ایستگاه خبر

۸ نکته طلایی که پیش از اجاره خودرو باید بدانید

رپورتاژ: در حال حاضر صنعت اجاره خودرو در کشور محبوبیت بسیاری به دست آورده است؛ چرا که داشتن آزادی برای کشف جاده ها می تواند یک تعطیلات ساده را به یک ماجراجویی به یادماندنی تبدیل کند.

مهم نیست که این اولین بار است که می‌خواهید از خدمات خودرو اجاره ای استفاده کنید یا این که میلیون ها بار از این خدمات استفاده کرده اید،  ما در پرارین خودرو مهم ترین نکاتی که پیش از اجاره خودرو باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱.  خودرو مورد نیاز خود را از قبل رزرو کنید

حواستان باشد اولین تخفیف ماشین اجاره ای را که می بینید رزرو نکنید بلکه به خود مهلت دهید تا  یک شرکت معتبر پیدا کنید. برای اینکه راحت تر بتوانید یک شرکت انتخاب کنید، باید بدانید که چه چیزی برای شما مناسب است و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هدف شما از اجاره خودرو چیست؟
  • اندازه خودرو شما باید چقدر باشد؟
  • آیا مبدا و مقصد تحویل خودروی شما یکسان است یا متفاوت؟

همچنین در نظر داشته باشید که باید خیلی زودتر از سفر به دنبال رنت خودرو باشید.

هر چه زودتر خودرو انتخابی خود را رزرو کنید، شانس بیشتری برای به دست آوردن آن خواهید داشت.

۲. پیش از رزرو خودرو از قوانین مربوط به مصرف سوخت آگاه شوید

هنگامی که در حال مقایسه شرکت های مختلف هستید، سیاست مصرف سوخت هر کدام را هم بررسی کنید. چرا که انتخاب اشتباه هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

در ادامه ۳ گزینه که مرسوم هستند آورده شده است:

  • پر به پر: به شما یک خودرو با باک پر تحویل داده می شود و از شما انتظار می رود که آن را با باک پر برگردانید. در این حالت، زمانی که خودرو را دریافت می کنید از کارشناس مربوطه سوال کنید که نزدیک ترین پمپ بنزین به شرکت کجاست. به این ترتیب به آسانی می توانید خودرو با باک پر پیش از تمام شدن زمان اجاره تحویل دهید.
  • پر به خالی: در این حالت شما یک خودرو با باک پر تحویل می گیرید اما می توانید آن را خالی بازگردانید. بازگرداندن یک ماشین خالی تقریبا غیرممکن است و به احتمال زیاد به خاطر سوختی که در خودرو باقی می ماند شما هزینه بیشتری پرداخت کرده اید.
  • پرداخت برای آنچه که استفاده می کنید: در این حالت از شما انتظار می رود که خودرو را با همان مقدار بنزین در باکش که دریافت کردید، تحویل دهید.

۳.  خودرویی انتخاب کنید که پوشش بیمه مناسب داشته باشد

در صورت اجاره خودرو از شرکت های معتبر در سراسر ایران، از پوشش بیمه برخوردار خواهید بود. شما در زمان عقد قرارداد برگه بیمه را از شرکت دریافت خواهید کرد.

تمام خودروهای شرکت پرارین از پوشش بیمه کامل و شخص ثالث برخوردار هستند.

۴.  پیش از دریافت خودرو را با دقت بررسی کنید

زمانی که خودرو را تحویل می گیرید، آن را به طور کامل بررسی کنید. منظور ما از “بررسی” یک نگاه گذرا نیست؛ بلکه تمام نقاط بیرونی و داخلی آن را بررسی کنید.

سرتاسر نمای بیرونی را با دقت نگاه کنید و به دنبال هرگونه ضربه و خراشیدگی باشید و عکس بگیرید. اگر از تلفن هوشمند استفاده می کنید تصاویر خود را زمان بندی کنید. سپس مطمئن شوید که نماینده شرکت تمام نشانه های یافت شده را در قرارداد یادداشت می کند.

همچنین داخل کابین و چرخ ها را هم به دقت بررسی کنید. خراشیدگی های روی آلیاژ چرخ ها را در عکس خود ثبت کنید.

به علاوه، بررسی کنید که در ماشین تمام وسایل مورد نیاز شامل لاستیک یدک، جک بالابر یا هر وسیله ای که ممکن است در طول سفر خود نیاز پیدا کنید، وجود دارد.

۵. تمام بندهای قرارداد را با دقت بخوانید

هنگام عقد قرارداد عجله نکنید. تمام بندهای قرارداد را با دقت بخوانید و هر کدام را که متوجه نمی شوید از نماینده شرکت سوال کنید.

موارد مهمی که باید با دقت در نظر بگیرید عبارتند از قیمت، تاریخ، زمان تحویل و برگشت، مکان تحویل و برگشت و قوانین مربوط به مصرف سوخت.

۶. شماره تماس شرکت را دریافت کنید

شماره تماس شرکتی که از آن خودرو اجاره می کنید را حتما همراه داشته باشید. در واقع منظور ما یک شماره کلی از شرکت نیست، بلکه شما به یک خط مستقیم به مسئول مربوط به حوادث نیاز دارید.

اگر خودرو شما در جاده خراب شود یا شما دچار حادثه شوید، باید با شرکت تماس بگیرید و گزارش دهید.

شرکت پرارین در این مواقع نماینده خود را به محل فرستاده و در صورت نیاز خودرو جایگزین به شما تحویل داده می شود.

۷. هنگام رانندگی در جاده به محدودیت قرارداد خود متعهد بمانید

اگر شما قصد سفر در جاده های کوهستانی، آفرود یا مانند آن ها را دارید. هنگام رزرو خودرو از کارشناسان شرکت سوال کنید. چرا که شما تنها خودروهای مربوط به این جاده ها را می توانید دریافت کنید و با دیگر مدل ها اجازه رانندگی خارج از جاده را نخواهید داشت.

اگر با ماشین اجاره ای در جاده ای که نباید رانندگی کنید و به طور مثال در گل و لای گیر کردید، هزینه های گیر افتادن و پاکسازی برعهده شما خواهد بود.

۸. برای تحویل دادن خودرو دیر نکنید

اگر خودرو را پس از زمان مقرر شده تحویل دهید، هزینه ساعت های بیشتر برای شما محاسبه خواهد شد. بنابراین، هنگام اجاره خودرو مطمئن شوید که زمان کافی برای کارهای خود در نظر گرفته اید تا بتوانید به موقع آن را تحویل دهید.

آیا برای جابه جایی به یک خودرو اجاره ای نیاز دارید؟

پیش از رزو سری به سایت اجاره خودرو پرارین بزنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    به توضیحات بالا یه مورد دیگه هم اضافه کنم، آقا از زیر سپر جلو و عقب ماشین و همینطور زیر رکابا هم فیلم بگیرین! دقیقا به عقل جن ممکنه نرسه، ولی موقع پس دادن ماشین یهو ممکنه طرف بره اون زیر رو نگا کنه و بگه عهههه، این زدگیا و رنگ پریدگیا قبلا اونجا نبودن ولی الان هستن، کار کار توعه!! هرچی هم شما اصرار کنی که بابا من اصن جایی نرفتم که اونجاها بخواد بماله، اونا انکار میکنن و آخرش از پولی که به عنوان ودیعه گذاشتین، یه مبلغ تپل کم میکنن. آهان راستی به چراغا و مهشکنا هم دقت کنین، مخصوصا تَرَک خوردگی روی چراغای خطر عقب که توی نگاه اول دیده نمیشن…

    هعععی، داغم تازه شد :)))

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      تنها دلیلی که برای اجاره‌ی خودرو در ایران میشه آورد ، تنها برای عروسی به درد میخوره و لاغیر !!!

      مثلاً طرف میخواد چی را ثابت کنه که بخواد بره برای ۲۴ ساعت مازراتی بنز یا لکسوس اجاره کنه که مثلاً فلان مهمونی یا فلان جلسه را بره اما خبر نداره مردم این دنیا بیشتر تازه از طرف مقابل سواستفاده میکنند که فکر میکنند پولداره و داخل مشکلات بعدی میوفته !

      این‌ها تمام فکر چرت و اشتباهیه که به درد افراد کوچک‌بین میخوره و اگر نه کسی که با او جلسه یا مهمانی دارید و شما را قبول کرده ، اصلاً کاری به تیپ و خودروی شما نداره ، اون شخص با عملکرد خودش حتماً ثابت شده هست و مهر تائید بر انتخاب خودش زده و اگر نه اجاره‌ی خودرو در ایران هیچ دلیل دیگری نداره یا مگر برای سواستفاده و کلاهبرداری باشه !
      اجاره خودرو برای توریستی هست که در مثلاً از یه کشوری یا شهری میره منطقه‌ای که نیازش به خودرو بیشتر از استفاده از تاکسی و مترو میصرفه و لاغیر ، اما حقیقتاً در ایران هم چنین هست ؟!

      خیر !

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا موافقم.بنظر من ادم با ماشین خودش عروسی بگیره مزهش بیشتره!و واقعا هم به قول دوستان کلاسش بیشتره!
        این افراد گند زدن به اجتماع.متاسفانه همه گلد دیگر شدند!تا سوییچ ماشین رو میبینند یک رفتار زشت و زننده می گنند!
        البته سر هر دو طرف این افراد اصولا کلاه میره!به دلایلی که هر دو میدونیم.
        خیلیا رو میشناسم اصلا دربند ماشین نیستند ولی پولشون از پارو بالا میره این دیدگاه ها رو امیدوارم یه چی بیاد بشوره ببره!
        یکی از دوستان من 50 سال سن دارند درسته مسن هستند ولی خیلی سرحال هستند تازه از کالیفرنیا اومدند اینجا یه هنودا اکورد خریده.یک غروب بود دقیقا یادمه این تیگو7 ها هستند چینیا فکر کرد شاسی هست و گرونتر از این ماشین من فازش رو درک نکردم.اومد جلو گفت این لگن قدیمی راه نمیره شانس اوردی ازین ماشینا نداری!یک میمون کنارش نشسته بود می خواست شاخ بازی دربیاره.طرف هیکلش چوب سیگار فتحلی شاه بود بعد به ماهایی که هر دو کلی مدال داریم و سالهاست کیک بوکس کار میکردیم میگفت.گفتیم برو تا نصفت نکردیم پسر خوب

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          ماهان جان
          چند خط آخر کامنت شما در متوجه نشدم !
          اما دقیقاً افرادی را میشناسم که ارزش دارایی آن‌ها بالای ۱۰۰میلیارد میشه و در بیزینسشون هم بسیار قدرتمندند و اتفاقاً خودروهای وارداتی لوکسی هم در پارکینگ خانه یا شرکتشون دارند اما با پراید هم در شهر میتابند و هم در جاده و خودروهای لوکس را میخرند فقط برای اینکه داشته باشند ولی اصلاً در قیدوبند سوار شدن یا عشق خودرو بودن یا کلاس گذاشتن نیستن !

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. mahan

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اره نوید جان ازین ادما زیاد دور و اطراف دیدم.من خاطره ای از دوستم رو گفتم که یک هوندا اکورد داشت یک چینی کراس اور فکر میکرد ماشینش بالاتره و اومد جلوی میمونی که سوار کرده بود برای ما قپی بیاد نمی دونست که این عزیز یکی از غول های خرید و فروش ملک تو کالیفرنیاست.بعضیا اصلا اعتقادی به ماشین ندارن ولی این قضیه رنت و اجاره گند زده به دیدگاه مردم!

          موافقم 6
          مخالفم 3
      2. Mad.z.Max

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        نه بابا من از چند سال پیشا هروقت کیش یا قشم رفتم، ماشینای آمریکایی مثه چلنجر و موستانگ رو هربار در حد توان دو سه روزی اجاره گرفتم، ماشینایی که داخل کشور بهشون دسترسی نبوده و دوست داشتم برونمشون. کلا ۷-۸ بار ماشین اجاره گرفتم همش همین دوتا جزیره بوده. دوبارم برام اتفاق افتاد که بالا نوشتم.. وگرنه داخل تهران و بقیه شهرا واسم دلیلی پیش نیومده که اجاره بگیرم

        موافقم 8
        مخالفم 1
  2. Farzad

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    با خوندن این مطالب بیشتر از قبل به این نتیجه رسیدم که اصلا نباید ماشین اجاره کرد : )

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اره فرزاد جان اصلا بدرد نمیخوره و صرفه اقتصادی نداره!یکی از دوستام اصولا تابستون ها دو ماه میاد.قبلا ها ما بهش ماشین میدادیم ولی دو سال پیش ماشین یکی از دوستان رو زد به تیربرق و کلا رعایت امانت رو نمیکنه پارسال که اومد کسی نداد بهش رفت اجاره کنه .پارسال دو ماه 630 داشت موقع حساب کتاب که چون طولانی مدت بود نصف رو اول گرفتند و نصف رو اخر و با اینکه اشنا بودند و با تخفیف حدود150 میلیون شد!

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. ایران

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    یه سوال من که اجاره نمیکنم ولی میخوام بدونم اجاره لندکروز برای یه روز چقدر هزینه داره

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا