اینفینیتی

اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!

بخش لوکس نیسان یعنی اینفینیتی از حدود ۱۰ سال پیش در اروپا حضور داشته و امید داشته که مشتریان اروپایی شاید این برند ژاپنی را بر خودروسازان سطح بالای آلمانی ترجیح دهند. یک دهه‌ی بعد، اینفینیتی حتی به اهداف فروش سالانه‌ی خود نزدیک هم نشده و این امر می‌تواند نیسان را وادار به خروج بازوی لوکس خود از این بازار کند.


بنا به خبر منتشر شده توسط AutoActu، اینفینیتی احتمالاً در صورت عدم افزایش قابل‌توجه فروش خود در اروپا این بازار را ترک خواهد کرد. البته انتظار نمی‌رود این کار به این زودی‌ها انجام شود و مدیران اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی قطعاً درباره‌ی جوانب این کار فکر خواهند کرد. فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده و ارتباط رسانه‌ها با مدیریت این شرکت در اروپا برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه دارد.


داده‌ها نشان می‌دهد اینفینیتی در بازار اروپا عملکرد جالبی نداشته است. برای مثال زمانی که هاچبک Q30 در سه سال پیش عرضه شد ژاپنی‌ها اعلام کردند به دنبال فروش سالانه‌ی ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاهی این خودرو در بازار اروپا هستند اما فروش این خودرو در سال ۲۰۱۶ تنها ۸۴۵۳ دستگاه بوده و البته فروش آن در سال ۲۰۱۷ هم به ۷۶۱۷ دستگاه افت کرده است. در ۱۱ ماهه‌ی ابتدای سال پیش هم این خودرو فروش کمتر از ۳ هزار دستگاه داشته است. تنها ۹۵ دستگاه از این هاچبک در اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان اروپایی رسیده که عمق فاجعه را به خوبی نشان می‌دهد.


اینفینیتی در سال ۲۰۱۶ فروش ۱۳۷۷۵ دستگاهی در اروپا داشته درحالی‌که این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۵۷۱ دستگاه و در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ هم به کمتر از ۶ هزار دستگاه رسیده است. استانداردهای آلایندگی سخت‌تر و جو تجاری خاص پس از برگزیت باعث شده‌اند اینفینیتی وضعیت حادتری پیدا کند.


بازار آمریکای شمالی فعلاً بزرگ‌ترین بازار این برند بوده و حدود ۷۰ درصد فروش جهانی آن را تشکیل می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Qamgosar

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کاش به جای اریزو 6 و باقی چینی های فیک این مدلهای کم فروش اروپا یا امریکا رو وارد میکردیم و با قیمت مناسب برای هم وطنان همیشه در صحنه جایگزین میکردیم.ولی خب کو گو ش شنوا ؟
    وقتی پراید کیلویی یه تراول هست اینفینیتی ژاپن کی میخره ؟ !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    ((استانداردهای آلایندگی سخت‌تر و جو تجاری خاص پس از برگزیت باعث شده‌اند اینفینیتی وضعیت حادتری پیدا کند.))
    یعنی از آسمون سنگ هم بخوره زمین میگن تقصیر برگزیته.
    برگزیت بهانه ای بسیار خوبه، برای خییلی از خودروسازها که مدت ها مشکلات زیادی داشتن و قصد اخراج کارکنان و….. تو ذهن پرورش میدادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ADAK

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    حیفی اینفینیتی یه بخدا
    خیلی دوس داشتنیه ، اما بازاریابی و دولوپه خوبی نداشته هیچگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا