ایستگاه خبر

گفتگو با بازماندهٔ تصادف وحشتناک ب‌ام‌و

تنها یک نفر زنده ماند. آرمین، تنها بازمانده ب‌ام‌و فقط از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد تا تنهاترین شاهد تصادف هولناک خودروی دوستش باشد.
هشت روز سخت و جنجالی از تصادف خودروهای لوکس در بامداد پایتخت گذشت. ٢ تصادف جداگانه در بزرگراه همت و خیابان شریعتی ۵ کشته بر جا گذاشت و تنها یک سرنشین از خودروی بی‌ام‌دبلیو به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد.

حادثه تصادف BMW بزرگراه همت
وقتی تصاویر و فیلم تصادف هولناک بی‌ام‌دبلیو کانورتیبل روی سایت‌ها و فضای مجازی قرار گرفت، به شایعه‌ها بیش از پیش دامن زد و قصه تلخ قضاوت‌ها یکی‌یکی از راه رسیدند. آنچه که در لابه‌لای تلکس‌های خبری، بررسی‌های جسته‌وگریخته کارشناسان راهنمایی و رانندگی و گزارش‌های میدانی به گوش می‌رسید، ملغمه‌ای از شایعات بود که تصویری مبهم از سکانس‌های قبل از تصادف را به تصویر می‌کشید. تصاویری که در فضای مجازی و روی صفحه‌های اینستاگرام و فیس‌بوک کاربران منتشر شد، حکایت از ۴ جوان مرفهی داشت که در بامداد پایتخت با خودروی لوکس بی‌ام‌دبلیو در اتوبان‌ها می‌تاختند. با این حال شایعات برای کاربران مجازی دیر یا زود مختومه خواهد شد و درنهایت از همه این ماجرا آنچه باقی خواهد ماند، خاطره‌ای است تلخ در ذهن بازماندگان.

BMW hemmat crash
گفت‌وگو با بازمانده نجات‌یافته
نامش آرمین بخشی است، ٢۴ساله و تنها بازمانده تصادف بی‌ام‌دبلیو در اتوبان همت. آن بامداد دوشنبه که آمد، راحت آمد و سخت رفت، دوستی‌هایشان تمام شد و تنها سیاهی بر جا ماند. حالا پسر جوان همراه با شوک بعد از حادثه، در یک بیمارستان تخصصی بستری است، با این حال اما وضع جسمانی‌اش خوب است و تنها از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد. غم غریبی در صدایش احساس می‌شود و درحالی‌که عزادار دوستانش است به‌عنوان تنها شاهد تصادف در گفت‌وگو با «شهروند» جزییات حادثه را شرح داد.

آرمین بخشی
از شب حادثه بگویید؟

حمیدرضا کمالی، شاهین حسین‌آبادی و حمید چشمه مثل من ساکن کرج بودند. ساعت ١٠ شب یکشنبه بود که برای معامله خودروی حمیدرضا راهی تهران شدیم. به میدان کاج سعادت‌آباد رفتیم و بعد از تنظیم قرارداد قصد داشتیم دوباره به کرج برگردیم. من در صندلی عقب سمت شاگرد نشسته بودم. سرعت خودرو در قسمت‌های کم‌تردد بزرگراه زیاد بود اما همه ما به رانندگی حمیدرضا اطمینان داشتیم و می‌دانستیم او بیشتر از این‌که نگران جان خودش باشد همیشه مراعات سرنشین‌های خودرواش و مخصوصاً موتورسواران را می‌کرد. در لحظه تصادف هم مطمئن هستم سرعت ما زیاد نبود، دوربین‌های بزرگراه ٩ کیلومتر قبل از محل تصادف سرعت خودرو را ١٧۶ کیلومتر بر ساعت، ثبت کرده بودند.

BMW hemmat crash
از لحظه تصادف تصویری یادت هست؟

در لاین وسط بزرگراه همت درحال حرکت بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت جلوی خودرومان پیچید، حمیدرضا به خاطر برخورد نکردن با او فرمان را به سمت چپ هدایت کرد اما لاین سبقت بسته بود. بعد از آن لحظه که همه چشممان را به جلو دوخته بودیم چیز دیگری یادم نیست. این لحظات در تصویر دوربین‌های پلیس بزرگراه هم ثبت شده است.

به‌عنوان تنها شاهد تصادف، علت حادثه چه بود؟

آخرین تصویری که همراه دوستانم در جلوی خودرومان دیدم موتورسیکلتی بود که ناگهان مقابل خودروی ما پیچید. اگر واکنش سریع حمیدرضا نبود این امکان وجود داشت که حداقل خودش زنده می‌ماند. اما او با از خودگذشتگی قصد داشت تا آسیبی به سرنشین موتورسیکلت وارد نشود به همین خاطر مجبور شد خودرو را به سمت چپ هدایت کند که این حادثه هولناک رخ داد.

فکر می‌کردی نجات پیدا کنی؟

چیزی از بعد از تصادف یادم نیست. اولین تصویری که بعد از به هوش آمدن دیدیم حمید چشمه بود. او در کنار من روی تخت بیمارستان بستری بود. هنوز نمی‌دانستم چه بلایی سر ٢ دوست دیگرم آمده است و به خاطر داروهای بیهوشی و دردی که داشتم دوباره به خواب رفتم. تا این‌که بعد از به هوش آمدن متوجه شدم حمید هم به کام مرگ فرو رفته و حمیدرضا و شاهین در دم جان سپرده‌اند.

الآن حالت چطور است؟

تنها آرنج دست راستم دچار شکستگی شده و لگن سمت راستم ترک برداشته است. خدا را شکر حالم خوب است و تنها به خاطر پلاتین‌هایی که در دستم گذاشتند یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم.

BMW hemmat crash
خط بطلان به شایعات مجازی
درحالی‌که شایعات بر سرعت خودروی بی‌ام‌دبلیو دامن می‌زدند و هر کاربر شبکه‌های مجازی کارشناس تصادفات شده بود اما علی کمالی برادر مرد قهرمانی که در این حادثه پشت فرمان خودرو نشسته بود عکسی را در اختیار دارد تا صحتی باشد بر حرف و حدیث‌های بی‌اساس که در فضای مجازی دهان به دهان چرخید.

BMW hemmat crash
علی کمالی در رابطه با سرعت خودروی بی‌ام‌دبلیو گفت:

در خودروهای جدید کیلومتر شمار به کامپیوتر خودرو متصل است و وقتی برق خودرو قطع می‌شود کیلومتر در همان عقربه‌ای که قرار داشته است متوقف خواهد شد. وقتی خودروی تصادفی برادرم را تحویل گرفتیم عقربه کیلومتر خودرو روی ١٠٩ قرار داشت، درحالی‌که شایعات از سرعت خودرو روی ١٨٠ تا ٢٠٠ خبر می‌داد. این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به تسلط حمیدرضا در رانندگی خودروی او قطعاً در شب حادثه دچار نقص فنی بوده است و به احتمال زیاد قبل از برخورد با گاردریل یا رینگ شکسته شده یا فرمان قفل کرده است.

به دلیل پیچیدگی این موضوع هنوز کارشناسان درحال بررسی جعبه فرمان خودرو هستند تا علت حادثه در این تصادف مشخص شود. با این حال امیدوارم مردم قبل از اعلام نظر کارشناس تصادفات قضاوت‌های ناعادلانه‌شان را کنار بگذارند تا مرهم این داغ بزرگ که خانواده حمیدرضا تحمل می‌کنند، باشند.

گزارش و نوشته: بهناز مقدسی روزنامه شهروند

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی ازساری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم کارشناس نیستم ولی 17 سال پشت رول میشینم .اون کیلومتر درسته رو 109 هست ولی سرعت اون ماشین خیلی زیاد بود که با ترمز زدن هنگام دیدن مانع کم شده بود اومد رو109 برخورد کرد بعدشم اون بااون شتابی که گرفته بود معلومه که اینطور میشه هنگام برخورد 2 جسم سخت تمام سرعت ها دوبل میشن وشدت آن خیلی زیاده .چون برا خودم اتفاق افتاد تجربه اشو دارم .
    این باعثه که اینطور شد BMW .ولی خیلی صحنه بدی بود واقعا درد بزرگی بود خدا صبر به همه بازماندگان اونا بده منم برا اونا یه حمد وتوحید میخونم انشاا.. به روح اونا برسه فقط همین ازدستم برمیاد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دوستانی که اگه یه عابر ،متر سوار ،ماشین دیگه ، بچه… هرچی، بپره جلوشون ،حاضرن خطرو به جونشون بخرن و بپیچن سمت دره، گاردریل و… آنلایک کنن
      کسانی هم که حاضر نیستن تاقص نفهمی اون یارو رو پس بدن و ترجیح میدن بزنن بهش تا خودشونو تو خطر بندازن پستو لایک کنن ..
      اولین لایک رو هم خودم میزنم به پستم
      سالی 500 تومن پول بیمه بده ،گواهینماه بگیر ،بعد بخاطر یه ادم مست خودتو لتو پار کن :| داریم مگه؟

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. آرش

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتورسیکلت کجا بود. اینها سرعتی بالای 170 داشتند که پس از ترمز و برخورد رسیده به 110. اون موتورسیکلت فرضی که پیچیده جلوی اینها، قطعن سرعت 180 تا 200 کیلومتر بر ساعت داشته! کدام موتورسیکلت تو ایران همچین سرعتی می تونه بگیره؟! لابد طرح هونداهای چینی 125 سی سی !!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اقا ارش اون موتورسیکلت اگر سرعتش بالا بود که یه همچین واکنش ناگهانی نیاز نداشت و به احتمال زیاد مشکلی پیش نمیومد (تازه مطمئنا اگر چراغ هاش سالم بود زود تر دیده میشد)
      این موتور سیکلت ها واقعا تو بزرگراه ها عین خرمگس مزاحمن نه فقط واسه کسی که تخلف میکنه واسه همه مزاحمن
      تو خیابونا و ترافیک که هر جور دلشون بخاد میرونن اروم ، تند، ورود ممنوع،عمود به خیابون، به اینه خودرو های دیگه تو ترافیک برخورد می کنن یا میخورن زمین موتورشون به ماشین دیگه می خوره و باعث خط افتادن و دیگر اسیب ها میشه صدای موتور و بوقشون هم که جزو نا هنجار ترین صداهاس
      تو پیاده رو میان و برای عابرین مزاحمت ایجاد می کنن و طلبکار هم هستند پلاکشون هم که همیشه با زنجیرو چیزای دیگه پوشیدس جریمه هم اگه بشن اصن مهم نیس واسشون چون بعدا موتورو میندازن دور
      تازه اگه شانس بیاری موتوریه دزد نباشه چیزی ازت نقاپه
      تازه با یه پخ نقش بر زمین میشن و با اینکه چیزیشون نشده ارث نداشته پدرشونو میخان
      به جز مورد ورود ممنوع و یکی دو مورد دیگه در تصادف مقصر خودرو است حالا ببینین اگه یه خراش برداره کلی دیه ازتون میگیره چه برسه به اینکه کلاه هم نذاشته باشه و یه اسیب جدی ببینه (ایشالا)
      تازه اگر مقصر موتور باشه یا نه در هر حال خودرو هم باید بره پارکینگ و تازه اگر مقصر باشن اینقدر خسارتتو نمیدن تا خودت بیخیال شی رضایت بدی که لاقل ماشینت از پارکینگ ازاد شه
      کلا موتور یعنی خلاف و دیگر هیچ به جز موتور های سنگین
      از نظر من باید میزد به موتور الان هم خودش هم دوستاش زنده بودن هم یه مزاحم حذف میشد
      حتما نظر منو بزارین و حذف نکنین

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. جعفر

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بنده خدا راست میگه تو باند سرعت پایین موتوری داشت میرفت یه دفعه از پشتش پیچید سمت باند سرعت ولی سرعتش بالا بود که نتونست برگردونده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رضا

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظر من که حقشون بوده وقتی ماکزیمم سرعت رو رعایت نکردن
        وگرنه با همون پراید هم اگه با سرعت مجاز رانندگی کنی خیلی کم اتفاقات ناگوار پیش میاد

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. mahmood

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      داداش نظرت محترمه ولی خواهشن به سی دی آی تو هین نکن
      توهین=بلاک
      :D

      موافقم 0
      مخالفم 4
  3. مهدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من وقتی کلیپشو دیدم و بعد اخبار گفتش که 160 70 تا سرعت داشت خودور تعجب کردم
    من خودم نزدیکه 12 ساله که با سرعت زیاد رانندگی میکنم و همه منو به سرعت بالا میشناسن
    نظر من اینه که فرمون ماشین انگار قفل شده چون هیچ چرخشی نداشت و مستقیما به طرف گاردریل رفت و با توجه به اینکه راننده هم حرفه ای بودش نمیشه این قضیه رو منکر شد وگرنه هیچ وقت یه قهرمان مسابقات رالی تو ماشین یه آدم بی تجربه نمیشینه .
    این فکرمم بعید نیست که شاید پدال گازشم گیر کرده باشه چون اون شتاب لحظه ای هم که گرفت واسم تعجب آور بود
    ولی وقتی اخبار گفت 170 تا سرعت همونجا گفتم دارن چرت میگن برای اینکه با اون ترافیک اونجا اصلا نمیشد یه همچین سرعتی رفت
    خدا بیامرزدشون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. hero

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    در هر صورت خدا رحمتشون کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohsen

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    منم کارشناس نیستم و ادعایی هم ندارم
    اگه فیلم تصادف رو مشاهده کنید متوجه خواهید شد که آقایون با سرعت زیاد مشغول لایی کشیدن بین خودروها بودند.. زمانی که از لاین سرعت با سرعت زیاد لایی میکشه و به سمت راست میاد ناگهان موتوریو مقابل خودش میبینه که برای نزدن به موتور با همان سرعت به چپ منحرف و به دلیل عدم کنترل و تسلط راننده با گارد برخورد می کنه …..

    http://namnak.com/14208-تصادف-مرگبار-خودرو-بی-ام-و.html

    ماکزیمم سرعت در همت 80km/h و اگر هم سرعت اقایون 109 تا بوده یعنی 29 تا بیش از حد مجاز انهم در شب!

    اینکه گاز گیر کرده و فرمون گیر کرده و رینگش شکسته و . . . ، اگه خودرو وطنی بود قابل قبول ولی نه برای بی ام و . . . بهرحال فیلم گویاست ببینید و خودتون قضاوت کنید

    درضمن اون پرشیا بدبخت چی!؟ به نظر شما کی باید خسارتشو بده!؟ شک ندارم که از دید پلیس اون پرشیا بدبخت مقصره و حتما میگن: اگر پریشا سرعت نداشت و فاصله طولی را رعایت می کرد با بی ام برخورد نمی کرد …. حالا خوبه پریشا بدبخت تلفات جانی نداشت

    ———————————————————
    و مسئله بعدی اینه که
    این قضیا ربطی به خودرو گران قیمت و ارزان قیمت ندارد.
    رانندگی ملت افتضاح و مزخرف شده … تو شهرستان ها که بدتر
    صبح های زود و شب ها که خیابان ها کمی خلوته رانندگی خطرناک شده
    موتوری و عابر پیاده به یکطرف
    راننده پر ادعا و مست و خمار و حشری و خواب آلود ….. به یکطرف

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام,این که طرف مقصر بوده یا نبوده یا سرعت زیاد داشته یا نداشته اصلا کار ندارم
    بلاخره همتون براتون حداقل پیش اومده که جایی بخواین برین و عجله داشته باشین,و بخواین از سرعت مجاز تند تر برید و لاین سبقت هم برای همین گذاشتن,,اما چیزی که بعضی وقتا آزارم میده افراد کاملا ناشی هستن که بدون دلیل خاصی و با سرعت خیلی خیلی پایین از لاین سرعت استفاده می کنن که اگه 50 درصد تقصیر رو به گردن راننده خودروی حادثه دیده بندازیم 50 درصد از تقصیر حادثه رو همین افراد ناشی میتونم بگم به گردن دارن و بعد از تصادف خیلی راحت و ملو مکانه حادثه رو ترک می کنن و اینگار که هیچ اتفاقی نیوفتاده و هیچ عذاب وجدانی هم شامل حالشون نمی شه!
    دیگه بماند که قانون هیچ مجازاتی برای افرادی که سرعت مجاز کمتر هم می رونن و در لاین سرعت منجر به تصادف میشن در نظر نگرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      وقتی با ادمهایی مثل اقای اشکان روبرو میشم از این همه نا اگاهی و نابخردی متاثر میشم، کجای قانون ترافیک در دنیا میگه شما اجازه دارین تو لاین سبقت با سرعت بیش از حد مجاز برید؟!!
      چقدر باید یکنفر از انسانیت به دور باشه که واسه زودتر رسیدن به جایی زندگی بقیه رو به خطر بندازیم،ما ایرانیا کجا داریم میریم؟!! به قول اونوریا میگن they are in hurry to go nowhere که الحق در مورد ما ایرانیا صدق میکنه، مایی که میانگین کار مفیدمون در روز هشت دقیقه است پی اینهمه عجله واسه به کجا رسیدنه؟!
      بسیار متاسفم که در مملکت ما افراد انتی سوشیال اینچنین ازادانه در خیابانها جولان میدن
      و متاسف تر از اینکه پلیس پس از این قضایا به برخورد مقطعی با خودروهای لوکس بسنده کرده، ایا واقعا مرگ روزانه دهها هموطن که با ماشینهای پراید و نیسان وانت و موتور به خاطر رانندگی وحشیانه رخ میده نمیبینند؟
      راننده متخلف چه پشت بنز باشه چه پشت پراید باید باهاش برخورد بشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. آقا مصطفی منطقی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در مورد نظر این آقای مصطفی که همه ی موتوری ها را به باد حمله گرفته و میخواد برای جنابعالی مزاحمت ایجاد نکنند صحبتمه
    من نمیدونم کارتون چیه درامدتون چقدره و اصلا جز چه طبقه درامدی هستید چون با این چیزایی که نوشتی معلومه جز کسایی هستی که خیال میکنی همه جامعه کم درامد جامعه نوکرتونن و مزاحمن و باید حذف شن
    جناب آقا موتوری ها خیلیاشون زحمتکشن پیک موتوری ان عین راننده تاکسیان تو این شهر آلوده کار یکی مثل تو رو دارن راه میندازن
    تو این فیلمم اگه قشنگ دقت کنی می بینی که این اساتید دارن لایی کشی میکنن اون موتوری بنده خدا هم قشنگ داره تو لاین خودش رانندگی میکنه و اصلا یدفعه لاینشو عوض نمیکنه برعکس کسی که واقعا داره رانندگی پر خطر میکنه همینان که البته من همیشه میگم خدا ادمای خوبو رحمت کنه کارم ندارم این اقایون چه قشری بودن
    ولی اظهار نظر این اقا که زنده مونده و میگه موتوری پیچید جلوی ما دقیقا عین واژه ماست سیاهه است قشنگ تابلو به نور چراغاشم دقت کنید میبینید داره لایی میکشه حالا دمش گرم اگه لایی هم میکشه مرام داشته نزنه به اون بنده خدا موتوریه.
    انصافا من خودم تو چمران چند وقت پیش دیدم که موتوری با زن و بچه میرفت یه ماشین میخواست بره تو فرعی زده بود به این بنده خداها، خداوکیلی این درسته؟ مرده به هوش بود ولی کلی خون ازش میومد زن وبچشم چقدر ترسیده بودند اقا هم فرار کرده بود .
    توی اظهار نظرت که کلی هم هست واقعا تجدید نظر کن و اصلاحیه بده این حرفای کلی که در مورد موتوریا زدی اصلا درست نیست
    حق موتوریا اینجا ضایع شده خواهشا قرار بدید تو کامنت ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. بابک

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچه قد هم‌که دست فرمون آدم خوب باشهوقهرمان رالی هم که باشی وبهترین ماشین از نظر ایمنی وموتوری مثل bmw دستت باشه وقتی عجل که برسه هیچ کدوم از این ها نمیتونه جلوی زنده موندنتو بگیره. من خودم یه e46 موتور m 3 دارم یه موقعه هایی تا190 تا هم باهاش رفتم ولی مطمئنم اون شب اجل حمید کمالی که بشخصه با رانندگیش خاطره داشتم رسیده بود ومرگش ربطی به نقص فنیو…. نداره . اونایی که ماشین باز واقعی ان میفهمن منظورم چیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خدا نسل هر چی ادم انتی سوشیال و قانون شکنه برداره ، ادمی که اونقدر از انسانیت به دوره که جون بقیه رو به خاطر عجله یا به خاطر هیجان به خطر میندازه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. رهگذر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    […]
    حالا اونایی که ماشین دارن خیلی خوبن ؟
    بار ها شده با موتور میرم ماشین از روبرو میاد تو لاین من
    چرا ؟
    چون میگه موتوریه دیگه میترسه میره کنار
    تو لاین خودم میرم از عقب با سرعت میان از چند سانتی متری سبقت میگیرن
    چرا ؟
    چون اعتقادی به این ندارن موتور هم وسیله نقلیه س و لاین مربوط به خودشو داره
    راهنما میزنی توجهی نمیکنن و میخوان بزنن بهت
    چرا ؟
    چون موتور واسشون اهمیت نداره
    چند وقت پیش یه سمند سوار که ادعای راننده ماشین سنگین بودن میکرد
    بدون زدن راهنما از لاین وسط پیچید سمت چپ که دور بزنه به سختی موتور و جمع کردم اما خوردم بهش
    آخرش گفت فوقش یه چیزیت میشد یه کوپن بیمه میدادم
    اونایی که تصادف کردن خدا از سر تقصیراتشون بگذره
    اما خدا لعنت کنه این کسی رو که واسه ماست مالی کردن قضیه و لایی کشیدنو خلاف کردن داره اون موتوری که راه خودشو میره مقصر اعلام میکنه
    اون بنده خدا قهرمان رالی بوده که بوده
    حقی نداره تو اون جاده و اون وقت شب لایی بکشه و اونجوری رانندگی کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. ایمان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا اینکه کارشناسی دقیق و 100٪ راجع به این تصادف کار هرکسی نیست، خیلی درست،،
    اما فکر کنم این موضوع هم درست باشه که ماشینی رو که تازه خریداری شده، لازمه که ماشین یه سرویس و بازدید فنی بشه، از سلامت فنیش مطمئن شد، و از طرفی هم اصلا یه به اصطلاح قلقش به دست بیاد، بعد برسه به گاز و گ..ز کردن……،،
    این چیزی که مطابق با موضوعیت سایت پداله….
    حالا دیگه موضوعات روانشناسی و اجتماعی وجامعه شناسیش، مربوط به سایت و محیط دیگه ایه……،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ای کاش ما ایرانیها یک روز مثل اغلب کشور های دنیا رعایت قانون و احترام به همنوع رو ترجیه بدیم، هر کسی از کشور دیگه ای میاد میگه شما ایرانیا چه تونه؟
    البته باید بدونیم امثال این کشته شده ها ، ادمهای انتی سوشیال ( ضد اجتماعی ) همه جای دنیا هستند، ولی تو بقیه کشور ها جاشون یا تو زندونه یا اونقدر جریمه شدن که جرات تخلف ندارن ولی متاسفانه در مملکت ما پلیس توانایی برخورد با این قانون شکنها رو نداره،
    همه جا با پول جریمه این قانون شکنها شهرها رو میسازن ولی اینجا قدرت برخورد با متخلف رو ندارن و میان سرعتگیر و دست انداز درست میکنند که باعث اسیب به مال و سلامتی افراد غیر متخلف هم میشه
    دریغ و افسوس،،،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مشکل فنی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من مطمینم که اون لحظه یه مشکل فنی بوده چون توی فیلم که ببینید وقتی فرمون میگیره به سمت جدول و گارد وسط حتی کوچیک ترین جهت فرمونی حس نمیشه در صورتی که راننده ماهری بوده اون بنده ی خدا. توی همچین صحنه ای راننده ی ناشی هم فرمونو بر میگردونه و وقتی کسی توی اون سرعت بالا میتونه مانع به اون سختی رد کنه برای کنترل ماشین باز هم تلاش میکنه اونم بی ام دبلیو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. elyar

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قهرمان حرفه‌ای به دلیل سرعت کم 109 کیلو متر با ماشین غیر ایمن در گذشت!!
    این کیو مسخره کردن؟!؟اینا با سرعت 176 می رفتن. این 109 عددی که بعد از تصادف ثبت شده نه قبل از تصادف حالا سرعت مهم نیس اینا بدون کمربند تو اتوبان داشتن می رفتن حداقل. کمربند رو می بستن از ماشین به بیرون پرتاب نمی شدند ولی به هر حال خدا رحمتشون کنه امیدوارم این تجربه ای واسه ما باشه تا قوانین رو رعایت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علس

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقت کردین در عکس اول کیلومتر کف سیاهه و در عکس دوم کف سفید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (249 ديدگاه)

      نکته بسیار جالبی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهیار

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    پدال من فیلم تصادف رو دیدم.دیوم که با چه سرعتی میرفتن شما چرا فیلم رو نذاشتین؟ چون خودتون هم به چیزی که میگین اطمینان ندارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AHMADREZA

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چقدر تند رفتن الله اکبر من چی بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقایون توروخدا ماله رو سهل انگاری یسری از ما بهترون که باسرعتای عجیب غریب تو خیابونا رانندگی میکنند و فکر میکنند چون بابایی شون براشون ماشین چند صد میلیونی خریده دیگه بقیه اصلا کی هستند نکشین.راننده قهرمان بوده؟! تورو جون عزیزاتون مارو نخندونین؟ موتور فرضی با سرعت بالای دویست کیلومتر پیچید جلوتون؟!! هم فرمون قفل کرده بوده هم گاز گیر؟! بازم تورو خدا ما رو نخندونین مثه اینکه فراموش کردین اقایون با ملاحظه و قهرمان!!!! سوار چه ماشینی بودن.امیدوارم یروز برسه که هر کسی هر اشتباه ( که نمیشه گفت اشتباه ببخشید کلمه اصلی رو نمیتونم بگم )کرد بگه اقا من شرمندم واسه خودش افسانه سرایی نکنه و شعور بقیه رو به سخره نگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. vectra

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان که این مطلب و نظرات رو میخونم متوجه شدم
    که رقم سرعت 190 کیلومتر که تو جاده چالوس و 150 کیلومتر تو پیچ جاده هراز با اپل وکترا داشتم ارقام خیره کننده ایه و پیشتر فکر میکردم ب ام و سوارا 300 تا سرعت میرن !!
    البته بازم متوجه شدم که تصادفی که با 120 تا سرعت با گالانت رفتم توی دیوار که به دلیل شاخ به شاخ شدن با کامیون تو سبقت اتفاق افتاد و اینکه بعد از عبور از دیوار فقط قسمت جلو ماشین اسیب دید و به نصف گلگیرا بیشتر نرسید،چقدر باید خدارو شکر کنم ؟!!!
    واقعا از دید مردم چقدر مجرمم !! از فردا پام میلرزه پشت فرمون.خدایا شکرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. arash

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دوستان احساساتی نشین
    مشکل خیلی بزرگتر از ایناست
    وزیر صنعت و مدن یک بار در برنامه پایش هم گفتن خودرو بی ام دبلیو و مرسدس به دلیل بی کیفیتی وارد نمیشن …تعجب اینجاست تصادف یک خودرو خوب هزاران بار داغ کننده محافل میشه ولی اونایی که پراید پژو میکشه بیخیال
    مگه اونا آدم نیستن!!!!!11

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امید خراسانی

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضی وقتا آدم نظراتی میخونه که واقعن تنش می لرزه . من مطمینم اون دوستانی که نظرات احساساتی میدن بعد پشیمون باشن از نظرشون! یه اقایی با کمال تاسف نوشته بهتر بود میزد به موتوری و میکشتش و بعد فوقش دیه شو میداد!
    این حرف عجیب وضد انسانی مو برتن انسان راست میکنه! اینجور افراد متاسفانه در سطح شهر زیادند. وچه بسا در کمال بی رحمی با قانون شکنی افراد پیاده ، موتوری و … را زیر گرفته وفرار میکنند. اگر موتورسواران خلاف می کنند انسان نباید به دیده انتقام برخورد کند. تمام کسانی که اتومبیل سوارند و خلاف میکنند در صورتی که موتور سوار باشند مطمینا اگر بیشتر نه ، کمتر از موتور سواران تخلف نخواهند داشت ! پس اقایانی که از موتور سواران به ستوه آمده اید خودتان در رانندگی قوانین را رعایت کنید!
    من خودم برای رانندگی در شهر از موتور استفاده می کنم نزدیک 20 سال است و تا کنون خداراشکر حادثه ای جدی نداشته ام در صورتی که روزی حدود 50 کیلومتر رانندگی میکنم .چون رعایت میکنم. پس ملاک رعایت قانون است نه موتور سوار بودن و ماشین سوار بودن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ارسلان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چون سر اومده دیگه استاد شدم سرعت BMW 190 تا بوده موتوری هم در کار بوده میپیچه جلوش این بنده خدا هم ترمز میزنه ماشالله آنقدر خیابون ها استاندارده ک ماشین مث آپولو دور خودش میچرخه دیگه نتونسته جمعش کنه سردود رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. saman

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اولا خدا بیامرزتشون
    دوما در اینکه موتوری ها قشر زحمت کش هستن شکی نیس ولی این دلیل نمیشه موتوری بیاد وسط آزادراه و بزرگراه قانونا این کار جرم هستش
    بعدشم شما ها ک مثال های خارجی میزنین تو همون خارجی هاتون برین قوانین رو بخونین بعد بیاین جوللان بدین
    در 80 درصد ایالت های آمریکا تردد در لاین سرعت ممنوعه قانونشم به این صورت هست که اگر شما در لاین سرعت باشین و خودرویی که از سمته راست شما سبقت میگیره تنها 5 کیلومتر سرعتش از سرعت شما بیشتر باشه شما متخلف هستین چون لاین سرعت رو بستین حتی اگه خودرویی که از شما سبقت میگیره سرعتش غیر مجاز باشه اجرای قوانین بر عهده منو شما نیس به امیده روزی فرهنگ رانندگی داشته باشیم و فکر نکنیم لاین سرعت ارث پدریمونه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا