ایستگاه خبر

پیشنهاد‌های جالب سایپا به خریداران برلیانس!

خبر آنلاین: در پی کاهش واردات قطعه و افزایش هزینه های تولید به دلیل جهش نرخ ارز، خودروی برلیانس هم به جمع خودروهایی پیوست که با پراید جایگزین می شوند.


شرکت سایپا صبح امروز با ارسال بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش و مشتریانی که خودروی برلیانس ثبت نام کرده اند می‌توانند یکی از ۳ راهکار پیشنهاد شده را انتخاب کنند. زمان اجرای این پیشنهادها از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه) تا ۱۳ خردادماه است.


۳ پیشنهاد شرکت سایپا به خریداران برلیانس از این قرار است:

  1. انصراف از خرید به ازای دریافت ۴۵ درصد سود انصراف و یک دستگاه خودروی پیش فروش فوری با قیمت اردیبهشت ۹۸ (خودروهای جایگزین برای این دسته از مشتریان به احتمال قوی از گروه پراید X۱۰۰، X۲۰۰ یا کوییک خواهد بود) لازم به ذکر است این خودرو قابلیت صلح داشته و تنها در صورت پیش فروش انصرافی مشتری سند قطعی و قابل انتقال دریافت خواهد کرد.
  2. در پیشنهاد دوم مشتریان برلیانس می توانند با تبدیل مدل خودرو ۲ دستگاه خودروی جایگزین که احتمالا از گروه پراید و کوییک خواهد بود به ازای هر یک دستگاه برلیانس تحویل بگیرند. یکی از این دو دستگاه خودروی جایگزین با قیمت سال گذشته و دیگری به قیمت روز یعنی اردیبهشت ماه ۹۸ خواهد بود. زمان تحویل در این طرح ۳۰ روزه، یک ماهه تا ۳ ماهه است.
  3. در پیشنهاد سوم نیز سایپا برای جلب رضایت مشتریان برلیانس اعلام کرده است می تواندد با امضای الحاقیه قرارداد تا زمان دریافت خودروی ثبت نامی صبر کرده و طی این دوره ۲۷ درصد سود مشارکت دریافت کنند.

آیا پارس خودرو تعطیل می‌شود؟
بن بست در تولید محصولات رنو و اکنون مشکل در تامین قطعات و مونتاژ خودروهای برلیانس، دست پارس خودرو را از تولید محصول خالی خواهد گذاشت. زیرا خودرویی برای تولید و فروش نخواهد داشت. این سوال پیش می‌آید که در صورت تداوم این وضعیت آیا این شرکت تعطیل می‌شود؟

بازگشت قیمت خودرو و مسکن به سایت ها

قیمت خودرو و مسکن که دو هفته پیش از سایت های خرید و فروش – همچون «باما» و «دیوار» – حذف شده بود، ساعتی پیش به آگهی های خرید و فروش این سایت ها بازگشت.

به گزارش ایرنا، بعد از آنکه قیمت های بی حساب و کتاب خودرو در فضای مجازی و سایت ها، به عنوان یکی از متهمان بروز التهاب در بازار خودروی کشور معرفی شد، دادسرای ناحیه ۳۱ تهران حکم بر حذف قیمت های بازار خودرو و مسکن از این سایت های واسط داد و این حکم توسط پلیس فتا ابلاغ شد.

در این زمینه، کارشناسان بازار خودرو معتقد بودند اعلام قیمت ها در سایت ها هرچند به شفافیت بیشتر می انجامد، اما همچون تیغ دولبه است که می تواند به ابزاری برای سوء استفاده دلالان تبدیل شود.

آنان می گفتند: در شرایط کنونی نتیجه ای جز افزایش استرس برای مردم به دنبال ندارد و برداشتن قیمت ها از فضای مجازی می تواند «آرامش روانی موقتی» برای مردم به ارمغان آورد.

از امروز اما شاهد بازگشت قیمت ها به این سایت ها هستیم؛ قیمت هایی که در مقایسه با هفته های گذشته تغییر آنچنانی نداشته و همچنان غیرمنطقی و بی حساب و کتاب به نظر می رسند.

در این زمینه، «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران به ایرنا گفت: اتحادیه نمایشگاه داران خودرو این قیمت ها را قبول ندارد، زیرا نرخ ها باید در بازار تعیین شود.

وی بیان داشت: آگهی های فروش خودرو و مسکن باید شناسنامه دار و قابل ردیابی باشد.

به گفته این مقام صنفی، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مقرر کرده قیمت های کارشناسی شده خودرو همه روزه از اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گرفته شود، اما در این زمینه تاکنون مراجعه ای به این اتحادیه انجام نشده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: در این زمینه باید هویت فرد آگهی دهنده، اصالت آگهی و اصالت قیمت مشخص باشد.

وی بیان داشت: مطابق تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی به هر طریق توسط صنف فاقد پروانه کسب معتبر ممنوع است و متخلف به جریمه نقدی محکوم می شود؛ علاوه بر آن، تعزیرات حکومتی و اتحادیه مربوطه نیز می تواند در صورت بروز مشکل به بررسی سریع موضوع بپردازد.

موتمنی تاکید کرد: سایت های آگهی دهنده اینترنتی خرید و فروش خودرو باید پیش از هر چیز طبق قانون کپی سند ماشین، آدرس، تلفن و مشخصات فروشنده را دریافت کنند و پس از محرز شدن اصالت آگهی نسبت به درج آن اقدام کنند.

وی گفت: در برخی موارد دیده شده فردی خودرویی را چندین میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه در این سایت ها قیمتگذاری کرده، اما پس از تماس مشخص شده خودرویی موجود نیست.

موتمنی با ابراز رضایت از حذف موقت نمایش قیمت در آگهی‌های خودرویی در این سایت ها در روزهای گذشته، افزود: در چند روز اخیر التهاب و هیجان کاذب قیمت خودروها فروکش کرده و قیمت ها روند نزولی به خود گرفته بود، به طوری که قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ به ۳۸۰ میلیون تومان، سراتو از ۳۸۰ به ۳۲۰ میلیون تومان، جک S5 از ۳۸۰ به ۳۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۰ به ۹۵ میلیون تومان، پژو پارس از ۱۱۸ به ۹۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۵۵ به ۵۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۵۳ به ۵۰ میلیون تومان، ساینا از ۶۷ به ۶۱ میلیون تومان، تیبا از ۵۸ به ۵۱ میلیون تومان و تیبا ۲ از ۶۵ به ۵۷ میلیون تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: در حالی که امروز صبح پیشنهاد ۳۵۰ میلیون تومانی برای فروش پژو ۲۰۰۸ هم مشتری نداشت، اما اکنون شاهد بازگشت قیمت آن در سایت ها با قیمت هایی در حدود ۴۸۰ میلیون تومان هستیم که به هیچ عنوان منطقی نیست.

این مقام صنفی با بیان اینکه بازار خودرو کاملا راکد است و هیچ خرید و فروشی در عمل انجام نمی شود، به مشتریان توصیه کرد که خودرو را از افرادی که پروانه کسب دارند بخرند.

وی بیان داشت: در غیر این صورت اگر خودرویی را از سایت خریداری کرده و با مشکل فنی مواجه شوند، قابل ردیابی نبوده و اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نمی توانند پاسخگو باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      کل حرف ملت شده
      اقا خسته شدیم از گرونی و تورم و بیکاری
      ولی در عمل میبینیم خیلی هم راضی ان از این وضع
      چون تو هر صفی که باشه می ایستن
      تو رو خدا ناله نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. VIPER

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    خدا وکیلی خسته شدم ازین همه چرند ملت
    یه روز مینالن از گرونی و نفر اول تظاهرات
    فرداش تو صف ،از گوشت گرفته تا ماشین
    از ماست که برماست ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    مملکت رسما به فنا رفته ولی هنوز نه مردم و نه مسئولان نمیخوان این واقعیت رو بپذیرند و دل خوشن که بزودی همه چیز درست میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      همه قبول کردن مملکت به فنا رفته
      از مسئولین بگیر تا برو بالا
      ولی چیکار میتونن بکنن پیشنهاد شما چیه
      نمیشه که دیواری رو که 4 دهه هست ساخته شده به یک باره خراب کرد
      نمیشه که از همه باور هایی که 140 دهه هست ساخته شده با کلی زحمت به یک باره
      فراموش کرد
      انتظار درست شدن ندارم
      ولی انتظار دارم کسی ناله نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Genius

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        دقیقا اوضاع به طرفه العینی درست میشه اگر از 40 سال وضعیت انقلابی بریم بسمت سیستم قانونی و حاکمیت قانون نه آرمان!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    زیباترین نام برای این کشور (( عجایب شهر = یا = سیرک ؟؟؟؟?)) .
    چند روز پیش دنبال یک جفت لاستیک ایرانی برای وانت بودم و به عمده فروش سر زدم که میگفت نَگرد نیست و اگر هم باشه ، کسی فروشنده نیست ، در صورتی که من یَواشکی وارد اَنبار روبازش شدم که زمینی حدود ۴ جریب را نصف کرده بود و حدود نصف زمین شده بود لاستیک نو زیر آفتاب و اونطرف هم حدود ۳۰ خودرو پراید و تیبا صفر کیلومتر انبار شده بود .

    من هیچی ، خداوکیلی اسم این مردم و مدریت کشوری را چی باید گذاشت .

    امروز تو اینستا دیدم موتور طرف را مامور راهور گرفته ، و راکب موتور اُفتاده به جون مامور بیچاره ، (( درسته وضعیت اقتصادی خرابه و اعصابها داغون )) آخه یکی نیست بگه ما قانون را اجرا نمیکنیم (( کلاه کاسکت و نبود مدارک )) و بعد طلبکار هم هستیم ، شما به مامور پلیس در آمریکا نگاه چَپ بُکُنی ، زده چَپِت کرده ، بعد میگیم مامور چرا موتور یا ماشین را میخوابونه ، والا من ۲۰ ساله موتور و ماشین سوارم ، ولی خلاف قانون عمل نکردم و کسی هم جرئت نکرده بگه خَرِت چند .

    کی گفته آمریکا با ما میجنگه ، باباجون من ، ما خودمون با خودمون میجنگیم ، آمریکا سرکارمون گذاشته و یه حسی به من میگه اینها پشت پرده با هم هستند و ما رو اُسکُل فرض کردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      جمله ی آخری کاملا و دقیقا ثابت شده است.
      در مورد این وضعیت بازار مثل خونه ای قدیمی میمونه که لوله و شیر آلاتش باید تعویض بشه چون عمرشون تموم شده ولی با سماجت به اسم صرفه جویی و هزاران لقبی که رو منقار مرغ پخته لبخند ملیح مینشونه شما بازم از تعویض خودداری می کنی و با تعمیر خودتم گول میزنی که نصفه شبی لوله میترکه و شما تو خواب ناز… وقتیم بیدار میشی نصف ساختمونو آب گرفته و باید با صرف هزینه سه چهار برابر تا خشک شدن رطوبت کل ساختمان صبر کنی که اونم نمی تونی و مجبور میشی تو یه خونه ی نمناک بقیه ی عمر گرانتو بگذرونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      تابستون پارسال بود برای یه خرید یه سری مواد اولیه توی انبارهای تهرون از این ور به اونور پاسمون میدادن. من اولین بار بود اونجا رفته بودم. ارزگرون شده بود ولی هنوز اسمی از کمبود چیزی نبود. بعضی انبارها نیاز به معرف داشت وگرنه در باز نمیکردن. با دوربین و نگهبان و …
      اینقدر انبارهایی که دیدم پر بودن که به جرأت همون موقع میگفتم اگر 2 سال هم دروازه های کشور بسته بشه و یه پر کاه وارد نشه باز کم نمیاد. از پاییز هی تو بوق و کرنا کردن که فلان چیز نیست. کمبوده و فلانه.
      نوید واقعا راست گفتی. دشمن اول و آخرمون خودمونیم. به همون مقدساتی که اینا میگن. نه امریکاست نه انگلیس نه کس دیگه.اگه بد بود بچه هاشون اونجا نبودن. اگه اسمی از دژمن نیارن دیگه حرفی برای ماسمالی سوء مدیریت و شکست ایدئولوژیشون ندارن.
      بیچاره قشر ضعیف جامعه که دستشون به جایی بند نیست و نه پول دارن نه پارتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        نوید عزیز ،
        دقیقاً همینطوره ، جامعه فقیر در کشور مثل این میمونه که انگاری وجود خارجی ندارند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. SS

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    در مورد آگهی های خودرو من در سایت های فروش کشور های دیگه هم دیدم که برای ثبت و پیگیری آگهی باید شماره شاسی یا VIN خودرو وارد بشه تا هم آگهی قابل پیگیری باشه و هم مشتری بتونه با استفاده از سایت های مشخص سابقه سرویس و تعمیرات خودرو رو ببینه.
    سیستم بدون نقصی نیست ولی از اینکه هرکسی با گذاشتن صرفا یک عکس یا حتی بدون اون آگهی ثبت کنه بهتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا