اینفینیتی

معرفی کانسپت اینفینیتی QX50

اینفینیتی QX50 یک SUV کامپکت لوکس است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. نسل نخست این خودرو همچنان با فیس‌لیفت‌ها و تغییراتی در حال تولید است اما پس از ۹ سال کم‌کم توان رقابت خود را از دست داده است. به همین دلیل اینفینیتی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نسل دوم QX50 را معرفی کند. برای این کار سازندهٔ ژاپنی در اولین قدم نسخهٔ کانسپت QX50 را معرفی کرده است. اولین نمایش رسمی و عمومی این کانسپت نیز در نمایشگاه دیترویت صورت خواهد گرفت.

infiniti-qx50_concept-2017

QX50 کانسپت ازلحاظ طراحی بیرونی تکاملی از طراحی کانسپت QX Sport Inspiration است. البته در QX50 تلاش شده تا ظرافت زبان طراحی جدید اینفینیتی برای مدل‌های تولیدی آینده نشان داده شود. ویژگی‌های طراحی این کانسپت شامل خطوطی عضلانی و خطوطی سیال می‌شود که با هدف ارائهٔ استایلی پویا طراحی شده است. داخل خودرو نیز دارای طراحی راننده محور بوده و با آمیزه‌ای از طراحی مترقی و سطح بالایی از مدرنیته، بازتابی از طراحی بیرونی را به نمایش می‌گذارد. اینفینیتی قصد دارد با این طراحی داخلی، طرح‌های معمولی و متعارف را به چالش بکشد.

infiniti-qx50_concept-2017-1024-02

رئیس اینفینیتی «QX Sport Inspiration» در مورد این کانسپت گفته است:

«با پرده‌برداری از کانسپت QX Sport Inspiration در نمایشگاه پکن، ما آیندهٔ سری QX خود را نشان دادیم. کانسپت جدید QX50 این مفهوم تکامل داده است و نشان می‌دهد که چگونه اینفینیتی می‌تواند حضور خود را در بخش به‌سرعت رو به رشد کراس‌اوورها تقویت کند».

QX50 همچنین پیش‌نمایشی از فناوری رانندگی مستقل اینفینیتی را ارائه می‌کند. البته ازآنجایی‌که این خودروساز ژاپنی می‌خواهد بر روی تعامل راننده با خودرو تمرکز داشته باشد، این فلسفه را در پیش گرفته که باید با وجود تمامی سیستم‌های رانندگی خودکار همچنان اطمینان حاصل شود که کنترل نهایی خودرو با راننده خواهد بود.

infiniti-qx50_concept-2017-1024-03

به‌عبارت‌دیگر، این سیستم بیشتر شبیه یک کمک‌راننده عمل می‌کند و اعمال دشوارتر رانندگی مانند حرکت در ترافیک‌ها را انجام می‌دهد. سیستم‌های رانندگی خودکار کانسپت QX50 پیش‌نمایشی هستند از اولین تجسم نسخهٔ آماده به تولید این فناوری اینفینیتی که قرار است در محصولات تولیدی آینده مورداستفاده قرار گیرد؛ اما گذشته از این کانسپت، اینفینیتی فناوری جدید فوق‌العاده کارآمد خود بنام VC-Turbo را هم در نمایشگاه دیترویت به نمایش درخواهد آورد. این فناوری که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، اولین نسبت تراکم متغیر پیشرانه در دنیا بوده و ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بر خلاف نظر اکثر دوستان، به نظر من اینفینیتی نسبت به لکسوس، برند با پرستیژتریه ولی بنا به دلایلی که تو‌ صدرشون بازاریابیه، نسبت به لکسوس کمتر شناخته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      نه عزیز. اینفینیتی از هر نظر با اختلاف البته کم پایینتر از لکسوسه. چون برند خاص آمریکایی است، زرق برقش شما را گرفته. در حالیکه مخصوصا از نظر کابین ، هیچگاه به لکسوس نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Delport

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        حالا اگه بحثه طراحیو با کسایی که لا اقل روزی ١ بار یه سر به پدال نمیزننو به بحثه خودرو علا قه ندارن شروع کنی و اون طرف حالا هر کسی که میخواد باشه بیاد با شما در مورد بهتر یا بدتر بودن طراحی فلان کمپانی با یه کمپانی دیگه سرتونو درد بیاره یه توجیهی داره.ولی شما چرا که دستی بر اتش دارید.طراحی شرکتا برجسته بینه عمومه مردم یه بحثه سلیقه ایه.مثلا بگیم لامبورگینی بهتره… از کی؟از چی بهتره؟از نقاشی فلان نقاش معروف؟فقط سلیقس.حالا کدوم شرکت موفق تره؟اونی موفق تره که گروه محقق شرکتشون بازاریاباشون رو طرحی کار کنن که هم طرفدارا فعلیشونو حفظ کنن هم تلاشی کنن طرفدارا برندا دیگرو بیارن سمت خودشون….حالا بیاید تا ١ سال با هم بحث کنیم که پورشه خوشگلتره یا لامبو.درسته هر 2 عالین و در لخظه ١ نفر میتونه عاشق طراخی جفتشون باشه. ولی بهتر بودن پورشه از لامبو یه کلیشس.(در کل منظورم شرکتایی بود که ریشه دارن.ینی خب زیباتر بودنو خوشگلتر بودنه لکسوس nx از جک s5 یه چیزه مشخصه… البته اگر الان یه چنتا از اون دوستا ذوب در صنعت چین نیان بگن……
        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. فيصل

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تمام مدلهای اینفینیتی از یک خط طراحی بیرونی و داخلی یکسان و بسیار شبیه به هم بهره میبرند و حتی طراحی داخلی نیسان پاترول و z370 هم از همین نوعه (مخصوصا کاپوتها و کنسول میانی و مانیتور و دنده و چینش دکمه ها، پلتفرم یکسان بعضی مدلهای نیسان (qx80 ) با نیسان (ارمادا ))و این شباهت زیاد مدلها بهم دیگه از زیباییشون و از لوکس بودن و خاص بودنش کم میکنه. نکته دوم اینکه قیمت آنها به مراتب پایینتر از لکسوس هست اما میزان فروشش کمتر درحالیکه از نظر کیفی و استهلاک اختلاف قابل ذکری ندارند و در یک سطح هستند. اینفینیتی q70 خیلی ارزونتر از لکسوس ls460 هست و همینطور qx80 از لکسوس lx570 و qx70 از gx460 اما هرگز به با وجود کیفیت تقریبا یکسان و بهای ارزانتر ، به رقم فروش لکسوس نمیرسند. بنده هر ٢ برند رو مثل ٢ تا بچه هام دوس دارم (باوجود اینکه مجردم) و فرقی بینشون نمیذارم ?.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اره دقیقا اینفینیتی کابین ماشین هاش رو خیلی وقته یه به روز رسانی نکرده از نظر طراحی
      لبته طراحی بیرونش یکم عوض میشه …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Scuderia italia

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اینفینیتی چند سال پیش کل کارخونش به هنگ کنگ منتقل شد.
    دلیلش رو نمیدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Scuderia italia

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دلیلش رو پیدا گشتم و پیدا کردم.
      این کار در سال 2012 انجام شده
      چون کارلوس گون فکر میکنه چین در آینده بزرگترین بازار خودروهای لوکس خواهد بود و میخواد اینفینیتی در این بازار نقش پررنگی داشته باشه /-:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (550 ديدگاه)

    بنظر شما اینفینیتی 2020 چی میشه مخصوصا کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا