ایستگاه خبر

پیش بینی قیمت خودروها بر اساس تورم اعلام شده

در حالی که هنوز شورای رقابت قیمت نهایی شش خودروی مونتاژی و ارزبر را اعلام نکرده، خبر می‌ رسد بانک مرکزی نرخ تورم بخشی آن‌ها را محاسبه و در اختیار شورا قرار داده است.
رنو مگان، تندر ۹۰، پژو ۲۰۶، نیسان تیانا، سوزوکی ویتارا و رانا شش خودرویی هستند که بیشتر قطعات آن‌ها وارداتی به حساب می‌آید یا ارزبری بالایی دارند و خودروسازان به همین دلیل معتقدند شورای رقابت باید قیمت این ماشینها را با نرخ تورمی جداگانه حساب کند.

سوزوکی ویتارا و قیمت 91 میلیونی؟
سوزوکی ویتارا و قیمت ۹۱ میلیونی! آیا ایران خودرو زیر بار ۲۰ میلیون کاهش می رود؟
اینک بانک مرکزی نرخ تورم بخشی شش خودرو مورد نظر را بین ۵۲ تا ۶۰ درصد اعلام کرده است در حالی که خودروسازان منتظر بودند بانک مرکزی با لحاظ کردن تورم حاصل از رشد نرخ ارز، تورم بخشی شش خودرو ارزبر را بیش از این‌ها در نظر بگیرد. بانک مرکزی پیش‌تر نرخ تورم بخشی خودروهای داخلی را ۵۲ درصد اعلام کرده بود که این موضوع واکنش منفی خودروسازان را به دنبال داشت و آن‌ها از شورای رقابت خواستند تورم بخشی خودروهای ارزبر را بیش از ۵۲ درصد لحاظ کند. شورای رقابت نیز از بانک مرکزی خواست که نرخ تورم شش خودرو ارزبر را محاسبه و در اختیار این شورا قرار بدهد تا قیمت آن‌ها جداگانه حساب شود. حال با توجه به نرخ اعلامی بانک مرکزی، تورم بخشی شش خودرو مورد نظر در بهترین حالت تنها هشت درصد با نرخ تورم قبلی (۵۲ درصد) تفاوت خواهد داشت و از همین رو خودروسازان معتقدند با این وضع درد قیمت «ارزبرها» دوا نخواهد شد.

نیسان تیانا 125 میلیون قیمت خواهد داشت!
نیسان تیانا ۱۲۵ میلیون قیمت خواهد داشت!
در این مورد، مشاور انجمن خودروسازان تاکید کرده که با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، قیمت جدید خودروها حتی از نرخ فعلی آن‌ها نیز کمتر خواهد شد. داود میرخانی رشتی با بیان اینکه که حتی به نرخ ارز مبادله‌ای نیز میزان نرخ تورم این خودروها بیشتر از این مقدار خواهد بود، گفته که نمی‌دانیم بانک مرکزی چگونه نسبت به این محاسبات اقدام کرده است زیرا به هیچ وجه با واقعیت‌های اقتصادی ایران همخوانی ندارد. به گفته او، در این شرایط اگر خودروسازان بخواهند عقلانی و براساس صرفه و صلاح اقتصادی عمل کنند تولید هیچ کدام از این خودروها با نرخ تورم اعلامی منطقی نخواهد بود. میرخانی این را هم گفته که اگر بنا باشد خودروسازان بر اساس مصالح عمومی و دستورات دولتی به تولید این خودروها ادامه دهند، باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با قیمت‌های تعیین شده از سوی دولت به آن‌ها بازگردانده شود. مشاور انجمن خودروسازان تاکید کرده مشخص نیست وقتی نرخ تورم خودروهای داخلی که ارزبری پایینی نیز دارند حدود ۵۰ درصد اعلام شده چگونه نرخ تورم خودروهای دارای ارزبری بالا بین ۵۲ تا ۶۰ درصد تعیین شده است.

کاهش قیمت پژو 206 تیپ دو به 25 میلیون
کاهش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۲۵ میلیون
همچنین دبیر انجمن خودروسازان نیز با انتقاد از تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، به خبرنگار ما می‌گوید:با این نرخ تورم (۵۲ تا ۶۰ درصد)، خودروسازان باز هم ضرر خواهند کرد و شاید فروش را متوقف کنند.
احمد نعمت بخش تاکید می‌کند: ما نامه رسمی خودروسازان را مبنی بر اینکه قیمت مگان حدود ۸۵ میلیون تومان از آب در می‌آید و تندر هزینه تولیدی معادل ۳۹ میلیون تومان دارد، به شورای رقابت داده‌ایم، پس آن‌ها چطور می‌خواهند با نرخ تورم ۶۰ درصد، قیمت مگان و تندر و امثال این‌ها را تعیین کنند.

کاهش قیمت مگان به 57 میلیون غیر قابل باور است!
کاهش قیمت مگان به ۵۷ میلیون غیر قابل باور است!
به گفته او، با این شرایط خودروسازان باز هم ضرر خواهند کرد و قیمت‌گذاری با نرخ تورم ۵۲ تا ۶۰ درصد، قابلیت اجرایی ندارد. او به وضع نامناسب تولید و کاهش حدوداً ۷۰ درصدی تیراژ خودروها در فروردین ماه امسال نیز اشاره کرده و می‌گوید: ظاهراً هیچ کس نمی‌خواهد شرایط بحرانی صنعت خودرو را بپذیرد، گویا همه فکر می‌کنند ما شلوغ کاری می‌کنیم و اوضاع بحرانی نیست.

رانا با افزایش قیمت همراه خواهد شد!
پیشنهاد افزایش قیمت برای رانا؟
اما ببینیم با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، قیمت جدید شش خودرو ارزبر مونتاژ داخل چقدر می‌شود و تا چه اندازه با قیمت فعلی آن‌ها متفاوت خواهد بود.
اگر مبنا را آخرین فرمول اعلامی از سوی شورای رقابت قرار بدهیم و نرخ تورم بخشی را برای هر شش خودرو حداکثر (۶۰ درصد) لحاظ کنیم، قیمت‌های جدید کمتر از نرخ فعلی آن‌ها از آب در خواهد آمد.

تندر 26 میلیونی با محاسبه نرخ تورم بانک مرکزی
تندر ۲۶ میلیونی با محاسبه نرخ تورم بانک مرکزی
طبق فرمول شورای رقابت، قیمت خودرو از ضرب قیمت آن در فروردین ماه ۹۰، به علاوه قیمت آن ضرب در نرخ تورم منهای دو درصد، محاسبه می‌شود. بر این اساس، قیمت جدید رنو مگان از ۷۵ میلیون تومان فعلی به ۵۸ میلیون تومان سقوط خواهد کرد که بدون تردید پارس خودرو زیر بار چنین قیمتی نخواهد رفت. نیسان تیانا نیز قیمتی معادل ۱۲۵ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد. در مورد سوزوکی ویتارا نیز داستان به همین شکل است، به نحوی که قیمت جدید این خودرو به ۹۱ میلیون تومان می‌رسد که از نرخ کارخانه‌ای و بازار آن بسیار کمتر است. با این حساب ایران خودرو نیز بعید است چنین قیمتی را برای ویتارا از شورای رقابت بپذیرد. اما ایران خودرویی‌ها با این وضع احتمالاً قیمت جدید پژو ۲۰۶ را نیز نخواهند پذیرفت. با توجه به فرمول شورای رقابت و نرخ تورم اعلامی، قیمت جدید پژو ۲۰۶ در تیپ ۲ آن رقمی برابر با ۲۵ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان از آب درمی‌آید. این در حالی است که ایران خودرویی‌ها پیشنهاد ۳۱ میلیون تومان را برای ۲۰۶ ارائه کرده‌اند. همچنین قیمت جدید ۲۰۶ مدل V8 نیز رقمی برابر با ۲۹ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود که بسیار کمتر از نرخ فعلی آن است. رانا نیز در نهایت قیمتی برابر با ۳۳ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان خواهد داشت که به نظر برای ایران خودرو راضی‌کننده خواهد بود. اما بشنویم از قیمت تندر ۹۰؛ این محصول نیز که گفته می‌شود ۳۹ میلیون تومان هزینه تمام شده آن است، با توجه به نرخ تورم اعلامی، ۲۶ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان قیمت خواهد داشت. با این حساب ایران خودرو و پارس خودرو زیر بار چنین قیمتی نخواهند رفت، مخصوصاً اینکه پیش‌تر نیز عنوان کرده‌اند در صورتی که تولید تندر ۹۰ با زیان زیادی همراه باشد، تولید آن را متوقف خواهند کرد.
هرچند با توجه به نرخ تورم اعلامی، قیمت خودروهای ارزبر پایین‌تر از نرخ‌های فعلی خواهد بود، اما به احتمال زیاد قیمت‌های نهایی باز هم با توافق خودروسازان و شورای رقابت تعیین و اعلام خواهند شد. با وجود منطقی بودن نسبی قیمتهای محاسبه شده، بعید است که کسی با بازار خودرو و خودروسازان ایران آشنا باشد و به این قیمتها دل خوش نماید. با وجود آرزوی قلبی برای کاهش روز افزون قیمت خودرو و آزادسازی واردات آن به عنوان حق مصرف کنندگان ایرانی برای استفاده از خودروهایی ایمن و بروز، بعید می دانیم که این قیمتهاعملی شود! نظر شما چیست؟

منبع: دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اینا به مفت خوری عادت کردن. امکان نداره چیزی ارزون بشه (حداقل تو این ۲۰ سالی که خرید کردن رو یاد گرفتم ندیدم). مجبور هم بشن چهار تا آپشن و استاندارد آلایندگی میزنن و قیمت رو از قبل هم گرون تر میکنن. فقط حقوقمونه که با نرخ تورم بالا نمیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HASSANBMW

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      یکی نیست به اینا بگه شما یا تولیدتون رو خوب کنین یا واردات رو آزاد کنین!!!
      کاری که به راحتی کشورای دیگه دارن انجام میدن،حالا این چه مرضیه که اینا اینطورن خدا میدونه!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        خب معلومه دیگه حسن جان که چرا اینا اینطورن…اگه واردات آزاد بشه که فقط یه عده خاص نمیتونن روز به روز پول روی پول بذارن…همه وضعشون خوب میشه…اینم واسه خیلیا سخته…چشم ندارن ببینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aventador twin turbo

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        حسن آقا دقیقا همین حرف رو روحانی جدیدا زده و به شدت گفته یا کیفیت رو بالا ببرید و یا قیمت هارا پایین بیاورید یا این که گمرک رو آزاد می کنم!!!!!دمت گرم حد اقل تو یکم به فکر ما هستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهیار

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        نکته ی عجیب اینجاست که قیمت رانا گرون تر از قیمت فعلی اون اعلام شده که نمیدونم چرا واینکه مگه رانا از 206v8 بهتره؟ موتوره جفتشون یکیه و از لحاظ امکانات 206 یه چند تا آپشنی بیشتر داره ولی چرا قیمت رانا اینجوری میخواد بشه نمیدونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. slr722

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      پدال ای کاش این خبر نمیذاشتی…

      چون فقط دلخوش میشه ادم…

      کی قیمت اخه انقدر میاد پایین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aryamehr

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      قیمت عمرا پایین بیاد نخریدیم بالا رفت خریدیم بالا رفت بزن ب بی خیالی مگه ماشین نون شبه ی سری اینجا همش ناله میکنن وقتی آینه بغل آزرا 8 ملیونه پولشم داشته باشم نمیخرم مگه فقط ماشینه قطعات نداره تعمیرکار نمیخواد ول کنین بابا دلتون خوشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. aventador twin turbo

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      اینجا زده پژو 206 مدل v8 . یعنی 8 سیلندره ؟ امکان نداره . اینها هنوز بلد نیستند مدل هارو درست اسم گذاری کنند . اون وقت می گویید کیفیت مونتاژ پایین است!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        aventador twin turbo نه 206 فقط مدل 4 سیلندر داره که یکیش1400cc و اون یکیش هم 1600cc حجم موتورشه اون v8 کد یکی از مدل های صندوقدارشه بقیه مدل هاشم مثل v1_v2_v20_v9 که فرق دارن با همدیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. سارا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      امیدوارم همین 30% هم متوقف بشه که دیگه تولید نکنن … چه پررو تهدید هم میکنن … تندر 10 میلیونی رو 26 هم نمیدن 206 مال 10 سال پیش رو به 29 راضی نیستن ! برید به جهنم با اون آشغالاتون ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سارا

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        من یه ماشین مدل 84 دارم همه جاش به صدا افتاده اما انقدر نمیخرم تا این لجن سازی ها به خاک سیاه بیفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. مهیار

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      فرض کنیم قیمت ها رو هم تصویب کردن مگه خودروساز ها با این قیمت ها راضی به فروختن ماشین میشن؟ همین الان پارس خودرو چند وقته تو سایتش مگان و تیانا یا ایران خودرو ویتارا نمیفروشن چون قطعه ندارن که تولید کنن و اگر هم تولید کنن با قیمت گرون تر از بازار میفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        اینم بگم که اگه آخرش مجبور به فروختن با همین قیمت ها بشن این قدر کیفیتو میارن پایین که بازم مثل سابق کلی سود کنن یا 4 تا آپشن مسخره میذارن رو ماشین(مثل اون پک هایی که روی تندر اجباری عرضه کردن) و بعدش قیمت کلی میبرن بالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    والا اینا هر وقت گفتن پایین میاد بیشتر رفت بالا . . .

    البته پایین میاد ولی نه قیمت ها بلکه چیز دیگری . . .

    والبته در زمان دیگری . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. VAHID JINPACHI

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    این خودرو سازها این قدر خوردن که هیچ کس زورشون به اون ها نمی رسه…
    موندم که چه کسی پشت اون هاست…؟

    رئیس شورای رقابت نا امیدت نکنم ولی این خودروسازان خیلی کلفت و {…}هستند…

    برو واردات رو ازاد کن تا مردم هر روز و هرشب دعات کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ما مردمی هستیم که هر چی سرمون میاد حقمونه . تا زمانی که واسه خودمون ارزش قائل نیستیم نمیتونیم انتظار داشته باشیم واسمون ارزش قائل بشن . جالب اینه که میدونیم خودروهای داخلی و خودروهای چینی قابل اعتماد نیستن و میدونیم خودروسازیها دارن سرمون کلاه میذارن بازم میریم میخریم . اوناهم پیش خودشون میگن خوبه که هر بلایی سر این مردم میاریم لام تا کام حرف نمیزنن پس بیاد سواستفاده کنیم . پس حقمونه . یا باید متحد بشیم یا با خواری زندگی کنیم . انتخاب با مردمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ALirEzA

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    همین قیمتای جدیدم باز زیاده
    ولی خب قابل حضم تره – امیدوارم تایید بشه که بعید میدونم
    ماشین خریدن از اینا حرومه ماشینای چینی هرچی باشن ازینا بهترن
    من که امکان نداره ماشینای اینارو بخرم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اینا هی از همدیگه تو شرکتو وزارتاشونو مجلس درخواست میکنن !! درخواست چی؟؟ نرخ دقیق تورم؟؟ بابا آخه نامردیم حدی داره آخه نرخ دقیق تورم به چه درده اینا میخوره؟؟

    یه راه حل مناسب واسه تولید در تمام عرصه ها هست اونم اینه:

    قیمت خودرو و تمامه اجناس تولیدی رو به قیمت 2 سال پیش برگردونن (قیمت قبل تورم) بعد دولت تمام و کمال ضرر های تولید کننده هارو بده حتی بیشتر هم بده تا رونق پیدا کنن تا وضیعت درست شه.

    آخه کجای دنیا مردم باید ضرر تولید کنندرو پرداخت کنن؟؟هان؟؟

    پس دولت محترم وظیفش چیه؟؟؟
    یکی دیگه دلارو برده بالا ضررشو باید مردم سطح پایین بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    داداش حسین خودتو خسته نکن من چن ساله دارم این حرفه تورو به خیلیا میزنم, ازین مردم آبی گرم نمیشه متاسفانه.
    خودتو خسته نکن داداشه گلم بی فایدست.
    حالا جاش اینجا نیس اینارو بگم پدال هم لطف کن پاک نکن کامنتمو.
    مردم اون کشوری با فرهنگو تمدن هستن که وقتی شیر یه ذره قیمتش رفت بالا هیچ کس نخرید تا برگردونده شد به کارخونه و دولت معذرت خواهی کردو قیمتارو برگردوند سرجاش, نه مردم ما که ادعای روشن فکری هم دارن. جنس گرون میشه بعد یارو 4 برابر مصرف خانوادش میخره میبره,آخه کجا اینتوریه؟؟
    ((((پدال شرمنده لطفا پاکش نکن این کامنتو))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کرمانشاه

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    محاله قیمتارو پایین بیارن اگه باور کنیم خودمونو گول میزنیم.فردا یه جلسه با مدیران بانک مرکزی میذارن میگن سوتفاهم بوده تازه سوزوکی الانم که فولش 130 تومنه باز ضرر میدیم میگین نه بشینید و ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Fox

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دلم به حال این خودرو سازهای داخلی می سوزد!!!! بندگان خدا همش دارند ضرر می کنند!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      مسیح دوم هم اومد.آقای foxاین ها این قدر خوردن و بردن که تا چند سال هم اگه خودرو مجانی بدهند بازم ضرر نمی کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    آقایون اگر هم قرار باشه قیمت ها بیاد پایین ، ماشین زیر پای شما ( که قراره بفروشیدش و یه ماشین خوبتر بگیرید ) هم پایین خواهد آمد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دوستان کاملا مشخصه که کی داره از فروش خودرو سود می بره.. خودرو سازها و دولت.
    وقتی گمرک دست یکی و تولید دست دیگری هست چرا جیب منو شما رو خالی نکنن؟
    چرا؟ کیه که مچشون رو بگیره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pentagon usa

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    وقتی ظرفیت فروش تیبا هاچ بک تو سایت سایپا در عرض چند ساعت پر میشه دیگه چه انتظاری از این مردم میشه داشت؟ تازه اسمشم گذاشتن رویای جوانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مردم ما باید به این باور برسن که با تحریم این چهارچرخه سازان می تونن تعیین کننده قیمت خودرو در بازار باشن و می تونن اونا را به خاک سیاه بشونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهمان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بعله دولت هم خودش کلی از فروش اینا سهم میبره واسه همینه دنبال درست شدن بازاره وگرنه هر دولتی بود تعرفه وارداتو به نرخ معقول میبرد (4-8 درصد) و ورود همه خودرو ها رو ازاد میکرد ، فقط میگفت چون دوست نداریم زیاد ارز خارج بشه تعرفه خودروهای لوکس ( مثل بالای 2500cc ) رو دو یا سه برابر میکنیم ، همین و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خداییش رانا رو بی خیال اون که به حساب تولید داخله ؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. arash zx

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اگر یک روز دیدید قیمت ها پایین آمده بدونید ۱۰۰ درصد اون روزه قیامته…..
    این آشغال سازها که کیفیت رو بالا نمی برند و قیمت ها رو پایین نمیارند….
    پس تنها راه آزاد شدن گمرک هستش و بس….
    گمرکی که حقشون نیست و الکی از مردم پول می گیرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASHKAN

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      تنها راه آزاد شدن گمرک هستش و بس…. و آزاد سازی واردات خودرو arash zx موافقم همینه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سام*

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فقط باید واردات با حق گمرکی 4 تا 8 درصد ازاد بشه.اگه تحریمها کمتر و یا رفع بشه در نتیجه دلار پایین بیاد اونوقت که قیمت وارداتی ها میشکنه و قدرت خرید مردم بالاتر میره.برای صنعت خودرو سازی هم این بهترین راه حل.یا میتونن خودشون رو وفق بدن یا تو بازار رقابتی حذف میشن.این وسط برنده اصلی خریدار هست.ما باید تکلیف خودمون رو درون خودروسازی جهانی یکسره کنیم یا ما واقعا میتونیم رقابت کنیم و خودروساز باشیم یا نمیتونیم.اگه تونستیم که خیلی خوبه اگه نتونستیم بریم تو صنعتی که دارای مزیت نسبی هستیم سرمایه گذاری کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کافر مقدس

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قیمت ها مییاد پایین آره ZaaaRt

    خودروساز داخلی 30یاست 30یاست

    مشتری ایرانی خجالت خجالت

    نگران نباشید به جاش رکورد دار مصرف سوخت در دنیا هستیم و در تصادفات رکورد دار

    ایرانی میتواند ب خوداااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. milad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چه توقعی از این کارخونه ها هست وقتی که خود مردم ما برای سود بیشتر از ناچاری مردم سو استفاده میکنن و مثل قارچ نمایندگی ماشین بی کیفیت چینی رو میگیرن و سود به جیب میزنن. میبینید که چقد این نمایندگی ها زیاد شده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرشاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اخه مشکل فقط آزاد شدن واردات نیست.
    بع فرض که واردات خودرو هم آزاد بشه تو این شرایط با هر بهونه ای واردات قطعات یدکی تحریم میشه و دوباره روز از نو روزی از نو.ینی واردات قطعات دست یک سری سرمایه دار میفته که اونها جای ایران خودرو رو میگیرن و خون مردم رو تو شیشه میکنن.
    پر واضحه که قیمت خودرو نباید این باشه که الان هست ولی یکی میاد دستور میده قیمت برگرده به دو سال پیش و دولت پول ضرر این مدت رو به خودروساز بده عزیزم من برای امسال 80 هزار میلیارد کسری بودجه داریم.آموزش و پرورش هر ماه حقوق معلم ها رو با تاخیر چند روزه داره پرداخت میکنه پولی تو بساط نیست که بدن به خودرو سازا.
    شرایط خیلی بدتر از این هست که یه همچین قهرمان بازی دولت لخواد از خودش در بیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حامد MASERATI GT

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خیلی خیلی بعیده این قیمتا رو قبول کنن دقیقا عین جریان پراید و پژو و سمنده . قرار بود پراید بدون ایربگ و رنگ متالیک و فرمون هیدرولیک بشه 14 و 700 سایپا هم قبول کرد اما الان پراید همه مدلاش با ایربگ و رنگ متالیکه که بالای 16 تومن میشه یعنی دقیقا مردم و سرکار گذاشتن . این قیمتا برا 206 و مگانم غیرممکنه قبول کنن بالاخره اون بالایی ها هم خرجشون رفته بالا نمیشه از سودهای کلانشون دست بکشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان برای ایرانی بودنم متاسفم که نمیدونم تاوان چیو منه جوون 24 ساله تو این گرونی میدم.دیگه خرید یه تولید داخل خوب(خدای نکرده 405)شده معجزه.نمیدونم کی قراره بیاد:مهدی،سوشیانت،مسیح.اصن واقعیه؟!به خدا کم آووردیم دیگه…منم عشق ماشینم ولی حصر شدم رفت….مردم یه ذره این صنعت خودرو رو تحریم کنید و نخرید،تا جوونا تو این سوله تاریک یه شمع روشن شه واسشون ..التماااااااااااااس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      داداش چرا پای اعتقادات رو میکشی وسط، اینکه اوضاع بده قبول ولی دیگه همه چیزو که نباید به هم ربط بدی. باور کن منم اوضاعم مثل توه ولی دیگه نباید که زد به سیم آخر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حمادی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کاش گمرک رو ور میداشتن که مجبور به خرید اینا نبودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mz

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    احتمالا اگه بخوان مگان رو 57 میلیون بدن همه چیزشو حذف میکنن از جمله (فرمون صندلی ها و پدال گاز و ترمز و موتور ماشین و گارانتی مسخره و ………) بعد برای هر کدوم از اینا یه مبلغی جدا میگیرن که جمع بزنی از همون 75 هم میزنه بالا تر !!!!!

    همون قیمتا رو بذارین بی خودی خودتونو خسته نکنین اینا بلدن چه جوری از زیرش در برن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. habib

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت عمرا بیان پائین
    همش سیاه بازیه ….
    خجالت بکشید(کاری سازان ایران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ASHKAN

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    حالمون را به هم زدید با این آشغالایی که به زور و اجبار به ملت غالب کردید واردات خودرو را آزاد و تعرفه گمرک را بردارید چقدر دیگه از مردم بیچاره با ارابه های مرگ کشته شوند این آشغال ها برای خودتون و خانواده خودتان ما خودرو استاندار و ایمن را بدون گمرک میخواهیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    پارسال قبل از محاسبه قیمت توسط شورای رقابت قیمت سمند پایه گاز سوز حدودا 27 تومن بود که با فرمول این شورا به قیمت تقریبی 25 تومن رسید. بعد از گذشت یکی دو ماه بحث مسخره یورو 4 رو پیش کشیدن و قیمت سمند رو به حدود 29 تومن رسوندن (2 میلیون تومن بیشتر از27 تومن).یکی از دوستام که تو خط تولید پارس خودرود کار می کنه میگه یورو 4 صرفا یه دستاویز مسخره برای بالا بردن چند میلیونی قیمت خودرو بوده. تنها چیزی که اینها تو خودروهای به اصطلاح یورو 4 انجام میدن مثلا عوض کردن جای اگزوز یا خم کردن یه لوله بوده.(سمند اینجا صرفا یک مثال بوده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تا موقعی که صنعت خودروی کشور انحصاریه و واردات خودرو آزاد نشه نه خبری از نوآوری هست ونه خبری از رقابت در اقتصاد شرکت بی رقیب همیشه پیروزه. شرکتهای خودروسازی ما فقط ادعا دارن وبس!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سهیل

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو سازا مثل مافیا میمونن مگه میزارن قیمت بیاد پایین دولتم فکر نکنم کاری بکنه چون سود اینها همه میره تو جیب دولت اونم تو شرایط فعلی تحریم امکان نداره ارزون شه ما که ندیدیم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    همشون دزدن.
    خدا میدونه اگه این ها قیمت هارو پایین بیارن کیفیت ماشین ها چی میشه!!!!!!
    خودرو ساز ها میرن دنبال قطعه ساز های درجه 10.!!!!!!!!!
    باز هم مردم ضرر میکنند.
    باز هم مردم تقاس پس میدهند.
    همش مردم.
    خدا لعنتتون بکنه.

    به خدا بری 5 میلیون بدی پیکان بخری شرف داره به این اشغالا.

    ایران و المان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا