بنتلی

تجربه لذت‌بخش رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل جدید

بنتلی ادعا می‌کند سومین نسل کانتیننتال GT کانورتیبل در اوج گرندتوررهای روباز قرار دارد. در حقیقت بنتلی ادعای بزرگی کرده اما نگاهی به کاتالوگ سازنده و در نظر گرفتن اینکه پلتفرم کاملاً جدید MSB در این خودروی ۱۷۵۱۰۰ پوندی بکار رفته نشان می‌دهد بریتانیایی‌ها با در نظر گرفتن تمامی جوانب چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.


برای فهمیدن اینکه با یک کابریولت فوق‌العاده طرف هستیم زمان زیادی نیاز نیست و تنها اندکی نشستن پشت فرمان کانتیننتال GT کانورتیبل این موضوع را نشان می‌دهد. بنتلی همیشه ترکیبی از سواری دینامیک و راحتی و اشرافیت را در محصولات خود بکار گرفته و این خودرو هم مستثنا نیست. با وجود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربویی که قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد، این کشتی ۲۴۱۴ کیلوگرمی در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.


اما این قدرت و گشتاور عظیم به روشی مناسب روانه‌ی زمین می‌شود. کمی تأخیر در عکس‌العمل پیشرانه وجود دارد ولی زمانی که توربوها از خواب بیدار شوند کوهی از گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد گرفت و همین موضوع باعث خواهد شد وزن حدود ۲.۵ تنی بنتلی را کلاً فراموش کنید. در حالت‌های رانندگی کامفورت یا بنتلی (این حالت باعث اعمال تنظیمات خاص مهندسان بنتلی روی پیشرانه، گیربکس، فرمان و سیستم تعلیق می‌شود) شاهد صدای کم پیشرانه و سیستم اگزوز خواهید بود.


اما در حالت اسپورت است که روی دیگر سکه نمایان می‌شود و پدال گاز و گیربکس گوش به فرمان دستورات راننده می‌شوند. صدای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو ترکیبی از اصوات گوناگون بوده اما همیشه صدای نرمی دارد که در پس‌زمینه به گوش می‌رسد.


گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز تعویض‌های تیزی داشته و بدون اینکه تعللی به خرج بدهد معکوس می‌کند. سیستم تعلق بادی نیز تا زمانی که حالت اسپورت را انتخاب نکرده باشید به دنبال ایجاد حداکثر رفاه و آرامش در کابین خواهد بود. دامپرها در حالت کامفورت ناهمواری‌های جاده را به خوبی کنترل می‌کنند و باعث حرکت پایدار خودرو حتی با وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی خواهند شد.


اما حالت اسپورت باعث تیز شدن کنترل شاسی شده و شما کار سخت تکنولوژی ضد لغزش فعال برای تخت نگه‌داشتن این بنتلی بزرگ را حس خواهید کرد؛ اما سفتی بیشتر دامپرها باعث انتقال انرژی بیشتر به ساختار خودرو شده بنابراین GT کانورتیبل کمی تکان‌های بیشتری خواهد داشت.


اما این موضوع اصلاً حس شدنی نیست ولی با وجود سقف بزرگ Z فولد که به‌صورت برقی در ۱۹ ثانیه باز و بسته می‌شود پیچیدگی بیشتری را شاهد خواهید بود. ولی به لطف بهبود ۵ درصدی استحکام بدنه نسبت به نسل قبل شاهد پکیج بسیار خوبی هستیم. با توجه به اینکه مالکان محصولات بنتلی خیلی محصولات خود را نمی‌رانند بنابراین این موضوع اصلاً مشکل خاصی نخواهد بود و مزیت باز بودن سقف این است که کانتیننتال GT کانورتیبل ظریف‌تر هم به نظر خواهد رسید.


به لطف سقفی جدید و آکوستیک که اساساً آرامشی در حد و اندازه‌های مدل هاردتاپ ایجاد می‌کند کمترین میزان پیچیدن باد در کابین وجود خواهد داشت. یک بادگیر نیز بین صندلی‌های جلو وجود دارد که اوضاع را بهتر می‌کند.


در عقب دو فرد بزرگ‌سال می‌توانند بنشینند اما فضای پای زیادی وجود ندارد. حداقل چهار نفر می‌توانند در کابین این خودرو اوقات خوشی را سپری کنند. خودروی حاضر در تست از آپشن هایی گوناگون به ارزش ۵۴۵۳۰ پوند سود می‌برد و اضافه کردن ویژگی‌هایی همچون کیت تجهیزات ایمنی بیشتر، سیستم صوتی ۶۵۰۰ پوندی Naim، پکیج ویژه‌ی گرامی داشت یک‌صد سالگی بنتلی و… باعث جذاب‌تر شدن این خودرو شده‌اند. کیفیت چرم، چوب و تکنولوژی بکار رفته در کابین این خودرو عالی و مثال‌زدنی است.

همانند مدل کوپه در کانتیننتال GT کانورتیبل شاهد بزرگ‌ترین صفحه لمسی نصب شده در محصولات بنتلی یعنی صفحه‌ای با ابعاد ۱۲.۳ اینچی و یک داشبورد دیجیتال خواهید بود. علیرغم استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته، دستان هنرمند کارکنان بنتلی باعث بالا رفتن استانداردهای ساخت شده و اگرچه برخی ویژگی‌های سنتی بنتلی همچون پشت آمپرهای آنالوگ حذف شده‌اند اما برخی سنت‌های این شرکت همچون کنترل‌های ورودی هوای خاص هنوز هم وجود دارند. همین ریزه‌کاری‌هاست که باعث تمایز این خودرو از محصولی همچون مرسدس S کلاس کابریولت می‌شود.


شاید خریداران این خودرو اهمیت زیادی به محفظه بار ندهند اما فضای ۲۳۵ لیتری می‌تواند برای حمل یک کیف یا چمدان کافی باشد. اگرچه مصرف سوخت کانتیننتال GT کانورتیبل پایین نیست اما خب باک سوخت ۹۰ لیتری برد زیادی ایجاد می‌کند. همچنین مالکان چنین خودروی گران‌قیمتی اهمیتی به میزان مصرف سوخت نخواهند داد.

سومین نسل بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل خودرویی بسیار گران‌قیمت بوده اما با توجه به بهبودهای صورت گرفته مالک خودرویی درجه‌یک خواهید شد. رفاه و آرامش این خودرو عالی بوده و حتی هندلینگ آن نیز مناسب ارزیابی می‌شود و از نظر پرفورمنس هم کمبودی وجود ندارد. کیفیت و تصویری که از این بنتلی در ذهن‌ها وجود دارد همیشه خوب بوده و همین فاکتورهاست که باعث می‌شود این روباز بسیار گران‌قیمت از نظر طراحی و مهندسی سرآمد دیگران باشد. احسنت بنتلی…

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل

  • قیمت: ۱۷۵۱۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۲۶ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب وقاری داره.سنگین وبا وقاااااااار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اما کمی شتابش کنده.چون چهارچرخ محرک هم هست وبا این قدرت عظیم.برای مثال سری8 معمولی یعنیM850 با قدرت 520اسب بخاری شتاب 3/5داره.البته درگ بین بنتلی کنتیننتالGT ومرسدسS63 کوپه موجوده وهمینطور رقابتشون در پیست که در هردو بنتلی پیروز شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (539 ديدگاه)

      داداش تو بعضی سایتا با این ماشین صفرتاصد ۳.۳ ثبت شده
      عدد اعلامی شرکت ۳.۷ هست هم در مدل کروک و هم کوپه.
      بنتلی اصولا شتاب ماشیناش سریعتر از اون چیزیه که شرکت میگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اگه اینطور باشه که چه بهتر.اماخوب در مسایگبقه درگ اونم چندبارمشخص شد کهM850 سریع تره نسبت به کنتیننتالGT که 626 اسب قدرت داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. net

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    طراحی داخلی سنتی و اشرافی جالب نیست و اگر ال سی دی مستطیلی درون داشبورد قابلیت چرخش با ساعت انالوگ نداشت و ثابت بود قشنگتر بود و ساعت انالوگ جالب نیست و چراغ عقب زشته و رینگ جالبی نداره و ۱۲ سیلندر خیلی زیاده و اگر ۸ سیلندر بود کافی بود بود و سپر جلو اگر سوراخ نبود و ساده بود و توری مشکی نداشت قشنگتر میشد و اگر سقف فلزی تاشو داشت قشنگتر بود
    در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان بی ام و سری ۸ مدل ۲۰۱۹ کابریولت هست
    فرق کابریولت و کانورتیبل و رودستر چیست؟هر سه فکر کنم به معنای ماشین روباز هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ایلیا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    لزوما هر خودروسازی بدنبال حداکثر شتاب نیست، اگه این خودرو شتابش 3.4 ه به این معنی نیست که نمیتونست 3.2 باشه. شاید این شتاب رو کافی دونسته. همه چیز رو کمی نبینید.
    مطمئنا کانتیننتال هم فاکتورهایی داره که در سری 8 دیده نمیشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      نخیر این حرف به هیچ وجه درست نیست. اینکه میگید اگه میخواستن شتاب 3/2 میداشت.بلکه فعلا در این نسل این بهترین شتابی هستش که میتونه داشته باشه.چون کنتیننتالgt اتفاقا حساب ویژه ای همیشه روی اعداد داشته.اما اینکه کنتیننتال از Sکلاس کوپه وسری 8 خاص تره بله کاملا درسته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    عالیه، مخصوصا این رنگ سبز، معلومه چرا s کوپه از فروش کم رنج میبره، با قیمت نزدیک مرسدس کار سختی داره و باید تو نسل جدید سطح لاکچری رو بالاتر ببره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    فقط تودوزی رو نگاه کنید !!!! چیکار می‌کنه این بنتلی با روح و روان آدم ، انگار یه صدایی تو سر آدم میگه باید زودتر پولدار بشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    تاپ اسپید بهتری از M8 داره چون گشتاورش واقعا خیره کننده است. اما شتابش کمتره چون وزنش نیم تن بیشتره! وقار و سنگینی از سر و روی این خودرو میباره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      M8 تاپ اسپیدش 305 نیست. بلکه روی اون سرعت محدود شده.درعوض M760 وآلپیناB7 وB5 سرعت 330 رو میتونن برسن. و بارها رسیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عجیبه از پورشه 911 اسپیدستر حدود 36 هزار پوند ارزونتره یعنی پورشه 911 اینهمه کلاسش بالاتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سه یا چهار سال قبل یدونه کانتیننتال نسل قبل کوپه گذر موقت زاهدان دیدم. یعنی هرچی از بزرگی و عظمت جذبه این ماشین بگم کم گفتم. دیگه اینو نگم. البته چراغ عقبش وقتی خاموشه زیاد جالب نیست. چراغ نسل قبل زیباتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    net عزیز شما گیر دادی به سوراخهای سپر، ببخشید اگه سوراخهای سپر نباشه مجموعه ترمز و رینگ و لاستیک چجوری باید خنک بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا