بنتلی

بازآفرینی استادانه بنتلی کورنیش توسط مولینر

بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته می‌شود اقدام به بازآفرینی خودروی قدیمی کورنیش ۱۹۳۹ کرده است. این خودرو در زمان جنگ جهانی و بمباران فرانسه گم شده بود.


همان‌گونه که گفته شد این خودرو در زمان جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی را متحمل شد. اگرچه شاسی کورنیش در کارخانه‌ی بنتلی در دربی ساخته شده بود اما بدنه‌ی آن در زمان بمباران فرانسه از بین رفت.


بنتلی کورنیش حلقه‌ی مفقوده‌ی بین مدل های ۴¼ Litre و R تایپ کانتیننتال بوده و از آن به عنوان نسخه‌ی پرفورمنس سدان MKV نام برده اند.


اما پروژه‌ی مورد بحث ما اساسا در سال ۲۰۰۱ و توسط بنیاد یادبود بنتلی و بنیاد سر هنری رویس آغاز شده اما تا فوریه‌ی سال پیش در حالت رکورد بوده است؛ اما آدریان هالمارک رئیس بنتلی از مولینر درخواست اتمام این پروژه در سال ۲۰۱۹ را به منظور شرکت در جشن های گرامی داشت یکصد سالگی بنتلی کرده است.


پانل های بدنه با دستان هنرمند متخصصان مولینر شکل گرفته و بخش رنگ‌آمیزی محصولات این شرکت نیز چندین ساعت را صرف تولید همان نمونه رنگ مارون ایمپریال اصیل کرده است.


تیم طراحی کابین بنتلی نیز پس از بررسی‌های تاریخی فراوان طراحی‌های ویژه ای برای صندلی و تریم درب‌ها در نظر گرفته اند.


به منظور ترکیب بخش‌های چوبی کابین با محیط اطراف پنجره‌ها نیز از تکنیک های ویژه ای استفاده شده است. از طرف دیگر با استفاده از تکنولوژی CAD جلوپنجره‌ی خودرو طراحی شده و سپس کارمندان مولینر در عرض ۳ ماه و با دستان خود این قطعه را ساخته و در جای خود نصب کرده‌اند.


بنتلی کورنیش ۱۹۳۹ اصلی توسط یک راننده‌ی مسابقه‌ی اهل یونان با نام آندره امبریکوس سفارش داده شده بود. او می‌خواست یک بنتلی اسپورت بر پایه ی شاسی مدل قدیمی ۴¼ Litre شکل گیرد.


این خودروی بازسازی شده ماه سپتامبر در مراسمی خاص معرفی خواهد شد و سپس کنار سایر مدل های متعلق به ناوگان میراث دار بنتلی آرام خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چرا اینقدر ماشینهای قدیمی فرمهای هنری و جذاب داشتن؟؟؟
    اصلا به عنوان یه اثر هنری میشه ازشون استفاده کرد
    .
    چرا ماشینهای امرزوی با وجود این همه پیشرفت همه جانبه، از این ویژگی دور شدن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (188 ديدگاه)

      شاید به خاطر اینکه عملکرد اولویت پیدا کرده و داره طراحی ظاهری رو دیکته میکنه. شایدم به خاطر مد باشه. مثلا مد نید فوراسپیدی!
      جواهراتی مثل بوگاتی آتلانتیک یا تالبوت لاگو یا حتی میورای زیبا به نظرم تکرار نمیشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عکسی که از بالاگرفته شده رو نگاه کنید. تجسم کنید گل گیرها حذف بشه!!!! میشه مثل یه قایق…
    خیلی زیباست اونم با این رنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا