اینفینیتی

انتشار اولین تصویر رسمی از نسل جدید اینفینیتی QX50

اینفینیتی قصد دارد نسل جدید کراس‌اوور کامپکت QX50 خود را برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش عمومی درآورد اما حالا پیش از آغاز نمایشگاه، سازندهٔ ژاپنی اولین تصویر رسمی از نسل جدید کراس‌اوور لوکس خود را منتشر کرده است. اینفینیتی در نمایشگاه دیترویت در اوایل سال جاری نسخهٔ کانسپت نسل جدید QX50 را رونمایی کرد و حالا می‌بینیم که نسخهٔ تولیدی این خودرو همان ویژگی‌های طراحی مدل کانسپت را حفظ کرده است. بااین‌حال ازجملهٔ تفاوت‌های QX50 تولیدی با نمونهٔ کانسپت در نمای جلویی می‌توان به چراغ‌های متفاوت، تریم کرومی کمتر و ورودی‌های هوای متفاوت اشاره کرد؛ اما در هردو مدل، بخش مشکی‌رنگی درون قوس گلگیرها، تریم کرومی اطراف پنجره‌ها و دو خط افقی روی درها دیده می‌شود.

Infiniti QX50 2019

در زیر این بدنه، پلت‌فرم کاملاً جدیدی قرار دارد که برخلاف نسل قبل از نوع دیفرانسیل جلو است و ۲۳ درصد مستحکم‌تر از قبل است. این امر موجب افزایش فضای داخلی خودرو نیز شده است. QX50 جدید ۴.۶۹ متر طول و ۱.۶۸ متر ارتفاع دارد درحالی‌که حجم صندوق بار آن‌هم از ۸۹۵ لیتر نسل قبلی به ۱۰۴۷ لیتر افزایش پیدا کرده است که این فضا در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۷۰۰ لیتر می‌رسد.

Infiniti QX50 Concept 2017

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید QX50 اما پیشرانهٔ آن است چراکه این اولین ساختهٔ اینفینیتی است که به پیشرانهٔ جدید ضریب تراکم متغیر این شرکت مجهز شده است. این پیشرانه که VC-Turbo نام دارد، برای اولین بار سال گذشته معرفی شد و اینفینیتی آن‌را با عبارت «پیشرفت در طراحی موتورهای درون‌سوز» توصیف کرده است. این یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که می‌تواند برای ارائهٔ توأمان قدرت و مصرف سوخت مناسب به‌طور خود ضریب تراکم خود را تنظیم کند. بدین منظور، ضریب تراکم موتور از ۸:۱ برای ارائهٔ حداکثر عملکرد تا ۱۴:۱ برای افزایش بهره‌وری قابل‌تغییر است.

Infiniti VC-Turbo Engine

یکی دیگر از ویژگی‌های این موتور، ارائهٔ گشتاوری مشابه موتورهای چهار سیلندر دیزل است. این پیشرانهٔ جدید و پیشرفتهٔ اینفینیتی ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل شده و خودرو را ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک این عدد به ۶.۳ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت QX50 نیز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۸.۷ لیتر و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ بنابراین مصرف سوخت QX50 جدید ۳۰ درصد نسبت به موتور V6 نسل قبلی بهبود یافته است.

Infiniti QX50 Concept 2017

همچنین همانند اکثر محصولات نیسان، نسل جدید اینفینیتی QX50 هم به سیستم رانندگی نیمه‌خودکار ProPilot مجهز شده است که شتاب، ترمزها و فرمان خودرو را در بزرگراه‌های تک لاین کنترل می‌کند. فعلاً اطلاعات دیگری از این کراس‌اوور جدید ژاپنی اعلام نشده و هیچ صحبتی هم از قیمت آن به میان نیامده است اما بااین‌حال انتظار می‌رود فروش QX50 جدید از اوایل سال آینده آغاز گردد. در روزهای آتی یعنی هنگام نمایش این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس نیز تصاویر و جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    کراس اوور لوکس ژاپنی که زیر مجموعه نیسان هم باشه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره ؛ طراحی بسیار شیک و قشنگی داره ؛ مشخصات فنی خوبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اینفینیتی خیلی خوب تو طراحی این ماشین مانور داده
    طراحی خیلی نزدیک به نمونه کانسپت
    وطراحی هماهنگ و گیرا، qx50 رو به یکی از بهترینها تو کلاس خودش تبدیل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hosein

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    اینفینیتی عشقه.کانسپتشم زیاد تخیلی و اغراق آمیز نیست و تا جایی که شده نزدیکه به کانسپتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (984 ديدگاه)

    امروز یه QX70 دیدم خیلی با سر و سنگین و با ابهت بود ، اینفینیتی باید از نزدیک ببینینش خیلی از تو عکسش بهتره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمان

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    واقعا زیبا چقدر با اطلاعات موتور حال کردم امیر جان دهقان دستت درد نکنه
    یه ایراد وارده به اینفینیتی اونم طراحی داخلیه قدیمیشه که تو این مدل کپ نیسان مورانو قدیمیه باید یه دستی به سرو روش بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا