ایستگاه خبر

چطور تیبای خود را بفروشیم؟

تیبا از تولیدات موفق سایپا بود که روز به روز مشتریان بیشتری پیدا می‌کند. در مقابل، هرچه هوا به گرمی می‌رود، بازار خرید و فروش خودرو هم رونق می‌گیرد و عده‌ای تصمیم به تعویض ماشین می‌گیرند. اما برای فروش تیبا چه باید کرد و چه راه‌هایی وجود دارد؟


روش‌های سنتی مثل مراجعه به دلال خودرو یا نمایشگاه‌های فروش ماشین همچنان مخاطبان خود را دارند، اما مسئله اینجاست که بسیاری از فروشندگان تیبا، هزینه کمیسیون دلال را ندارند یا اصلاً ترجیح می‌دهند خودشان، فروشنده خود باشند و با چند کلیک ساده در سایت‌هایی مانند دیوار، خودروی خود را به فروش بگذارند. یک مالک تیبا در این مورد می‌گوید: «می‌خواستم خریدار ماشین را خودم انتخاب کنم، چراکه با آن خاطرات زیادی داشتم و با خریدار شرط کردم یک وقت‌هایی به سیروس (اسم خودرویم) سر بزنم.»

تیبا
به گزارش ویرلن؛ اگر روش آگهی آنلاین را انتخاب‌کردید، باید چند روزی وقت برای پاسخ دادن به تلفن‌ها و احیاناً مراجعه حضوری خریداران بگذارید. توجه به جزئیاتی از قبیل متن آگهی جذاب، سال ساخت، مدل تیبا، کیلومتر کارکرد و انتخاب عکس مناسب از خودروی‌تان، نکات مهم هنگام درج آگهی است. به این مثال در دیوار توجه کنید: «قیمت: ۲۵ میلیون تومان، سال ۱۳۹۵، کارکرد ۳۲۰۰۰، واقع در محله صادقیه، موتور سالم، بدون خط و خش، دارای سیستم صوتی پیشرفته، روکش چم، هدلایت، بیمه تا ۲/۹۷»

مزیت فروش آنلاین، ماندگاری آن تا چند روز نسبت به فروش از طریق آگهی روزنامه است. البته خیالتان بابت فروش تیبا راحت باشد، طبق گفته‌های دلالان، تیبا جزو خودروهای خوش‌فروش است و نیازی به تخفیف هنگفت هم برای رد کردنش نیست. برای قیمت‌گذاری بر ماشین، با چند ساعت گشت‌زدن در دیوار، به قیمت مقطوعی خواهید رسید. اگر مدل تیبایتان صندوق‌دار است، احتمالاً مشتری‌های سن بالا و خانواده‌دار به سراغتان می‌آیند و اگر هاچ‌بک است که معمولاً باید با جوان‌ترها سر و کله بزنید. هنگام فروش تیبا، از مزایای آن بگویید، مثل سوخت کم، وجود بخاری، قدرت و شتاب مناسب، صندلی‌های دارای برجستگی، مجهز بودن به دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک و از همه مهم‌تر سیستم ضدسرقت ایموبلایز.

بعضی انواع خودروهای تیبا، صداهای عجیبی به‌خصوص هنگام تعویض دنده می‌دهند، اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، حتماً برای رفع آن هزینه کنید. مردم اصولاً می‌خواهند خودروی تمیز و زیبا بخرند. لکه یا حتی خاک خوردگی باعث می‌شود ماشین شما ارزان‌تر از چیزی که هست، خود را نشان دهد. با چند تکنیک ساده می‌توانید تیبا را حتی اگر مدل قدیمی است، جدید جلوه دهید. خدماتی که روی ماشینتان انجام دادید مثل تعویض دوره‌ای روغن موتور، باد چرخ، و … را چک کنید تا مطمئن شوید که خودروی شما بر اساس تعمیرات منظم، به‌روز است. بد نیست هنگام چانه‌زنی با خریدار، تیبا را با خودرویی هم قیمت مانند پراید مقایسه کنید و به او اطمینان خاطر دهید که تیبای دسته دوم، بر پراید صفر برتری دارد.

بعد از رؤیت گواهینامه خریدار برای احتیاط بیشتر، همراه او دوری با تیبا بزنید و در این حین، با او از تاریخچه تیبا، تجربه‌های خودتان از رانندگی با این خودرو و علت فروش آن حرف بزنید. همچنین خریدار را از وجود مدارکی از قبیل برگ فنی معتبر، معاینه فنی مدت‌دار و کارت سوخت آگاه کنید.

ریپورتاژ آگهی‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا