ایستگاه خبر

کیا سراتو بخریم یا خودروهای چینی هم رده؟

رپورتاژ: خودرو در عصر پرهیاهوی امروزی یکی از ارکان شتاب‌دهنده و تسریع‌کننده امور روزمره جوامع بشری محسوب می گردد و کارخانه‌های فعال در زمینه خودروسازی با تکیه براین پتانسیل بالقوه  پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه تولید انواع خودرو با قابلیت‌های متنوع بدست آورده‌‌اند. همچنین خریداران خودرو، هر کدام بنا بر نیاز خود پارامترهای متفاوتی را برای خرید خودرو ارزیابی نموده و در نهایت اقدام به خرید خودروی دلخواه خود می‌نمایند.


یکی از خودروهای مشتری پسند حال حاضر بازارخودروی ایران کیا سراتو می‌باشد. ظاهر کیا سراتو بدلیل بهره‌مندی از المان­های مناسب، زیبا و متعادل می­باشد و از لحاظ ابعاد با توجه به کلاس خود، از کابینی نسبتا جادار برخوردار است. این خودرو از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی وضعیت خوبی دارد و شتاب‌گیری قابل توجهی را از خود نشان می‌ دهد. گیربکس کیا سراتو هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده‌‌ها با دقت، سریع و بدون ضربه می­باشد. در مجموع کیا سراتو با برخورداری از زیبایی ظاهری و مشخصات فنی قابل قبول مورد اقبال خریداران قرار گرفته است. خرید و فروش کیا سراتو در چندین مدل مختلف در ایران انجام می‌گردد؛ سراتوهای وارداتی و دیگری سراتوهای مونتاژ داخل کشور در دو مدل ۲.۰ و ۱.۶ لیتر.

سراتوهای وارداتی مدل۲۰۱۷ اتوماتیک از قیمت ۲۸۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، سراتوهای وارداتی۲۰۰۸ از قیمت ۸۵ میلیون تا ۱۱۰ میلیون تومان،  سراتوهای وارداتی ۲۰۱۰ از قیمت ۱۱۵ تا ۱۷۰ میلیون تومان و سراتوهای مونتاژ شرکت خودروسازی سایپا در مدل ۱.۶ لیتر از ۱۱۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان و مدل ۲.۰ لیتری از قیمت۱۲۵ تا ۱۷۰ میلیون تومان در دی ماه ۹۷ به فروش می‌رسند.

سراتو اما برای ادامه حیات پر رونق در بازار رقابتی ایران باید برنده پیکار سرسخت با رقبای همتراز وارداتی از کشور چین گردد. هرکدام از این رقبا ضمن همکاری با کمپانی‌های خودروسازی بزرگ دنیا و با ارائه آپشن‌های متنوع و کاربردی، سعی در تسلط هرچه بیشتر بر بازار خرید و فروش خودرو در کشورهای مختلف را دارند. در ادامه با بررسی جامع هر یک از این خودروها به بیان میزان توفیق کیاسراتو در رقابت با این خودروها خواهیم پرداخت.

 

چری آریزو ۵ توربو

کیاسراتو برای درخشش در بازار نباید رقیبی همچون چری آریزو ۵ توربو را نادیده انگارد. در سایت دیوار خرید چری آریزو ۵ توربو با کارکرد صفر کیلومتر مدل سال ۹۷ با قیمتی حدود ۱۸۵ میلیون تومان  به‌فروش می‌رسد. این خودرو در مشخصات فنی تساوی نسبی دارد اما کیا سراتو با ارائه امکاناتی نظیر ۶ عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو، کروز کنترل، چراغ دیلایت و سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سربالایی سعی در جلب رضایت هرچه بیشتر خریدار دارد و توانسته برتری را ازآن خود نماید. استفاده از خطوط شکسته فراوان در طراحی ظاهری چری آریزو ۵ توربو را چشم­نوازتر می‌نماید. اما همچنان از نظر فنی کیا سراتو عملکرد بهتری نسبت به چری آریزو ۵ توربو را دارد.

 

لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ بعنوان رقیب دیگری برای کیا سراتو محسوب می­شود. لیفان۸۲۰ با کارکرد صفر کیلومتر مدل سال ۹۷ با قیمتی حدود ۱۷۰ میلیون بفروش می‌رسد و از لحاظ ظاهری به نسبت مدرن­تر از کیا سراتو می­باشد. برتری محسوس لیفان۸۲۰ در عرضه تجهیزات رفاهی بیشتری همچون  ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن صندلی‌ راننده، آینه‌های جانبی جمع شونده، سانروف، تنظیم نور چراغ‌ها، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسور پارک جلو و عقب می­باشد، از لحاظ ویژگی­های فنی هر دو خودرو عملکرد مشابه و قابل قبولی را دارند.

اگر بخواهیم بطور میانگین بودجه ۱۷۰ میلیون تومانی برای خرید سراتو را در نظر بگیریم از دیگر خودروهای چینی هم‌رده سراتو می‌توانیم بسترن B30، جک j4، ام جی ۳۶۰ توربو  را به شما پیشنهاد دهیم. برای انتخاب مابین کیاسراتو و خودروهای چینی که معرفی کردیم، درنظر داشته باشید که کیا سراتو افت قیمت کمتری دارد و در مجموع ارزش خرید آن بیشتر است و با ارائه خدمات پس از فروش عالی شما را کمتر به دردسر می­اندازد.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا