اینفینیتی

اینفینیتی QX60 مونوگراف کانسپت، پیش‌نمایش شاسی‌بلندی شیک و جذاب

اینفینیتی QX60 خودرویی تقریباً ۱۰ ساله است اما همچنان یکی از خوش‌فروش‌ترین محصولات این خودروساز می‌باشد. این روند با معرفی نسل جدید QX60 ادامه خواهد یافت و اینفینیتی به همین منظور اقدام به پیش‌نمایش آن با معرفی کانسپت QX60 مونوگراف کرده است.

اینفینیتی این محصول را چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی یا یک کانسپت نامیده و گفته که طراحی آن به‌طور محسوسی به نسخه تولیدی نزدیک خواهد بود. شایان ذکر است نسخه تولیدی QX60 جدید سال آینده معرفی خواهد شد.

اینفینیتی اشاره‌ای به مشخصات این خودرو نداشته اما با توجه به تصاویر می‌توانیم شاهد نمای جلوی اسپرت مونوگراف با چراغ‌های دیجیتال طرح کلید پیانو باشیم. جلوپنجره این شاسی‌بلند نیز قابل‌توجه‌تر از هر زمان دیگری بوده و پذیرای لوگوی نورانی اینفینیتی شده است.

از دیگر ویژگی‌های طراحی QX60 مونوگراف می‌توان به ورودی‌های هوای عمودی و فلاپ هایی با رنگ روشن اشاره کرد. این خودرو همچنین از پوشش‌های مشکی براق در بدنه و کاپوتی طویل سود برده است.

اگرچه پروفایل جانبی QX60 قبلی جزو نقاط ضعف این خودرو از نظر طراحی بوده اما این مشکل در مونوگراف دیده نمی‌شود زیرا این خودرو از بدنه‌ای با طراحی شناور سود برده است. طراحی سرراست خودرو با دستگیره‌های درب جمع شدنی و ستون‌های مشکی‌رنگ برجسته‌تر شده است.

طراحان این برند ژاپنی همچنین از سقف با رنگ مشکی و سانروف پانورامیک که دارای الگوی خاصی است سود برده است. اینفینیتی این الگوی خاص را به عنوان یک سری خطوط عمودی توصیف کرده که از ابریشم کیمونو و معماری مدرن ژاپنی الهام گرفته شده است.

در بخش عقب یک درب انحنادار با شیشه‌ای خمیده دیده می‌شود. همچنین اسپویلری مشکی‌رنگ با بخش مرکزی متمایل به سمت سقف وجود دارد.

چراغ‌های تیره در عقب خودرو مشابه اکثر خودروهای کنونی بوده و در پهنای آن کشیده شده‌اند اما بخشی کوچک مشکی‌رنگ، آن‌ها را از هم جدا کرده است.

نهایتاً نیز باید به سپری متمایز با عناصری مشکی و قطعاتی کرومی اشاره کرد. این قطعات کرومی مشابه بخش جلو بوده و چهار خروجی اگزوز را شبیه‌سازی کرده‌اند.

آلفونسو آلبیسا معاون مدیر طراحی اینفینیتی می‌گوید:

در طراحی مونوگراف، ما به دنبال تغییر تونالیته QX60 و دگرگونی آن از نظر معماری و ساختاری بودیم. ما مرکز ثقل بصری را بالاتر برده و خط شانه قوی و مستقیمی را در نظر گرفتیم که در کاپوت هم پدیدار است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ‌تر و گیراتر را در نظر گرفتیم.

اینفینیتی تصاویری از کابین این خودرو و همچنین مشخصات فنی آن را منتشر نکرده اما گفته که QX60 همچنان شاسی‌بلندی سه ردیفه خواهد بود. این موضوع سورپرایز کننده نیست و احتمال دارد مدل تولیدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۹ نیوتون متر استفاده کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    جلوش یه نمه به سانتافه میخوره.اما وقتی دقت میکنی ماشین خیلی زیبا تر میشه من طراحیش رو دوست دارم و خیلی زیباتر شد که دفیوزش سیاه نیست و همرنگ بدنه هست.

    موافقم 36
    مخالفم 8
  2. بنیامین

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    لعنتی دقیقا همینو تولید کن

    موافقم 37
    مخالفم 3
  3. مسعود

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    وای وای وای
    آی گلبم…
    کجاست پشم هایم
    از طراحیش بگم یا رنگ منحصر بفردش ??

    موافقم 35
    مخالفم 2
  4. net

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر چراغ عقب و طراحی عقب مثلqx50 بود قشنگتر میشد و چراغ متصل عقب برای کراس اور و شاسی بلند زیبا نیست و چراغ متصل عقب برای سدان ۴ درب زیباست مثل چراغ متصل عقب زیبا ایودی a8 و هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل۲۰۱۷.اگر خط سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر شیشه بود قشنگتر میشد.اگر ستون سقف شیشه جلو و ستون سقف شیشه عقب مثل ماشینهای رنجرور مشکی نبود و ۴ ستون سقف همرنگ اصلی ماشین بود قشنگتر میشد.جلوپنجره های ماشینهای اینفینتی بزرگ هست و خیلی زیبا نیست

    موافقم 5
    مخالفم 10
  5. بهنام

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چه خوب که دیگه ستون عقبه ماشینو منحنی نکرد. اون مشخصه ی جالبی برای اینفینیتی نبود. طراحی این کانسپت و QX50 واقعا زیباست. امیدوارم در بازار فروش هم موفق باشه در بین اونهمه رقیب خوب.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. datsun

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    مشخصات فنی موتورش نشون میده از موتور کمپرس متغیر یا همون vc توربو استفاده میکنه.

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اینفینیتی بدیش اینه که خیلی دیر تغییر نسل میده…
      ولی این خیلی خوب شده ?

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. (Saeed(peugeot

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    به امید موفقیت پیمان کارگر عزیز

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. سورنا

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    خوشگله شبیه لوسید ایر و بقیه دارن میشن و چه رقابتی بشه این بازار تو ۵ سال اینده …

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. ارشیاSVJ

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    زیباست!!!????

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    عجب چیزی شقه ای

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا