اینفینیتی

معرفی کانسپت اینفینیتی Q60 Project Black S در ژنو

اینفینیتی امسال در نمایشگاه ژنو یک کانسپت از کوپهٔ Q60 خود را با نام Project Black S معرفی نمود. طراحی و توسعهٔ این خودرو با همکاری تیم فرمول یک رنو صورت گرفته و نشان‌دهندهٔ تفسیری رادیکال از کوپهٔ Q60 است که مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی و ویژگی‌های آئرودینامیکی جدیدی شده است. زیرمجموعهٔ لوکس نیسان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که این کانسپت می‌تواند حداکثر سطح عملکرد و پویایی را ارائه کند. اینفینیتی با مشارکت تیم فرمول یک رنو در این کانسپت یک سیستم هیبریدی را ارائه کرده است که تا ۲۵ درصد قدرت آن‌را افزایش می‌دهد.

infiniti-q60_project_black_s_concept-2017-1024-02

اگر فکر می‌کنید استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی در خودرویی اسپرت مناسب نیست و نتیجه‌ای معکوس دارد باید بدانید که در حال حاضر هایپرکارهای جدید از سیستم هیبریدی استفاده می‌کنند که شتاب و سرعت بالایی را هم برای آن‌ها به ارمغان آورده است؛ اما اگر بازهم تحت تأثیر این کانسپت اسپرت هیبریدی اینفینیتی قرار نگرفته‌اید باید بدانید که تکنولوژی هیبریدی این خودرو مستقیماً از فرمول یک گرفته شده است.

بدین ترتیب Q60 Project Black S مجهز به سیستم بازیابی نیروی ترمزها شده است که نیروی تولیدشده هنگام ترمز گیری را در باطری‌ها ذخیره کرده و برای ارائهٔ شتاب بیشتر در مواقع موردنیاز ارائه می‌کند. با توجه به گفته‌های سازنده، این سیستم منجر به ارائهٔ سرعت و شتاب بدون تأخیر می‌شود و به همین دلیل کانسپت Q60 Project Black S نشان‌دهندهٔ حداکثر عملکرد و پویایی در ساخته‌های اینفینیتی است. کل ایدهٔ پشت ساخت Project Black، افزایش عملکرد و پویایی خودروی ساخت اینفینیتی با استفاده از تکنولوژی فرمول یک رنو بوده است.

infiniti-q60_project_black_

اما غیرازاین، پیشرانهٔ اصلی ۳ لیتری V6 توئین توربو این خودرو هم تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای دارد. به‌عنوان‌مثال این موتور مجهز به توربوهای VC شده است و اولین پیشرانهٔ ضریب متغیر آمادهٔ تولید دنیا محسوب می‌شود. همچنین مهندسان اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو در این ماشین به دنبال این بوده‌اند که نشان دهند اقتباس سیستم بازیابی انرژی‌ ترمزها در جاده‌های عادی چه عملکردی دارد و اینفینیتی معتقد است که Q60 پلت‌فرم ایده آلی برای آزمایش چنین قوای محرکه‌ای است.

infiniti-q60_project_black_s_concept-2017-1024-01

اما غیرازاین‌ها، در کانسپت Q60 Project Black S تغییرات دیگری هم نسبت به نسخهٔ معمولی اعمال شده است مانند استفاده از سیستم اگزوز جدید عملکرد بالای تیتانیومی، رینگ‌های ۲۱ اینچی بسیار سبک‌وزن، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، بال عقب بزرگ و لاستیک‌های عریض‌تر. علاوه بر این‌ها، در ظاهر این کانسپت از عناصر مشکی‌رنگی نیز استفاده شده است و بال عقب، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و رکاب‌های جانبی همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

اینفینیتی هیچ اشاره‌ای به قدرت این کانسپت نکرده است اما با یک حساب سادهٔ ریاضی می‌توان فهمید که افزایش ۲۵ درصدی قدرت ۴۰۰ اسب بخاری نسخهٔ معمولی Q60 معادل ۵۰۰ اسب بخار قدرت می‌شود. پس Q60 Project Black S قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار دارد؛ اما علاوه بر این، اینفینیتی تعلیق این کانسپت را هم مجدداً تنظیم کرده و وزن آن‌را هم کاهش داده است. حضور این کانسپت در نمایشگاه ژنو به‌منظور ارزیابی ارائهٔ نسخه‌های عملکرد بالا از محصولات حال و آیندهٔ اینفینیتی بوده است.

infiniti-q60_project_black_s_concept-2017-1024-0a

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir amini

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اوف عجب چیز توپی شده خیلی باهاش حال کردم خداکنه بتونه مثل gtr بدرخشه چون خیلی نسبت به شرکت رقیب لکسوس خشن تر و با ابهت تر نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا زیباییش وصف نشدنی ، بسیار گیراتر از طراحی لکسس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد ازش ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    مازراتی ایه برا خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا