ایسوزو

معرفی نسل جدید ایسوزو MU-X، شاسی‌بلند توانمندی برای جنوب شرق آسیا

ایسوزو هفت سال پس از معرفی نسل اول اس‌یووی بدنه روی شاسی MU-X، حالا نسل دوم آن‌را رسماً در تایلند رونمایی کرده است. مثل نسل قبلی خود، MU-X مدل ۲۰۲۱ هم بر اساس پیکاپ D-Max ساخته شده که نسل سوم آن سال گذشته به بازار آمد؛ بنابراین این اس‌یووی جدید هم از همان پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر توربودیزل D-Max استفاده می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این موتور فقط به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود و برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود؛ اما خریدارانی که خواهان MU-X چهارچرخ محرک هستند باید سراغ موتور ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بروند این موتور صرفاً با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

در طراحی بیرونی MU-X جدید ایسوزو سعی کرده آن‌را بیشتر از D-Max متمایز کند و در این کار هم موفق بوده است. این شرکت ژاپنی همچنین با طراحی چراغ‌های جلو و عقب باریک‌تر و همین‌طور جلوپنجرهٔ تهاجمی توانسته اس‌یووی جدید خود را مدرن‌تر از نسل قبلی جلوه دهد.

MU-X جدید در داخل اما تقریباً با D-Max یکسان به نظر می‌رسد هرچند که در تیپ‌های بالاتر به لطف تجهیزات بیشتر، کابین خودرو لوکس‌تر از برادر پیکاپ آن به چشم می‌آید. ازجملهٔ تجهیزات جدید این اس‌یووی ژاپنی هم می‌توان به ترمزدستی الکتریکی، درب صندوق بار برقی، نورپردازی داخلی و… اشاره کرد. همچنین به گفتهٔ ایسوزو، کابین MU-X نسبت به نسل قبلی جادارتر شده خصوصاً برای سرنشینان ردیف سوم که حالا از فضای پای بیشتری برخوردار شده‌اند.

ازجملهٔ دیگر پیشرفت‌های این ماشین نسبت به قبل هم می‌توان به کاهش سروصدای داخل کابین و همین‌طور بهبود ثبات رانندگی و راحتی سواری اشاره کرد. نسل دوم ایسوزو MU-X که به‌عنوان یک خودروی پیکاپ مسافری در تایلند طبقه‌بندی می‌شود، از ماه آینده در این کشور عرضه خواهد شد و سپس مدتی بعد به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا و همین‌طور استرالیا هم خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. دیجی70

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    سانتافه نسل قبلی رو خشمگین ترش کردن

    موافقم 5
    مخالفم 57
    1. Aria

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      شبیه فورچونره

      موافقم 23
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        شبیه خاور هاش شده…
        نمای عقب و داخل خوبه ولی جلو نه…

        موافقم 5
        مخالفم 2
  2. MaF

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحیش خیلی جذابه داخلشم خیلی خوشگله گشتاورشم که خیلی عالیه

    یدونه ازینا میگیرم :)

    موافقم 33
    مخالفم 14
  3. رضا

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    شبیه ماشینای چینی شده. ایسوزو خیلی بد داره میره جلو

    موافقم 23
    مخالفم 31
  4. محمد

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    کپی سانتافه

    موافقم 4
    مخالفم 34
    1. MaF

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ناموسن دارین زیاده روی میکنین دیگه
      هر ماشینی درمیاد یکی میاد میگه کپی فلانه
      اصلا کجای این شبیه سانتافس تنها چیزی که کپی کرده اینه که شاسی بلنده
      حالا شما توش سانتافه دیدین شایدم شبیه سانتافه باشه ولی دیگه کپی….

      بس کنید انقد هر طراحی درمیادو کپی یه چیزی نزنید
      ممنون

      موافقم 42
      مخالفم 3
  5. مهرداد كمال

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    لعنتی جذاب و وحشی

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. مسعود

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    یکم بیشتر رو جلو پنجرش مخصوصا اون قسمت بالاش کار میکرد بهتر میشد
    بدک نی بزرگ و با ابهته
    ارزو اینم باید به گور ببریم چه برسه به بنز و بی ام و و امثالش

    موافقم 16
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    پیکاپ مسافری!!
    برگ هام!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. Afg

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    خوب شده

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا