ایسوزو

بررسی تخصصی ایسوزو دی مکس 2020 جدید

از زمان عرضه ایسوزو تروپر در سالیان گذشته تاکنون، این خودروساز ژاپنی به خاطر تولید خودروهایی سرسخت که مخصوص سبک زندگی‌های خارج از جاده هستند تولید شده و صنایعی همچون کشاورزی، صنعت و ساخت‌وساز از جمله مشتریان محصولات ایسوزو بوده‌اند.


البته برخلاف رقبای راحت‌تر و پیشرفته‌تر همچون فورد رنجر و نیسان ناوارا، ایسوزو دی مکس نتوانسته در بازار پیکاپ های رده میانی بریتانیا درخشش زیادی داشته باشد؛ اما به لطف همکاری با مزدا، این موضوع می‌تواند تغییر کند.

این اولین همکاری دو خودروساز هم‌وطن بوده و ایسوزو امیدوار است تجربه و تکنولوژی مزدا در زمینه خودروهای سواری به افزایش جذابیت دی مکس کمک کند.


ایسوزو از نظر ظاهری خودرویی برجسته طراحی کرده است. دی مکس جدید در سراسر بدنه از پانل‌های جدیدی سود برده و جلوپنجره با ابهت‌تر و چراغ‌های U شکل متمایزی دارد. شاسی نیز تقریباً کاملاً جدید بوده و به لطف استفاده از شفت آلومینیومی و ورقه‌های فولادی با کشش بالا حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. از طرف دیگر نیز استحکام پیچشی بدنه حدود ۲۰ درصد بهبود یافته است.


داخل کابین نیز از طراحی چندضلعی برای سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده شده و یک صفحه‌نمایش ۹ اینچی در مدل‌های فول تر دیده می‌شود. کنتراست احساس‌برانگیزی بین متریال سفت و نرم وجود داشته و در کل کاکپیت بسیار مدرن و عملکردی‌ای را شاهد هستیم.


از جمله تکنولوژی‌های نوین این پیکاپ ژاپنی می‌توان به تشخیص صوتی، اپل کارپلی، اندروید اتو، هشدار ترافیک عقب، پایش نقاط کور، دستیار ترمز و کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد. البته خبری از ترمز اضطراری خودکار نیست.

این خودرو در بازارهای اروپایی با پیشرانه ۱.۹ لیتری دیزلی که قدرت ۱۴۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این پیشرانه کمبودی از نظر قدرت تولیدی ندارد اما در دورهای بالا فاقد پرفورمنس مورد انتظار بوده و بازارهای اروپایی از پیشرانه ۳ لیتری دیزلی قوی‌تر بی‌بهره هستند. بهتر است ایسوزو قدرت و پرفورمنس همین پیشرانه ۴ سیلندر را بهبود بخشد تا بتواند با رقبا رقابت خوبی داشته باشد.


اگرچه داده‌های تست رسمی هنوز منتشر نشده اما ایسوزو می‌گوید مصرف سوخت این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خواهد بود هرچند به دلیل وجود قوانین آلایندگی سخت، مایع ادبلو باید در این پیشرانه استفاده شود. همچنین دو نوع گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک کاملاً جدید در دسترس خریداران هستند.

به لطف کاهش قابل‌توجه صدا، لرزش و ناهنجاری در کابین باید از دی مکس جدید تعریف کرد. هر دو گیربکس این پیکاپ نیز تعویض‌های نرم‌تر و دقیق‌تری دارند.


خبر خوب برای افرادی که معمولاً آفرود می‌کنند این است که قفل دیفرانسیل الکترومگنتیک وجود داشته و هم‌اکنون تبدیل حالت تک دیفرانسیل به دو دیفرانسیل سریع‌تر صورت می‌گیرد. عمق غوطه‌وری خودرو نیز بهبود یافته است.


محفظه بار خودرو دقیقاً مثل مدل قبلی بوده و پهنای ۱۵۳۰ میلی‌متری دارد. البته عمق و طول آن کمی بیشتر شده هرچند جزو بهترین‌های این کلاس نیست. در داخل کابین فضاهای زیادی وجود داشته و انتظار داریم دی مکس همان ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی و ظرفیت حمل بار ۱ تنی خود را حفظ کند.

اولین نمونه‌های این خودرو از سپتامبر ۲۰۲۰ به دست مشتریان بریتانیایی خواهند رسید و ایسوزو نیز همچنان یکی از بهترین گارانتی‌های کلاس یعنی ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتری را ارائه می‌کند.


این اولین باری است که ایسوزو و مزدا در کلاس پیکاپ ها با یکدیگر همکاری کرده‌اند و به نظر می‌رسد محصول نهایی دارای بهترین ویژگی‌های هر دو برند است. دی مکس جدید همان توانایی‌ها و خشونت قبلی ایسوزو را داشته و سطح رضایت و رفاه محصولات مزدا را به ارمغان آورده است. سواری خودرو در کلاس پیکاپ ها نیز خوب بوده و سیستم‌های کمک‌راننده مناسبی در آن دیده می‌شوند. بازگشت قفل دیفرانسیل عقب نیز برای برخی افراد جذاب خواهد بود.

مشخصات ایسوزو دی مکس

  • قیمت: ۲۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۹ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. power active

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    قوای محرک واقعا افتضاح. ظاهری بهتر شده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      موتور دیزل داستانش با بنزینی فرق داره شما یه نیش گاز بدی به این موتور حداکثر قدرت و گشتاور رو در اختیارت میزاره 350 نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱.۵ تا ۲.۵ و ۱۴۸ اسب بخار تو دور ۳.۵ کمه!! بعد یه موتور ۳ لیتری قدرتمند دیگه هم داره غیر از این ۱۹۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. FLANKER

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    صدی 9 عالیه ولی یه توصیه با ماشین های پیکاپ و شاسی بلند سرعت زیاد داشته باشی سر پیچ چپ میکنی یه بار با هایلوکس 120 تا رفتم سر یه پیچ نصف ماشین بلند شد شانس آوردم چون باد میره زیر ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      هایلوکس و اکثر رقبای ژاپنیش تعادل و هندلینگ بدی دارن و بقول شما باد میره زیر ماشین اما اگه تست پیکاپ های امریکایی و برخی از پیکاپ های اروپایی رو ببینید متوحه میشید ک اونا خیلی خوب عمل میکنن و‌گاها هیچ‌مشکلی ازین بابت ندارن
      نمونش دوج رم و فولکس اماروک و..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ford

        ۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        داداش من یا شما کارایی هر کلاس از ماشین نمیدونی یا اینکه یه چی از خودت در اوردی اخه هایلوکس که یه خودروی تو کلاس پیکاپ سایز کوچیکه کارش هم بکسل افرود جابه جایی بار هست بعد عزیزی بنز e500 مثال زده اون یه سواری سدان هست این یه پیکاپ که اون قابلیت هاش درون جادس و این خارج جاده و باد زیر ماشین نمیره بلند کنه اینو بگی میخندن بهت عزیز ماشینی با اون وزن باد بلند نمیکنه هایلوکس کمک های بلند داره و ارتفاش از سطح زمین زیاده که تو جاهای ناهمورار دچار مشکل نشه به خاطر بازی بازی کردن کمک هاسه که از جایی پرش بزنه فرود بیاد هیچ مشکلی پیش نیاد و بهترین پیکاپ های دنیا امریکا ژاپن هست عزیزی که اروپا رو مثال زدی اروپا حرفی برای گفتن تو پیکاپ نداره اونا همه شهری هستن قبلیت افرود نداره پیکاپ های دوج شورولت که صحله پیکاپ f150 فورد هم باشه با یک متر ارتفاع کمک چپ میکنه چرا فقط فقط ارتفاش از سطح زمین زیاد کمک باید بازی بازی کنه برای مناطق ناهموار کسی با پیکاپ شاسی بلند نمیاد تو پیچ 120 بره مگه فرمول سوار میشی توقع جاده داری

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بنز و بی ام و میخوابن رو جاده لعنتی ها عالین یه بار یه بنز s500 رو دیدم با حداکثر سرعت از پیچ های جاده رد میکرد بدون 1 وجب انحراف یا لنگر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اینم خوبه اما پیکاپ فقط American .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه قیمت مناسبی داره
    البته برای اونا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا