ایستگاه خبر

دوگانه‌سوزها در سراشیبی تولید

در شرایطی که این روزها اخبار مختلفی مبنی بر احتمال احیای کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در ۶ ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد افت کرده است.


هرچند با توجه به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری، احتمال افزایش قیمت بنزین چندان بالا نیست، بااین‌حال بازگشت کارت سوخت جدی شده است؛ بنابراین اگر کارت سوخت احیا شود، به احتمال فراوان اقبال خودروهای دوگانه‌سوز در بازار افزایش خواهد یافت و این موضوع بر روند تولید این محصولات نیز اثر صعودی خواهد گذاشت. طبعاً اگر قیمت بنزین نیز افزایش یابد و فاصله آن با قیمت گاز حفظ شود، این موضوع نیز اثری مضاعف بر میزان استقبال از دوگانه‌سوزها و تیراژ آن‌ها خواهد گذاشت.


این در شرایطی است که آمار ۶ ماه نخست امسال نشان می‌دهد تیراژ دوگانه‌سوزها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس تا پایان شهریور امسال، ۲۷ هزار و ۵۱۴ دستگاه خودرو دوگانه‌سوز در کشور به تولید رسیده که منحصر به چهار محصول شامل پژو پارس، پژو ۴۰۵،‌ تیبا و سمند می‌شود. در این بین، پژو پارس دوگانه‌سوز تیراژی ۴ هزار و ۴۷۴ دستگاهی را از خود به جا گذاشته است. سمند دوگانه‌سوز نیز ۱۱ هزار و ۲۰۷ دستگاه تیراژ داشته بنابراین بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. تیبای دوگانه‌سوز و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز هم به ترتیب ۳ هزار و ۵۶۱ دستگاه و ۸ هزار و ۲۷۲ دستگاه تیراژ تا پایان شهریور امسال داشته‌اند. هر چهار خودرو در مقایسه با نیمسال نخست سال گذشته، کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    لگنات وطنی به قدرت خدا حتی رو حالت بنزین هم با این بنزین ها سراسر گوگرد و سرب موجود درست درمون گاز نمیخورن دیگه وای به CNG که ذاتا قاتل توان و سلامت موتور ماشینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      واشر زدن ها با قوت بیشتری شروع میشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مزدا

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    به آینده ایران و مردم و خودم بدجور ناامید هستم.بنزین هم گرون بشه باز یه شوک قیمتی وارد میشه حالا خدا میدونه ۱۳ ابان شوک قیمتی در راهه یا نه ولی وضعیت مرد بد خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      شوک قیمتی شدید بعیده ولی شروع یه روند با شتاب بالای افزایش قیمت هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا