دنیای اقتصاد: براساس آمارهای منتشر شده ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در شرکتهای خودروساز خصوصی در ۱۲ ماهه سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال پیش از آن، با افت ۵/ ۲۶ درصدی همراه بوده است. شرکتهای خصوصی طی سال گذشته در مجموع ۹۲ هزار و ۸۲۲ دستگاه خودرو تولید کردند، این در حالی است که این شرکتها در سال ۹۶، توانسته بودند تعداد ۱۲۶ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کنند. اما در سال گذشته افت تولید دو شرکت کارمانیا و مدیران خودرو بیش از سایر شرکتهای خودروساز خصوصی بوده است بهطوریکه کارمانیا تولیدکننده محصولات BYD چین افت تولید ۵۳ درصدی را در بازه زمانی ذکر شده به نام خود ثبت کرده است.
مدیران خودرو نیز طی سال گذشته شاهد کاهش تولید بود. این خودروساز سال گذشته به نسبت سال ۹۶، افت تولید ۴۷ درصدی داشته است؛ اما دو شرکت بهمن و کرمان موتور نیز در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶، به ترتیب افت ۱۵ و ۸ درصدی را به نام خود ثبت کردهاند. نمودار دیار خودرو تولیدکننده محصولات بایک نیز در سال گذشته نزولی بوده است. این خودروساز خصوصی، افت ۳۹ درصدی را تجربه کرده است. البته در میان شرکتهای خصوصی در سال گذشته به نسبت سال پیش از آن شاهد رشد تولید نیز بودهایم. بهطوریکه شرکت صنعت خودروی آذربایجان تولیدکننده محصولات امجی چین در مدت زمان ذکر شده توانسته رشد ۵/ ۶۴۸ درصدی را به نام خود ثبت کند. این شرکت سال گذشته تعداد سه هزار و ۵۷۰ دستگاه از برند ام جی را تولید کرده است. خودروسازان بم نیز توانسته در بازه زمانی ذکر شده رشد تولید ۹۴ درصدی را از خود به جای بگذارد. این شرکت نیز به عرضه محصولات جیلی میپردازد.
- ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان
ایسنا : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از ثبت حدود ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال گذشته خبر داد که ۸هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
یدالله صادقی اظهار کرد: شکایتهایی نسبت به عدم ایفای تعهدات شرکتهای خودروساز و واردکنندگان مطرح شده است.وی افزود: به عبارت دیگر شاکیان میگویند همه یا بخشی از پول خودروی مورد نظر خود را پرداخت کردهاند، اما شرکتها در تحویل خودروهای پیشفروش شده تأخیر دارند و در مواردی حتی شرکتهای خودروساز یا واردکننده گفتهاند خودرویی برای تحویل به خریداران ندارند. به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، از این ۱۱ هزار شکایت حدود ۸هزار پرونده تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده که تعزیرات باید به آنها رسیدگی کند. کار ۳هزار پرونده نیز در کمیته حل اختلاف نهایی شده است؛ یعنی از شرکت مورد نظر خسارت دریافت کردند، یا شاکی با شرکت مربوطه به تفاهم رسیدند یا شکایت آنها مبنا و اساس نداشته است.
صادقی با اشاره به اینکه شکایات طرح شده ابتدا در کمیته حل اختلاف بررسی میشود، گفت: در پروندههایی که در آنها کمیته حل اختلاف نتواند اختلاف شاکی و شرکت را برطرف کند یا یکی از طرفین نسبت به رأی کمیته ایراد داشته باشد، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی فرستاده میشود.وی افزود: در این میان حدود ۸هزار شکایت محق بوده اما کمیته حل اختلاف نتوانسته رأیی صادر کند که نظر خریدار و خودروساز یا واردکننده را تامین کند که پرونده آنها به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط یه چیز در باب مصیبت وارده بر این روزهای کشور میشه گفت :
جایی که آدم میترسه در مورد خیلی چیزها حرف بزنه و فِکرِش را نِگه داره ، ساده ترین کارها تبدیل به سخت ترینها میشه .
دوست داشتن وطن زمانی معنی میده ، که اون وطن به آدم احساس انسان بودن و یک فرصتی برای زندگی بِده .
این چه زندگی ایه که ما در این وطن نازنین ایران داریم ، چرا از وقتی چشم باز کردیم در این کشور ، هَمَش استرس استرس استرس داریم .پولدار و بی پول هم نداره .
M
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸آره بقول شاعر که میگه ؛
وطن آنجاست که آزاری نباشد …
من که کلا حس ناسیونالیستی و وطن پرستی رو از دست دادم …،
نوید جهرمی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا میخواستن همین حسو ازمون بگیرن، که موفق شدن.
ما هم ادعا، توهم، سروصدا و…
دنیا کجاست و ما کجا
باید رفت ازین خاک غریب…
آرمان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دنیای مردم رو جهنم کردن که به بهشت برسونندمون .
میشه وایستین ما پیاده بشیم ،شما تنهایی بهشت برین و ما رو نبرین .
نوید جهرمی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اتفاقا برای خودشون و بچه هاشون که عالی بوده.
همینه که نوه بزرگ واری توی کاناداست و میگه جام خوبه و نمیخوام برگردم.
حیف ما که گول اینا و حرفاشون رو بخوریم.
Genius
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دیگه از امروز با بنزین عادی لیتری 2500 و سوپر لیتری 3000 که برامون تدارک دیدن فقط خودروهایی موفق میشن تو بازار ایران که بشه تو باکشون ش…..د کار کنن!!!
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خلاصه و مفید میتونم بگم((به جهننننمممم))
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با عباس موافقم ، همه چی به جهنم ، این مردم بدتر از این باید سرشون بیاد ، خلایق هرچه لایق ، بنزین باید بشه لیتری ۱۰۰هزار ، تا کلاً دیگه برگردیم به زمان شتر سواری .
نوید جهرمی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش به جااان خودم اینا خیر ما رو نمیخوان،همین دبی کنار گوش ماس،فقط برو ببین بین ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ درهم امارات(اشتباه نکنم درهم امارات حدودا ۳۹۰۰ قیمتشه)چه ماشینایی پیدا میشه،خودم یه 325i کوپه مدل ۲۰۰۹ تمیییز پیدا کردم با قیمت ۲۲۵۰۰ درهم که فقط میخواستم خون گریه کنم
SS
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خصوصی ها هم گُلی به سر مردم نزدن
تا وقتی تحریم بود که آشغال چینی مونتاژ میکردن و به هر قیمتی دلشون میخواست میفروختن
وقتی تحریم نبود هم بجای اینکه لابی کنن تا قیمت تمام شده پایین بیاد، جلوی واردات رو گرفتن و همون ماشین ها رو با قیمت بیشتر و آپشن کمتر مونتاژ کردن
این نوع بخش خصوصی بهتره با همون بخش فرغون سازان ورشکست بشه اگه ملت اجازه بدن