ایسوزودنده عقب

کانسپت‌های فراموش‌شده: ایسوزو 4200R

کانسپت ایسوزو ۴۲۰۰R خودرویی اسپرت با طراحی جذاب و فانتزی و مجهز به پیشرانهٔ ساخت لوتوس بود

نام ایسوزو ۴۲۰۰R
معرفی نمایشگاه توکیو ۱۹۸۹
ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۴.۲ لیتری V8
قدرت ۳۵۰ اسب بخار
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ

کانسپت ۴۲۰۰R نتیجهٔ جالب یک همکاری نسبتاً غیرمعمول میان لوتوس و ایسوزو بود. خودروسازانی که در آن دوران هر دو زیر چتر جنرال موتورز قرار داشتند. این کانسپت یکی از آخرین خودروهای واقعاً هیجان‌انگیز ایسوزو بود قبل از اینکه تصمیم بگیرد ساخت خودروهای سواری را کنار گذاشته و بیشتر به ساخت خودروهای تجاری بپردازد.

isuzu_4200r_concept_1989

طراحی کانسپت ۴۲۰۰R توسط «شیرو ناکامورا» انجام گرفته بود؛ یعنی همان مردی که خودروهای اسپرت نیسان GT-R، ۳۵۰Z، ۳۷۰Z و کراس‌اوور کوچک جوک را طراحی کرده است. این کانسپت، کوپه‌ای ۲+۲ منحنی شکل با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 لوتوس بود که در میانهٔ خودرو نصب شده و ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت. همچنین با تجهیز به سیستم تعلیق فعال لوتوس و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک، کیفیت سواری آن افزایش یافته بود.

1989-isuzu-4200r-concept3

ایسوزو ۴۲۰۰R به همراه هوندا NSX از خودروهای ژاپنی جذابی بودند که در سال ۱۹۸۹ دنیا امکان دیدن آن‌ها را داشت. علاوه بر این‌ها، کانسپت ایسوزو مجهز به مجموعه‌ای از ابزارها و تجهیزاتی بود که برای خودرویی متعلق به اواخر دههٔ ۸۰ میلادی بسیار قابل‌توجه هستند. برخی از این تجهیزات عبارت‌اند از صفحه آمپر دیجیتالی، ناوبری ماهواره‌ای رنگی، پلیر نوار ویدئو و حتی یک دستگاه فکس.

1989-isuzu-4200r-concept7

هرچند ایسوزو ۴۲۰۰R خودروی بسیار عالی و جذابی بود اما متأسفانه تمامی این موارد بیهوده بوده و سودی نداشتند زیرا پس‌ازآنکه ایسوزو در اواخر سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت صرفاً بر روی ساخت خودروهای تجاری تمرکز کند، برنامهٔ تولید این کانسپت هم لغو شده و هرگز به تولید انبوه نرسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    چه موتور خسته ای (نسبت به کانسپت پژو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      موتورش همچین بد نیست ………..
      بیشتر تو نخ فرمونشم ……….
      و اون همه دکمه تو داشبرد به پانامرا نسل قبل گفته زکی !>>>>>

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فرمونش جالبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. joshan

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی بدنه اش منو یاد روبات می اندازه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کانسپت پژو با موتور کوچیک تر قدرت بهتری تولید میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    همون بهتر که فراموش شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      باز اون کامنت های فضایی دوستان شروع شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بعضی ها واقعا فضایی که هیچ جهان موازی نظرمیدن
        ولی همه دوستان احترام قائلم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مجید

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من اولین بار سال 1383 عکس این ماشین رو دیدم اون موقع تازه PC اومده بود و اینترنت و مجلات مثل الان نبود یکی از اولین عکسای ماشین بود که تو سیستمم بود و به خاطر تصویر خاصش گذاشته بودمش پشت دسکتاپ!!!!!!!!!نوستالژی خوبی بود.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خیلی خاصه باور کردنش سخته ایسوزو همچین کانسپتی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (ali (CHEVY NOVA

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    پدال یه لطفی کنه از کانسپت بی مثلا (فانتوم کورسایر) یه مطلب مشتی بزاره که واسه دهه ی 30 هست و یه شاهکار هست اون ماشین
    اگه پدال از اون ماشین مطلب بزاره یه سری اطلاعات توپ داره که براتون خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GOD BLESS AMERICA

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    پدال جان کرایسلر Me 4_12 فراموش نشه که نفس منه این ماشین.
    یکی از ماشین هایی که اگه تولید میشد بوگاتی ویرون واقعا به زحمت می افتاد.
    و نماینده گروه کرایسلر میتونست باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      بخاطر حجم موتور پایین ازش خوشم میاد ای کاش نسخه کوپه با سقف فلزی ثابت هم تولید میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کاکتوس

      ۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      کرایسلر 12_4 متاسفانه جزو خودروهای فراموش شده ست ، خودرویی که به جرعت میتونست بوگاتی رو به چالش بکشه ، همچنین طراحیش از هر زاویه ای به قدری زیباست که من ساعت ها نگاش کردم ، پدال حتما راجبش بنویس ، مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Matador

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر زیبا و فضائیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mojtabaaston

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من عکس این رو تو بچگی داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا