشین خودش سلاخی بشه اما خطر ارتباط با غرب رو نپذیریم؟!!
    جمود فکری خطرناکتر از سلاح گرمه.غربی های کافر! خطرناکترین و پیشرفته ترین سلاح ها رو دارن اما داعش باپرهنه دنیا رو به خاک و خون کشیده.نمی گم غرب خوبه و شرق بده.فقط میگم چسبیدن به دشمن دانا خیلی به از غلتیدن در سنت های غلطه.اخرین باری که در یک اداره دولتی بهتون توهین نشده کی بوده؟اخرین باری که کارتون با نظم و ترتیب انجام گرفته کی بوده؟ میگیم خودروسازی وضعش خرابه باید درست بشه!چه کسی باید درستش کنه؟کسایی که دارن با این وضعیت جولان میدن؟!ما ایرانی ها چقدر خوب صحبت می کنیم اما به همون اندازه ساده لوح و بی مسئولیت هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان من در جریان جزئیات این حادثه تلخ هستم،این دکتر عزیز بعد انجام عمل جراحی قصد رفتن ب منزل رو داشتند ولی بنا ب دلایلی پرادو ایشان خراب شده بود و دیگه روشن نمیشد،ب همین خاطر با206 رفتند و این حادثه تلخ رخ داد،یقینا اگر با پرادو بودند شاید این اتفاق نمی افتاد!…دوستان ایشون جان خیلی هارو نجات دادن!…جان افرادی ک حتی هیچ امیدی ب زنده بودنشون نبود…جان افرادی ک شاید بعضی از آنها نیز وام ذلت و خواری گرفتن…دوستان هرچی بگم کم گفتم از خوبی های این عزیز…دارم جدی میگم ایشون اسطوره بودند…روحشون شاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      این هم نتیجه حمایت از تولید ملی و ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ali

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چه اهمیتی داره این مسائل ما دلواپسی های بسیار مهمتری رو در منطقه داریم.
    اینکه کی باشه کی بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohammad_boss429

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بحث و جدل در مورد خودروسازان بی فایدس
    فقط میخوام به خانواده ی دکتر عزت الله صادقی عزیز تسلیت بگم و از خدا خواستار صبر باشم براشون..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خائن آنهایی هستند که جان انسان ها از همه چیز برایشان بی ارزش تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. narges

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جای تاسف داره تا کی باید افسوس خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali ayat

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    تو کشور های جهان سوم هیچ وقت جان انسان ها مهم نبوده و نیست مخصوصا دزد ترین کشور دنیا که بی ارزش ترین پول رو هم داره پس لطفا با رعایت نکات ایمنی خودتان از خودتان مراقبت کنید واقعا چاره ای به جز سوار شدن پراید نداریم ولی بازم هر ماه ماشینو چک کنید که اتفاقی براتون نیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مسعود

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا میگیم ماشین ایمن نمیتونیم بسازیم.خوب.اگه بسازیم گرون در میاد ملت نمیتونن بخرن.خوب.الان تو کل دنیا برای ایمن کردن جادها ی دو طرفه و…به جای گارد ریل از بتون های مسلح به میل گرد معروف به نیو جرسی استفاده میکنند. بابا این که دیگه تحریم نداره!!!میل گردو وبتون که تواین مملکت فراونه.اما معمولا بودجه این کار تو *** میره . ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امین آریامن

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خدا باعث و بانیشو لعنت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباس

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    یک مستندی دیدم که یک تصادف رو از صفر تا صد تحلیل کردن!تمام احتمالات و موارد دخیل در حادثه رو در نظر میگرفتن که یک نمونه از احتمالاتشون این بود که آمادگی جسمانی طرفی که تو تصادف عابر پیاده بوه چقد توی عکس العملش و همچنین میزان صدمه تاثیر داشته ،آخه طرف عضو تیم فوتبال آمریکایی بود،جالب جایی بود که ایمنی خودرو رو هم بررسی کردن چقد تو خطای راننده تاثیر داشته،من که مغزم صوت کشید از این همه دقت تو تحلیل یک حادثه!حالا تو کشور ما 99.5 درصد سوانح به علت حوادث خواب آلودگی راننده ست یا عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه که آدم تا از اخبار میشنوه از کارشناس میپرسن علت حادثه غیر اینا چیزی نمیگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    تو چند ماه اخیر همیشه ایران خودرو فروش نقدی و قسطی داشت چون تعداد زیادی خودرو آماده داشتن ولی تو اون چند روز اینقدر فروختن که دوباره رفتن رو پیش فروش.دولت و خودروسازها عقب نشستن و وام بهتر نسبت به قبل پرداخت کردن ولی ای کاش ما در مقابل این عقب نشینی یه قدم جلو تر میرفتیم و از وام استقبال نمیشد.
    خودروساز مطمنا از الان به فکر نزدیک عید هستن ولی مطمنا اگر مثه الان به خریدارها امتیاز ندن فروشی در کار نخواهد بود.امیدوارم این دفعه شیرینی این امتیاز بیشتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    انالله و انا عللیه الراجعون آقای نعمت زاده کجایی جواب پس بدی احتمالا اصلا خبر ندیدی مرگ این همشهری نستوه و والا مقام این استاد بزرگ در علم پزشکی را به جامعه پزشکی و ملت فهیم کرمانشاه تسلیت عرض مینمایم از حضرت حق خواستار ستاندن حق این بزوار از بانیان حادثه و اعطای صبر برای خانواده ایشان را مسئلت دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهران

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    مشکل پراید نیست
    مشکل خود مسئولانند
    مشکل بزرگتر هم اینه که از این مسئولان بخوایم کاری برامون بکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد ب

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هر پراید از یه داعشی خطرناک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اکبر

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    این آغ بهرام خیلی دلواپس دکتراس ، مثل اینکه باقیه مردم آدم نیستند !!! ارزش آدما به شعورشون هست نه به تحصیلاتشون ، چند تا از آغ دکترهای کاخ نشین رو می خوای بهت نشون بدم . اگه پزشکای همه چی خواه اجازه میدادند و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی افزایش پیدا می کرد ، الان هزاران از این دکترا بود . مثل اینکه ایشون نمیدونه که پراید دارای بیشترین درصد تصادفات نسبت به تعدادش نیست ، پراید رو هم که متوقف کنند نوبت انتقاد از پژو میشه و … . بهتره قبل ازانتقاد به نوع خودرو به گاری سوارایی توپید که یاد ندارن از خودروشون چه جوری استفاده کنند . اگه به جای پراید ، مثلاً دوج رم بود که ممکن بود طرف قابل تشخیص نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      واقعا برات متاسفم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بي نام

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا پراید که خودش نپریده اونور گارد ریل ، پس راننده بی تقصیر بوده ؟ راستی راننده پراید نمرده ؟ کاری به اینکه پراید نسبت به خیلی از خودروهای موجود بدنه ضعیفتری داره ندارم ، ولی یه کم منصف باشید تو نحوه قضاوت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ماهان گاز

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تا وقتی این شرکتها دولتی هستند همین اشو همین کاسه !
    یعنی یه دولتمرد باوجدان وبا غیرت پیدا نمیشه؟
    بسه دیگه!صبر مردم هم حدی داره!
    یه مرد پیدا بشه بیاد دوباره بجای پراید پیکان تولید کنه!!!!!!!!!والا!
    وقتی پیکان تولی میشد این همه تلفات نداشتیم>>>>>>>>>>>>>

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بنتلی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    اکبر عزیز اول اینکه ارزش جان این انسان شریف بیشتراز بقیه همچنین من هس چون ایشون جان خیلیا رو نجات داده،دوم:بعضی دکترا منابع درامد دیگری نیز دارن ک ب خودشون مربوطه!سوم:پراید نقص فنی پیدا کرده و فرمون بریده بود!چهارم:چرا ب بقیه میگی گاری سوار؟…در جواب ب “بی نام”هم باید بگم راننده پراید فرمون بریده هم فوت کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    یکی از آشنایان اون لحظه از اون مسیر رد میشده طبق گفته هاشون پیکر بی جان ایشون تا مدت زیادی روی زمین، بی جان افتاده بود (بیشتر از حد معمولی) و خیلی طول کشید تا صحنه تصادف جمع بشه که این ناراحت کننده ست
    کمربند ایمنی هم که دیگه وضعش مشخصه در پراید ما…
    اینها به کنار…اینو میخواستم بگم:
    سالها پیش جمعی از مقام آوران المپیاد ریاضی کشور درحال یک مسافرت بین شهری دچار یک سانحه میشن که جون خیلی از اونها رو میگیره و فقط تعدادی انگشت شمار ازون واقعه جان سالم به در میبرن…فقط در این حد بدونبد که یکی از اون محدود افرادی که زنده موند خانم مریم میرزاخانی ملقب به سد شکن ریاضیات و اولین ایرانی و اولین خانم برنده مدال فیلدز (ملقب به نوبل ریاضیات) هست
    من دیگه چیزی نمیگم خودتون حساب کنین دیگه چه افرادی تو اون اتوبوس بودند و جونشونو از دست دادن
    هرکدوم میتونستن که یه مردم میرزاخانی بشن
    هرکدوم یه مدال فیلدز یا یه جایزه معتبر دیگه بگیرن
    اینجا دیگه خیانت ابعاد جهانی پیدا میکنه و از حد ملی فراتر میره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. parsa

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (167 ديدگاه)

    پارسال عزیزانی رو توی جاده بوشهر_گناوه از دست دادم.تو اینترنت خبرش هست.یه مادر و پدر و یه فرزند ۱۰ ماهه.تصادف شد و ماشین اتش گرفت و مردم فیلم گرفتن.من که هیچوقت بخاطر خون عزیزانم از دولت و خودروسازها بویژه سایپا نمیگذرم.هنوز گوشی موبایلی واسش خریده بودمو هرازچندگاهی نگاه میکنم و بعد فاتحه چندتا فحش نثار کل مقامات سایپا و وزیر صنعت میکنم.انشاالله یه روز عزیزان خودشون تو پراید بمیرن مارو درک کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بنتلی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ببخشید دوست عزیز،ولی ایشون تا یک ساعت داخل بیمارستان نیز زنده بودند و نفس میکشیدند!…البته در اومدن اوژانس هم تأخیر وجود داشت!…مردم غیور هم ب جای رسیدگی ب مصدومان وانتقال آنها ب بیمارستان تنها درحال فیلم گرفتن و عکس گرفتن بودن وایجاد ترافیک بیشتر!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بنتلی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوس عزیز ببخشید،ولی ایشون تا یک ساعت دربیمارستان زنده بودند و نفس میکشیدند،مردم غیور بجای کمک درحال گرفتن فیلم و عکس بودن و ایجاد ترافیک سنگین تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Erfan

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    دقیقا وقتی که این اتفاق افتاد من داشتم از دانشگاه میومدم. خیلی وحشتناک بود. وحشتناک تر از اون ملتی بودن که ترافیک ایجاد کرده بودن و فیلم و عکس میگرفتن. شاید اگر چند دقیقه زود تر میرسید بیمارستان الان زنده بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علیرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (752 ديدگاه)

    بابا این دیگه مثه خورشید واضحه *** اون از صفحه اجتماعی مسی و… اینم از فیلم گرفتنامون و هزار…. حالا اگه اسراییل این بنده خدا رو کشته بود ببینید چیکار میکردن ما غافل از اینکه اسراییل تو خیابون و …مملکتمونه نه تو نقشه و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. omega

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راستش ما ملتی هستیم که فقط خوب بلده حرف بزنه وانتقاد کنه وتوی همه چیز نظر کارشناسی بده ولی وقتی که نوبت به عمل کردن میرسه ما هم میشیم یکی از همون آدمهایی که خودمون تا روز قبل داشتیم ازشون انتقاد میکردیم.به نظر من اگه قرار چیزی درست بشه باید اول از خودمون شروع کنیم.بعد هم به جای حرف زدن عمل کنیم وکمی منفعت دیگران را هم در نظر بگیریم تا اگه ما هم کارمون پیش یکی گیر بود از اون بتونیم توقع کمک داشته باشیم. ولی با این وضع موجود نه الان نه 100 سال دیگه هچی نمیشیم.
    راستی من موندم این عده ای که سر حوادث وامیستن فیلم میگرن دقیقا هدفشون چیه از این کار اگه کسی میدونه به منم بگه خیلی وقته برام سواله؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ماهان گاز

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بچه ها !
    یه پولی اومده دستم راحت میتونم خودرو صفر بخرم!
    ولی بخاطر کمپین نمیخوام صفر بخرم!
    در ضمن مردم دارن میرن پولشونو از خودرو سازها پس میگیرن!!!
    دیشب اخبار میگفت%

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BEHNAM 11

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ساسان

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    .
    .
    فریدونی نمیبینم زحاکی میباید…
    برای هر دو خا نواده عزیز متاثفم ،تسلیت به خانواده دکتر عزیز و امید سلامت برای اون عزیز دیگه ، اون عزیز هم مقصر نبوده شاید اگر خودروی بهتری داشت این اتفاق بد برای خودش هم پیش نمی آمد…
    و در نهایت امید و آرزوی شادی وزیستن به زیبایی بدور از هر نوع تعصب و بغض برای همه شما عزیزان و با قی مانگان این حادثه ی هول ناک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا